PZL 38 WILK

Chłopiec z Placu Broni
Posty: 123
Rejestracja: 2004-03-04, 10:33
Lokalizacja: Lublin

PZL 38 WILK

Post autor: Chłopiec z Placu Broni »

w Nowej edycji Lotnictwa w artykule o przedwojennym dowodzeniu Polskim lotnictwem jest krótka wzmianka o tym że PZL 38 Wilk to była całkowita porażka.

poproszeę o więcej szczegółów na ten temat.
"Im więcej czytam - tym więcej mam pytań"
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Wpisz w Google PZL i Wilk - potem odpowiem na pytania (bo w necie jest trochę przekłamań)
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4479
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Poszperaj tez na drugawojnaswiatowa.prv.pl

2. Moge wystawic monografie.
Jak czytalem monografie Wilka i P24 to wpadlem w depresje.

P24 rozwijal sie jak po masle a tamten...

3. Jakby Wilk byl robiony pod Merkurego VIII to moze by cos z niego bylo.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

O rany - gdyby Wilka robiono pod Mercurego to nie byłby Wilkiem a zdecydowanie większą maszyną.

A poza tym - P.24 był wersją P.7/11, a Wilk nową konstrukcją - więc co Ty tu porównujesz ??? :(
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4479
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Mitoko pisze:O rany - gdyby Wilka robiono pod Mercurego to nie byłby Wilkiem a zdecydowanie większą maszyną.

A poza tym - P.24 był wersją P.7/11, a Wilk nową konstrukcją - więc co Ty tu porównujesz ??? :(
Tamte tez sie rozwijaly jak po masle.
Pulawszczaki jak po masle - Wilk jak po grudzie.

2. Wilk bylby wiekszy z szansa na realizacje.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Tylko, że zupełnie niezgodny z tym co chciano zrobić
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Chłopiec z Placu Broni
Posty: 123
Rejestracja: 2004-03-04, 10:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Chłopiec z Placu Broni »

Dzięki za info.

Chyba już kojarzę. :-D

W latach trzydziestych już bezpowrotnie minęła era pionierska lotnictwa.!

do dalszego rozwoju samolotów konieczne były duuże pieniądze. Dokładnie chodzi o tunele aerodynamiczne do dmuchania profili, opływu kadłubów, rozwój silników.
Bo Nowoczesnych silników nikt chętnie nie sprzeda.


czyli szlaban na high technology--to już wtedy też? :shock:
"Im więcej czytam - tym więcej mam pytań"
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4062
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

a dlaczego nie? Angole nas zwalczali od momentu odzyskania niepodległości, bo naruszyliśmy ich odwieczne status quo :?
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

W tym czasie jedyne nowoczesne motory (do licencji) możnaby pozyskać jedynie ze stanów.

Inna sprawa, że Wilk był robiony pod Fokę - a ta była przedstawicielką I generacji tego typu silników (rzędówka chłodzona POWIETRZEM, o bardzo dużej mocy z litra) - próbowaliśmy być w czołówce - niestety nie wyszło
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Gość

Post autor: Gość »

Chłopiec z Placu Broni pisze:Dzięki za info.

Chyba już kojarzę. :-D

W latach trzydziestych już bezpowrotnie minęła era pionierska lotnictwa.!

do dalszego rozwoju samolotów konieczne były duuże pieniądze. Dokładnie chodzi o tunele aerodynamiczne do dmuchania profili, opływu kadłubów, rozwój silników.
Bo Nowoczesnych silników nikt chętnie nie sprzeda.


czyli szlaban na high technology--to już wtedy też? :shock:
Aerodynamicznie dawlaismy sobie rade - Los


Silniki do mysliwca to tez by byly do kupienia...

Podpisywać się jak się nie chcecie logować
Awatar użytkownika
mcwatt
Posty: 929
Rejestracja: 2004-01-16, 09:32
Lokalizacja: St Helens

Post autor: mcwatt »

Nie znam się na samolotach specjalnie, ale czy nasze silniki wcześniejsze nie były oparte na tzw eksporcie??
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Akurat Foki to było nasze totalne nowum oparte na informacjach o superwydajnych motorach wyczynowych
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4479
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

mcwatt pisze:Nie znam się na samolotach specjalnie, ale czy nasze silniki wcześniejsze nie były oparte na tzw eksporcie??
Na imporcie, nie na exporcie...
Wczesniej to ja bylem...
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4479
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Mitoko pisze:Akurat Foki to było nasze totalne nowum oparte na informacjach o superwydajnych motorach wyczynowych

....ktore po wyczynie rozsypywaly sie w proch...
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Ale na jakiś koncepcjach trzeba było bazować
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Awatar użytkownika
mcwatt
Posty: 929
Rejestracja: 2004-01-16, 09:32
Lokalizacja: St Helens

Post autor: mcwatt »

SmokEustachy pisze:
mcwatt pisze:Nie znam się na samolotach specjalnie, ale czy nasze silniki wcześniejsze nie były oparte na tzw eksporcie??
Na imporcie, nie na exporcie...
Wczesniej to ja bylem...
słusznie :oops:
Zablokowany