PZL 38 WILK

Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4479
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Woj pisze:
Decydenci zdecydowanie preferowali rozmowy z Bristolem, niż z RR - to w źródłach (a miałem ich trochę w ręku) jest dobrze widoczne.
No ale o czym to swiadczy?
O genialnosci czy moze o glupocie ich???
Woj pisze: Na jakieś istotniejsze kontakty z RR w ogóle trudno w źródłach natrafić.
No i tu blad jest...

Stosunki z Bristolem mieli natomiast od końca poprzedniej dekady, co ułatwiało negocjacje. Grała tu także zapewne rolę niechęć do mnożenia typów silników znajdujących się w użytkowaniu - lepiej było trzymać się jednego - znanego i uznanego brytyjskiego producenta.
Gdybyz sie chcieli go trzymac...
Ale oni chcieli mnozyc typy silnikow poprzez splodzenie Foki. Wlasnie w tym kontexcie pytam, czy ktos porownywal mozliwosci i parematry i gabaryty 2 Fok z 1 silnikiem zwyklym

Natomiast jakby sie trzymali Bristola mysleli o zastosowaniu zamiast 2 Fok o mocy 840 KM jednego Merkurego o takiej mocy, to by byli rozsadni...

Nadto brak pewności, czy RR swe nowsze konstrukcje w ogóle był gotów polskiemu odbiorcy zaoferować.
Kij mu w bary. Ale moze testowo to Kestrel byl lepszy od 2 Fok?
Twoje oczekiwania co do GR też są nadmiernie optymistyczne. Z powodu konfliktu z władzami polskimi GR opóźniał jesienią 1938 r. podpisanie odpowiednich umów. Nadto niesolidność firmy w stosunkach handlowych (do eksporrtowych konstrukcji nigdy nie przysyłali silników na czas) była aż nadto znana.
[/quote]
Ale tu jest mowa o prapoczatkach Wilka - poczatkach lat 30tych
GR moglismy sprowadzac z Rumunii albo kupic licencje...

***
Wiadomo bylo od poczatku lat 30, ze silniki o mocy rzedu 1000KM beda wkrotce, bo pod taki motor robiono P24.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Nie wnikając w resztę z braku czasu
SmokEustachy pisze:Wiadomo bylo od poczatku lat 30, ze silniki o mocy rzedu 1000KM beda wkrotce, bo pod taki motor robiono P24.
P.24 robiono wyjściowo pod 760 KM
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4479
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Mitoko pisze:Nie wnikając w resztę z braku czasu
SmokEustachy pisze:Wiadomo bylo od poczatku lat 30, ze silniki o mocy rzedu 1000KM beda wkrotce, bo pod taki motor robiono P24.
P.24 robiono wyjściowo pod 760 KM
P.24 robiono wyjsciowo pod silnik 900-1000KM>
Tak stoi w monografii
Awatar użytkownika
Woj
Posty: 146
Rejestracja: 2004-10-21, 18:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Woj »

SmokEustachy pisze: P.24 robiono wyjsciowo pod silnik 900-1000KM>
Tak stoi w monografii
Niby której, Smoku? Bo w najnowszej, wydanej przez Kagero w tym roku, na s. 15 stoi dokładnie tak, jak napisał Mitoko. Silnik o mocy nominalnej 900 KM zastosowano dopiero w drugim prototypie, w r. 1934. A silnika o mocy 1000 KM w P.24 nie użyto nigdy. Chyba, że weźmiemy pod uwagę GR 14N 01 z P.24J, który na wysokości 4000 m "wyciągał" maksymalną moc 980-1020 KM.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4479
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Woj pisze:
SmokEustachy pisze: P.24 robiono wyjsciowo pod silnik 900-1000KM>
Tak stoi w monografii
Niby której, Smoku? Bo w najnowszej, wydanej przez Kagero w tym roku, na s. 15 stoi dokładnie tak, jak napisał Mitoko. Silnik o mocy nominalnej 900 KM zastosowano dopiero w drugim prototypie, w r. 1934. A silnika o mocy 1000 KM w P.24 nie użyto nigdy. Chyba, że weźmiemy pod uwagę GR 14N 01 z P.24J, który na wysokości 4000 m "wyciągał" maksymalną moc 980-1020 KM.
O jej. P24 robiono z mysla o silniku do 1000 koni.
Jastrzebia robiono z mysla o silniku 1200-1600 koni.
Co nie przeszkadza ze P24 latal z motorami o mocy ponizdj 1000KM, a JAstrzab z motorem o mocy 840KM.

Mylicie zamiary konstrukcyjne z montowanymi motorami.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

SmokEustachy pisze:O jej. P24 robiono z mysla o silniku do 1000 koni.
Jastrzebia robiono z mysla o silniku 1200-1600 koni.
Co nie przeszkadza ze P24 latal z motorami o mocy ponizdj 1000KM, a JAstrzab z motorem o mocy 840KM.

Mylicie zamiary konstrukcyjne z montowanymi motorami.
Do książek Smoku - P.24 zaczęto robić pod konkretny motor zaoferowany przez GR - doczytaj a nie wciskaj głupoty :lol:
Awatar użytkownika
Woj
Posty: 146
Rejestracja: 2004-10-21, 18:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Woj »

Smok - co to jest "zamiar konstrukcyjny?! I czym to sie je? :roll:
virtualbob
Posty: 46
Rejestracja: 2004-01-16, 22:13
Lokalizacja: Kabaty
Kontakt:

Post autor: virtualbob »

Mitoko pisze:
SmokEustachy pisze:O jej. P24 robiono z mysla o silniku do 1000 koni.
Jastrzebia robiono z mysla o silniku 1200-1600 koni.
Co nie przeszkadza ze P24 latal z motorami o mocy ponizdj 1000KM, a JAstrzab z motorem o mocy 840KM.

Mylicie zamiary konstrukcyjne z montowanymi motorami.
Do książek Smoku - P.24 zaczęto robić pod konkretny motor zaoferowany przez GR - doczytaj a nie wciskaj głupoty :lol:
Stanę w obronie Smoka - pod konkretny silnik to się robi prototyp samolotu. Obliczenia konstrukcyjne dla danego typu robi się pod założoną moc maksymalną. W przypadku P.24 przeprowadzono obliczenia dla zakresu mocy silnika do 1000 KM.
Zablokowany