Może by tak było gdyby tą tezę można było poprzeć jakimiś cyferkami, tylko że porównanie tych cyferek mówi że ta brytyjska czternastocalówka powyżej 20 tys jardów (~18 km) przewyższa amerykańską dwunastocalówkę pod względem prędkości (przy kącie upadku odpowiednio 18 oraz 17,5 stopnia).Maciej pisze:To, wraz z dużą masą (prawie 520 kg) oraz z większą prędkością uderzenia (mniejsze opory długiego i ciężkiego pocisku) mogło umożliwiać penetrację poziomego pancerza na analogicznym poziomie do 14-sto calówek.
Poza oporem powietrza jest jeszcze bezwładność pestki o większej masie.
Jak rozumiem porównałeś krztałt czepców? Bo chyba nie wziąłeś pod uwagę samej maksymalnej średnicy?Maciej pisze:Energia była zatem skupiona na mniejszej powierzchnii.
Nie ma znaczenia bo? Jakieś uzasadnienie?Maciej pisze:Proszę, policz jednak pancerz Scharnhorsta. To co wypisujesz nawet nie jest śmieszne..
Pas burtowy nie ma znaczenia.
Na dystansie 20tys jardów ta dwunastocalówka przegryza 3" pokładu, czyli Scharnhorst noszący 80mm pokład pancerny ma imunę czy nie?MiKo pisze:Dla warunku "do 24000m" Alaska ma jakąś tam IZ, a Scharnhorst nie i tyle tylko chciałem powiedzieć.
To chyba nie tak ahistoryczne jak wsadzenie Scharnhorsta na wody AlaskiMiKo pisze:I w ramach tego apelu chcesz wsadzić Alaske na wody Scharnhorsta?
Historycznie? Czy z Word od Warships?oskarm pisze:a co to sa te "realne warunki bojowe"?
Ale jak się to ma do realiów historycznych?Maciej pisze:Przy zachowaniu sporego dystansu wszystkie atuty miały po swojej stronie.
A ja przeczytałem co na ten temat jest napisane w ostatnim artykule MiOMaciej pisze:Krążowniki rakietowe po wojnie? Teller wpros, już na pierwszej stronie tej dyskusji, odpowiedział dlaczego je skasowano.
i jakieś 90% kosztów pancerników typu South Dakota lub North CarolinaMaciej pisze:Co do kosztu to były o 50% droższe od krążowników typy Baltimoore a jednocześńie stanowiły 60% wartości pancerników typu Iowa.
Możeby poszukać w książkach historycznych?Maciej pisze:Szukamy jakiegoś kompromisu w kwestii dystansu?
Dziobowe wieże stanęły ponieważ przez luki wyrzutników łusek (poza wieżę) dostawały się tony wody które kolejno eliminowany systemy centralnego kierowania, zasilanie główne a potem awaryjne. "Trochę" to delikatne określeniePawBur pisze:Potem Niemcy zaczęli się wycofywać i zdaje się sztorm trochę też im dokopał, więc w tych warunkach też by długo nie powalczyli nawet jakby chcieli zwarcie
Brytyjczycy mieli zasilanie hydrauliczo/parowo jakieśtam, byli odporni (lata wprawy i pragmatyzm). Amerykanie tak jak Niemcy byli elektyryczni.