HM Coastguard

Okręty Wojenne do 1905 roku

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

HM Coastguard

Post autor: AvM »

Wg spisu z 1898 r
Troche poprawilem wg Colledga, ale tam ewidentine nie ma wszystkich jednostek.

Steam cruisers

Amelia Wooden screw
14.4.1869 Cowes
416t 143x23'3'x11'
150ihp
1x40pdr
ex 1888 Hawk

Fanny wooden screw
1851 Green, Blackwall #298
357t 318bm 136'x22'
60nhp/150ihp Penn -direct-acting trunk engine
The screw of the "Argus" is 8 feet diameter, 9 feet pitch, and 19 inches long.
2-32pdr
ex Argus
1872 Amalia
1888 Fanny
1899 hulked
1902 BDV1907 sold to BU


Argus Wooden screw
1864 White, Cowes
300t 138'6"x21'5'x10'4"
150ihp
2x20pdr
ex 22.1.1884 Imogene

Hawk Iron screw
24.4.1884 Ramage & Ferguson, Leith #55
520t 289grt 167'x23'8"
75nhp/400ihp
1884 W.B.Walker, London
purchased 1.88 ex Lady Aline
ex 5.5.1888 Oberon
1904 renamed Oberon
3.4.1906 sold Chatham

Seamew Iron screw
??
376t 330bm 143'x22
60nhp/150ihp Penn -direct-acting trunk engine
The screw of the "Sea-mew" is 7 feet 10 inches diameter, 10 feet 3 inches pitch, and 20£ inches long.
1x32pdr
7.1853 already in "Inland revenue" purchased an old steamer !
1857 transferred from Inland revenue
3.4.1906 sold T.Trattles

Redwing Composite screw
1881 Pembroke
461t 125'x23'6"
360ihp

Cockchafer Composite screw
1881 Pembroke
465t 125'x23'6"x9'
360ihp

Starling Composite screw
1881 Poplar
465t 125'x23'6"x9'6"
360ihp

Sailing cruisers

Active wooden yawl
1867
131bm 70'2"x20'9"x9'6"

Beaver wooden cutter
1868
120bm 65'3"x20'8"x9'4"

Hind wooden yawl
1880 Cowes
131bm 70'2"x20'9"x9'6"

Rose wooden yawl
1880 Cowes
131bm 70'2"x20'9"x9'6"

Victoria wooden yawl
1864 Cowes
131bm 70'2"x20'8"x10'1"

Delight wooden cutter
70bm

Adder wooden cutter
70bm

Frances wooden cutter
70bm

Margaret wooden cutter
70bm

Fly wooden cutter
60bm

Flora wooden cutter
60bm

Neptune wooden cutter
60bm

Spy wooden cutter
40bm

Squirrel wooden cutter
40bm

Baatrice wooden cutter
30bm

Mary wooden cutter
30bm

Mary wooden cutter
30bm

Station tenders

Snipe 20bm
Tiger 18bm
Gnat 10bm
Edith 15bm
Falmouth Yawl 7bm
Topsy 7bm
Rose 23 bm

Watch vessels
No.4 168t Walton Creek
No.12 187t Yantlett Creek
No.21 169t Stangate
No.24 483t East Swale
No.29 455t Cliffe Creek
No.30 810t Rocah River
Ostatnio zmieniony 2011-02-01, 22:32 przez AvM, łącznie zmieniany 7 razy.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

quote]Witam, dziękuję za odpowiedź.
Panie Krzysztofie, jeszcze jeden drobny ustrój z tego okresu, bardzo proszę o opis danych i losów okrętu ATALANTA (1816).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
[/quote]
Tender zbudowany w 1816 w królewskiej stoczni w Deptford. W 1817 przekazany Służbie Celnej.
(Panie Krzysztofie, o jednostkach służących w Royal Navy przez rok, i to w portach – Harlequin, Atalanta itp. – nie ma innych informacji niż te zdawkowe Colledge’a, bo niby skąd miałby się wziąć Smile ).
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Okrety celne byly obsadzane oficerami RN
Ich spisy sa w "Navy Lists"
Nie pamietam czy ktos sie nimi zajmowal

Spis z 1856 + dowodca, data nominacju

HER MAJESTY'S REVENUE VESSELS.


Active Lt. John C. H. Tracy . 19 Jan 54
Adder James Watt ... 17 Feb 47
Amphitrite . . Timothy Kelly . 19 Feb 44
Argus Commander John W. S. Grandy 5 Mar 52
Badger .... John Bowling. . . 19 Feb 6«
Bantry .... A. G. Allen ... 14 Feb 53
Bat Charles Girling . . 19 Feb 56
Cameleon . . . John Carter ... 5 Feb 56
Chance .... M. Smith .... 1 Nov 47
Curlew .... Wm. Shepherd . 19 Feb 56
Defence .... John M*Conochy* . 8 Nov 47
Desmond • . . Francis Brown . . 14 May 49
Dispatch . . . John Seaman . . . 12 June 55
Dolphin. . . . />t. Robert H.H. Mends 19 Jan 54
Eagle Lt.Wm. T. Stanbridge 14 Jan 51
Eliza Patrick O'Malley. 2 Feb 47
Fairy Chas. W. Filmer . 20 June 55
Frances . Henry Harvey . , 10 Oct 48
Gertrude . . . John Soper .... 9 Aug 41
Governor ... Benjamin D. Mason 13 Sept 58
Hamilon . . . Mc Adam Grieve , 22 July 53
Harriet .... Samuel McDonald 14 Dec 58
King George . Robert Crimson . 14 May 44
Lady of theLake WUliam Britton . 12 June 55
Lady Flora . . Oharles Bones . . 1 June 49
Lion William Peam . . 28 Jane 48
Lively Lt. Henry Stokes . . . 20 Jan 51
Margaret . . . William Mesney . 29 Jan 58
Maria Samuel Way. . . 16 July 47
Mermaid . . . ifcuf er (act) Wm. C. Pyper 5 Dee 54
Neptune . . . John London . . 28 Apr 54
Nimble .... J. P. Blundell . . 9 June 48
Onyx John Taylor ... 2 Dec 45
Peterel .... John Hughes. . . 18 May 49
Prince Albeit ,IA. Edwin R. J. Balfour 19 Jan 56
Pnrincess Royal . James Alex. Lowe 19 Feb 56
Racer Walter Daish . . 3 Mar 54
Rose J.T.Nash ... 12 Jan 58
Royal Charlotte Lt.Vfm, L. Lambert . 25 Sept 54
Scout I ............ saac Saxby ... 84 Mar 4&
Skylark. . . . James Johnson . . 14 Nov 44
Stag U. Wm. H. Broad . . 6 Nor 54
Sylph John Sutton. . . 4 Aug 87
Sylvia T. R. Forivard . . 8 Dee 47
Vigilant .... R. Gowlland. . . 27 Sept 9i
Victoria. . . • R. Barrett, ActCom. 8 Feb 56
Wellington . . Lt. Charles A utridge. 81 Jan 58
Wiokham • • .Zt. Edward L.Hoblyn 14 Feb f


Atalanta byla jescze w 1840
Byl jeden parowiec bodajze Victoria, pozniaj sluzaczy w dwoch flotach A.Poludniowej
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

HER MAJESTY'S REVENUE VESSELS. 1840

Vessels' Names. .Stations.

Active Lymington
Adder Ryde.
Adelaide
Badger N. Yarmouth
Cameleon Weymouth
Chance
Cheerful '.
Defence Harwich
Delight
Desmond
Dolphin Westport
Dove
Eagle Weymouth
Fox
Greyhound Berwick
Hamilton Fowey.
Harpy Plymouth
Hawke
Hornet Cork
Kite
Lapwing
Lion
Lively Sheerness
Maria
Mermaid
Nimble
Prince of Wales
Prince Albert Ireland.
Racer
Ranger Deal
Redbreast
Repulse
Rose
Royal Charlotte
Royal George Weymouth
Scout Harwich
Shamrock Dublin
Skylark Milford
Sprightly Gosport.
Stag
Stork Plymouth
Swift
Sylph
Sylvia
Tartar Swanage
Victoria
Vigilant
Vulcan (Steam Vessel) Brtish Channel
Wellington
Wickham Dublin
Krzysztof Gerlach
Posty: 4453
Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Krzysztof Gerlach »

Twierdzenie, jakoby:

Okrety celne byly obsadzane oficerami RN
Ich spisy sa w "Navy Lists"

jest częściowo prawdziwe, ale DALECE NIEPRECYZYJNE.

W rzeczywistości okręty celne (slupy, od drugiej połowy XVIII w. kutry) w Anglii i Wielkiej Brytanii – działające co najmniej od XVII wieku – stanowiły prywatną własność poborców, podlegając Urzędowi Ceł (Board of Customs), który z kolei był narzędziem Ministerstwa Skarbu, a nie Admiralicji. Nie mogły więc być „obsadzane oficerami Royal Navy”, ponieważ ci z kolei nie podlegali cywilnemu Urzędowi Ceł. Bardzo długo okręty celne w ogóle nic nie miały wspólnego z marynarką wojenną, a ich dowódcami byli cywile. Oczywiście zawsze mogło się zdarzyć, że jakiś emerytowany, ale jeszcze dziarski, niższy oficer Royal Navy, podejmował się takiego zajęcia, a więcej ich trafiało się w okresach pokoju, kiedy prawie wszyscy oficerowie marynarki przechodzili na pół żołdu, a wielu miało wyższe wydatki od dochodów i szukało metod na zrównoważenie domowego budżetu. Ale oficerom Royal Navy zezwolono zatrudniać się na kutrach celnych dopiero w drugiej połowie XVIII w.!!! Tym niemniej nawet wtedy nie było mowy, by wymieniać ich na Navy List jako dowódców cywilnych jednostek celnych – chodziło bowiem o indywidualne wybory zajęć poza flotą wojenną. W 1809 uformowano prewencyjną straż wodną (Preventive Waterguard), także cywilną, operującą na łodziach tuż przy brzegu. W tym czasie 42 „kutry’ celne i 59 łodzi podzielone były na trzy eskadry. Po zakończeniu wojen napoleońskich marynarka wojenna mogła aktywniej współdziałać z okrętami celnymi w zwalczaniu przemytników, lecz nadal chodziło o dwie zupełnie różne służby, z ODRĘBNĄ (przynajmniej formalnie) KADRĄ. Dopiero w 1816 pojawił się silniejszy ich związek. Po pierwsze, utworzono zespoloną Służbę Blokady Wybrzeża (Coast Blockade Service) obejmującą kutry celne, okręty marynarki wydelegowane do tych zadań, łodzie przy wybrzeżach oraz anty-szmuglerskie patrole lądowe, i całość oddano pod dowództwo oficera Royal Navy (w 1820 w tej służbie było 6708 ludzi, ale z tego tylko 2375 z marynarki wojennej, podczas gdy cała reszta to cywile). Chodziło głównie o blokadę wybrzeży Kentu i Sussex, gdzie przemyt był największy. Po drugie, w styczniu 1816 przeniesiono na stocznie królewskie obowiązek utrzymywania (remontów, wyposażania) 70 pełnosprawnych okrętów straży celnej. Ponieważ po kilkudziesięciu latach wojen napoleońskich Brytyjczycy mieli całe hordy poruczników na pół żołdu, teraz faktycznie wielu z nich znalazło zatrudnienie na kutrach straży celnej i na innych jednostkach strażujących u różnych wybrzeży. Na dodatek także i w okrętach marynarka wojenna dysponowała w tym czasie superatą, więc sporo małych żaglowców odstępowała (na stałe lub czasowo) do straży celnej i innych form ochrony brzegów. Ale dopiero w 1821 formalnie usankcjonowano praktykę, aby oficerów na jednostkach celnych rekomendowała Admiralicja. W następnym roku stworzono Służbę Ochrony Wybrzeża (Coastguard Service), która w 1831 wchłonęła wszystkie siły prewencyjne, łącznie z dotychczasową Służbą Blokady Wybrzeża. Od tego czasu proporcja ludzi z marynarki wojennej lub niegdyś w niej służących, stale w tej organizacji rosła – przyjęło się np., że głównym oficerem na prawie każdej z placówek Służby Ochrony wybrzeża był porucznik Royal Navy. Od 1831 można już rzeczywiście mówić o „obsadzaniu” okrętów z Coastguard Service oficerami Royal Navy, ponieważ Admiralicja traktowała ją jako rezerwę kadrową Royal Navy. Nadal jednak nie było to dosłowne, ponieważ służba wciąż była cywilna i większość ludzi otrzymywała pensje cywilne. Dopiero w 1856 kontrola przeszła całkowicie w ręce Lordów Komisarzy Admiralicji, łącznie z obarczeniem tego gremium obowiązkiem nadzorowania konstrukcji jednostek budowanych dla Służby Ochrony Wybrzeża.
We wszystkich wcześniej wymienionych okresach luźniejszych lub silniejszych związków Urzędu Ceł i Straży Wybrzeża (pod rozmaitymi nazwami) z marynarką wojenną (czyli od 1816, a przecież była jeszcze druga połowa wieku XVII, cały XVIII i cały okres wojen napoleońskich), ta ostatnia miała powody, by interesować się okrętami straży celnej (skoro np. je utrzymywała) i właśnie wtedy ZDARZAŁO SIĘ, że kutry celne były wymieniane (razem z dowódcami) na Navy Lists. Ale dopiero od połowy XIX w. istniało uzasadnienie, aby obecność tych okrętów na listach Marynarki Wojennej stała się permanentna.
Krzysztof Gerlach
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: HM Coastguard

Post autor: AvM »

Temat mnie zainteresowal kupilem wiec ksiazke
King's Cutters Smitha

a tam spisow nie ma :-(
nawet nazw okretow w Indexie

Swallow byl zamowiony w firmie John Penn & Co
czyli tez nie wiadomo , kto zbudowal de facto okret

W 1852 zakupiono tez parowiec Mermaid

Jest ladny obrazek parowca Argus i wielu kutrow zaglowych

Poszukamy dalej

avm
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: HM Coastguard

Post autor: AvM »

NAVAL INTELLIGENCE .
Caledonian Mercury (Edinburgh, Scotland), Thursday, May 12, 1825; Issue 16181

6 cutters cruizng Isle of Wright
72 to 157bm
Vigilant., mermaiid - runing large in smootgh water buikt Cowes
Stag- built Fushing - turned best to winward
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: HM Coastguard

Post autor: AvM »

(A) Joseph White Falcon Yard, East Cowes c1825 – c1853
(B) Hamilton White Falcon Yard, East Cowes c1854 -- ?
(C) Thomas White Thetis Yard, West Cowes ] c1815 – 1840’s
& Thomas White Medina Yard, West Cowes ]
(D) John White Medina Yard, West Cowes c1830 – c1840 (doubtful)
(E) Thomas & John White Medina Yard, West Cowes c1840 -- c1850
(F) John & Robert White, West Cowes 1846 -- 1860’s
(G) John White, Medina Yard 1860’s – 1870’s
(H) J Samuel White 1860’s -- 1884

C Vulcan 1835 224 w ps tdr H M Customs & Excise
H Mary 04.06.67 1867 40 w H M Customs & Excise
H Adder 04.06.67 1867 80 w H M Customs & Excise
G Hawk ------- 14.04.69 1869 372b w ss N Admiralty Coastguard v/l
H Imogene ------- 2.1866 300d w ss N Admiralty Coastguard
Hind 25.03.80 1880 131b w yl tdr Admiralty Coastguard tender
Rose 02.04.80 1880 131b w yl tdr Admiralty Coastguard tender

35 3 (pinnace) ------- 1867 30f w ss pce Admiralty for Coastguard
36 60 ------- 1867 40f w ss lch Admiralty for Coastguard
892 Portland ------- 1892 37f w ss lch H M Customs, Weymouth
ODPOWIEDZ