Przebudowy flash-deckerów

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Przebudowy flash-deckerów

Post autor: jareksk »

Trapi mnie pytanie : jaka była prędkość przebudowanych niszczycieli typu "Clemson" na AVD (tendry lotnicze) ? Znalazłem informację, iż przebudowane na okręty desantowe (wsparcia desantu) miały prędkość 27,5 w. Czy tak było ? Interesuje mnie przede wszystkim demontaż maszyn, kotłów i ich wpływ na ten element danych tech.-takt.
Fax et tuba
oskarm
Posty: 1417
Rejestracja: 2012-08-30, 18:23

Re: Przebudowy flash-deckerów

Post autor: oskarm »

O ile dobrze pamietam to 26-27 w krotkotrwale. Stala to chyba 25 w.
MiKo
Admin FOW
Posty: 4036
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Re: Przebudowy flash-deckerów

Post autor: MiKo »

Projektowane na 35,5 w. Podczas przebudowy na tendery wywalono dwa dziobowe kotły i dwa przednie kominy, w miejsce których dodano zbiorniki paliwa lotniczego i magazyny części zapasowych do samolotów. Wydłużono nadbudówkę dziobową (dla personelu lotniczego). Zdjęto wszystkie wyrzutnie i dwie 4-calówki ze śródokręcia i dodano 4 x 12,7 mm (na rok 1938). Wyporność standardowa wynosiła 1215 ts. W siłowni: dwa kotły Babcock & Wilcox i dwie turbiny Parsons. Dawało to 2 x 13325 shp i prędkość 25 w.

Za "United States Naval Aviation, 1919-1941: Aircraft, Airships and Ships Between the Wars"

27,5 w. podaje DANFS, jak prędkość projektową.
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przebudowy flash-deckerów

Post autor: jareksk »

Dziekuję. O to mi chodziło.
Fax et tuba
ODPOWIEDZ