to niekoniecznie musi dotyczyć wizyty w którymś z portów polskich
dotyczy transportu sprzętu 1st Cavarly Div w ramach kolejnej zmiany Atlantic Resolve
może to czysty przypadek, a może celowe działanie (ciekawe, co z tych opcji zachodzi)...
w poprzednich większych transportach w ramach Atlantic Resolve, gdy Amerykanie pokazywali ekspedycję sprzętu, to albo przyznawali się otwarcie przez jaki port i jakimi statkami
ALBO publikowali taki materiał ilustracyjny (nawet bez informacji i bez widocznych nazw statków), że przez analizę zdjęć (otoczenia w porcie) można było się zorientować - który port, a mając tę informację w połączeniu m.in. z danymi z AIS można było określić konkretne statki... taka analiza mnie nie zawodziła - sprawdzała się... była potwierdzana przez później ukazujące się wiadomości (np. relację US Army z dotarcia sprzętu np. do Bremerhaven) albo "na żywo" - w Polskim porcie...
ciekawe, czy to czysty przypadek, czy jednak ćwiczą teraz próbę informowania bez konkretów, tak, żeby nie można było wyczaić...
z drugiej strony - bawiąc się w amatorskie "zgadywanie" i "analizy" można nie wykryć, a dla naprawdę chcącego (zdeterminowanego) i profesjonalisty w tych sprawach, a więc i mającego odpowiednie narzędzia i środki - może i tak jest to łatwe do wykrycia...
tym razem nie było (jak dotąd) chyba żadnych szerszych (nawet pół-szerszych) planów z portów...
w poniedziałek, 7 maja pojawiło się chyba w ogóle pierwsze zdjęcie ze statkiem, ale takie, że "nie wyczaisz"...
te transporty obecne NIE MUSZĄ iść statkami American Roll-on Roll-off Carrier LLC (Endurance, Freedom, Honor, Independence II, Integrity, Liberty, Patriot, Resolve), mogą innymi, albo w części którymś z tych, a w części - jakimś innym, np. Green Ridge armatora Central Gulf Line...
ale...
np,. Freedom był ostatnio w teksańskim porcie (Galveston), ale zmierza nie do Europy, tylko do Charleston (płynie obecnie wzdłuż East Coast)
Resolve był w Charleston i płynie do Galveston (okrąża właśnie Florydę)
pozostałe raczej też nie wchodzą w rachubę jeśli chodzi o ten transport (ze względu na aktualną pozycję lub kierunek ruchu i deklarowane porty docelowe)
... oprócz może jednego - Independence 2 - bo płynie do Europy... ale nawet nie do Bremerhaven (nie mówiąc już o Polsce), tylko deklaruje, że do Antwerpii...
ALE wyszedł nie z portu w Texasie, tylko z Baltimore... (w Texasie był ostatnio - w Galveston - 18 kwietnia, a potem m.in. w Altamirze w Meksyku, potem w Charleston i wreszcie w Baltimore)...
(Integrity jest właśnie w Antwerpii, był w Bremerhaven 3-6 maja, ale przyszedł z Charleston i Baltimore _przez Casablancę_, a Endurance jest w Charleston)
ze względu na położenie bazy 1st cavarly, raczej tylko (sensownie) teksańskie porty wchodzą w grę...
no chyba, że chcieli "przećwiczyć" taki odległy transport lądowy - do portu wschodniego wybrzeża (ale nie sądzę)...
a może tylko ja nie znalazłem... może gdzieś są informacje albo zdjęcia, z których się da wyczaić, w jakim porcie / na jakie statki ładowano ten transport?...
28 kwietnia
29 kwietnia
30 kwietnia
Green Ridge wyszedł 3 maja z Savannah i deklaruje Kłajpedę jako port destynacji (ETA szacowana na 17 maja)
nie wiadomo, czy w ogóle teraz transportuje coś dla wojska, ale Green Cove tego samego armatora płynie obecnie z Filadelfii / Baltimore do Antwerpii