Strona 1 z 1

Artykuł Malaka o Foce

: 2008-11-24, 12:45
autor: SmokEustachy
Cze!
Przeczytałem ów artykuł nie ukrywam z pewnym niesmakiem. A dlaczego? Bo jakiś taki pełen luk i niedomówień, nie wiem czemu Malak się burzy dotknięty słuszną krytyką? Przede wszystkim jakoś sąsiadom się udało w te silniki dużej mocy zaopatrzyć. A myśmy nie mogli. Niepokojąca jest koncentracja na maszynach wyścigowych i silnikach experymentalnych. Autor zdaje się nie rozumieć, że płatowiec nie musi być ściśle związany z motorem.

Re: Artykuł Malaka o Foce

: 2008-11-26, 19:23
autor: Ksenofont
SmokEustachy pisze:Cze!
Witam!
Przeczytałem ów artykuł nie ukrywam z pewnym niesmakiem. A dlaczego? Bo jakiś taki pełen luk i niedomówień,
Dziwne.
A zdawałoby się, że o tym silniku wiemy przecież wszystko: setki zdjęć, dziesiątki monografii, instrukcji na kopy, zachowanych egzemplarzy na tuziny...
nie wiem czemu Malak się burzy dotknięty słuszną krytyką?
Bo jest... niesłuszna?
Przede wszystkim jakoś sąsiadom się udało w te silniki dużej mocy zaopatrzyć.
Niemcy - sąsiad. Ale Wielka Brytania?
A myśmy nie mogli.
Mogły dwa państwa. Myśmy przynajmniej - jako jedno z nielicznych państw - produkowali silniki lotnicze.
Niepokojąca jest koncentracja na maszynach wyścigowych i silnikach experymentalnych.
Na całe szczęście Rayski zakazał Challenge'u 1936.
Autor zdaje się nie rozumieć, że płatowiec nie musi być ściśle związany z motorem.
Autor rozumie. Rozumie też, że jeśli konstruuje się płatowiec ściśle zwiazany z motorem, to płatowiec musi być ściśle związany z motorem.
Rozumiesz?

Pozdrawiam
Ksenofont

Re: Artykuł Malaka o Foce

: 2008-11-27, 12:22
autor: SmokEustachy
Ksenofont pisze:
SmokEustachy pisze:Cze!
Witam!
Przeczytałem ów artykuł nie ukrywam z pewnym niesmakiem. A dlaczego? Bo jakiś taki pełen luk i niedomówień,
Dziwne.
A zdawałoby się, że o tym silniku wiemy przecież wszystko: setki zdjęć, dziesiątki monografii, instrukcji na kopy, zachowanych egzemplarzy na tuziny...
nie wiem czemu Malak się burzy dotknięty słuszną krytyką?
Bo jest... niesłuszna?
Przede wszystkim jakoś sąsiadom się udało w te silniki dużej mocy zaopatrzyć.
Niemcy - sąsiad. Ale Wielka Brytania?
Rumunia, Czechosłowacja, Łotwa, Litwa...
A myśmy nie mogli.
Mogły dwa państwa. Myśmy przynajmniej - jako jedno z nielicznych państw - produkowali silniki lotnicze.
Inni też mogli.
Niepokojąca jest koncentracja na maszynach wyścigowych i silnikach experymentalnych.
Na całe szczęście Rayski zakazał Challenge'u 1936.
W artykule niepokojąca.
Autor zdaje się nie rozumieć, że płatowiec nie musi być ściśle związany z motorem.
Autor rozumie. Rozumie też, że jeśli konstruuje się płatowiec ściśle zwiazany z motorem, to płatowiec musi być ściśle związany z motorem.
Rozumiesz?

Pozdrawiam
Ksenofont
To trzeba uzasadnić potrzebę budowania idiotycznego płatowca.