Flota Pruska

Okręty Wojenne do 1905 roku

Moderatorzy: Marmik, crolick

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Flota Pruska

Post autor: AvM »

Moze ktos cos doda :-)

Uecker paddle tug
1847 built Newcastle
28t
2 SE engines 36nhp, 1 water tube boiler
Crew :7
1847 Prussian Navy
1853 Dampfschiff-Verein; Stettin
1864 tender gunboat flotilla
fates ?

Royal Victoria paddle tug
buiilt 1851
purchased c 1855 Prussian navy

Danzig paddle tug
1847 built ?
1849 tug for oared gunboats flotilla

Delphin paddle tug
1847 E.Nüscke, Stettin #46
92t
1 SE 50nhp
Crew: 6
Stettiner Dampf-Bugsir-Gesellschaft
1849 tug for oared gunboats flotilla
1850 returned
1853 converted into barge

Die Oder paddle tug
1843 Marshall, Newcastle
64t 26,21x4,27m
1 SE vertical cyl 50nhp
Crew:7
1849 tug for oared gunboats flotilla
1850 returned
1853 Dampfschiff-Verein; Stettin
1857 from service

Stralsund paddle tug
1841 ?
72t
55nhp
owner J.H.Bartels, Stralsund
11.1848 tug for oared gunboats flotilla
1850 returned
1859 F.A.Spalding & Sohn, Stralsund
1859 scrapped
Ostatnio zmieniony 2010-01-19, 09:06 przez AvM, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Royal Victoria wooden paddle tug
1847 S. Shields
23nrt /82grt 83.5x16.0x9.1ft
43nhp
21.5.47 W. Hardcastle,Stockton
6.2.54 Messrs. Hardcastle and Cass,Stockton
c1855 sold
1857 Bugsirboot Royal Victoria
1861 Dampfboot Royal Victoria
Ostatnio zmieniony 2010-01-19, 00:15 przez AvM, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Der Pfeil paddle tug
1847 England
31 CL (old) = 62 ts
1 balanced 47nhp
Crew : 7
1847 Schultz & Dammast, Stettin
1853 Stettiner Dampfschiis-Verein, Stettin
1859 28 CL = 56 dwt
1862 not more as seagoing ship
1864 tug for guboat flotilla (1st or 2nd division)
1869 still listed
Gröner 1867 sold England
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

1866-7 raport uzyte przy rozbudowie portu Jade:
holowniki Royal Victoria, Jahde
poglebiarka . Nr.1
transportowiec Neptun


1871 raport uzyte przy rozbudowie portu Jade:
holowniki Royal Victoria, Jahde
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4415
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Re: Flota Pruska

Post autor: pothkan »

AvM pisze:Danzig paddle tug
1847 built ?
1849 tug for oared gunboats flotilla
Wg listy statków gdańskich S. Fornaçona:

Danzig Passagier- und Frachtdampfer
15.12.1846 J.W. Klawitter, Danzig
50 L = 94 tdw (70 NRT)
1 Einfach-Exp. Maschine, 1 Kessel, 216 PSi
9 Mann
1846 Dampfschiffs-AG "Danzig"
1849 Preussische Marine (Charter), Danzig
1850 and die Reederei zurückgegeben
1855 a, 17.4 auf Reise Königsberg-Memel an der Süderspitze vor Memel gestrandet und zerschlagen (ca.90 Tote).
AvM pisze: Stralsund paddle tug
1841 ? 72t
Wg bazy Boiego zbudowany przez A. & R. Hoppes, Newcastle.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

te sa bez danych

Greif paddle tug
1860
150ihp
1860s Hafenbau Commission, Kiel
1883 still in service

Caurus paddle tug
1861
105t
150ihp
1871 Kairseliche Werft, Wilhelmshaven
1900 deleted from navy list

Wymieniene tez sa c1900 Caurus Jade jako Wasserfahrzuge, czyli transportowce wody.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

I jeszcze jeden

Victor
1858 London
110t
1SE 60nhp 127ihp
Crew 10 men
Dampfschiff-Verein, Stettin
1863 Rudolph Krohn, Stettin
7.70 Norddeutschen Bund
1871 Ludwig Preußner, Misdroy
1873 still in service

Gröner : paddle tug
Pittelkow:: 55CL cargo vessel (JDCT)
1871 77,5CL

Mam kandydata, ale chyba srubowy:
Victor (1858) iron screw John Scott Russel, Millwall, London

Znalazlem ogloszenie ze kursowal do Koenhagi w 1868
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4415
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

Może Groner się myli, i wcale nie bocznokołowiec?
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

pothkan pisze:Może Groner się myli, i wcale nie bocznokołowiec?
Pruskie rejestry z lat 60-tych.

Victor -statek morski
srubowy 55CL 25nhp zbud 1858

myli sie z Victor (1850) kolowy holownik drewnianiy (Melattlgfest-chyba wzmocnienie) Stettiner Dampfschiffs Verein
11CL 60nhp

Jako holownik musial byc ten drugi uzyty:
34 CL (old) 68ts
2 SE oscillating engine 60nhp
Crew:7
1868 still listed as NOT seagoing.

Uecker czasami jako Ücker byl zelaznym statkiem,
co zmienia tropche mozliwosci poszukiwan.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Mam z notatek polozenia stepki
Fuchs i Hay 1.8.1859
Awatar użytkownika
Glasisch
Posty: 433
Rejestracja: 2007-09-08, 17:37
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Glasisch »

AvM pisze:Mam z notatek polozenia stepki
Fuchs i Hay 1.8.1859


Kanonenboote II. Klasse wzgl.
- DAMPFKANONENBOOTE II. KLASSE
- okręty bliźniacze: Jäger, Crocodill, Hay, Scorpion, Sperber, Hyäne, Habicht, Pfeil, Natter, Schwalbe, Salamander, Wespe, Tiger, Wolf.
Michał
PS - Fuchs - wodowany 14.02.1860 r./J.W. Klawitter, Gdańsk (Danzig)
zastąpił torpedowiec "Flink" (zgodnie z uzupełnieniem planu rozbudowy floty z roku 1873 r. ujętym w memorandum Capriviego z roku 1884)
1) Dies sind die Tage, von denen wir sagen sie gefallen uns nicht - D. Noll - Die Abenteuer des Werner Holt. 2) Wir sind dem Russen zu weit in den Rachen gefahren KL Buch, Kommandant von "T 30".
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Wszytko fajnie tez moge z Grönere przepisac, ale:

Kiedy polozono stepki innych kanonierek, kiedy zwodowano Jäger, Crocodill, Hyäne, Habicht i kiedy wprowadzono te jednostki do sluzby ?

Jakie maszyny mialy te kanonierki, Gröner podaje ze zbudowano maszyny dla Jäger i Krakodile w Schichale, co nie jest tez chaba prawda.

Pozostale kanonierki maily maszyny:

Borsig , Berlin- 8 maszyn (okrety Klawittera)
AG Vulcan, Stettin - 3 maszyny
F,Schiichau - 2 maszyny (ale nbylo tropche inaczej)
Möller & Hollberg,Stettin - 2 maszyny
Maszyny mialy 2 cylindry, a nie jak w Grönerze dwie

Ponadto dla kanonierek I klasy zamowiono:
AG Vulcan, Stettin - 4 maszyny
Penn & Co - 4 maszyny od Blita, a nie jak Gröner podaje Schichau!,

avm
Ostatnio zmieniony 2010-01-19, 15:53 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Glasisch
Posty: 433
Rejestracja: 2007-09-08, 17:37
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Glasisch »

Langsam AvM,

an einem Tag wurde Rom nicht erbaut,

poszukamy u trzech autorów i dam znac, bo to bardzoi opasłe tomisko, a bez niego ani rusz, bo to książka wszystkich książek!
Michał
PS - są tylko daty odania do służby, jak zresztą w zestawieniu, które tutaj wstawiłem, ale nikt nie zareagował, bo chyba temat za trudny, nieciekawy i Bóg wie co jeszcze? Za jakąś godzinę uzupełnię, albo wstawię jeszcze raz te strony, bo 2 się straciły, bo nikt tam nie zaglądał.
1) Dies sind die Tage, von denen wir sagen sie gefallen uns nicht - D. Noll - Die Abenteuer des Werner Holt. 2) Wir sind dem Russen zu weit in den Rachen gefahren KL Buch, Kommandant von "T 30".
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Hyäne, Habicht polozenie stepki 1859 , ale nie mam daty.
Awatar użytkownika
Glasisch
Posty: 433
Rejestracja: 2007-09-08, 17:37
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Glasisch »

ObrazekObrazekObrazekObrazek
1) Dies sind die Tage, von denen wir sagen sie gefallen uns nicht - D. Noll - Die Abenteuer des Werner Holt. 2) Wir sind dem Russen zu weit in den Rachen gefahren KL Buch, Kommandant von "T 30".
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

AvM pisze:Wszytko fajnie tez moge z Grönere przepisac, ale:

Ponadto dla kanonierek I klasy zamowiono:
AG Vulcan, Stettin - 4 maszyny
Penn & Co - 4 maszyny od Blita, a nie jak Gröner podaje Schichau!,
avm
Tu ciekawostka , stary Gröner z 1968 podaje dobrze Penn!
ODPOWIEDZ