Lotnictwo myśliwskie czy szturmowe ?
Lotnictwo myśliwskie czy szturmowe ?
Jakie powinny być priorytety
Czy f16 nadaje się dla naszych potrzeb
Czy ktoś zdaje sobie sprawę z tego że nasz kraj to nie USA
i maszyny tam preferowane wcale nie muszą być dla nas odpowiednie
Czy f16 nadaje się dla naszych potrzeb
Czy ktoś zdaje sobie sprawę z tego że nasz kraj to nie USA
i maszyny tam preferowane wcale nie muszą być dla nas odpowiednie
Re: Lotnictwo myśliwskie czy szturmowe ?
A jakie twoim zdaniem lepiej by się nadawały dla WLiOP... no i dlaczego?domek pisze:Jakie powinny być priorytety
Czy f16 nadaje się dla naszych potrzeb
Czy ktoś zdaje sobie sprawę z tego że nasz kraj to nie USA
i maszyny tam preferowane wcale nie muszą być dla nas odpowiednie
A-10 czy F-16
A-10 miał jedno główne zadanie: zwalczanie zmasowanych zgrupowań czołgów. Myśliwiec z niego żaden. Można by faktycznie poprosić USA o przekazanie ze dwóch eskadr. Tylko, że mielibyśmy 1 typ więcej, koszty logistyki wzrosłyby niepomiernie. Poza tym mamy maszynę bardziej wielozadaniową w zakresie wsparcia wojsk lądowych Su-22M4. Słowem wojskowe uzasadnienie jeszcze można znaleźć ale pieniędzy już nie.
F-16 jest myśliwcem taktycznym i oprócz zwalczania celów lądowych może spełniać rolę myśliwca.
Czyli upraszczając zakup A-10 dalej nie rozwiązywałby problemów, i tak koniecznie trzeba by dokupić maszynę myśliwską.
Poza tym pomijając USA F-16 kupiły m.in.: Belgia, Dania, Holandia, Norwegia, Portugalia, Turcja i Korea Południowa a ostatnio nawet Włochy.
Główne atuty tego samolotu to wielozadaniowość i stosunkowo niska cena.
Tyle w duuużym uproszczeniu
F-16 jest myśliwcem taktycznym i oprócz zwalczania celów lądowych może spełniać rolę myśliwca.
Czyli upraszczając zakup A-10 dalej nie rozwiązywałby problemów, i tak koniecznie trzeba by dokupić maszynę myśliwską.
Poza tym pomijając USA F-16 kupiły m.in.: Belgia, Dania, Holandia, Norwegia, Portugalia, Turcja i Korea Południowa a ostatnio nawet Włochy.
Główne atuty tego samolotu to wielozadaniowość i stosunkowo niska cena.
Tyle w duuużym uproszczeniu
Dokładnie - ze względu na ukształtowanie terenu i charakterystyki pola walki Europa poszła w stronę manewru.
Dlatego nie robiono pancerek, a maszyny w rodzaju Fiata G-91, AMX-a czy odmian szturmowych AJeta.
Podobnie ze śmigłowcami - zarówno A-129 jak i Tiger reprezentują kategorię manewrową w przeciwieństwie do maszyn amerykańskich czy radzieckich
Dlatego nie robiono pancerek, a maszyny w rodzaju Fiata G-91, AMX-a czy odmian szturmowych AJeta.
Podobnie ze śmigłowcami - zarówno A-129 jak i Tiger reprezentują kategorię manewrową w przeciwieństwie do maszyn amerykańskich czy radzieckich
Nie czuję się przekonany do tej teorii
Zwiększona manewrowość maszyn europejskich wynika z taktyki ich
użycia i terenu działania czyli warunki do walki z zasadzki w terenie
bardzo trudnym do latania co w przypadku sił zbrojnych USA czy Rosji
może być niewykonalne z powodu konieczności prowadzenia walki w
każdych warunkach np. step
A więc problem z a 10 nie polega na tymże nie jest
to maszyna manewrowa bo na pewno jest
to bodaj najbardziej manewrowa z maszyn a na zastosowaniu
odpowiedniego zestawu pocisków i to ze
względu na to że cel może być zasłonięty przez naturalną przeszkodę a
nie że jest silnie ruchliwy
Zwiększona manewrowość maszyn europejskich wynika z taktyki ich
użycia i terenu działania czyli warunki do walki z zasadzki w terenie
bardzo trudnym do latania co w przypadku sił zbrojnych USA czy Rosji
może być niewykonalne z powodu konieczności prowadzenia walki w
każdych warunkach np. step
A więc problem z a 10 nie polega na tymże nie jest
to maszyna manewrowa bo na pewno jest
to bodaj najbardziej manewrowa z maszyn a na zastosowaniu
odpowiedniego zestawu pocisków i to ze
względu na to że cel może być zasłonięty przez naturalną przeszkodę a
nie że jest silnie ruchliwy
Pisałem o koncepcjach europejskich - a te bazowały na zasadzie uniku i wykorzystania przeszków terenowych. Wg podobnych zasad stworzono Rooikvalka:Anonymous pisze: Nie czuję się przekonany do tej teorii
Zwiększona manewrowość maszyn europejskich wynika z taktyki ich
użycia i terenu działania czyli warunki do walki z zasadzki w terenie
bardzo trudnym do latania co w przypadku sił zbrojnych USA czy Rosji
może być niewykonalne z powodu konieczności prowadzenia walki w
każdych warunkach np. step
A więc problem z a 10 nie polega na tymże nie jest
to maszyna manewrowa bo na pewno jest
to bodaj najbardziej manewrowa z maszyn a na zastosowaniu
odpowiedniego zestawu pocisków i to ze
względu na to że cel może być zasłonięty przez naturalną przeszkodę a
nie że jest silnie ruchliwy
- nie daj się trafić (manewr)
- jeżeli Cię trafią postaraj się utrzymać (chodzi o odseparowanie instalacji)
- jeżeli nie możesz się utrzymać - wyląduj bezpiecznie (wzmocnienia kadłuba do wytrzymania przyziemienia z dużą prędkością pionową)