Trochę cen

Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Trochę cen

Post autor: Mitoko »

Pozbierałem nieco z Morgały i kilku innych miejsc (oraz zrobiłem sam parę szacunków):

CENY W TYS. zł (całość: płatowiec+motor+uzbrojenie(+radio)+wyposażenie)

- P.11c - 175-165
- P.23 - 230
- LWS-6 - ~460
- P.37 - 460-500
- RWD-14 - 110

szacunkowe ceny PZL (wg. Morgały):
- P.38 - 390-400 (samo działko FK - 42)
- P.46 - 265

moje szacunki:
- PZL.39/LWS-4 - ~145-150
- P.11g/P.24H - ~190-200
- P.50 - 260-280 (1-e serie z Mercury VIII)
- LWS-3 - 318 (wynika to z podawanej ceny motoru GR-14M (wg. kontraktu na 400 szt - 163 za motor i 63 za śmigło (?!?))

--------------------
I parę innych spraw:
- podawana jest cena Spita dla Polski - w przeliczeniu - 298
- cena H75A (w przeliczeniu oferty z 1939 dla Polski na 143 maszyny) - 297

- Kiedy Francuzi w I połowie 1938 naciskali na sprzedaż H-75A - Amerykanie chcąc ich zniechęcić (nie chcieli obciążać Curtissa przed osiągnięciem pełnej mocy produkcyjnej) zażyczyli sobie o 10% więcej - czyli 333 - Francuzi i tak wzięli
- ceny dla lotnictwa francuskiego: MB-151 - 174, MS-406 - 185
- czyli można przyjąć, że ceny eksportowe (z reguły o 20% wyższe) były na poziomie:
------ MB-151 - ~210-215
------ MS-406 - ~220-230

----------------
I jeszcze jedno:
- do 09.1939 wyprodukowano ~70 motorów Mercury VIII (55 sprzedali Niemcy Finom) po 100 tys sztuka - czyli były warte jakieś 7 mln - czyli wartość jakiś 23 Spitów/H75A

- czyli jeżeli było zamówione pozostałe 230 Mercury VII - to musiały być na nie zarezerwowane 23 mln (czyli kolejne 76 Spitów/H75)

- A tak z innej strony - plan KSUS z 13.10.1936 zakładał dostawę od 1938 100 P.38 o wartości circa 40 mln - czyli prawie tyle ile Amerykanie chcieli za 143 H-75A (~42,5 mln)
Fredd
Posty: 19
Rejestracja: 2004-03-19, 15:24
Lokalizacja: Torun

Post autor: Fredd »

No a Hawk miał kosztowac ok 25.000 USD z uzbrojeniem - a jeden USD to ok 5 zł. Czyli kurcze nie trza nam było złomu produkować, ale po prostu kupić.
Zablokowany