HMS Vanguard

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Sebastian Sosnowski
Posty: 39
Rejestracja: 2014-01-07, 20:33
Kontakt:

HMS Vanguard

Post autor: Sebastian Sosnowski »

Od niedawna próbuję narysować ten brytyjski pancernik. Jako że jestem zielony w temacie, proszę, potraktujcie ten post nie jako źródło jakiejś informacji dla was, ale jako moją prośbę o asystę w kilku zagadnieniach.

Na samym początku zetknąłem się z problemem kamuflażu. Wiem że ten pancernik prawdopodobnie nie był kamuflowany, ale ja się bardzo upieram żeby taki narysować. Moje pierwsze pytanie brzmi, czy jest w ogóle sens kamuflować pancerniki? Jeśli tak to jaki??? Wiem że były faktycznie kamuflowane, ale niektóre wzory są takie, że nie wiem czy to czasem nie dla żartu.
Na przykład to:

Obrazek
Obrazek

Są też wyglądające bardziej serio kamuflaże jak na przykład ten:
Obrazek

tylko po co na morzu ciemnozielone barwy?

Drugie pytanie to takie, czy floty poszczególnych państw mają jakieś swoje zestawy barw do kamuflażu. To znaczy jeśli pomaluje Vanguarda jak na przykład USS Arizonę (właśnie w ciemnozielone barwy) to czy to będzie bardzo rażące.
SnakeDoc
Posty: 32
Rejestracja: 2009-07-31, 16:51
Kontakt:

Re: HMS Vanguard

Post autor: SnakeDoc »

Sebastian Sosnowski pisze:Moje pierwsze pytanie brzmi, czy jest w ogóle sens kamuflować pancerniki? Jeśli tak to jaki??? Wiem że były faktycznie kamuflowane, ale niektóre wzory są takie, że nie wiem czy to czasem nie dla żartu.