Super Drawings in 3D Japanese Heavy Cruiser Takao

Omówienia i recenzje nowych książek, artykułów, publikacji

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2229
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Super Drawings in 3D Japanese Heavy Cruiser Takao

Post autor: de Villars »

A ile z nich regularnie kupujesz?... bo na kupowaniu od czasu do czasu jakiegoś pojedynczego numeru wydawnictwo się nie utrzyma.
Regularnie – żadnego. Kupuję tylko jak znajdę treści, które się pokryją z moimi zainteresowaniami I tym samym uznam, że wydatek z mojej kieszeni jest uzasadniony. Jeśli będzie jedno pismo, to i tak nie zacznę go kupować na ślepo. Niestety, ale musze wiedzieć, że to co jest w środku, mnie zainteresuje, i nie będzie to przysłowiowy „listek figowy” na pół strony.
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
modelarz77
Posty: 1
Rejestracja: 2014-01-10, 08:38

Re: Super Drawings in 3D Japanese Heavy Cruiser Takao

Post autor: modelarz77 »

Witam

Zainteresowałem się tym wątkiem i postanowiłem i ja zabrać głos. Bardzo łatwo jest kogoś krytykować i wytykać błędy ale znacznie trudniej stworzyć samemu coś godnego uwagi. Owszem uważam że konstruktywna krytyka podparta jakimiś materiałami np. w postaci zdjęć z okrętu jest przydatna bo pozwala Nam dojść do prawdy ale ja osobiście nie oczerniał bym Waldka nie mając pojęcia i wiadomości w pewnych kwestiach jak Peperon.

Kilka uwag Peperona obalił MiKo szacuneczek bo zrobił to w formie zdjęć które ja osobiście uważam za najbardziej wiarygodne źródło.

Wybaczcie nie wiem jak się cytuje fragmenty poprzednich postów wiec zrobię to odręcznie.

Peperon pisze
"3. Wyraźnie zachwiane proporcje między czopem zabezpieczającym wylot, a grubością ścianek lufy."

Jak możesz pisać o zachwianych proporcjach skoro czop zasłania przód lufy i nie wiesz dokładnie jaką grubość ścianek lufy ma wieża, tym bardziej że swoją uwagę piszesz patrząc na rendera w perspektywie a masz problemy co dalej wykażę z właściwym spostrzeganiem rysunków 3D w perspektywie,

Peperon pisze
"Podczas pisania zauważyłem jeszcze coś. Pionowe ściany podstawy kabestanów oraz skrzyń zamontowanych na pokładzie są przycienione, a przy tym kącie padania światła nie powinny być ciemniejsze niż płaszczyzny pionowe."

Proponuję Ci Peperonie abyś poczytał sobie w jak w rzeczywistości światło pada jak się odbija załamuje rozkłada itd., w dalszej kolejności polecam Ci poczytać o algorytmach renderujacych w programach 3D i symulacji różnych efektów jak choć by dirt-u zwanego brudem, a w domu jak masz białą ścianę proponuję Ci taki eksperyment przystawić do białej ściany czerwone pudełko jedną ze ścianek wówczas powinieneś zobaczyć jak kolor pudełka oddziałowuje na Twoją ścianę – czy już teraz wiesz że uwaga którą wytknąłeś wynika tylko z Twojej niewiedzy

Peperon pisze
"7. Otwory ulżeniowe w konstrukcji katapulty, też nie takie. Część z nich powinna być bardziej owalna, a sama poręczówka trochę niżej."

Jeśli patrzysz dokładnie prostopadle na okno ma ono kształt idealnie okrągły ale jeśli się przesuniesz 10 metrów w bok jaki kształt okna będziesz postrzegał dalej idealnie okrągły czy już raczej elipsę ??

Peperon pisze

"2. Śruby wyglądają jakby jeden z płatów był mniejszy. Tym bardziej, że prześwitująca śruba z drugiej burty nie wykazuje zróżnicowania wielkości płatów."

Czy wziąłeś pod uwagę że rysunek jest przedstawiony w perspektywie wiec może być to tylko i wyłącznie złudzenie wynikające z kąta pod jakim ustawiona jest kamera w stosunku do akurat tego płata śruby. Popatrz na plany 2d w książce konkretnie widoku okrętu od rufy czy tam też widać różne wielkości płatów śruby ?? Nie sądzę więc następnym razem proponuję się zastanowić nad tym co napiszesz.
(Dla informacji napiszę Ci że pomysłowy grafik 3D nie rysuje planów generalnych 2D na nowo wystarczy że przestawi rendera i ma gotowe plany 2D plusy są takie że widoki z góry z boku lewej i prawej itd. pasują do siebie czego nie zawsze można doświadczyć przy planach rysowanych klasycznie)

Nie wiem czy byłeś kiedyś w Łagiewnikach (w sumie to masz rzut beretem) ja byłem w ostatnią sobotę i tam jedna z wież na nowym kościele oglądana z pewnej odległości pod odpowiednim kątem wygląda jak by była dwuwymiarowa –płaska wygląda to niesamowicie ale to tylko złudzenie .

W którymś tam poście chwalisz się ile by byś w stanie wytknąć jeszcze błędów w publikacji która jest tematem postu. Jak widać co wykazał Miko co wykazuję minimalnie i ja część twych uwag (może powinnem użyć słowa większość) jest chybiona i można napisać że sam siebie kompromitujesz więc po co to robisz ? . Myślę że nie jesteś w stanie podeprzeć wszystkich swych pozostałych tutaj wymienionych uwag (przyznaję że kilku nie musisz bo są oczywiste) konkretnymi zdjęciami i nie chodzi mi o zdjęcia z jednostek bliźniaczych tyko konkretnie czytelne fotki z Takao najlepiej zrobione w roku na który było rysowane 3D.
Czy do Takao dysponujemy choć by 1/10 zdjęć takiej jakości jak choćby do Bismarka?? raczej nie więc myślę że plany Janusza Skulskiego które powstały 20 lat temu nie należy traktować jako jakiś nieomylny wyznacznik bo mimo wszystko z każdym dniem wiedza o konkretnym okręcie poszerza się nawet choćby w postaci wystawienia jakiejś ciekawej pocztówki wystawionej przez przypadkową osobą na ebay.

Skoro jesteśmy przy Januszu Skulskim uważam że mocno niewłaściwe jest wypisywanie na forum szczegółów współpracy z współautorem książki i wciskanie własnych poglądów na temat wiedzy Waldemara Góralskiego będąc jeszcze pod wpływem emocji (sądząc po poście
negatywnych)

Na zakończenie Peperon uważam że z Twojej strony należą się Waldemarowi Góralskiemu i użytkownikom forum słowa przepraszam bo jak sam widzisz nie miałeś racji we wszystkim co napisałeś a co miało być „ Twoją dobrą intencją”

Pozdrawiam
modelarz77
MiKo
Admin FOW
Posty: 4036
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Re: Super Drawings in 3D Japanese Heavy Cruiser Takao

Post autor: MiKo »

Witamy na fow,

Cytuje się przyciskiem w prawym górnym rogu postu, do którego się chcemy odnieść. O tak:
modelarz77 pisze:Na zakończenie Peperon uważam że z Twojej strony należą się Waldemarowi Góralskiemu i użytkownikom forum słowa przepraszam bo jak sam widzisz nie miałeś racji we wszystkim co napisałeś a co miało być „ Twoją dobrą intencją”
we wszystkim, czy nie we wszystkim?

Litości, bez przesady, Peperon za co ma przepraszać? Ma sobie jeszcze jakaś karę wyznaczyć? Zaraz nie będzie się można odezwać, żeby nie trzeba było kogoś przepraszać. Nawet jak się przy czymś pomylił, to cytując klasykę: "Bardzo łatwo jest kogoś krytykować i wytykać błędy ale znacznie trudniej stworzyć samemu coś godnego uwagi." ;)
Awatar użytkownika
MacGregor
Posty: 136
Rejestracja: 2004-01-15, 10:21
Lokalizacja: Siedlce

Re: Super Drawings in 3D Japanese Heavy Cruiser Takao

Post autor: MacGregor »

A było już tak spokojnie... :(
MacGregor
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2229
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Super Drawings in 3D Japanese Heavy Cruiser Takao

Post autor: de Villars »

Postawiono ciężkie zarzuty, więc chyba (to w kontekście dwóch ostatnich postów) nie można odmawiać prawa do polemiki z nimi? Jeżeli są zasadne, to się obronią.
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
marek8
Posty: 1940
Rejestracja: 2011-07-01, 12:22

Re: Super Drawings in 3D Japanese Heavy Cruiser Takao

Post autor: marek8 »

Kolega Pepperon raczej nie ma za co przepraszać, bo personalnie nikogo nie obraził. Za to moim zdaniem winien wyciągnąć wnioski na przyszłość nad formą swojej wypowiedzi, która niezależnie od swojej treści merytorycznej po prostu nie jest dobra. I zapewne przyczepiono by się do niej gdyby jej adresatem była dowolna osoba.
W tym zas wypadku być może na cała sprawę dodatkowo nałożyły się nieznane nam wzajemne sprawy osobiste autora renderów i wydawnictwa, które zdaje się, ze zakończyły współpracę? Tak to trochę wygląda z zewnątrz. Tak czy siak jak trafnie to ujął kolega Mc Gregor - są tez tacy dla których sama wizualizacja okrętu wojennego sprawia im ogromną przyjemność. Ja się do takich zaliczam i czerpiąc satysfakcję z rysunków z błędami lub bez bo ich po prostu nie widzę pozwalam sobie zakończyc swój udzial w temacie.
Pozdrawiam Serdecznie
Marek :cisza:
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Super Drawings in 3D Japanese Heavy Cruiser Takao

Post autor: Peperon »

modelarz77 pisze:...ale ja osobiście nie oczerniał bym Waldka nie mając pojęcia i wiadomości w pewnych kwestiach jak Peperon.
Kilka uwag Peperona obalił MiKo szacuneczek bo zrobił to w formie zdjęć które ja osobiście uważam za najbardziej wiarygodne źródło.
Nigdzie nie używałem zwrotów, które można odnieść jako oczerniające. Uważam, że wytknięcie błędów nie jest oczernianiem. Zwłaszcza jeśli nie jest bezpodstawne. Natomiast brak polemiki z jego strony jest nad wyraz wymowny. Miko fajnie odniósł się do jednego z moich postów, ale polecam czytanie ze zrozumieniem. Zwłaszcza ostatniego zdania w jego poście.
modelarz77 pisze:Peperon pisze
"3. Wyraźnie zachwiane proporcje między czopem zabezpieczającym wylot, a grubością ścianek lufy."

Jak możesz pisać o zachwianych proporcjach skoro czop zasłania przód lufy i nie wiesz dokładnie jaką grubość ścianek lufy ma wieża, tym bardziej że swoją uwagę piszesz patrząc na rendera w perspektywie a masz problemy co dalej wykażę z właściwym spostrzeganiem rysunków 3D w perspektywie
Cóż... Nie mam pojęcia. Ale z Twojego postu wynika, że Japończycy też nie.
Czopowanie armat.jpg
Czopowanie armat.jpg (123.93 KiB) Przejrzano 17679 razy
Jak widać na schemacie, czop zasłaniał wylot lufy, a przód lufy był osłaniany przez brezentowy pokrowiec. Co do grubości ścianek, to z matematyką nie wygrasz. W AotS jest podana średnica lufy przy wylocie - 328 mm - co po odjęciu kalibru - 203 mm - daje 125 mm na ścianki, czyli 62,5 mm grubości ścianki lufy. Nic tu nie ma do rzeczy perspektywa lub render 3D.
modelarz77 pisze:Peperon pisze
"Podczas pisania zauważyłem jeszcze coś. Pionowe ściany podstawy kabestanów oraz skrzyń zamontowanych na pokładzie są przycienione, a przy tym kącie padania światła nie powinny być ciemniejsze niż płaszczyzny pionowe."

Proponuję Ci Peperonie abyś poczytał sobie w jak w rzeczywistości światło pada jak się odbija załamuje rozkłada itd... proponuję Ci taki eksperyment przystawić do białej ściany czerwone pudełko jedną ze ścianek wówczas powinieneś zobaczyć jak kolor pudełka oddziałowuje na Twoją ścianę – czy już teraz wiesz że uwaga którą wytknąłeś wynika tylko z Twojej niewiedzy
W cytacie podkreśliłem mój błąd. Powinno być "płaszczyzny poziome".
Wolę pozostać przy mojej niewiedzy, ale zrób sobie eksperyment i przyłóż czerwone pudełko do czerwonej ściany. Jaki wtedy będzie efekt ? Wytknąłem błąd, ponieważ chodziło o wszystkie powierzchnie w kolorze szarym. Więc weź pudełko pomaluj ścianę i dno na szaro, a pozostałe trzy ścianki pudełka usuń. Połóż na balkonie lub tarasie i przyglądnij się różnicy odcieni.
modelarz77 pisze:Peperon pisze
"7. Otwory ulżeniowe w konstrukcji katapulty, też nie takie. Część z nich powinna być bardziej owalna, a sama poręczówka trochę niżej."

Jeśli patrzysz dokładnie prostopadle na okno ma ono kształt idealnie okrągły ale jeśli się przesuniesz 10 metrów w bok jaki kształt okna będziesz postrzegał dalej idealnie okrągły czy już raczej elipsę ??
Katapulta.jpg
Katapulta.jpg (113.92 KiB) Przejrzano 17679 razy
Zaznaczyłem otwory.
1. Otwór owalny.
2. Otwór okrągły.
I teraz pytanie. Czy jesteś pewien, że o taki owal Ci chodziło ? Obawiam się, że chyba nie do końca wiesz o czym piszesz. Zauważ również, że poręczówka jest praktycznie przy dolnej ramie katapulty, a nie w połowie wysokości blachownicy.
modelarz77 pisze:Peperon pisze

"2. Śruby wyglądają jakby jeden z płatów był mniejszy. Tym bardziej, że prześwitująca śruba z drugiej burty nie wykazuje zróżnicowania wielkości płatów."

Czy wziąłeś pod uwagę że rysunek jest przedstawiony w perspektywie wiec może być to tylko i wyłącznie złudzenie wynikające z kąta pod jakim ustawiona jest kamera w stosunku do akurat tego płata śruby... Popatrz na plany 2d w książce konkretnie widoku okrętu od rufy czy tam też widać różne wielkości płatów śruby ?? Nie sądzę więc następnym razem proponuję się zastanowić nad tym co napiszesz...
Śruba.jpg
Śruba.jpg (71.8 KiB) Przejrzano 17679 razy
Jak widać na załączonym rysunku płaty śruby są jednakowe, bo takie być muszą. Załączony schemat pokazuje kierunki obrotów wszystkich śrub. I co z niego wynika ? Ano to, że śruby lewoburtowe są lustrzanym odbiciem śrub prawoburtowych. Natomiast na zakwestionowanej wizualizacji 3D wcale tego nie widać.
modelarz77 pisze:W którymś tam poście chwalisz się ile by byś w stanie wytknąć jeszcze błędów w publikacji która jest tematem postu... co wykazuję minimalnie i ja część twych uwag (może powinnem użyć słowa większość) jest chybiona i można napisać że sam siebie kompromitujesz więc po co to robisz ? . Myślę że nie jesteś w stanie podeprzeć wszystkich swych pozostałych tutaj wymienionych uwag (przyznaję że kilku nie musisz bo są oczywiste) konkretnymi zdjęciami i nie chodzi mi o zdjęcia z jednostek bliźniaczych tyko konkretnie czytelne fotki z Takao najlepiej zrobione w roku na który było rysowane 3D.
Czy do Takao dysponujemy choć by 1/10 zdjęć takiej jakości jak choćby do Bismarka?? raczej nie więc myślę że plany Janusza Skulskiego które powstały 20 lat temu nie należy traktować jako jakiś nieomylny wyznacznik...
Prawdę mówiąc to nic nie wykazałeś. Nawet korzystając z manipulacji - czerwone pudełko przy białej ścianie - nie jesteś w stanie udowodnić mi kłamstwa lub braku wiedzy. Gdybyś uważnie przejrzał ten wątek to może zauważyłbyś, że nie opieram się tylko na AotS.
Poza tym w jednym z postów stwierdziłem wręcz, że zaryzykuję twierdzenie o braku bezbłędnej wizualizacji 3D w tym opracowaniu. Napisałem również dlaczego. W przeciwieństwie do Ciebie, poparłem swoje twierdzenia takimi lub innymi materiałami. Samo słowo w tym temacie nie wystarczy.
Pytanie retoryczne. Ile masz fotek z pokładu Bismarcka po 21 kwietnia 1941 roku ?
modelarz77 pisze:Na zakończenie Peperon uważam że z Twojej strony należą się Waldemarowi Góralskiemu i użytkownikom forum słowa przepraszam bo jak sam widzisz nie miałeś racji we wszystkim co napisałeś a co miało być „ Twoją dobrą intencją”.
Nie mam zamiaru nikogo przepraszać, ponieważ nikogo nie uraziłem ani nikomu nie naubliżałem. Chyba, że wykazanie błędów jest obrazą. Ale to już nie mój problem. Mam tylko nadzieję, że wielu ostrzegłem przed tą publikacją, bo jak już napisałem w jednym z postów nie zasługuje na swoją cenę.

Przepraszam moderatorów za rozległe cytaty, ale nie widziałem innego wyjścia.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Re: Super Drawings in 3D Japanese Heavy Cruiser Takao

Post autor: CIA »

Dzięki Peperon za bezpłatny wykład, bo tak traktuję twoje uwagi dotyczące tego nieszczęsnego 3d, i proszę o jak najwięcej!

Co do "superdrawings 3d' - myślę, że najbardziej winna jest sama formuła tej publikacji. Zamiast "super rysunki", powinno być "super widoczki" - takie tam do pooglądania sobie ;) Kilka osób już tutaj zauważyło, że zbyt dużą wagę przywiązuje się do rzetelności 3d i się z tym w pełni zgadzam. Nie wiem, czy czytelnicy czy też sami wydawcy wymagają coraz bardziej dokładnych wizualizacji, ale wydaje mi się, ze to ślepa uliczka... Nakład pracy ogromny, koszty ogromne, a zdobyta wiedza niewspółmiernie mała, a nawet błędna.

Bo co wynika z tych super szczegółowych 3d?
Prosty przykład owych śrub:
Obrazek

Co przeciętny czytelnik dowie się z tego rysunku 3d o śrubach? Rysunku wykonywanego z mozołem przez wiele godzin...

A czego czytelnik dowie się z tego schematu wykonanego w mgnieniu oka (w porównaniu z czasem przeznaczonym na opracowanie 3d)
Obrazek

Która z informacji przekazana z tych dwóch rysunków jest bardziej cenna?

Dla mnie "superdrawings" to raczej takie skromne schemaciki (jak ten powyżej), niż nawet najbardziej wypasione 3d.
shigure
Posty: 1242
Rejestracja: 2004-01-04, 21:35
Lokalizacja: szczecin

Re: Super Drawings in 3D Japanese Heavy Cruiser Takao

Post autor: shigure »

...widowiskowa rzecz będąca następstwem kolejnego kroku technologicznego- czy tak? :-)
marek8
Posty: 1940
Rejestracja: 2011-07-01, 12:22

Re: Super Drawings in 3D Japanese Heavy Cruiser Takao

Post autor: marek8 »

Rzecz cała tak naprawde obraca się wokoło indywidualnych gustów, guścików i potrzeb środowiska modelarskiego :)
Magazyn Morze przecież mając tak unikalnego rysownika jak M. Soroka także rysunków perspektywicznych formatu jakby 3D przesadnie nie nadużywał w skali dekady pubikując ich niewiele ponad 10 większego formatu :) A założę się, że było wcale niemałe grono takich, którym one zwyczjnie nie pasowały do żadnej koncepcji. :-| Moze cały błąd był własnie w adresowaniu produktu do modelarzy zamiast na poprzestaniu na traktowaniu go jako ilustracji artykułu dla ogólnego czytelnika. Swoją drogą - skoro tu tyle subiektywnych opinii to i ja swoja wyrażę - od tych wszystkich 3D - obojętnie czyjego autorstwa i jak wiele nakładu pracy wymagają i tak wolę nieliczne niestety prace w.w.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Re: Super Drawings in 3D Japanese Heavy Cruiser Takao

Post autor: CIA »

shigure pisze:...widowiskowa rzecz będąca następstwem kolejnego kroku technologicznego- czy tak? :-)
Ja traktuję to jako zastępstwo dla malarstwa Werki czy też wspomnianego wyżej Soroki i moim zdaniem nie należy traktować wizualizacji 3d jako zamiennika dla rysunku technicznego. Niemniej jednak pomarudzić na błędy zawsze sobie można - przecież od tego jest forum ;), w dawnych czasach też się obgadywało prace Werki.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Super Drawings in 3D Japanese Heavy Cruiser Takao

Post autor: Peperon »

CIA pisze:...moim zdaniem nie należy traktować wizualizacji 3d jako zamiennika dla rysunku technicznego...
A dla mnie wizualizacje 3D są uzupełnieniem dla rysunków technicznych. Zwróć uwagę, że na planach modelarskich nie wszystko jest jasne od razu i nieraz trzeba nieźle się "nagłówkować", jak co wyglądało. Przy posiadaniu dobrych wizualizacji sporo czasu można zaoszczędzić. Zresztą już o tym wspominałem. ;)
Ja na takie prace patrzę "pod kątem modelarskim". Albo są pomocne i przydatne, albo nie.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Re: Super Drawings in 3D Japanese Heavy Cruiser Takao

Post autor: CIA »

Najgorsze w tych 3d jest to, że są one bardzo sugestywne. Wygląda toto jak zdjęcie i człowiek podświadomie podchodzi do takiej wizualizacji ze szczególnym wymaganiem co do rzetelności. Jak się ogląda jakiś płaski rysunek lub nawet aksonometrię, to podchodzi się z większym dystansem i wyrozumiałością dla autora, ze względu na uproszczenia czy nawet błędy.

W każdym bądź razie wypływa z tego wszystkiego jedna nauka - nie wierzcie wirtualnej rzeczywistości ;)

Stąd jeszcze raz słowa uznania dla Peperona za znalezienie błędów i uświadomienie czytelnikom konieczności podchodzenia z krytycyzmem do tego co się widzi.

Oczywiście są rysunki/modele lepsze oraz gorsze i należy to zauważać, ale mam przeczucie (a może nawet bardziej chłodne kalkulacje za tm przemawiają), że jest mało realne, aby te wirtualne modele były absolutnie wiernymi kopiami rzeczywistych okrętów, co nie oznacza, ze (jako czytelnik, a także modelarz) nie chciałbym aby takie doskonałe kopie powstawały :) .

Nie chcę wypowiadać się konkretnie w tej sprawie Takao, bo sprawa jest trochę inna, ale to już niech najbardziej zainteresowanie panowie rozstrzygają miedzy sobą.
Ostatnio zmieniony 2014-05-28, 09:57 przez CIA, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2229
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Super Drawings in 3D Japanese Heavy Cruiser Takao

Post autor: de Villars »

Zamiast "super rysunki", powinno być "super widoczki" - takie tam do pooglądania sobie
Oczywiście! Ja je tak traktuję i może dlatego nie mam większego problemu z błędami w nich zawartymi – są to po prostu ładnie wyglądające, sugestywne obrazki. Mnie się podobaja:)
Rzecz cała tak naprawde obraca się wokoło indywidualnych gustów, guścików i potrzeb środowiska modelarskiego
A dla mnie wizualizacje 3D są uzupełnieniem dla rysunków technicznych.
Tylko kto powiedział, że te rysunki są dla modelarzy, bądź zdefiniował je jako mające charakter techniczny? Przeciętny shiplover, któremu snu z powiek nie spędza przekrój flagsztoka, też może je sobie pooglądac i czerpać z tego przyjemność. Ja mam takie właśnie podejście. Rysynki te są dla mnie mniej więc ej tym co malarstwo marynistyczne, tylko wykonane inną techniką.
Najgorsze w tych 3d jest to, że są one bardzo sugestywne. Wygląda toto jak zdjęcie i człowiek podświadomie podchodzi do takiej wizualizacji ze szczególnym wymaganiem co do rzetelności
Chyba masz rację – przez sugestywność rysunku może się pojawiać oczekiwanie fotograficznej wierności oryginałowi..
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Super Drawings in 3D Japanese Heavy Cruiser Takao

Post autor: Peperon »

de Villars pisze:
A dla mnie wizualizacje 3D są uzupełnieniem dla rysunków technicznych.
Tylko kto powiedział, że te rysunki są dla modelarzy, bądź zdefiniował je jako mające charakter techniczny?...
Definicja jest na stronie z książkami 3D. :P
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
Marmik
Posty: 4949
Rejestracja: 2006-04-30, 23:49
Lokalizacja: Puck

Re: Super Drawings in 3D Japanese Heavy Cruiser Takao

Post autor: Marmik »

Ja czegoś nadal nie rozumiem. Dla kogo jest seria "super drawings"? Na stronie jest napisane, że jest to seria dla modelarzy okrętowych i szczerze mówiąc wydaje mi się to jedyny logiczna grupa odbiorców, bo jak wielu innych odbiorców wyda niemal 80 złotych po prostu by sobie pooglądać wizualizacje?
A jeżeli dla modelarzy to niestety, ale zarzuty są całkowicie uzasadnione.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Zablokowany