Plany pancerników obrony wybrzeża
- de Villars
- Posty: 2229
- Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Plany pancerników obrony wybrzeża
Ja też je bardzo lubię, ale cóż - w XX w. ich czas już w zasadzie niestety minął (Sverige to epigoni tej klasy).
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
http://springsharp.blogspot.com/
Re: Plany pancerników obrony wybrzeża
Budowa pierwszego z serii Dantonow byla rozpoczeta w czerwcu 1907r a wiec szesc miesiecy od momentu oddania do sluzby Drednought'a. Faktycznie Francuzi mieli dylemat czy budowac swoje Dantony czy tez projektowac je na nowo ( co prawda byla propozycja zastapienia podwojnych wiez 2X240 na pojedyncze 1X305 czyli 7 na jedna burte ale zostala odrzucona ).
Kierowano sie kilkoma powodami:
- wypornosc wzroslaby znacznie powyzej limitu 18.000 t
- zgodnie z dostepna w tamtym czasie technologia latwiej bylo osiagnac cykl 2-3 rpm (strzaly na minute) z ''continuous aim'' (ciaglym celowaniem???)dla dzial 240mm niz 2rpm dla dziala 305mm, gdzie waga wystrzelonej salwy jak i czestotliwosc trafien bylaby znacznie zredukowana
Dla ilustracji porownanie ciezaru salwy burtowej Dreadnought'a i Dantona.
Danton - 4 x 305mm (440kg) 1,5 rpm = 2.640 kg
........ - 6 x 240mm (220kg) 2 rpm = 2640 kg =5280 kg
Drednought - 8 x 305mm (386kg) 1.5 rpm = 4632 kg
Penetration of Harveyised plate
............kat padania 0'.....kat padania 20'
..........@6000m -@10000m @6000m @10.000m
dzialo 305mm - 390mm - 279mm - 363mm - 260mm
dzialo 240mm - 319mm - 206mm - 299mm - 194mm
Dla porownania grubosc pancerza rywali Dantona;
Dreadnought - 11 cali/ 280mm
Deutschland - 240mm
Nassau...... - 300mm
W tamtym czsie Francuzi uwazali odleglosc 5000 - 7000m za ''decisive range'' w boju artyleryjskim, czyli w skutecznym zasiegu swych 240mm dzial.
Z tego wynika ze decyzja o ropoczeciu budowy tych okretow nie byla tak calkowicie pozbawiona sesu. Dopiero szybki rozwoj systemow kierowania ogniem i mozliwosc trafiania w cel przy dalszych odleglosciach, a tym samym zwiekszenie dystansu boju artleryskiego na morzu spowodowala ze Dantony stracily racje bytu jako ''Capital Ships''.
Kierowano sie kilkoma powodami:
- wypornosc wzroslaby znacznie powyzej limitu 18.000 t
- zgodnie z dostepna w tamtym czasie technologia latwiej bylo osiagnac cykl 2-3 rpm (strzaly na minute) z ''continuous aim'' (ciaglym celowaniem???)dla dzial 240mm niz 2rpm dla dziala 305mm, gdzie waga wystrzelonej salwy jak i czestotliwosc trafien bylaby znacznie zredukowana
Dla ilustracji porownanie ciezaru salwy burtowej Dreadnought'a i Dantona.
Danton - 4 x 305mm (440kg) 1,5 rpm = 2.640 kg
........ - 6 x 240mm (220kg) 2 rpm = 2640 kg =5280 kg
Drednought - 8 x 305mm (386kg) 1.5 rpm = 4632 kg
Penetration of Harveyised plate
............kat padania 0'.....kat padania 20'
..........@6000m -@10000m @6000m @10.000m
dzialo 305mm - 390mm - 279mm - 363mm - 260mm
dzialo 240mm - 319mm - 206mm - 299mm - 194mm
Dla porownania grubosc pancerza rywali Dantona;
Dreadnought - 11 cali/ 280mm
Deutschland - 240mm
Nassau...... - 300mm
W tamtym czsie Francuzi uwazali odleglosc 5000 - 7000m za ''decisive range'' w boju artyleryjskim, czyli w skutecznym zasiegu swych 240mm dzial.
Z tego wynika ze decyzja o ropoczeciu budowy tych okretow nie byla tak calkowicie pozbawiona sesu. Dopiero szybki rozwoj systemow kierowania ogniem i mozliwosc trafiania w cel przy dalszych odleglosciach, a tym samym zwiekszenie dystansu boju artleryskiego na morzu spowodowala ze Dantony stracily racje bytu jako ''Capital Ships''.
'There seems to be something wrong with our bloody ships today!' - Vice Admiral Sir David Beatty
Morskie Opowiesci YouTube
Morskie Opowiesci YouTube
Re: Plany pancerników obrony wybrzeża
Dobry wieczur.
Lecimy dalej.
[URL=http://imageshack.us/photo/my-imag ... .jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us[/url]
Lecimy dalej.
[URL=http://imageshack.us/photo/my-imag ... .jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us[/url]
Re: Plany pancerników obrony wybrzeża
Piękny.
Cóż więcej można napisać. Chcemy więcej
Cóż więcej można napisać. Chcemy więcej
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
- de Villars
- Posty: 2229
- Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Plany pancerników obrony wybrzeża
Rewelacja! Pierwszy tak dokładny rysunek Jemmapes, jaki widziałem w życiu!
Jedyne czym zaczynam się martwić, to że się w końcu POW-y skończą..
Jedyne czym zaczynam się martwić, to że się w końcu POW-y skończą..
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
http://springsharp.blogspot.com/
Re: Plany pancerników obrony wybrzeża
Zgadzam sie, na prawde rewelacjade Villars pisze:Rewelacja! Pierwszy tak dokładny rysunek Jemmapes, jaki widziałem w życiu!
Jedyne czym zaczynam się martwić, to że się w końcu POW-y skończą..
Tym ze sie POW skoncza to tak bardzo bym sie nie martwil.
Zostaja jeszcze krazowniki, rownie stare i rownie piekne
'There seems to be something wrong with our bloody ships today!' - Vice Admiral Sir David Beatty
Morskie Opowiesci YouTube
Morskie Opowiesci YouTube
- de Villars
- Posty: 2229
- Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Plany pancerników obrony wybrzeża
Ano racja! pancerne, pancernopokładowe, nieopancerzone, sporo tego było a co jeden to piękniejszy!
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
http://springsharp.blogspot.com/
- Marek-1969
- Posty: 429
- Rejestracja: 2009-07-18, 21:12
- Lokalizacja: Bytom
Re: Plany pancerników obrony wybrzeża
gdyby nie ta niska wolna burta ...
Re: Plany pancerników obrony wybrzeża
Na dziobie jest OK.Marek-1969 pisze:gdyby nie ta niska wolna burta ...
Henio, to kwintesencja francuskich dziwactw. Wszystko w jednym.
I dlatego mi się podoba.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
- Marek-1969
- Posty: 429
- Rejestracja: 2009-07-18, 21:12
- Lokalizacja: Bytom
Re: Plany pancerników obrony wybrzeża
ale najcekawsze była propozycja 16x274 . Problem leżał w braku nowoczesnych dział o takim kalibrze.MacGreg pisze:Budowa pierwszego z serii Dantonow byla rozpoczeta w czerwcu 1907r a wiec szesc miesiecy od momentu oddania do sluzby Drednought'a. Faktycznie Francuzi mieli dylemat czy budowac swoje Dantony czy tez projektowac je na nowo ( co prawda byla propozycja zastapienia podwojnych wiez 2X240 na pojedyncze 1X305 czyli 7 na jedna burte ale zostala odrzucona ).
Kierowano sie kilkoma powodami:
- wypornosc wzroslaby znacznie powyzej limitu 18.000 t
- zgodnie z dostepna w tamtym czasie technologia latwiej bylo osiagnac cykl 2-3 rpm (strzaly na minute) z ''continuous aim'' (ciaglym celowaniem???)dla dzial 240mm niz 2rpm dla dziala 305mm, gdzie waga wystrzelonej salwy jak i czestotliwosc trafien bylaby znacznie zredukowana
Dla ilustracji porownanie ciezaru salwy burtowej Dreadnought'a i Dantona.
Danton - 4 x 305mm (440kg) 1,5 rpm = 2.640 kg
........ - 6 x 240mm (220kg) 2 rpm = 2640 kg =5280 kg
Drednought - 8 x 305mm (386kg) 1.5 rpm = 4632 kg
Penetration of Harveyised plate
............kat padania 0'.....kat padania 20'
..........@6000m -@10000m @6000m @10.000m
dzialo 305mm - 390mm - 279mm - 363mm - 260mm
dzialo 240mm - 319mm - 206mm - 299mm - 194mm
Dla porownania grubosc pancerza rywali Dantona;
Dreadnought - 11 cali/ 280mm
Deutschland - 240mm
Nassau...... - 300mm
W tamtym czsie Francuzi uwazali odleglosc 5000 - 7000m za ''decisive range'' w boju artyleryjskim, czyli w skutecznym zasiegu swych 240mm dzial.
Z tego wynika ze decyzja o ropoczeciu budowy tych okretow nie byla tak calkowicie pozbawiona sesu. Dopiero szybki rozwoj systemow kierowania ogniem i mozliwosc trafiania w cel przy dalszych odleglosciach, a tym samym zwiekszenie dystansu boju artleryskiego na morzu spowodowala ze Dantony stracily racje bytu jako ''Capital Ships''.