Nowy samolot długodystansowy dla LOT-u

Gość

Nowy samolot długodystansowy dla LOT-u

Post autor: Gość »

Wkróce ma byc podjęta decyzja o kupnie następcy Boeinga 767 dla PLL LOT.
Z wielu względów najkorzystniejszy wydaje mi się zakup 3-4 samolotów Boeing 7E7 Dreamliner.
Jest to samolot długodystansowy, z lotniska w W-wie czy Krakowie jest w stanie doleciec do każdego ważnego portu lotniczego na Ziemi bez międzylądowania. Nie trzeba dokonywac niezbędnęch i ksoztownych dsotosowań na terminalach Okęcie by go obsługiwać.
Poza tym nasz przemysł lotniczy jest już coraz barzdiej powiązany z koncernem Boeing i różnymi jego spółkami kooperującymi.
Japoński przewoźnik narodowy JAL już zamówił prawie 50 egzemplarzy 7E7.
Primo
Posty: 68
Rejestracja: 2005-02-08, 17:34
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Primo »

Powyżej to moja wypowiedź.
"From the halls of Montezuma to the shores of Tripoli"
Primo
Posty: 68
Rejestracja: 2005-02-08, 17:34
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Primo »

7E7 Dreamliner zamienił się w Boeinga 787 Dreamliner. Oto tekst z oficjalnej strony Boeinga:
http://www.boeing.com/news/releases/200 ... 0128g.html
"From the halls of Montezuma to the shores of Tripoli"
Milrek
Posty: 230
Rejestracja: 2004-01-30, 19:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy samolot długodystansowy dla LOT-u

Post autor: Milrek »

Należałoby zobaczyć na jak długich trasach latają B-767, jeżeli krótkich to ogromny zasięg będzie nieprzydatny.
Co do ekonomiczności to należałoby porównać koszt przewozu jednego pasażera na porównywalnym dystansie.
Co do Boeinga czy to nie jest przypadkiem firma wykończyła czeskie Aero z L-59. Akurat z takim koncernem to może niekoniecznie warto się wiązać.
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Re: Nowy samolot długodystansowy dla LOT-u

Post autor: CIA »

Anonymous pisze:Wkróce ma byc podjęta decyzja o kupnie następcy Boeinga 767 dla PLL LOT.
Z wielu względów najkorzystniejszy wydaje mi się zakup 3-4 samolotów Boeing 7E7 Dreamliner.
Jest to samolot długodystansowy, z lotniska w W-wie czy Krakowie jest w stanie doleciec do każdego ważnego portu lotniczego na Ziemi bez międzylądowania. Nie trzeba dokonywac niezbędnęch i ksoztownych dsotosowań na terminalach Okęcie by go obsługiwać.
Poza tym nasz przemysł lotniczy jest już coraz barzdiej powiązany z koncernem Boeing i różnymi jego spółkami kooperującymi.
Japoński przewoźnik narodowy JAL już zamówił prawie 50 egzemplarzy 7E7.
A dlaczego nie Airbus A350? Podobno będzie bardziej ekonomiczny...
Primo
Posty: 68
Rejestracja: 2005-02-08, 17:34
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Primo »

Konsorcjum Airbusa oferuje nam A-330-200, kóry w porównaniu z najnowszym B-787 wypada niezbyt korzystnie. A-350 jeszcze jest w planach i nitk nam go nie oferował. Na polski rząd są wywierane bardzo poważne naciski polityczne ze strony UE by kupić właśnie A-330-200. Z tego co wiem PLL LOT jest za B-787, polski rząd zwleka bo liczy na korzytniejsze oferty finansowe ze strony Boeinga i w ogóle na inny model samolotu ze strony Airbusa. Ja bym w zyciu nie wybrał A-330-200, jakbym mógł kupić B-787.
B-787 ma latac właśnie na bardzo długich trasach, taka była idea powstania samolotu, by pasażerowie mogli latać w odległe punkty Ziemii bez konieczności przesiadek w wielkich terminalach ( tzw. hubach).
Poza tym polscy piloci znają dobrze Boeingi i wyszkolenie ich do obsługi B-787 byłoby chyba krótsze i prostsze niż przestawienie na trochę inne w obsłusze Airbusy.
"From the halls of Montezuma to the shores of Tripoli"
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

Takie cos znalazłem... http://www.esponsor.pl/wydarzenia/id/837
Primo pisze:Ja bym w zyciu nie wybrał A-330-200, jakbym mógł kupić B-787.
Ni znam sie na samolotach, więc magiczne słowo... dlaczego ?
Primo
Posty: 68
Rejestracja: 2005-02-08, 17:34
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Primo »

Firma otrzymała oferty od dwóch wielkich międzynarodowych koncernów - francuskiego Airbusa i amerykańskiego Boeinga. Boeing lansuje samolot 7E7 Dreamliner, który ma rozwinąć prędkość aż do 15, 7 tys. km/h przy zużyciu o 1/5 mniej paliwa niż obecne produkowane samoloty średniego zasięgu, natomiast Airbus A350 zostanie zbudowany na podstawie tej samej technologii, co Super Jumbo A-380. Będzie przewoził na swoim pokładzie ok. 350 pasażerów. Maszyna ma być wyjątkowo szybka, cicha i tania w eksploatacji.
W tekście tym jest jeden rażący błąd, zaznaczyłem go na czerwono. Poza tym cały materiał brzmi trochę jednostronnie. Wczoraj w radiu słyszałem, że Airbus oferuje nam A-330-200, a nie A-350. Poza tym B-787 nie jest samolotem średniego zasięgu, a dalekiego.
"From the halls of Montezuma to the shores of Tripoli"
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

Też mnie rzuciło to 15,7 tys. km/h, ale to pewnie złe tłumaczenie... :lol:
Na samym dole piszą, ze oferuja A320 i A330...
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

Primo pisze:Poza tym B-787 nie jest samolotem średniego zasięgu, a dalekiego.
Sporo jest wersji, ta np nie jest chyba dalekiego zasięgu http://www.boeing.com/commercial/7e7/facts_sr.html
Tutaj jest troche o Airbusie http://www.flug-revue.rotor.com/FRTypen/FRA350.htm
Ostatnio zmieniony 2005-02-23, 23:10 przez CIA, łącznie zmieniany 1 raz.
Primo
Posty: 68
Rejestracja: 2005-02-08, 17:34
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Primo »

Tez myślę, że to błąd w tłumaczeniu. Ale dość gruby jest...:D
To przypomina trochę przetarg na myśliwiec, gdy Francuzi oferowali Polsce Mirage -2000 a nie Rafale. Niech zaoferują coś lepszego niz A-320 i A-330, bo one nie są lepsze od B-787.
"From the halls of Montezuma to the shores of Tripoli"
Primo
Posty: 68
Rejestracja: 2005-02-08, 17:34
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Primo »

Primo napisał:
Poza tym B-787 nie jest samolotem średniego zasięgu, a dalekiego.

Sporo jest wersji, ta np nie jest chyba dalekiego zasięgu http://www.boeing.com/commercial/7e7/facts_sr.html
Tutaj jest troche o Airbusie http://www.flug-revue.rotor.com/FRTypen/FRA350.htm
Zgadza się, jest wiele wersji, ale PLL LOT chyba najbardziej interesują B-787-9 i B-787-9.
http://www.boeing.com/commercial/7e7/facts.html
"From the halls of Montezuma to the shores of Tripoli"
Primo
Posty: 68
Rejestracja: 2005-02-08, 17:34
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Primo »

Z tego artykułu jasno wynika, że A 350 nie zupelnie bedzie nowym samolotem lecz rozwinieciem A 330. Airbus zdecydowla si e na rozwoj w tzm kierunku dopiero gdy okazalo sie, ze jednak wiele ludzi woli latac bez przesiadke, co wczesniej kategrycznie odrzucano w konsorcjum Airbusa.
"From the halls of Montezuma to the shores of Tripoli"
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

Nie wiem, ale te 12 500 km zasięgu dla A330 to chyba styka dla LOT-u?
http://www.airbus.com/product/a330_a200_performance.asp
Chciaż moze 787 doleciałby do Perth w Australi... (pozdrowienia dla RyszardaL ;) ), ale mimo wszystko A350 będzie miał jeszcze większy zasięg od 787...
Ostatnio zmieniony 2005-02-24, 08:46 przez CIA, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

Tak przy okazji porównań zasięgów...

A340-500 już nie jest "the world's longest range commercial airliner"
http://www.airbus.com/product/a340_a500_performance.asp

Kilka dni temu Amerykanie zaprezentowali 777-200LR
http://www.boeing.com/commercial/777fam ... nical.html (kliknąć na górze ekranu "charakteristics" i potem "200LR")

Te 15 700 km zasięgu dla 787, to cienizna w porównaniu do zasięgów niektórych latających juz komercyjnych samolotów pasażerskich...
karolk

Post autor: karolk »

najpoważniejszym argumentem jest to, że żyjemy i funkcjonujemy w Europie, nie wydaje mi się ten fakt do przeskoczenia :) chociaż krytyka Francuzów jest jak najbardziej słuszna, sami się proszą o kopa w doopsko :?
sorki, że się wtrącam, bo to nie mój konik, ale...
Zablokowany