Strona 5 z 7

: 2004-11-16, 10:06
autor: Gość
te w budowie to Sudanskie rzadowe parowce SUDAN i BRITAIN

: 2004-11-16, 10:07
autor: Gość
Obrazek

: 2006-03-25, 11:54
autor: admiralcochrane
postanowiłem reaktywować ten wątek gdyż poszukując statków na Nilu trafiaja się też inne jednostki egipskie

u C.A. Levi, Navi da Guerra costruite nell'Arsenale di Venezia dal 1664 al 1896 natrafilem na informacje o fregacie I kl. dla marynarki egipskiej, ktora wpadla na mielizne kolo Spignon 20 wrzesnia 1827- przy tej okazji w Arsenale w Wenecji sporzadzone jej plany - czy da sie ustalic o jaka jednostke moglo chodzic?

: 2006-03-25, 15:34
autor: AvM
Na Nilu najciekawszymi swego czasu byly dwie egispskie jkanonierki opancerzone
jedna zbud w 1859 r. w FCM, La Seyne oraz druga w 1865 w Samuda, London.

O fergatach egipskich, min tych zbudowanych we wloszech juz chyba pisalem.

AvM

: 2006-03-25, 18:28
autor: admiralcochrane
Byly tylko liniowece :wink:
w przyszlym tygodniu moze bede mial w koncu ksero tego artykulu o fregatach

: 2006-07-03, 18:58
autor: pothkan
Pytanie dotyczące europejskich państewek "przed-zjednoczeniowych": wiadomo, że własne floty posiadały w Niemczech, Prusy i Szlezwik-Holsztyn (w 1848 włączony do Danii), we Włoszech natomiast Sardynia-Piemont, Toskania, Państwo Kościelne i Królestwo Obojga Sycylii. A co z pozostałymi państwami posiadającymi dostęp do morza - Hanowerem (do 1866), Oldenburgiem, Meklemburgią-Schwerin i trzema miastami hanzeatyckimi (w Niemczech) oraz Modeną (a raczej Massa-Carrarą, z którą owa była w unii) i (do 1847) Lukką?

I tak trochę obok - czy swoje okręty miały Wyspy Jońskie (1815-1864) i Kreta (1898-1913)?

: 2006-07-04, 15:55
autor: AvM
pothkan pisze:Pytanie dotyczące europejskich państewek "przed-zjednoczeniowych": wiadomo, że własne floty posiadały w Niemczech, Prusy i Szlezwik-Holsztyn (w 1848 włączony do Danii), we Włoszech natomiast Sardynia-Piemont, Toskania, Państwo Kościelne i Królestwo Obojga Sycylii. A co z pozostałymi państwami posiadającymi dostęp do morza - Hanowerem (do 1866), Oldenburgiem, Meklemburgią-Schwerin i trzema miastami hanzeatyckimi (w Niemczech) oraz Modeną (a raczej Massa-Carrarą, z którą owa była w unii) i (do 1847) Lukką?

I tak trochę obok - czy swoje okręty miały Wyspy Jońskie (1815-1864) i Kreta (1898-1913)?
Wyspy Jonskie mialy 2 parowce . Mam gdzies ich dane :-)

jesli o chodzi o inne to raczej nie mialy flot wojennych.

AvM

: 2007-04-17, 19:13
autor: Jerry
Flota Portugalii ok.1850 r.

Obrazek

Obrazek

: 2007-07-11, 02:58
autor: pothkan
Meksyk, stan na ok. 1857-1861:

*Mar del Norte (Zat. Meksykańska)
okręty (vapor) DEMÓCRATA, HIDALGO i GUERRERO
brygantyna VERACRUZ
skzuner OAJACA

*Mar del Sur (Pacyfik)
szkuner SUERTE
pailebot ITURBIDE
żaglowe transportowce MATAMOROS i MORELOS

: 2007-07-31, 16:21
autor: AvM
pothkan pisze:Meksyk, stan na ok. 1857-1861:

*Mar del Norte (Zat. Meksykańska)
okręty (vapor) DEMÓCRATA, HIDALGO i GUERRERO
brygantyna VERACRUZ
skzuner OAJACA

*Mar del Sur (Pacyfik)
szkuner SUERTE
pailebot ITURBIDE
żaglowe transportowce MATAMOROS i MORELOS
DEMÓCRATA 10-12 dzial 96 ludzi ex GENARAL SANTA ANNA* (?*) sprzedany 1859 Veracruz
HIDALGO 4 dziala 26 luszi , stacionarny okret stazniczy na rio Minatitlan
GUERRERO 6 dzial 70-94 ludzi ex ESTADO DE MEXICO (? zbud 1851 w Nowym Yorku)

OAJACA takze OAXACA 6 dzial 38 ludzi
ITURBIDE 3 dziala 25 ludzi

VERACRUZ mozliwe ze identyczny z VERACRUZANO LIBRE zakupinym w Angli w lutym 1843 i identycznym z GENERAL SANTA ANNA , 174 t 1-32pdr 6-18prd carronades 2-12prd 15 ludzi.

*GENARAL SANTA ANNA zbud 1854 J.A.Westervelt & Co, New York 531bm 48,8(poklad)x8,5x3,4m

Polecam tez:
http://www.semar.gob.mx/historia/barcos.htm#asia
ale bez zachwytu :-(

AvM

: 2008-02-16, 21:50
autor: admiralcochrane
Mały powrót do pytań o Egipt

U Langensiepena, Guleryuza , The Ottoman Steam Navy pojawia się zestawienie eskadry egipskiej wyslanej do Konstantynopola w 1853

Okręty liniowe
Benhauf -co to za jednostka, AvM w tym wątku podal kiedyś listęegipskich liniowców, ta nazwa tam sie nie pojawiła, nie jest też podobna do nch
Halep=Aleppo u AvM
Mefta Cihat=Mefta Gihaad? u AvM

Fregaty
Bahri
Dimyad; zatopiona 1853
Resid
Zir-i Cihat

Korwety

Cihat Bekker
Cena Bahri
Samrah Bahri

prosiłbym o uzupełnienia

pozdr.
T.W.

Parowa fregata
Pervaz-i Bahri, zatopiona 1853

: 2008-02-16, 23:36
autor: Krzysztof Gerlach
Najlepsze charakterystyki tych okrętów już podał albo może podać AvM. Ograniczę się zatem tylko do przytoczenia wielu nazw (a właściwie - najczęściej – jedynie wielu pisowni tej samej nazwy), pod którymi można szukać informacji o nich w szeregu źródłach i opracowaniach.

Benhauf = Ben Zuhaf, Beni Souef, Benizouff, Sihudubad (AvM opisywał go dokładnie na FOW)
Halep = Aleppo, Haleb, Alep
Mefta Cihat – Mefta Gihaad, Miftajehad, Miftacihad, Muphtani Djehat

Bahri = Bahurali, Bahira (fregata 64/60-dz z 1827)
Dimyad = Damiad, Damietta, Dimyat, Damiat (fregata 54/56-dz zniszczona w bitwie pod Synopą)
Resid = Rosetta, Rapid (fregata 66-dz)
Zir-i Cihat = Thesjihud (fregata 54-dz)

Cihat Bekker – Cihat Baker, Tahud Haikur (korweta 26-dz)
Cena Bahri = Cena Bahir
Samrah Bahri = Saman Bahri, Samah Baho (korweta 26-dz)

Pervaz-i Bahri = Pierwaz-Bahri, Peowazhuhor, Pervazi Bahri, Pervaz-Bahri (nie została zatopiona, tylko zdobyta przez Rosjan 17.11.1853 i wcielona do ich floty jako Korniłov)

Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach

: 2008-02-17, 17:57
autor: admiralcochrane
Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
Przyadlby się nam ktoś na forum, który byłby w stanie określić które formy są właściwe, bo mam podejrzenia, że część nazw jest w wersji tureckiej a nie arabskiej

T.W.

: 2008-02-17, 18:21
autor: Krzysztof Gerlach
Część jest w ogóle "fałszywa", ponieważ wziąłem je np. z dokumentów i pamiętników angielskich z lat wojny krymskiej. Ówcześni Brytyjczycy nie mieli pojęcia, ani co znaczy dana nazwa, ani jak się ją powinno zapisywać, tylko stosowali system podobny do dzisiejszego rosyjskiego - starali się zapisać "po angielsku", alfabetem łacińskim, to co słyszeli, albo co im się wydawało, że słyszą od Turków, czyli to miała być próba zapisu fonetycznego.
Krzysztof Gerlach

: 2009-03-23, 11:40
autor: AvM
Episcopal Watchman 1829
By George Washington Doane, William Croswell, Palmer Dyer, Samuel Fuller

Sandwich Islands.—Captain Worth, who lately arrived at Nantucket, from the Southern Ocean, reports that Kauikeaoule, King of the Sandwich Islands, has purchased the splendid brig Tainmahmaah This vessel was built by Henry Eckford, Esq. in 1824, -expressly for the King of these Islands.—She arrived out in the remarkable passage of lid days; and at the time of her departure from New-York, was considered by judges to be excelled by no vessel of her class in the United States, for beauty of model and elegance of accommodations. The missionaries who sailed from Boston to the Sandwich Islands, in November, 1827, arrived at Oahu in April last.

: 2009-04-19, 13:51
autor: AvM
BUENOS AYRES
Nie lubie szybkiego zenienie okretow
a tu u pothkana
http://www.hicon.pl/~pothkan/hhwn/index.html
jest tym statkiem
http://www.aberdeenships.com/single.asp ... ndex=99945

Wszystko byloby fajnie gdyby nie to
ze ASIA i CONGRESO zostaly w 1831 roku sprzedane Portugalii
ASIA -> DONNA MARIA II
CIONGRESO -> RAINHA DE PORTUGAL
por. np.
http://books.google.com/books?id=eOhGAA ... zATn06XPCA
lub
http://books.google.com/books?id=oaDPAA ... zgTF5dzWDA
Oczywiscie takie same dane sa w Apuntos
DONNA MARIA II wyleciala w powietrze w 1850 w Macao

Tak ze blad ewidentny, czy zrodel, czy badacza.

Okret ten jest na tyle ciekawy, bo byl ewidentnie wojenny,
albo na wojenny przebudowany w Holandii.

http://books.google.com/books?id=9NoGAA ... zQTh9LzVCg

czyli ASIA to ex FRANCIS DRAKE

a wlasciwie ex SIR FRANCIS DRAKE ex ASIA
zakupiony przez RN w 1805 roku.i sprzedana w 1825.

avm