Listy mniejszych flot XIX w.

Okręty Wojenne do 1905 roku

Moderatorzy: Marmik, crolick

admiralcochrane
Posty: 805
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Listy mniejszych flot XIX w.

Post autor: admiralcochrane »

Witam i proponuje nowy temat, trudny, ale chyba tutaj glownie takie sie proponuje:)))
Czy jest szansa na odtworenie wspolnymi silami list flot mniejszych panstw jak Norwegia, Holandia, Kolumbia, Meksyk czy Egipt
karolk

Post autor: karolk »

najdalej za tydzień będziesz je miał zapewne... :) znając tutejsze środowisko
dakoblue
Posty: 1549
Rejestracja: 2004-01-05, 08:42
Lokalizacja: Elblag

Re: Wyzwanie:)))-listy flot 1815-1914

Post autor: dakoblue »

admiralcochrane pisze:Witam i proponuje nowy temat, trudny, ale chyba tutaj glownie takie sie proponuje:)))
Czy jest szansa na odtworenie wspolnymi silami list flot mniejszych panstw jak Norwegia, Holandia, Kolumbia, Meksyk czy Egipt
tia
flota Egiptu w 1815? chyba Mamelukow
a od kiedy to panstwo istnialo ?
Awatar użytkownika
Kazimierz Zygadło
Posty: 234
Rejestracja: 2004-07-29, 19:05
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Kazimierz Zygadło »

O ile pamiętam to AvM ma listy tych flot i jeszcze paru innych...
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Nie ma problemu, jedyny problem to duzo materialu :-(
Norwegia - listy sa
Holandia -nie ma dobrej ksiazki, ale jest dobry spis z tego okresu
Kolumbia - na poczadku byla Gran olombia + venzuela + Ekwador, flota raczej opanowana
Meksyk - kilka parowcow zokresu wojna domowej znanych jest tylko z nazwy
Egipt - lista istnieje dosys dobra do 1860, troche brak danych dotyczacych kilku okretow. Jest duzo ilustracji
Moze wyjdzie Conway' s .. 1816-1859 i 1750-1815 to sie duzo wyjasni.

Egipt mail duza flote, min 12 okretow liniowych, takze 4 z tureckich pancernikow byly budowane dla Egiptu, byly przejete przez Turcje. Takze kilka fregat parowych. W 1815 oczywiscie nie bylo tego duzo:

AvM
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Na poszatek:

Obrazek

AvM
admiralcochrane
Posty: 805
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

Dzieki za ten pierwszy szybki odzew, piszac 1815 podalem umowna date, male floty byly podane przykladowo, bo moglem przeciez jescze dorzucic Tunis, Portugalie, Paragwaj itd...
dobrze byloby przynajmniej miec taka skrocona liste wedlug klas, typow i nazwy plus ewentualnie roczne daty sluzby pod dana bandera....
K.T.
admiralcochrane
Posty: 805
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

Ale szybkosc!!! dzieki... w trakcie pisania dochodzi post z calkiem imponujaca flota egipska...
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Obrazek
Obrazek

Prosze zwrocic uwagena parowiec. To NILE , w momencie budowy
najwiekszy podobno parowiec wojenny na swiecie. Sa plany
w NMM ale nie mam :-(

AvM
admiralcochrane
Posty: 805
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

Interesujacy na dowod na to jak malo wiem na ten temat, a zarazem niezmiernie ciekawa historia... domyslam sie ze Nile powstal w Anglii, a kiedy to bylo? Mam tez pytanie o flage Egipska- czym sie roznila od tureckiej?
K.T.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Egipcjanie dosyc szybko zaczeli budaowac sami parowce, zreszta przy drewnianych kolowcach po zbudowaniu OL i fregat nie bylo to trudne. Fregaty i korwety najnowszego typu budowali w Marsylii i Livorno.Czesc stracono pod Nawarino w 1827r. Parowce glownie w Anglii ale mieli tez z Francji.

AvM
Marek S.
Posty: 656
Rejestracja: 2004-07-06, 15:21
Lokalizacja: Węgierska Górka k/Żywca

Post autor: Marek S. »

Czy można prosić o identyfikację tej egipskiej(?) jednostki
[/img]http://www.fow.idysk.com/album_pic.php?pic_id=622
Marek S.
Posty: 656
Rejestracja: 2004-07-06, 15:21
Lokalizacja: Węgierska Górka k/Żywca

Post autor: Marek S. »

Jeszcze raz to samo
Obrazek
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Czemu takie male ?
Egipska fregata opuszcza Marsylie :-)
Zamowiona w 1824 u Bruat, Daniel et Cie, Marsylia zbud jako GUERRIERE wg. typu francuskiego JOANNE D'ARC wodowana 2.8.1826 ukonczona 4.4.27 , we flocie Egispskiej MURCHIR I-GIHAAD 1600t 30-20futowe 28-24funtowe karronady 2-18funtowe 510 ludzi
Zatopiona 20.10.1827 pod Navarion, gdzi byla okretem flagowym Mohereda Ali, po ogniu HMS ASIA zdryfowala na brzeg dobita przez rosyjki GANGUT, zatonela kolo wyspy Sfakteria.

Jednostki podobne (w nawiasie azwy budowy):
BAHIRA (L'EGYPTIENNE)
SIRI GIHAAD (LEONE)
GIAFERIA
RACHID (L'EGYPTIENNE)

G.Doin
"Les Premieres Fregates de Mohamed Aly (1824-1827)"
Paris 1926 - w Polsce nie ma

Przy okazji NILE wod 7.6.34 w Cox & Curling, Limehouse , London 1300ton
admiralcochrane
Posty: 805
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

Czy ww. 4 fregaty tez byly budowane we Francji? Czy francuskie nazwy byly nadanymi przez stocznie? Mozna prosic o liniowce? Czy Egipt mial tylko 2-pokladowe?
admiralcochrane
Posty: 805
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

Czy ww. 4 fregaty tez byly budowane we Francji? Czy francuskie nazwy byly nadanymi przez stocznie? Mozna prosic o liniowce? Czy Egipt mial tylko 2-pokladowe?
Do Marka S.:Czy nie daloby sie dolaczyc troszke wieksza reprodukcje? :-)
ODPOWIEDZ