SmokEustachy pisze:
Xeno tradycyjnie stosuje manipulację po linii ideowej:
"My mamy 90% nowoczesnych a oni tylko 40% więc są nienowocześni"
Tyle że my to 90 sztuk nowoczesne a oni 3000 sztuk :->
W inkryminowanej sytuacji objawia się to wyszukiwaniem wszelakich gratów u Niemców i Anglików.
Zanim zaczniesz się wypowiadać Smoku - radzę przeczytać artykuł.
To tylko referat materiałowy, który podaje liczbę, typ, organizację lotnictwa myśliwskiego myśliwców w poszczególnych rajach europejskich.
Wbrew temu, co twierdzą rożni tacy, nie ma tam żadnej ideologii - głównie cyfry.
Kup gazetę, daj zarobić autorowi
No i wtedy będziesz mógł podyskutować.
A na zachętę, to wyjaśnię Ci, dkaczego silniki Whirlwinda nazwałem słabymi.
R&R pracował wówczas nad kilkoma liniami rozwojowymi silników - Peregrine by tym najsłabszym, a Vulture - najmocniejszym.
Technicznie Vulture był zdublowanym Peregrine.
Peregrine miał 880 KM an Vulture miał mieć jakieś 1750 KM.
Jak widzisz - dwa Peregriny robiły za jednego Vultura, tak samo, jak dwie Foki miały robić za jednego... HS?
Mogłeś zatem mieć albo Whirlwinda z dwoma Peregrinami, albo Hawkera Tornado z jednym Vulturem.
Wychodzi niemal na to samo - 1750 koni i 4 działaka 20 mm.
To, że karierę zrobił "przejściowy", "rezerwowy", "prywatny" Merlin - to już zupełnie inna historia.
Pozdrawiam
Ksenofont
P.S. Czy na naszym forum można włączyć zainstalować jakąś plonkownicę?
Na ulicy staram się ignorować chamów - i chciałbym mieć taką możliwość tutaj.
X