Nowy samolot długodystansowy dla LOT-u
Nowy samolot długodystansowy dla LOT-u
Wkróce ma byc podjęta decyzja o kupnie następcy Boeinga 767 dla PLL LOT.
Z wielu względów najkorzystniejszy wydaje mi się zakup 3-4 samolotów Boeing 7E7 Dreamliner.
Jest to samolot długodystansowy, z lotniska w W-wie czy Krakowie jest w stanie doleciec do każdego ważnego portu lotniczego na Ziemi bez międzylądowania. Nie trzeba dokonywac niezbędnęch i ksoztownych dsotosowań na terminalach Okęcie by go obsługiwać.
Poza tym nasz przemysł lotniczy jest już coraz barzdiej powiązany z koncernem Boeing i różnymi jego spółkami kooperującymi.
Japoński przewoźnik narodowy JAL już zamówił prawie 50 egzemplarzy 7E7.
Z wielu względów najkorzystniejszy wydaje mi się zakup 3-4 samolotów Boeing 7E7 Dreamliner.
Jest to samolot długodystansowy, z lotniska w W-wie czy Krakowie jest w stanie doleciec do każdego ważnego portu lotniczego na Ziemi bez międzylądowania. Nie trzeba dokonywac niezbędnęch i ksoztownych dsotosowań na terminalach Okęcie by go obsługiwać.
Poza tym nasz przemysł lotniczy jest już coraz barzdiej powiązany z koncernem Boeing i różnymi jego spółkami kooperującymi.
Japoński przewoźnik narodowy JAL już zamówił prawie 50 egzemplarzy 7E7.
7E7 Dreamliner zamienił się w Boeinga 787 Dreamliner. Oto tekst z oficjalnej strony Boeinga:
http://www.boeing.com/news/releases/200 ... 0128g.html
http://www.boeing.com/news/releases/200 ... 0128g.html
"From the halls of Montezuma to the shores of Tripoli"
Re: Nowy samolot długodystansowy dla LOT-u
Należałoby zobaczyć na jak długich trasach latają B-767, jeżeli krótkich to ogromny zasięg będzie nieprzydatny.
Co do ekonomiczności to należałoby porównać koszt przewozu jednego pasażera na porównywalnym dystansie.
Co do Boeinga czy to nie jest przypadkiem firma wykończyła czeskie Aero z L-59. Akurat z takim koncernem to może niekoniecznie warto się wiązać.
Co do ekonomiczności to należałoby porównać koszt przewozu jednego pasażera na porównywalnym dystansie.
Co do Boeinga czy to nie jest przypadkiem firma wykończyła czeskie Aero z L-59. Akurat z takim koncernem to może niekoniecznie warto się wiązać.
Re: Nowy samolot długodystansowy dla LOT-u
A dlaczego nie Airbus A350? Podobno będzie bardziej ekonomiczny...Anonymous pisze:Wkróce ma byc podjęta decyzja o kupnie następcy Boeinga 767 dla PLL LOT.
Z wielu względów najkorzystniejszy wydaje mi się zakup 3-4 samolotów Boeing 7E7 Dreamliner.
Jest to samolot długodystansowy, z lotniska w W-wie czy Krakowie jest w stanie doleciec do każdego ważnego portu lotniczego na Ziemi bez międzylądowania. Nie trzeba dokonywac niezbędnęch i ksoztownych dsotosowań na terminalach Okęcie by go obsługiwać.
Poza tym nasz przemysł lotniczy jest już coraz barzdiej powiązany z koncernem Boeing i różnymi jego spółkami kooperującymi.
Japoński przewoźnik narodowy JAL już zamówił prawie 50 egzemplarzy 7E7.
Konsorcjum Airbusa oferuje nam A-330-200, kóry w porównaniu z najnowszym B-787 wypada niezbyt korzystnie. A-350 jeszcze jest w planach i nitk nam go nie oferował. Na polski rząd są wywierane bardzo poważne naciski polityczne ze strony UE by kupić właśnie A-330-200. Z tego co wiem PLL LOT jest za B-787, polski rząd zwleka bo liczy na korzytniejsze oferty finansowe ze strony Boeinga i w ogóle na inny model samolotu ze strony Airbusa. Ja bym w zyciu nie wybrał A-330-200, jakbym mógł kupić B-787.
B-787 ma latac właśnie na bardzo długich trasach, taka była idea powstania samolotu, by pasażerowie mogli latać w odległe punkty Ziemii bez konieczności przesiadek w wielkich terminalach ( tzw. hubach).
Poza tym polscy piloci znają dobrze Boeingi i wyszkolenie ich do obsługi B-787 byłoby chyba krótsze i prostsze niż przestawienie na trochę inne w obsłusze Airbusy.
B-787 ma latac właśnie na bardzo długich trasach, taka była idea powstania samolotu, by pasażerowie mogli latać w odległe punkty Ziemii bez konieczności przesiadek w wielkich terminalach ( tzw. hubach).
Poza tym polscy piloci znają dobrze Boeingi i wyszkolenie ich do obsługi B-787 byłoby chyba krótsze i prostsze niż przestawienie na trochę inne w obsłusze Airbusy.
"From the halls of Montezuma to the shores of Tripoli"
Takie cos znalazłem... http://www.esponsor.pl/wydarzenia/id/837
Ni znam sie na samolotach, więc magiczne słowo... dlaczego ?Primo pisze:Ja bym w zyciu nie wybrał A-330-200, jakbym mógł kupić B-787.
W tekście tym jest jeden rażący błąd, zaznaczyłem go na czerwono. Poza tym cały materiał brzmi trochę jednostronnie. Wczoraj w radiu słyszałem, że Airbus oferuje nam A-330-200, a nie A-350. Poza tym B-787 nie jest samolotem średniego zasięgu, a dalekiego.Firma otrzymała oferty od dwóch wielkich międzynarodowych koncernów - francuskiego Airbusa i amerykańskiego Boeinga. Boeing lansuje samolot 7E7 Dreamliner, który ma rozwinąć prędkość aż do 15, 7 tys. km/h przy zużyciu o 1/5 mniej paliwa niż obecne produkowane samoloty średniego zasięgu, natomiast Airbus A350 zostanie zbudowany na podstawie tej samej technologii, co Super Jumbo A-380. Będzie przewoził na swoim pokładzie ok. 350 pasażerów. Maszyna ma być wyjątkowo szybka, cicha i tania w eksploatacji.
"From the halls of Montezuma to the shores of Tripoli"
Sporo jest wersji, ta np nie jest chyba dalekiego zasięgu http://www.boeing.com/commercial/7e7/facts_sr.htmlPrimo pisze:Poza tym B-787 nie jest samolotem średniego zasięgu, a dalekiego.
Tutaj jest troche o Airbusie http://www.flug-revue.rotor.com/FRTypen/FRA350.htm
Ostatnio zmieniony 2005-02-23, 23:10 przez CIA, łącznie zmieniany 1 raz.
Zgadza się, jest wiele wersji, ale PLL LOT chyba najbardziej interesują B-787-9 i B-787-9.Primo napisał:
Poza tym B-787 nie jest samolotem średniego zasięgu, a dalekiego.
Sporo jest wersji, ta np nie jest chyba dalekiego zasięgu http://www.boeing.com/commercial/7e7/facts_sr.html
Tutaj jest troche o Airbusie http://www.flug-revue.rotor.com/FRTypen/FRA350.htm
http://www.boeing.com/commercial/7e7/facts.html
"From the halls of Montezuma to the shores of Tripoli"
Z tego artykułu jasno wynika, że A 350 nie zupelnie bedzie nowym samolotem lecz rozwinieciem A 330. Airbus zdecydowla si e na rozwoj w tzm kierunku dopiero gdy okazalo sie, ze jednak wiele ludzi woli latac bez przesiadke, co wczesniej kategrycznie odrzucano w konsorcjum Airbusa.
"From the halls of Montezuma to the shores of Tripoli"
Nie wiem, ale te 12 500 km zasięgu dla A330 to chyba styka dla LOT-u?
http://www.airbus.com/product/a330_a200_performance.asp
Chciaż moze 787 doleciałby do Perth w Australi... (pozdrowienia dla RyszardaL ), ale mimo wszystko A350 będzie miał jeszcze większy zasięg od 787...
http://www.airbus.com/product/a330_a200_performance.asp
Chciaż moze 787 doleciałby do Perth w Australi... (pozdrowienia dla RyszardaL ), ale mimo wszystko A350 będzie miał jeszcze większy zasięg od 787...
Ostatnio zmieniony 2005-02-24, 08:46 przez CIA, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak przy okazji porównań zasięgów...
A340-500 już nie jest "the world's longest range commercial airliner"
http://www.airbus.com/product/a340_a500_performance.asp
Kilka dni temu Amerykanie zaprezentowali 777-200LR
http://www.boeing.com/commercial/777fam ... nical.html (kliknąć na górze ekranu "charakteristics" i potem "200LR")
Te 15 700 km zasięgu dla 787, to cienizna w porównaniu do zasięgów niektórych latających juz komercyjnych samolotów pasażerskich...
A340-500 już nie jest "the world's longest range commercial airliner"
http://www.airbus.com/product/a340_a500_performance.asp
Kilka dni temu Amerykanie zaprezentowali 777-200LR
http://www.boeing.com/commercial/777fam ... nical.html (kliknąć na górze ekranu "charakteristics" i potem "200LR")
Te 15 700 km zasięgu dla 787, to cienizna w porównaniu do zasięgów niektórych latających juz komercyjnych samolotów pasażerskich...