Czechoslowacja 1924 armia

Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 3383
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Czechoslowacja 1924 armia

Post autor: SmokEustachy »

Obiecalem:

Armia Czechosłowacji - 1924r.
Wg. danych naszego Attache.
Zgórniak str 132-133.

I Stopa pokojowa
150 000 ludzi, w tym 10289 oficerów.
144 baony piechoty
30 baony piechoty górskiej
10 baony wojsk granicznych
40 szwadrony kawalerii
3 szwadrony kolarzy
315 baterii artylerii

1670 dział

3500 lekich km
120 ckm
17 pociągów panc.
44 samochody panc
18 czołgów
600-650 samolotów

II Stopa wojenna
350 000 żołnierzy 1 rzutu
650 000 żołnierzy 2 rzutu
17 czteropółkowych dywizji piechoty
3 dywizje i 2 brygady górskie
3 brygady kawalerii

III rok 1926, stan pokojowy

12 DP
2 BGórskie
3 BKaw
2 BArtCiężkiej
1 pułk art. plot.
1 pułk moździerzy
3 komp. kolarzy
5 pułków saperów
1 pułk telegraficzny
1 pułk kolejowy
3 pułki samochodowe
5 dywizjonów taborowych
10 baonów SGranicznej

IV - do 1933r - zwiększono liczbę pułków art do 11, art. plot. - do 3.

Wojska pancerne składały sie z 1 batalionu pancernego i 1 szwadronu sam. panc.
Mariusz 2

Post autor: Mariusz 2 »

Bardzo pięknie.
Jeżeli zaraz się zacznie, a nieśmiało przypuszczam że tak, porównianie do Wojska Polskiego, to ja uprzejmie proszę Szanownego Autora o przedstawienie potencjału produkcyjnego Czechosłowacji tj. ilości fabryk wytwarzających dany sprzęt w 1924 r, ich mocy produkcyjnych i porównać to do naszego.

Pozdro.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 3383
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Mariusz 2 pisze:Bardzo pięknie.
Jeżeli zaraz się zacznie, a nieśmiało przypuszczam że tak, porównianie do Wojska Polskiego, to ja uprzejmie proszę Szanownego Autora o przedstawienie potencjału produkcyjnego Czechosłowacji tj. ilości fabryk wytwarzających dany sprzęt w 1924 r, ich mocy produkcyjnych i porównać to do naszego.

Pozdro.
Swoim fabrykom trzeba tez placic... Czesto wiecej, niz gdzie indziej...
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2717
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

SmokEustachy pisze:Swoim fabrykom trzeba tez placic... Czesto wiecej, niz gdzie indziej...
Ojjj - tylko że część tych pieniędzy powraca, znika parę problemów etc - Smok - podstawy ekonomii się kłaniają
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 3383
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Mitoko pisze:
SmokEustachy pisze:Swoim fabrykom trzeba tez placic... Czesto wiecej, niz gdzie indziej...
Ojjj - tylko że część tych pieniędzy powraca, znika parę problemów etc - Smok - podstawy ekonomii się kłaniają
Troche znika a troche sie pojawia. Wszystko zalezy.
Mariusz 2

Post autor: Mariusz 2 »

Pozwolę sobie sprecyzowac swą prośbunię do Smoka :
Rok 1924: porównaj, proszę ilośc fabryk w Czechosłowacji i u nas.
To będzie podstawą do dyskusji. ( chyba).

Pozdro
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 3383
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Mariusz 2 pisze:Pozwolę sobie sprecyzowac swą prośbunię do Smoka :
Rok 1924: porównaj, proszę ilośc fabryk w Czechosłowacji i u nas.
To będzie podstawą do dyskusji. ( chyba).

Pozdro
Juz to kiedys podawalem. Zanim przeklepie to zobaczymy.
Ale mam wazniejszy wskaznik:

Wydatki rocznie:
345 000 000 750 000 000 w złotówkach orientacyjnie, 1934 r.

Zgadnijcie kto jest tu kto,
Gość

Post autor: Gość »

Miało być o 1924 r. .....
Kolejny wywalony za brak podpisu
SMok

Post autor: SMok »

Anonymous pisze:Miało być o 1924 r. .....
Kolejny wywalony za brak podpisu
Hm. Dokladne porownanie to raczej na spora xiazke temat jest.

Jeżeli chodzi o książki to proponowałbym zacząć od podręczniak ortografii.
Mitoko
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 3383
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

tu proponuje cos niecos o Czechoslowacji kontynuowac.
Ciekawi mnie, czemu Xeno zniknal PACke tamtejsza oraz czy tamtajszy pulk piechoty nie mial zadnej armaty.

SMOK
Marek Tempe

armia czechosłowacka

Post autor: Marek Tempe »

tu proponuje cos niecos o Czechoslowacji kontynuowac.
Ciekawi mnie, czemu Xeno zniknal PACke tamtejsza oraz czy tamtajszy pulk piechoty nie mial zadnej armaty.
a masz blizsze dane o organizacji w.j. tej armii?
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 3383
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Re: armia czechosłowacka

Post autor: SmokEustachy »

Marek Tempe pisze:
tu proponuje cos niecos o Czechoslowacji kontynuowac.
Ciekawi mnie, czemu Xeno zniknal PACke tamtejsza oraz czy tamtajszy pulk piechoty nie mial zadnej armaty.
a masz blizsze dane o organizacji w.j. tej armii?
Raczej takie dalsze. Zgorniaka mam w domu.

A PACke wywalili Czesi do korpusu.
Awatar użytkownika
Ksenofont
Posty: 2105
Rejestracja: 2004-12-27, 23:28
Lokalizacja: Praga

Post autor: Ksenofont »

Witam!

zrepostuję to, co napisałem dwa miesiące temu:

Najnowszy stan wiedzy o armii CSR i wzajemnych stosunkach prezentują:

Jan P. Wiśniewski, Armia Czechosłowacka w latach 1932-1938, (Wydawnictywo Marszałek Toruń 2001 - można kupić w internecie)

Piotr M. Majewski, Nierozgrana kampania, możliwości obronne Czechosłowacji jesienią 1938 roku, (warszawskie wydawnictwo Trio, 2004)

Marek Piotr Deszczyński, Ostatni egazamin, Wojsko Polskie wobec kryzysu czechosłowackiego 1938-39 , Neriton, Warszawa 2003

Marian Leczyk, Polska a sąsiedzi 1921-1939: stosunki wojskowe, Warszawa 2004

Przeczytałęś już Smoku?

Pozdrawiam
Ksenofont
Myślisz, że było zagrożenie, które im umknęło; problem, którego nie poruszyli; aspekt, którego nie rozpatrywali; pomysł, na który nie wpadli; rozwiązanie, którego nie znaleźli?!?
Obrazek
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 3383
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Ja? Nie. Mam druga zmiane.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 3383
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Wracając do tematu. Czesi 1200 000 armii zmoblilizowanej i my też.
Pokojowe nakłady znacznie mniejsze u nich. O uzupełnianiu strat też mysleli - to jest wliczone. Roczna służba wojskowa. O.

II. Istotnym wskaźnikiem jest "zdolność armii do konsumpcji rezerwistów" który trzeba wyrazić w liczbie bezwzględnej i procentowo. U nas był niski. Zastrzeżenia podnoszone tu są też bez sensu - rezerwistów do uzupełniania strat miały Czechy i ich półkolonia Słowacja też wliczonych w system, nie?

III. Mamy 2 gruypy wskaźników - pierwsza określa, jak liczną armię powinniśmy posiadać, np. ludność czy terytorium, druga grupa to jaką armię możemy/jesteśmy w stanie posiadać. I tu będzie ten dochód na łebka. Jesli mamy dochód o połowę mniejszy od Czechów to armię też powinniśmy mieć o połowę mniejszą, nie?
Awatar użytkownika
Ksenofont
Posty: 2105
Rejestracja: 2004-12-27, 23:28
Lokalizacja: Praga

Post autor: Ksenofont »

SmokEustachy pisze:Wracając do tematu. Czesi 1200 000 armii zmoblilizowanej i my też.
A potem spojrzeli na swoją 1 200 000 armię i zadecydowali, że w ogóle nie nadaje się na wojnę.

Proponuję poczytać o Monachium.

X
Myślisz, że było zagrożenie, które im umknęło; problem, którego nie poruszyli; aspekt, którego nie rozpatrywali; pomysł, na który nie wpadli; rozwiązanie, którego nie znaleźli?!?
Obrazek
Zablokowany