Ttorpedowce wojny chilijsko-peruwiańskiej
Re: Ttorpedowce wojny chilijsko-peruwiańskiej
Las armadas de guerra sud-americanas: Con una confrontación de los poderes navales de las Repúblicas Argentina y Chile
1896
1896
- Załączniki
-
- CHIL_TB_1896.jpg (196.55 KiB) Przejrzano 6518 razy
-
- CHIL_TB_1896-2.jpg (159.7 KiB) Przejrzano 6518 razy
Re: Ttorpedowce wojny chilijsko-peruwiańskiej
Oczywiście, że mogą być błędne! Ale to właśnie chciałbym wyjaśnić. Bo mimo wszystko pozostaje trochę niejasności.U Robertsta jasno jest napisane z jakich zrodel korzystaöl. To jest cos 30 lat te,mu. Chyba te wszystkie jego zrodla mam. Wnoski , ktore wyciagal moga byc bledne
A "czepiam się" tego co napisałeś (chodzi o owe dopiski na listach), bo to może (choć nie musi) mieć sens.
Jasne, że mój problem! Tylko właśnie dlatego proszę o pomoc w jego rozwiązaniu. Tak, bym miał jasnośćPrzytaczane przeze mnie dane sa jednoznaczne, to ze nie pokrywaja sie z Twoja wiedzam to Twoj problem
A przytoczone przez Ciebie dane też nie są takie jednoznaczne - zwróć na to uwagę.
Sens jest. Otóż pierwsza Fresia weszła do służby jeszcze w 1880 roku. I od lata tegoż roku weszła w skład eskadry blokującej Callao. Otóż jeszcze przed świtem 6 listopada na redzie Callao doszło do nocnego spotkania 4 kutrów peruwiańskich (z tego co wiem to: Arno, Urcos, Capitania, Resguardia) i torpedowców chilijskich (Guacolda, Fresia, Colo Colo i Tucapel). W trakcie starcia do akcji weszła peruwiańska artyleria nadbrzeżna i stojąca w porcie korweta Union. Torpedowiec Fresia został wówczas trafiony w rufę (prawdopodobnie z Union, ale dokładnie nie wiadomo) i ledwo dowlókł się do brzegu wyspy San Lorenzo gdzie zatonął na płytkiej wodzie. Został później wydobyty i odremontowany, ale były z nim jakieś kłopoty i podobno w 1884 został wycofany ze służby. Ten drugi Fresia byłby więc jego następcą. Czyli, byłaby tu podobna sytuacja jak z Janequeo, który pierwszy zatonął 25 maja pod Callao, a drugi przejął po nim nazwę.jaki sens by okret zbudowany 1884 (skad ta data) byl wycodfany w 1891 roku (ale coiagle wymieniany w Memoria do 1899)
Spotkałem się z sytuacją, że w niektórych spisach automatycznie przyjmują, że ta wcześniejsza jednostka musiała należeć do tego samego typu co późniejsza. Ale było to przekonanie dość osobliwe i niczym nie poparte. Są też i tacy (jak np. w przypadku Fresii), że w ogóle uważają że był tylko jeden okręt (zatopienie pierwszego Janequeo było dość głośne, Fresii nie odbiło się szerokim echem).
I to próbuję wyjaśnić. A trochę wątpliwości jest. Bo to, że okręt o takiej nazwie istniał na listach późniejszych nie ulega wątpliwości. Tylko czy to był ten sam okręt?
Mam więc dwa problemy do wyjaśnienia:
1) Czy pierwszy Janequeo był tego samego typu co drugi? (nie jestem tego pewien ale nie wykluczam, że tak - uważam to za prawdopodobne)
2) Czy istniały dwie Fresie (skłaniam się do wersji, że tak) i czy były tego samego typu (nie mam pojęcia, nie wykluczam, że nie).
Re: Ttorpedowce wojny chilijsko-peruwiańskiej
Historia marítima del Perú: La República 1876 a 1879.
Page 711 or 60
"1878 con la adquisición de las lanchas torpederas Janequeo, Colocolo y Tucapel de 30 toneladas cada una, y Fresia de 35 toneladas, todas de 40 HP y con dos torpedos de botalón”.
Page 711 or 60
"1878 con la adquisición de las lanchas torpederas Janequeo, Colocolo y Tucapel de 30 toneladas cada una, y Fresia de 35 toneladas, todas de 40 HP y con dos torpedos de botalón”.
Re: Ttorpedowce wojny chilijsko-peruwiańskiej
Statki i okrety w Callao 1881
sa i torepdowce chilijskie , ale tez wiel okretow Anglii, Francji, Wloch, USA i Niemiec
Zwrtaca uwage olbrzymia flota transportowa Chile
Lloyd's List - Tuesday 15 March 1881
sa i torepdowce chilijskie , ale tez wiel okretow Anglii, Francji, Wloch, USA i Niemiec
Zwrtaca uwage olbrzymia flota transportowa Chile
Lloyd's List - Tuesday 15 March 1881
- Załączniki
-
- CHIL_TB_1881-Callao-2.jpg (156.08 KiB) Przejrzano 6485 razy
-
- CHIL_TB_1881-Callao-1.jpg (138.31 KiB) Przejrzano 6485 razy
Re: Ttorpedowce wojny chilijsko-peruwiańskiej
Chcialbym zwrocic uwage ze w Ksiazce "Sail & Steam Navy List" Lyona i Winfielda jest proba stworzenia listy OW budowanych na eksport w tym YarrowAvM pisze:Wg listy Yarrow
452 Janequeo --------- 1879 40d w ss N Chilian Navy Torpedo Boat (Ord by Italy)
469 Fresia --------- 1880 25d ss N Chilian Navy Torpedo Boat
475 Colotolo --------- 1880 45 ft ss N Chilean Navy Torpedo Launch
476 Tucapel --------- 1880 45 ft ss N Chilean Navy Torpedo Launch
508 Rucumilla --------- 1881 35d S ss N Chilean Navy Torpedo Boat
509 Guale --------- 1881 35d S ss N Chilean Navy Torpedo Boat
512 Teguelda --------- 1881 35d S ss N Chilean Navy Torpedo Boat (shipped)
524 Janequeo II --------- 1881 35d S ss N Chilean Navy Torpedo Boat (shipped)
525 Fresia II
> T B 39 or 40 --------- 1881 35d S ss N Admiralty Torpedo Boat
528 Lauca --------- 1881 25d S ss N Chilean Navy Torpedo Boat (shipped)
529 Quidora --------- 1881 25d S ss N Chilean Navy Torpedo Boat (shipped)
sa troche inne numery niz w listc WSS
475 Colotolo --------- 1880
476 Tucapel --------- 1880
508 Glaura --------- 1880
509 Guale --------- 1880
511 Janequeo (I) --------- 1880
512 Rucumilla --------- 1880
524 Teguelda --------- 1880
525 Janequeo (II) 1880
Jak poprzednio pisalem, Torpedowce dla Chile byly budowane w czasie wojny. Nie ma w prasie zadnych o nich wzmianek.
Byly dostarczone w stanie rozebranm, nie mialy nazw. Wszelkie rzyporzadkania nazw sa spekulacja.
Archiwa Yarrow byy niedawno zniszczone.
Ostatnio zmieniony 2019-03-27, 00:44 przez AvM, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Ttorpedowce wojny chilijsko-peruwiańskiej
The Belfast News-Letter (Belfast, Ireland), Tuesday, February 22, 1881;
- Załączniki
-
- CHIL_TB_1880-Attack.jpg (124.72 KiB) Przejrzano 6482 razy
Re: Ttorpedowce wojny chilijsko-peruwiańskiej
Diario ..... 1880
- Załączniki
-
- CHIL_TB_Diario_1880-5.jpg (81.58 KiB) Przejrzano 6471 razy
-
- CHIL_TB_Diario_1880-4.jpg (58.36 KiB) Przejrzano 6471 razy
-
- CHIL_TB_Diario_1880-3.jpg (232.73 KiB) Przejrzano 6471 razy
-
- CHIL_TB_Diario_1880-2.jpg (173.62 KiB) Przejrzano 6471 razy
-
- CHIL_TB_Diario_1880-1.jpg (138.68 KiB) Przejrzano 6471 razy
Re: Ttorpedowce wojny chilijsko-peruwiańskiej
Tak nawiasem mówiąc, zwróciłem uwagę na duże podobieństwo włoskiego Sparviero do eks chilijskich torpedowców kupionych przez Brytyjczyków, których zdjęcia zamieściłeś.
Jeżeli zaś chodzi o torpedowce na zdjęciu z postu 24.03.2019 08.01, to ten z nr 3 na kominie to chyba drugi Janequeo, ten zaś z nr 6 to Glaura. Zdjęcie zostało zrobione stosunkowo późno - lata 90 jak sądzę.
Ale to tak na marginesie.
Dzięki Ci wielkie Andrzej za pomoc.
W sumie, to pozostało mi tylko wyjaśnić sprawę Fresii.
Jeżeli zaś chodzi o torpedowce na zdjęciu z postu 24.03.2019 08.01, to ten z nr 3 na kominie to chyba drugi Janequeo, ten zaś z nr 6 to Glaura. Zdjęcie zostało zrobione stosunkowo późno - lata 90 jak sądzę.
I tak im dramatycznie brakowało transportowców do przewożenia wojska i zaopatrzenia. Musieli posiłkować się żaglowcami (były holowane przez parowce).Zwrtaca uwage olbrzymia flota transportowa Chile
Ale to tak na marginesie.
Dzięki Ci wielkie Andrzej za pomoc.
W sumie, to pozostało mi tylko wyjaśnić sprawę Fresii.
Re: Ttorpedowce wojny chilijsko-peruwiańskiej
Flota chile 1879
- Załączniki
-
- Chile1879b.jpg (393.8 KiB) Przejrzano 6451 razy
Re: Ttorpedowce wojny chilijsko-peruwiańskiej
Tak jak sie spodziewalem
Archiwa Yarrow sa zniszczone
-------------------------------------
Dear Sirs!
Some years ago I have received data relating woith ships built by Yarrow in XIX centuary.
Now I am involved in a new projects for Seafoth Publishers.
Could you inform me if the Yarrow archives , especially order books still existing, andf how I can enventually receive any copies.
AvM
-------------------------------------
At present I am afraid we don't not have access to such documents.
BAE Systems Heritage
https://www.baesystems.com/en/heritage/ ... don-years-
Archiwa Yarrow sa zniszczone
-------------------------------------
Dear Sirs!
Some years ago I have received data relating woith ships built by Yarrow in XIX centuary.
Now I am involved in a new projects for Seafoth Publishers.
Could you inform me if the Yarrow archives , especially order books still existing, andf how I can enventually receive any copies.
AvM
-------------------------------------
At present I am afraid we don't not have access to such documents.
BAE Systems Heritage
https://www.baesystems.com/en/heritage/ ... don-years-
Re: Ttorpedowce wojny chilijsko-peruwiańskiej
Flota chile 1879
Potraktujmy to jako Quiz
Jakie to okrety No.1-9?
Potraktujmy to jako Quiz
Jakie to okrety No.1-9?
- Załączniki
-
- Chile1879TCb.jpg (233.09 KiB) Przejrzano 6395 razy
-
- Chile1879TCc.jpg (357.67 KiB) Przejrzano 6395 razy
-
- Chile1879TCt.jpg (151.57 KiB) Przejrzano 6395 razy
Ostatnio zmieniony 2019-03-25, 19:52 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Ttorpedowce wojny chilijsko-peruwiańskiej
Flota chile 1880s (po wojnie)
- Załączniki
-
- Chile1880sb.jpg (426.18 KiB) Przejrzano 6395 razy
Re: Ttorpedowce wojny chilijsko-peruwiańskiej
Okrety plywaly w czasie desantow w konwojuNapoleon pisze:I tak im dramatycznie brakowało transportowców do przewożenia wojska i zaopatrzenia. Musieli posiłkować się żaglowcami (były holowane przez parowce).Zwrtaca uwage olbrzymia flota transportowa Chile
Ale to tak na marginesie.
I jak N napisal statki zaglowe byly coiagniete przez parowce.
- Załączniki
-
- CHIL_Convoy_1880-1.jpg (260.55 KiB) Przejrzano 6389 razy
-
- CHIL_Convoy_1880-2.jpg (237.13 KiB) Przejrzano 6389 razy
Re: Ttorpedowce wojny chilijsko-peruwiańskiej
Jeszcze rozne typy torpedowcow Yarrow z 1880 roku-
Fig .160
English Torpedo Boats.—The following account of two torpedo boats which had been originally built by this firm for the Russian government, but, owing to the proclamation issued by the English government at this time prohibiting torpedo boats leaving England, were seized by the Customs authorities when on the point of completion, and were ultimately purchased by the English government, is an extract from the Times under date the 4th of July, 1878.
"These vessels are each 85 feet long with 11 feet beam, and draw, when fully equipped for service, an average of 3 feet of water. They are strongly constructed of steel, and are fitted with compound surface condensing engines capable of indicating 420 horse power. The high pressure steam cylinder of these engines is 12-1/2 inches in diameter, and the low pressure 21-1/2 inches, both having a 12 inch stroke. These boats are at present known by their builders' numbers, one being No. 419 and the other No. 420. The former is propelled by a three-bladed screw
czyli TB No.17 & No.18
Fig. 161
Spanish Torpedo Boat.—The following description of a torpedo boat built by this firm for the Spanish government, enumerating all the improvements that have of late been effected in the construction of such vessels by members of this firm, is taken from the Engineering under date the 21st of February, 1879.
"The boat in which these improvements have been introduced is 86 feet long by 11 feet beam and 5 feet 6 inches deep. She is fitted with compound engines having 22 inch and 12-1/2 inch cylinders, with a 12 inch stroke, and making 520 revolutions per minute when running at full speed. She is propelled by a three-bladed screw 5 feet 6 inches in diameter and 5 feet pitch.
No.162
The Fastest Vessel in the World.—Another type of torpedo boat, of which one of the same dimensions has been built by this firm for the English government, is shown at Fig. 162. This vessel is as yet the fastest vessel in the world. The trials with this boat were made in March of this year, and were as follows:—
Runs. Time, Knots
per hour. Knots
per hour.
Min. sec.
First 2 37 = 22·93 Mean of first pair = 21·35
Second 3 2 = 19·78
Third 2 33 = 23·53 Mean of second pair = 22·05
Fourth 2 55 = 20·57
Fifth 2 30 = 24·00 Mean of third pair = 22·23
Sixth 2 56 = 20·45
giving as a mean 21·93 knots per hour, or 25-1/4 statute miles. The boat was fully equipped for active service, i.e. with a load of 6-3/4 tons on board. It was found during the trial that at speeds of 17 and 19 knots the[178] vibration of the boat was considerable, but when running over 20 knots it was hardly perceptible; the excessive vibration taking place when the revolutions of the engines became a multiple of the natural vibration of the boat.
Torpedo boats are at the present time being built by this firm for the English, French, Spanish, Austrian, and Italian governments.
Fig .160
English Torpedo Boats.—The following account of two torpedo boats which had been originally built by this firm for the Russian government, but, owing to the proclamation issued by the English government at this time prohibiting torpedo boats leaving England, were seized by the Customs authorities when on the point of completion, and were ultimately purchased by the English government, is an extract from the Times under date the 4th of July, 1878.
"These vessels are each 85 feet long with 11 feet beam, and draw, when fully equipped for service, an average of 3 feet of water. They are strongly constructed of steel, and are fitted with compound surface condensing engines capable of indicating 420 horse power. The high pressure steam cylinder of these engines is 12-1/2 inches in diameter, and the low pressure 21-1/2 inches, both having a 12 inch stroke. These boats are at present known by their builders' numbers, one being No. 419 and the other No. 420. The former is propelled by a three-bladed screw
czyli TB No.17 & No.18
Fig. 161
Spanish Torpedo Boat.—The following description of a torpedo boat built by this firm for the Spanish government, enumerating all the improvements that have of late been effected in the construction of such vessels by members of this firm, is taken from the Engineering under date the 21st of February, 1879.
"The boat in which these improvements have been introduced is 86 feet long by 11 feet beam and 5 feet 6 inches deep. She is fitted with compound engines having 22 inch and 12-1/2 inch cylinders, with a 12 inch stroke, and making 520 revolutions per minute when running at full speed. She is propelled by a three-bladed screw 5 feet 6 inches in diameter and 5 feet pitch.
No.162
The Fastest Vessel in the World.—Another type of torpedo boat, of which one of the same dimensions has been built by this firm for the English government, is shown at Fig. 162. This vessel is as yet the fastest vessel in the world. The trials with this boat were made in March of this year, and were as follows:—
Runs. Time, Knots
per hour. Knots
per hour.
Min. sec.
First 2 37 = 22·93 Mean of first pair = 21·35
Second 3 2 = 19·78
Third 2 33 = 23·53 Mean of second pair = 22·05
Fourth 2 55 = 20·57
Fifth 2 30 = 24·00 Mean of third pair = 22·23
Sixth 2 56 = 20·45
giving as a mean 21·93 knots per hour, or 25-1/4 statute miles. The boat was fully equipped for active service, i.e. with a load of 6-3/4 tons on board. It was found during the trial that at speeds of 17 and 19 knots the[178] vibration of the boat was considerable, but when running over 20 knots it was hardly perceptible; the excessive vibration taking place when the revolutions of the engines became a multiple of the natural vibration of the boat.
Torpedo boats are at the present time being built by this firm for the English, French, Spanish, Austrian, and Italian governments.
- Załączniki
-
- GBR_Yarrow_1880_12.jpg (176.83 KiB) Przejrzano 6388 razy
Ostatnio zmieniony 2019-03-27, 06:42 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Ttorpedowce wojny chilijsko-peruwiańskiej
Brasey Naval Annual 1893
Torpedowce
Torpedowce
- Załączniki
-
- CHIL_TB_1893_001_Brasey.jpg (142.71 KiB) Przejrzano 6379 razy
Re: Ttorpedowce wojny chilijsko-peruwiańskiej
John Samuel White
dla floty Chile
756 (pinnace) ------- 1888 48f w ss pce Chilian Navy
797 (pinnace) ------- 1889 40f w ss pce Chilian Navy (ram bow)
798 (cutter) ------- 1889 30f w ss ctr Chilian Navy
806 ------- 1889 45f w ss lch Chilian Navy Harbour launch
830 (cutter) ------- 1890 27f w ss ctr for Chilian Cruisers
831 (cutter) ------- 1890 27f w ss ctr for Chilian Cruisers
899 (cutter) ------- 1892 28f w ss ctr Chilian Navy
900 (cutter) ------- 1892 28f w ss ctr Chilian Navy
901 (cutter) ------- 1892 23f w ss ctr Chilian Navy
902 (cutter) ------- 1892 23f w ss ctr Chilian Navy
985 ------- 1896 45f w ss lch Chilian Government
1160 (pinnace) --------- 1903 56f w ss pce Armstrong Whitworth for Chilian Navy
1161 (pinnace) --------- 1903 56f w ss pce Vickers, Son & Maxim for Chilian Navy
1162 (pinnace) --------- 1903 36f w ss pce Vickers, Son & Maxim for Chilian Navy
1163 (pinnace) --------- 1903 36f w ss pce Vickers, Son & Maxim for Chilian Navy
1164 (pinnace) --------- 1903 36f w ss pce Armstrong Whitworth for Chilian Navy
1165 (pinnace) --------- 1903 36f w ss pce Armstrong Whitworth for Chilian Navy
1281 --------- 1908 45f w ss lch Chilian Navy
1282 --------- 1908 45f w ss lch Chilian Navy
1304 --------- 1910 31f w ss lch Gilbert for Chilian Customs
1305 --------- 1910 31f w ss lch Gilbert for Chilian Customs
1306 --------- 1910 31f w ss lch Gilbert for Chilian Customs
1334 --------- 8.1911 36f w ss lch Chilian Navy
1335 --------- 8.1911 34f w ss lch Chilian Navy
1338 --------- 8.1911 32f w ss ctr Chilian Navy
1339 --------- 8.1911 32f w ss ctr Chilian Navy
1340 --------- 8.1911 32f w ss ctr Chilian Navy
1341 --------- 8.1911 32f w ss ctr Chilian Navy
1362 Almirante Lynch --------- 28.09.12 7.1913 1430d S 3st N Chilean Navy Destroyer
1363 Almirante Condell --------- 27.11.13 1913 1430d S 3st N Chilean Navy Destroyer
1366 (pinnace) --------- 1912 50f w ss pce Chilian Navy
1367 (pinnace) --------- 1912 50f w ss pce Chilian Navy
1375 --------- 1912 31f w mv lch Chilian Police
1376 --------- 1912 31f w mv lch Chilian Police
1377 --------- 1912 31f w mv lch Chilian Police
1378 --------- 1912 31f w mv lch Chilian Police
1386 Almirante Simpson ------- 26.02.14 8.1914 1694d S 3st N Chilian Navy Destroyer
> Faulknor Admiralty
1387 Almirante Goni --------- 25.05.14 11.1914 1694d S 3st N Chilian Navy Destroyer
> Broke Admiralty
1388 Almirante Williams
Rebolledo --------- 02.12.14 3.1915 1694d S 3st N Chilian Navy Destroyer
> Botha Admiralty
1389 Almirante Riveros --------- 05.03.15 6.1915 1694d S 3st N Chilian Navy Destroyer
1400 --------- 1913 36f w ss lch Chilian Customs
1401 --------- 1913 31f w ss lch Chilian Customs
1412 T/T Faulknor --------- 1913 20f w mv lch Admiralty ex Chilian Navy (ex #1392)
1413 T/T Broke --------- 1913 20f w mv lch Admiralty ex Chilian Navy (ex #1393)
1417 T/T Botha --------- 1913 20f w mv mb Admiralty ex Chilian Navy
1418 T/T Tipperary --------- 1913 20f w mv mb Admiralty ex Chilian Navy
1427 --------- 1913 31f w mv lch Chilian Navy
1429 661 (pinnace) --------- 1915 50f w ss pce Admiralty ex Chilian Navy
1430 662 (pinnace) --------- 1915 50f w ss pce Admiralty ex Chilian Navy
1431 (pinnace) --------- 1915 50f w ss pce Admiralty ex Chilian Navy
1432 (pinnace) --------- 1915 50f w ss pce Admiralty ex Chilian Navy
1433 663 (pinnace) --------- 1915 36f w ss pce Admiralty ex Chilian Navy
1434 664 (pinnace) --------- 1915 36f w ss pce Admiralty ex Chilian Navy
1435 T/T Almirante Cochrane -- 1915 36f w ss lch Admiralty ex Chilian Navy
1436 T/T Almirante Cochrane -- 1915 36f w ss lch Admiralty ex Chilian Navy
1437 506 (ML) --------- 1915 33f w mv lch Admiralty
1438 --------- 1915 36f w mv lch Chilian Navy
1439 507 (ML) --------- 1915 23f w mv lch Admiralty ex Chilian Navy
1440 1625 (ML) --------- 1915 23f w mv lch Admiralty ex Chilian Navy
1554 --------- 1920 37f w mv lch Chilian Navy
dla floty Chile
756 (pinnace) ------- 1888 48f w ss pce Chilian Navy
797 (pinnace) ------- 1889 40f w ss pce Chilian Navy (ram bow)
798 (cutter) ------- 1889 30f w ss ctr Chilian Navy
806 ------- 1889 45f w ss lch Chilian Navy Harbour launch
830 (cutter) ------- 1890 27f w ss ctr for Chilian Cruisers
831 (cutter) ------- 1890 27f w ss ctr for Chilian Cruisers
899 (cutter) ------- 1892 28f w ss ctr Chilian Navy
900 (cutter) ------- 1892 28f w ss ctr Chilian Navy
901 (cutter) ------- 1892 23f w ss ctr Chilian Navy
902 (cutter) ------- 1892 23f w ss ctr Chilian Navy
985 ------- 1896 45f w ss lch Chilian Government
1160 (pinnace) --------- 1903 56f w ss pce Armstrong Whitworth for Chilian Navy
1161 (pinnace) --------- 1903 56f w ss pce Vickers, Son & Maxim for Chilian Navy
1162 (pinnace) --------- 1903 36f w ss pce Vickers, Son & Maxim for Chilian Navy
1163 (pinnace) --------- 1903 36f w ss pce Vickers, Son & Maxim for Chilian Navy
1164 (pinnace) --------- 1903 36f w ss pce Armstrong Whitworth for Chilian Navy
1165 (pinnace) --------- 1903 36f w ss pce Armstrong Whitworth for Chilian Navy
1281 --------- 1908 45f w ss lch Chilian Navy
1282 --------- 1908 45f w ss lch Chilian Navy
1304 --------- 1910 31f w ss lch Gilbert for Chilian Customs
1305 --------- 1910 31f w ss lch Gilbert for Chilian Customs
1306 --------- 1910 31f w ss lch Gilbert for Chilian Customs
1334 --------- 8.1911 36f w ss lch Chilian Navy
1335 --------- 8.1911 34f w ss lch Chilian Navy
1338 --------- 8.1911 32f w ss ctr Chilian Navy
1339 --------- 8.1911 32f w ss ctr Chilian Navy
1340 --------- 8.1911 32f w ss ctr Chilian Navy
1341 --------- 8.1911 32f w ss ctr Chilian Navy
1362 Almirante Lynch --------- 28.09.12 7.1913 1430d S 3st N Chilean Navy Destroyer
1363 Almirante Condell --------- 27.11.13 1913 1430d S 3st N Chilean Navy Destroyer
1366 (pinnace) --------- 1912 50f w ss pce Chilian Navy
1367 (pinnace) --------- 1912 50f w ss pce Chilian Navy
1375 --------- 1912 31f w mv lch Chilian Police
1376 --------- 1912 31f w mv lch Chilian Police
1377 --------- 1912 31f w mv lch Chilian Police
1378 --------- 1912 31f w mv lch Chilian Police
1386 Almirante Simpson ------- 26.02.14 8.1914 1694d S 3st N Chilian Navy Destroyer
> Faulknor Admiralty
1387 Almirante Goni --------- 25.05.14 11.1914 1694d S 3st N Chilian Navy Destroyer
> Broke Admiralty
1388 Almirante Williams
Rebolledo --------- 02.12.14 3.1915 1694d S 3st N Chilian Navy Destroyer
> Botha Admiralty
1389 Almirante Riveros --------- 05.03.15 6.1915 1694d S 3st N Chilian Navy Destroyer
1400 --------- 1913 36f w ss lch Chilian Customs
1401 --------- 1913 31f w ss lch Chilian Customs
1412 T/T Faulknor --------- 1913 20f w mv lch Admiralty ex Chilian Navy (ex #1392)
1413 T/T Broke --------- 1913 20f w mv lch Admiralty ex Chilian Navy (ex #1393)
1417 T/T Botha --------- 1913 20f w mv mb Admiralty ex Chilian Navy
1418 T/T Tipperary --------- 1913 20f w mv mb Admiralty ex Chilian Navy
1427 --------- 1913 31f w mv lch Chilian Navy
1429 661 (pinnace) --------- 1915 50f w ss pce Admiralty ex Chilian Navy
1430 662 (pinnace) --------- 1915 50f w ss pce Admiralty ex Chilian Navy
1431 (pinnace) --------- 1915 50f w ss pce Admiralty ex Chilian Navy
1432 (pinnace) --------- 1915 50f w ss pce Admiralty ex Chilian Navy
1433 663 (pinnace) --------- 1915 36f w ss pce Admiralty ex Chilian Navy
1434 664 (pinnace) --------- 1915 36f w ss pce Admiralty ex Chilian Navy
1435 T/T Almirante Cochrane -- 1915 36f w ss lch Admiralty ex Chilian Navy
1436 T/T Almirante Cochrane -- 1915 36f w ss lch Admiralty ex Chilian Navy
1437 506 (ML) --------- 1915 33f w mv lch Admiralty
1438 --------- 1915 36f w mv lch Chilian Navy
1439 507 (ML) --------- 1915 23f w mv lch Admiralty ex Chilian Navy
1440 1625 (ML) --------- 1915 23f w mv lch Admiralty ex Chilian Navy
1554 --------- 1920 37f w mv lch Chilian Navy