Identyfikacja okrętów

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

dakoblue
Posty: 1560
Rejestracja: 2004-01-05, 08:42
Lokalizacja: Elblag

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: dakoblue »

jezeli jest to prawdziwe zdjecie to powinno miec jakas historie - jaki samolot ,jaki pilot
faktycznie tych otworow nie widac ,a te wystajace czesci to niby co? rury od wyrzutni torpedowych?
z drugiej strony jak ktos zrobil model ,po co dziury dorobil
MiKo
Admin FOW
Posty: 4040
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: MiKo »

dakoblue pisze:a te wystajace czesci to niby co? rury od wyrzutni torpedowych?
Jak na to wpadłeś? Z kolei ja podejrzewam, że ta pionowa gruba rura może być kominem...
dakoblue
Posty: 1560
Rejestracja: 2004-01-05, 08:42
Lokalizacja: Elblag

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: dakoblue »

MiKo pisze:
dakoblue pisze:a te wystajace czesci to niby co? rury od wyrzutni torpedowych?
Jak na to wpadłeś? Z kolei ja podejrzewam, że ta pionowa gruba rura może być kominem...
eee,wydaja sie za dlugie
Awatar użytkownika
wpk
Posty: 708
Rejestracja: 2004-02-23, 20:58
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: wpk »

Nad tymi wyrzutniami sam też się zastanawiałem.
Kiedyś myślałem, że są dodatkowo wypchnięte wybuchami, ale to bzdura. ;)
Choć to, co wisi ukośnie z tylnej wyrzutni to już chyba wypchnięta torpeda.
Rury musiały po prostu tak wystawać w położeniu do strzału - na planach widać, że oś obrotu miały daleko od środka długości:
http://www.coatneyhistory.com/Mogami1941ONI.JPG

Za to te trzy otwory pod sponsonami na zdjęciach od rufy wyglądają jak przestrzeliny, choć przecież nimi nie są.
Fakt, że na wątpliwym zdjęciu niby ich nie widać, ale to nie znaczy, że ich nie ma - burta wygląda na bardziej zmasakrowaną przez pożar.
W sumie to w sieci dostępne są cztery zdjęcia (w różnych wersjach), bardziej lub mniej pokazujące szczegóły.
Linkuję w kolejności, w jakiej wydaje mi się, że były zrobione:
http://worldwar2database.com/gallery3/v ... 1310180310
http://escales.files.wordpress.com/2009/04/mikuma.jpg
http://4.bp.blogspot.com/_L1vlbK3vPMk/S ... ile192.bmp
http://padresteve.files.wordpress.com/2 ... damage.jpg
Wydaje mi się też, że zrobiono je w trakcie co najmniej dwóch przelotów, stąd mogą wynikać różnice w wyglądzie zniszczeń burty.

A może znacie jeszcze jakieś inne zdjęcia?
miller
Posty: 431
Rejestracja: 2004-12-26, 13:29
Lokalizacja: Lublin/Opole Lubelskie

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: miller »

Wyrzutnie torped odwrócono albo dla wystrzelenia torped (aby zapobiec wybuchowi na pokładzie) albo aby ewentualny wybuch odsunąć od kadłuba (wybuch w niszach, gdzie były umieszczone byłby straszliwie destrukcyjny).
Te otwory zdają się być bulajami. Zdjęcie jest wykonane za specyficznej perspektywy. Moim zdaniem pasują do lokalizacji widocznej na innych zdjęciach, choć wyglądają jakby na większe i jakby były nieco niżej...
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6408
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: Peperon »

Przyglądam się dyskusji nad fotką i nie powiem - interesująca.
Jeśli można wtrącić swoje trzy grosze to:
1. Otwory wskazane przez Miko, to według mnie przestrzeliny. Zwróćcie Panowie uwagę, że wyglądają na położone na różnej wysokości nad wodą i mają różne kształty. A na dodatek nie widziałem ich na żadnym planiku, który widziałem.
2. Rury wyrzutni torpedowych wystają daleko poza burty, ponieważ same wyrzutnie były montowane praktycznie na krawędzi burt. Daleko od płaszczyzny symetrii i nie ma tu nic do rzeczy, jak daleko były od środka długości. Brytyjskie krążowniki też miały wyrzutnie bliżej rufy.
3. To coś co zwisa z tylnej wyrzutni, to raczej na pewno torpeda. Możliwe, że nawet przełamana po wysunięciu z wyrzutni pod wpływem wybuchów.
4. Zalinkowane przez wpk zdjęcia wyglądają nie tylko na zrobione przy różnych przelotach, ale po kolejnych nalotach (jednak to takie moje wrażenie).
5. I na koniec pytanie dotyczące Mogami. Czy były robione zdjęcia lotnicze tego krążownika po bitwie w cieśninie Surigao ? Pytam bo jak do tej pory jeszcze takich nie widziałem.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
wpk
Posty: 708
Rejestracja: 2004-02-23, 20:58
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: wpk »

@miller,
wydaje mi się, że na Mikumie i tak nastąpiła eksplozja torped, choć może tych z prawej burty albo zapasowych.

@Peperon,
ad 1. no sam napisałem że jak przestrzeliny, ale niby kto miałby strzelać do Mikumy pod Midway?
ad 2. miałem na myśli środek długości wyrzutni, nie krążownika ;)
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6408
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: Peperon »

Zapomniałeś chyba o tym, że Mikuma była celem nalotów po zderzeniu z Mogami. Przecież sama kolizja nie była przyczyną zatonięcia.
Przestrzeliny mogły powstac podczas bliskiej/bliskich eksplozji bomb w wodzie.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
dakoblue
Posty: 1560
Rejestracja: 2004-01-05, 08:42
Lokalizacja: Elblag

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: dakoblue »

wpk pisze:@miller,
wydaje mi się, że na Mikumie i tak nastąpiła eksplozja torped, choć może tych z prawej burty albo zapasowych.

@Peperon,
ad 1. no sam napisałem że jak przestrzeliny, ale niby kto miałby strzelać do Mikumy pod Midway?
ad 2. miałem na myśli środek długości wyrzutni, nie krążownika ;)
z tego co w necie to nastapila eksplozja kilku torped

The prisoner stated he had spent three nights on the raft. Since he was picked up on the 9th of June it is believed that the Mikuma was sunk on the 6th of June. The first attack occurred two days prior to the sinking, at which time the ship received a bomb hit in the Warrant Officers Mess. This would make the first attack on 4 June. The following day the ship received no attacks, but on the 6th about noon time, she was again attacked, by 2-engine bombers and received hits on the fo'cas'le, bridge area and amidships. The hit on the fo'cs'le put the forward guns out of commission. The hit near the bridge area set off some ready service AA shells, causing considerable damage to bridge structure and personnel. Several torpedoes were exploded amidships by the hit in that vicinity. The ship caught fire and two destroyers tried to come alongside to rescue personnel; but were driven away and forced to abandon the attempt to rescue survivors, when attacked by an additional flight of American aircraft. One of these destroyers received a hit on the stern and broke out into flame aft. Ishikawa did not know if this destroyer sank. The Mikuma capsized and sank within an hour and a half after initial bombing this date and he found himself on a raft with 19 other men, after having jumped over the side. He estimated there were several hundred men in the water, but the majority of the crew had not been able to get off the ship, before she turned over. When picked up by the Trout on the 9th there were only two men remaining on the raft, the others having either died or fallen off the raft while asleep at night. The men had no food nor water during these three days.

http://www.ibiblio.org/hyperwar/USN/rep ... tions.html


mi to zdjecie wydaje sie podejrzane:
- bo pojawilo sie niedawno
-nie ma innego zdjecia z tego kata pokazujace caly okret
Ostatnio zmieniony 2013-02-17, 00:34 przez dakoblue, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wpk
Posty: 708
Rejestracja: 2004-02-23, 20:58
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: wpk »

Peperon pisze:Zapomniałeś chyba o tym, że Mikuma była celem nalotów po zderzeniu z Mogami. Przecież sama kolizja nie była przyczyną zatonięcia.
Tak, zapomniałem, i cały czas myślałem, że ten drugi komin to od zderzenia się rozleciał a pożary od iskrzenia blach wybuchły... ;)
Peperon pisze:Przestrzeliny mogły powstac podczas bliskiej/bliskich eksplozji bomb w wodzie.
No to na pewno nie takie dziury byłyby efektem.

Teoretycznie takie "przestrzeliny" mogłyby powstać od lecących horyzontalnie lub rykoszetujących od powierzchni wody bomb, trafiających prostopadle w burtę.
Jednak, o ile sobie przypominam, to taką technikę stosowali Rosjanie na Bałtyku pod koniec wojny, a o Amerykanach pod Midway nic nie wiem.
dakoblue
Posty: 1560
Rejestracja: 2004-01-05, 08:42
Lokalizacja: Elblag

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: dakoblue »

wpk pisze:Nad tymi wyrzutniami sam też się zastanawiałem.
Kiedyś myślałem, że są dodatkowo wypchnięte wybuchami, ale to bzdura. ;)
Choć to, co wisi ukośnie z tylnej wyrzutni to już chyba wypchnięta torpeda.
Rury musiały po prostu tak wystawać w położeniu do strzału - na planach widać, że oś obrotu miały daleko od środka długości:
http://www.coatneyhistory.com/Mogami1941ONI.JPG

Za to te trzy otwory pod sponsonami na zdjęciach od rufy wyglądają jak przestrzeliny, choć przecież nimi nie są.
Fakt, że na wątpliwym zdjęciu niby ich nie widać, ale to nie znaczy, że ich nie ma - burta wygląda na bardziej zmasakrowaną przez pożar.
W sumie to w sieci dostępne są cztery zdjęcia (w różnych wersjach), bardziej lub mniej pokazujące szczegóły.
Linkuję w kolejności, w jakiej wydaje mi się, że były zrobione:
http://worldwar2database.com/gallery3/v ... 1310180310
http://escales.files.wordpress.com/2009/04/mikuma.jpg
http://4.bp.blogspot.com/_L1vlbK3vPMk/S ... ile192.bmp
http://padresteve.files.wordpress.com/2 ... damage.jpg
Wydaje mi się też, że zrobiono je w trakcie co najmniej dwóch przelotów, stąd mogą wynikać różnice w wyglądzie zniszczeń burty.


Obrazek

A może znacie jeszcze jakieś inne zdjęcia?
dakoblue
Posty: 1560
Rejestracja: 2004-01-05, 08:42
Lokalizacja: Elblag

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: dakoblue »

Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6408
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: Peperon »

wpk pisze:Tak, zapomniałem, i cały czas myślałem, że ten drugi komin to od zderzenia się rozleciał a pożary od iskrzenia blach wybuchły... ;)
Został razem z masztem zdjęty przez bukszpryt. :lol:
wpk pisze:No to na pewno nie takie dziury byłyby efektem.
Teoretycznie takie "przestrzeliny" mogłyby powstać od lecących horyzontalnie lub rykoszetujących od powierzchni wody bomb, trafiających prostopadle w burtę.
Jednak, o ile sobie przypominam, to taką technikę stosowali Rosjanie na Bałtyku pod koniec wojny, a o Amerykanach pod Midway nic nie wiem.
Co do spornych otworów w burcie.
Przeglądnąłem posiadane rysunki oraz wygrzebane w necie fotki okrętów tego typu.
Na rysunkach jedyne załamanie linii iluminatorów pomiędzy stanowiskami armat 127 mm jest w górnym rzędzie. Na przekrojach nie ma załamania linii pokładów w tym rejonie.
Natomiast na fotkach nie widać żadnych takich otworów w tym rejonie.

W związku z powyższym można wnioskować, że:
1. Otwory powstały podczas kolizji z Mogami.
2. Powstały na skutek działań Amerykanów i są to przestrzeliny mimo, że napisałeś:
wpk pisze:Za to te trzy otwory pod sponsonami na zdjęciach od rufy wyglądają jak przestrzeliny, choć przecież nimi nie są
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
wpk
Posty: 708
Rejestracja: 2004-02-23, 20:58
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: wpk »

OK, jam człek zgodny i po próżnicy kłócić się nie lubię.
Przyjmijmy, że dziury wybił albo bukszpryt Mogami ( ;)), albo eksplozje, i to wewnętrzne raczej.

Tymczasem trochę się pobawiłem i linkuję (załączyć się nie dają) sztucznie powiększone wersje cytowanego zdjęcia:
- bez ingerencji http://wpk.eltrakon.pl/link15-mikuma-damage_1920.jpg
- z poprawionymi w Lightroomie półtonami, kontrastami i ostrością http://wpk.eltrakon.pl/link15-mikuma-da ... k_1920.jpg.
Różnice oceńcie sami.

PS Proponuję naszą dyskusję (od postu dakoblue "Pt lut 15, 2013 10:33") wydzielić do osobnego wątku pod roboczym tytułem "Zdjęcia Mikumy i Mogami spod Midway".
dakoblue
Posty: 1560
Rejestracja: 2004-01-05, 08:42
Lokalizacja: Elblag

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: dakoblue »

No dobra chlopaki

uwaga sensacja ,rewelacja

http://www.criticalpast.com/video/65675 ... ral-Nimitz
MiKo
Admin FOW
Posty: 4040
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: MiKo »

Bardzo śliczne! Brawo Dako! Widzę, że ci trochę odblokowali dostęp. Czyli jednak autentyk na 100%.

BTW do 50 sek. to jest Korlalowe - nalot Betty na zespół krążowników kadm. Crace'a.
ODPOWIEDZ