Strona 10 z 15

: 2010-06-13, 19:40
autor: AvM
Glasisch pisze:
w porządku, jak nie chcesz i jesteś bardzo zajęty, ale to w Twoim stylu i daj to sobie powiedziec, łapac wszystko na raz, by potem nie wiedziec, co się właściwie szukało, gratuluję organizacji i samodyscypliny. Rozumiem, że bez mojego uzupełniania się obejdziesz, bo pewnie masz innych kulisów...
Ksiezka podalem, skad sa poszczegolnne plany itd , czesciopwo süprawdzelem
Przegöadam ja sobie w przerwach w pracy, Jest ponad 30 stron przypisow.
Ksizka kostowala cos $6 + przesylka.

Mam tez materialy z konferencji organizwoanych przez i na czeesc niedawno zmarlego Prof. Salewskiego, ale tez nie przejzalem.

Sondhaus podaje wiele sczegolow , ktprych nie ma w innych opracowaniach, ale jak wspomnialem dopiero zaczynam badac flote pruska, ale chce miec dokladyn perzeglad zanim (w co wierze) uda mi sie cos w archiwach poszukac.

: 2010-06-13, 20:56
autor: pothkan
Sondhaus napisał również ciekawą dwutomową pozycję o flocie austriackiej od 1797 do 1918: "Austrian Naval Policy 1797-1866" i "The Naval Policy of Austria-Hungary 1867-1918: Navalism, Industrial Development, and the Politics of Dualism".

: 2010-06-14, 12:59
autor: AvM
W 1867 Jachman przedstawil Reichstagowi 10-letni plan rozwoju flotry
- 16 pancernikow
- 20 nieopancerzonych korwet
- 8 aviz
- 22 kanonierki
- zaglowce szkoleniowe
- statki pomocnicze
Reichstag oprzyja progam bez zastrzezen.

: 2010-06-24, 22:26
autor: AvM
Mam raporty RN z prob ze Stokes Bay, ktore wygladaja nastepujaco

15,.03.1858 moc indykowana 2751 KM , predkosc 11,43w zanurzenie dziob 22'10'' rufa 24'6'' wypornosc 5320t
16,.03.1858 moc indykowana 1427 KM , predkosc 9,145w zanurzenie dziob 22'10'' rufa 24'6'' wypornosc 5320t
19,.04.1858 moc indykowana 3183 KM , predkosc 11,818w zanurzenie dziob 23'4'' rufa 25'2'' wypornosc 5520t


19.01.1867 znaljdowal sie na liscie okretow oferowanach do sprzedazy (cena 10,000 funtow)

W kazdym razie miedzy 29.03.1866 a 23.3.1867 byl remontowany w Deptford za sume 98 funtow (w tym 51 funtow materialy) - podane uzbrojenie 54 dziala

A miedzy 25.3.1867 a 7.3.1868 w tymze Deptford wydano na niego 135 funtow - podane uzbrojenie 54 dziala

Miedzy 27.5.1868 a 6.3.1869 w tymze Deptford wydano na niego 21 funtow- podane uzbrojenie 54 dziala

Miedzy 3.4.1869 a 29.10.1869 w tymze Deptford wydano na niego tez 21 funtow.- podane uzbrojenie 54 dziala

Raport z 4.3.1873 za lata 1870-1 podaje ze Renown zostal sprzedany ua 20,000 funtow, bez kosztow wlasnych.

Koszt budowy wg Lamberta 93,332 funty.


avm

: 2010-06-26, 14:08
autor: AvM
RENOWN cd.

W roku finansowyym konczacym sie 31.3.1861 wydano na RENOWN 2384 funty
w tym na kadlub 320 (matreuialy) 272 (praca) dalej 9 (maszty) 1783 (olinowanie ozaglowanie i zapasy) - okret byl podawany z 89 dzialami

Niestety na razie nie znalazlem faktycznego uzbrojenia okretow RN, tylko nominalne.

: 2010-10-25, 20:02
autor: AvM
Czytam powolutku artykul o poczatkach floty niemeckiej

Najciekawszym wynalazkiem atora jest parowa korweta St.Pauli (potem Nr,27) (sic!)

Byla to zwzkla wioslowa kanonierka zwodowna 29.7.1848 w Hamburgu


Wg. Gronera:
w stoczni Joahann Marbs, Hamburg dla Hamburskiej Flotylli z 1848 roku.

Wg ustalen Dr.Meyera:
Ruderkanonenboot Nr. 26 (29.7.48, Hamburg: Georg Renck) als St. Pauli der Hamburger Flottille von 1848, gestiftet von der Vorstadt St. Pauli, 14. 10. 1848 an Bundesflotte, 1853 in Lübeck verkauft, weiterer Verbleib?

: 2010-10-26, 15:34
autor: ds43
Masz wyjątkowo rację, przy małym druku w książce, którą sobie jeszcze nie załatwiłeś, nie piszę jakiej, bo czyniłem to już wielokrotnie, ale trzech autorów, przesunął mi się palec w dół - tak to kanonierka wiosłowa. Pardon. Ty się oczywiście nigdy nie mylisz, a jak już to się nie przyznajesz, taka między nami różnica. Życzę dalej dobrego samopoczucia i uważnego śledzenia potknięć.

Glasisch - dzięki uprzejmości DS43

: 2010-10-26, 18:11
autor: AvM
To ze to pomylka drukarska to widac,
dla mnie wazniejsze kto zbudoawl "St.Pauli" ?

Ponadto nadal nie wiadomo , kto zbudowal czesc z tych kanonierek , tak ze jest jeszcze duzo do zrobienia:

Ponizej uzupolnione zestawiene (do Gronera T I str 159)

Ruderkanonenboote Nr. 1 - Nr. 25 1853 nach Auflösung der Flotte für 7% der Baukosten in Vegesack an Bremer Schiffsmakler Bödecker für Fa. E. C. Schramm & Co. verkauft, weiterer Verbleib?

Ruderkanonenboot Nr. 1 = Wendelstein (1848) aus bayerischen Spenden
Ruderkanonenboot Nr. 2 (184.) -> Bremen
Ruderkanonenboot Nr. 3 (184.) -> nach Hull
Ruderkanonenboot Nr. 4 (1848, Vegesack: Sager, 42)
Ruderkanonenboot Nr. 5 (184.)
Ruderkanonenboot Nr. 6 (184., Bosse)
Ruderkanonenboot Nr. 7 (184.)
Ruderkanonenboot Nr. 8 (184.) -> Hamburg
Ruderkanonenboot Nr. 9 (22.3.49, Vegesack: Lange, 184)
Ruderkanonenboot Nr. 10 (31.3.49, Vegesack: Lange, 185)
Ruderkanonenboot Nr. 11 (1848, Oltmann, 40)
Ruderkanonenboot Nr. 12 (184.) -> nach England
Ruderkanonenboot Nr. 13 (184.)
Ruderkanonenboot Nr. 14 (184.)
Ruderkanonenboot Nr. 15 (184.)
Ruderkanonenboot Nr. 16 (1848, Vegesack: Ulrichs, 24) 1853 Lübeck, Joh. Martin Lüssen, Bremen
Ruderkanonenboot Nr. 17 (184.)
Ruderkanonenboot Nr. 18 (184.)
Ruderkanonenboot Nr. 19 (184.) -> Frankfurt
Ruderkanonenboot Nr. 20 (184.) -> Gesine
Ruderkanonenboot Nr. 21 (184.) -> Adeline
Ruderkanonenboot Nr. 22 (184.)
Ruderkanonenboot Nr. 23 (184.) -> Lucie
Ruderkanonenboot Nr. 24 (184.) -> Victoria
Ruderkanonenboot Nr. 25 (1949, Vegesack: Ulrichs, 26)
Ruderkanonenboot Nr. 26 (29.7.48, Hamburg: Georg Renck) als St. Pauli der Hamburger Flottille von 1848, gestiftet von der Vorstadt St. Pauli, 14. 10. 1848 an undesflotte, 1853 in Lübeck verkauft, weiterer Verbleib?
Ruderkanoneboot Nr. [27] (1849. Lübeck: Meyer) fertig, aber nicht ausgerüstet; 1853 verk.

Ein Boot aus Nr. 9, 10 oder 25: 1853/54 Umbau b. Taake Janßen jr., Bremen, Mosquito, Joh. Martin Lüssen, Bremen; 1855 Schoner Express, Bernhard Plate, Lemwerder, bis 1863 i. F.

xx -> Orient

: 2010-10-26, 18:45
autor: AvM
Jak juz jestesmy Groner T I str. 156-157

Schleswig-Holsteinische Ruderkanonenboote:

Nr. 2, (1849) 4. 1849 / 3. 3. 1851 an dän. Flotte abgeliefert, 1852 Holstensk Kanonchaloup Nr. 2 1864 §, 1871 br.
Nr. 3: (1848) 8. 1848 / 3. 3. 1851 an dän. Flotte abgeliefert, 1853 Holstensk Kanonchaloup Nr. 3 1861 a.D., 1864 (+) Limfjorden
Nr. 4, (1849) Anfang 1849 / 3.3.1851 an dän. Flotte abgeliefert, 1852 Holstensk Kanonchaloup Nr. 4 1864 §, 1871 br.
Nr. 5: (1849) 4. 1849 / 3. 3. 1851 an dän. Flotte abgeliefert, 1852 Holstensk Kanonchaloup Nr. 5, 1864 §, 1871 br.
Nr. 6: (8. 1848) 8. 1848 / wie "Nr. 3", aber 1853 Holstensk Kanonchaloup Nr. 6, 1861 Transportpram Nr. 6, 1862 §
Nr. 7, (1849) Anfang 1849 / 3.3.1851 an dän. Flotte abgeliefert, 1852 Holstensk Kanonchaloup Nr. 7 1864 §, 1871 br.
Nr. 8: (1849) 1849; 9. 11. 1850 + 02.00 Maxqueller, Elbmündung / Sturm, gekentert / 42 Tote, + + + / Wrack angeschwemmt, ­, 12. 1850 rep. Glückstadt // 3. 3. 1851 an dän. Flotte abgeliefert, 1852 Holstensk Kanonchaloup Nr. 8, 1861 Transportpram Nr. 8, 1863 br.
Nr. 9: (11. 1848) 11. 1848 / wie "Nr. 3", aber 1853 Holstensk Kanonchaloup Nr. 9, 1861 Transportpram Nr. 9, 1864 (+) Limfjorden
Nr. 10: (1849) Anfang 1849 / 3.3.1851 an dän. Flotte abgeliefert, 1852
Holstensk Kanonchaloup Nr. 10, 1864 §, 1871 br.
Nr. 11: (1849) (A) 26. 2. 1849 / wie "Nr. 3", aber 1852 Holstensk Kanonchaloup Nr. 11, 1861 Transportpram Nr. 11, 5. 1867 verkauft
Nr. 12: (11. 1848) 11. 1848 / wie "Nr. 3", aber 1853 Holstensk Kanonchaloup Nr. 12, 1861 Transportpram Nr. 12, 1867 br.

: 2010-10-26, 19:41
autor: AvM
Von der Tann x Eider x Nr. 1: (.. 1848) 5. 2. 1849 (A) / 22. 7. 1850 + 01.30 vor
Neustadt-Holstein: ca. 54°08 N/W 10°50 O/ im Gefecht mit dän. Kriegsdampfer "Hecla" und Korvette "Valkyren" auf Strand gelaufen, gesprengt, keine Verluste / Bis 6. 10. 1850 abgeborgen, wiederaufgebaut / 25. 3. 1852 an dän. Flotte abgeliefert, Støren, 1860 br., Maschine und Kessel weiterverwendet bis 1886 für Kanonenboot "Hauch".

Kiel (.. 181.) als brit. Raddampfer Eagle; 1824 für 4500 £ an dän. Flotte als Königsyacht (Kongens Skib) Kiel, 1842 Transporter, 1847 Bereisungsschiff der Hafenkommission Glückstadt, 3.1848 aufgelegt im Winterquartier Altona von Schleswig-Holstein übernommen, 1849 in Glückstadt als Kanonenboot armiert / 8.1851 zurück an dän. Flotte, 1853 Maschine ausgebaut, 1865 verkauft an Kaufmann J. P. Larsen.

Bonin (.. 1833) als brit.(?) Raddampfer Vulcan, 18.. dän. Postdampfer Christian VIII., Donner & Schmidt, Kiel, 1848 von Schleswig-Holsteinischer Marinekommission für 175 000,- Mark angekauft, Umbau zum Kanonenboot, 4. 5. 1849 i.D. / 3. 1851 an dän. Marine abgeliefert, Mercur, ab 1857 als Prahm aufgebraucht, 1867 br.

: 2010-10-26, 23:02
autor: AvM
AvM pisze: Kiel (.. 181.) als brit. Raddampfer Eagle; 1824 für 4500 £ an dän. Flotte als Königsyacht (Kongens Skib) Kiel, 1842 Transporter, 1847 Bereisungsschiff der Hafenkommission Glückstadt, 3.1848 aufgelegt im Winterquartier Altona von Schleswig-Holstein übernommen, 1849 in Glückstadt als Kanonenboot armiert / 8.1851 zurück an dän. Flotte, 1853 Maschine ausgebaut, 1865 verkauft an Kaufmann J. P. Larsen.
EAGLE wooden paddle steamer
14/5/1821 T.Brocklebank, Deptford
110 tons burthen 86’ 7” x 21’ x 6’ 6”
1821 Two cylinder side-lever engine by Boulton & Watt,Birmingham = 40 nhp
16/5/1821 T.Brocklebank, C.Bell – London, & others
(Operated as Eagle & Falcon Steam Packet Co. – London, London/Margate service)
5/1824 Register closed - “Sold to foreign owners”

Słuzba w Pruskij Marynarce

: 2010-11-24, 19:29
autor: Wojciech57
Witam,
Uprzejmie prosze o podpowiedź , gdzie znalezć informację : Ktory z okrętów Kaiserowskiej marynarki był z wizytą w Palestynie w latach ok 1871-1878 ?
Moj pradziadek (rocznik 1852) odbywał słuzbe w Pruskiej Marynarce i w/g przekazów rodzinnych przy tej okazji odwiedził Ziemie Swiętą.
Ja niestety jestem tu laikiem, z góry dziękuję...
Wojciech

Re: Słuzba w Pruskij Marynarce

: 2011-01-08, 12:05
autor: Lützow
Wojciech57 pisze:Witam,
Uprzejmie proszę o podpowiedź , gdzie znaleźć informację: Który z okrętów Kaiserowskiej marynarki był z wizytą w Palestynie w latach ok 1871-1878 ?
Mój pradziadek (rocznik 1852) odbywał służbę w Pruskiej Marynarce i w/g przekazów rodzinnych przy tej okazji odwiedził Ziemie Świętą.
Ja niestety jestem tu laikiem, z góry dziękuję...
Wojciech
eskadra udawała się m.in. na uroczystości otwarcia Kanału Sueskiego (17.11.1869) w składzie, fregaty pancerne "Kaiser" (flagowiec), "Deutschland", "Kronprinz", "Friedrich Carl", awizo "Pommerania" korweta "Medusa", kanonierka "Comet", w Konstantynopolu dołączyły jeszcze tamtejsze stacjonery "Meteor" i "Nautilus". Na czele stał szef sztabu admiralicji, kontradmirał Batsch, a jego świta to: szef sztabu kmdr por. Wilhelm Schröder, flagman ppor. mar. von Kries, lekarz eskadry Marine Stabsarzt = kpt. mar dr Hüthe, główny inspektor techniczny - Maschinen-Oberingenieur = kmdr ppor inż. Budding.

Na którym z wymienionych jednostek był pradzaidek?

Źródło:

Obrazek

Była jeszcze jedna wizyta w dniach 11.10. - 26.11.1898 z cesarzem Wilhelmem na swoim jachcie "Hohenzollern II". Poniżej zdjęcia z tej wizyty.

Obrazek Obrazek

Źródło: http://de.wikipedia.org/wiki/Pal%C3%A4s ... ilhelms_II.

: 2011-01-08, 19:38
autor: pothkan
Na pewno było więcej wizyt. Te dwie to po prostu najsłynniejsze (bo otwarcie Kanału i obecność cesarza na pokładzie).

: 2011-01-09, 07:52
autor: Lützow
pothkan pisze:Na pewno było więcej wizyt. Te dwie to po prostu najsłynniejsze (bo otwarcie Kanału i obecność cesarza na pokładzie).
Proszę je wymienić, będzie mi łatwiej szukać. Jest mi trochę trudno szukać w opasłym tomisku. Stawiający pytanie jest proszony o sprecyzowanie dokładnie daty oraz przynajmniej jednej jednostki, biorącej udział w tym rejsie, bo podane lata 1870-1871 raczej wykluczam z uwagi na wojnę prusko - francuska i pobycie eskadry francuskiej na Bałtyku i próby blokowania ujścia Jade.

: 2011-01-11, 07:58
autor: Krzysztof Gerlach
Zwracam jednak uprzejmie uwagę, że nie ma "podanych lat 1870-1871", ponieważ autor pytania (który zdaje się dawno temu stracił nadzieję uzyskania tu odpowiedzi) pisał o okresie "ok.1871-1878". Gdyby znał dokładną datę, z pewnością zamieściłby ją już w pytaniu. Gdyby znał nazwy okrętów, nie pytałby o nie.
Natomiast od zamieszek w Hiszpanii w 1873 jakieś okręty niemieckie stale czy niemal stale przybywały na Morzu Śródziemnym. Jeśli ktoś dysponuje dokładnymi danymi odnośnie losów poszczególnych jednostek, być może mógłby zacząć właśnie od tych wysłanych w 1873 na wody hiszpańskie (Barcelona, Malaga, Walencja) - pancernika Friedrich Karl, korwety Elisabeth, kanonierki Albatros, a kontynuować przez prześledzenie eskadry zgromadzonej na Morzu Śródziemnym w 1876 w związku z zamordowaniem niemieckiego konsula w Salonikach - fregat pancernych Kaiser, Deutschland, Friedrich Carl, Kronprinz, awiza Pommerania, gładkopokładowej korwety Medusa oraz kanonierek Meteor i Comet, wkrótce też kanonierki Nautilus.
[wszystkie nazwy typów i pisownia nazw okrętów za oryginałem, czyli niemieckim wiceadmirałem von Mantey, nie dbam o to, czy się zgadzają z dzisiaj przyjętymi klasyfikacjami]
Krzysztof Gerlach