Re: Nasze fantazje okrętowe
: 2020-11-19, 21:52
Hmm niektóre źródła tak a inne siak... może dodatkowy "cal" to z powodu "uwzględnienia" jakiś podkładki albo blachy poszycia?
Komu wierzyć kurde mol?
Komu wierzyć kurde mol?
Pokaż mi tę wielką różnicę, bo ja jakoś słabo widzę, a jeśli ta różnica jest tak istotna, to Amphion class zwany później australijskimi miastami, też jest chroniony do bani, bo te maluszki powstały w mutacji Modified Leander class, właśnie Amphion class ze skróceniem o kilkanaście metrów, ale zachowanie pozostałych spraw, jak w tamtych. Owszem, HMNZS Leander udowodnił nawet odporność na cios długiej lancy, ale to zupełnie inne zagadnienieLeander class
Armour:
Magazine: 3 in (76 mm) box
Deck: 1 in (25 mm)
Gun turrets: 1 in (25 mm)
Arethusa class
Armour:
1–3 in magazine box protection
2.25 in belt
1 in deck, turrets and bulkheads
Dodano po 8 minutach 59 sekundach:Pełen opis Leander class
Max speed, kts, kn
32.5
Displacement standard, t
6985 - 7270
Displacement full, t
9000 - 9280 (later 9460 - 9740)
Length, m
159.1 pp 169.0 oa
Breadth, m
17.0
Leander: 16.8
Draught, m
5.79 - 5.99 deep load (later 6.07 - 6.22)
No of shafts
4
Machinery
4 sets Parsons geared steam turbines, 6 Admiralty 3-drum boilers
Power, h. p.
72000
Fuel, t
oil 1680 - 1785
Endurance, nm(kts) 10300(14)
Armour, mm
box protection to magazines: 89 - 25, belt: 76 on 25mm plating, bulkheads: 38, barbettes: 25, turrets: 25, deck: 51 - 25
Armament
4 x 2 - 152/50 BL Mk XXIII, 4 x 1 - 102/45 QF Mk V, 4 x 1 - 47/40 Hotchkiss Mk I, 3 x 4 - 12.7/62, 2 х 4 - 533 TT, 2 (later 1) aircraft (Fairey III, Osprey, Seal), 1 catapult D-I-L
Leander: 4 x 2 - 152/50 BL Mk XXIII, 4 x 1 - 102/45 QF Mk V, 4 x 1 - 47/40 Hotchkiss Mk I, 3 x 4 - 12.7/62, 2 х 4 - 533 TT, 2 (later 1) aircraft (Fairey III, Osprey, Seal), 1 catapult E-II-H
Complement
570
Arethussa class w interesującym nas temacie
Armour, mm
box protection to magazines: 76 - 25, belt: 57, bulkheads: 25, barbettes: 19, turrets: 25, deck: 25
Jeśli o mnie chodzi to akurat ta para świadczy o solidności budowy robionej przez Brytyjczyków.