Moje symulacje - sprawozdanie, fantazje, zamówienia

czyli malarstwo, literatura, muzyka, szanty i... dowcip morski

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4931
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Post autor: Maciej3 »

Dokończenie walki
Po utracie wieży 3, postanowiłem nie bawić się tylko iść ostro na zbliżenie.
W końcu nie tracę siły ognia.
Obrazek
W tym czasie wolny Nelson zaliczył parę pocisków w dziób, co owocuje malowniczym trymem
Obrazek

A to widać efekty kontrbalastowania. Działą automatycznie. Trym wyraźnie się zmniejszył.
Obrazek
Trym się zmniejszył, ale ilość wody w kadłubie jest imponująca i praktycznie cały pancerz w rejonie wież wszedł pod powierzchnię wody\
Obrazek

Szybciak dostaje serię w dziób ( w międzyczasie zmieniłem mu kurs, bo dostawał wielokrotnie, niestety wolny szybko się wstrzelał )
Obrazek

Efekty widać. Dostałą dziobowa komora. Ilość dział spadła do 3
Obrazek

W tym momencie tym na dziób jest tak duży, że entuzjastyczny oficer dowodzący rozkazał zatopić prawie całą siłownię. Dosłownie sekundy po tym.
Cóż, zakończyłem walkę, bo wiadomo, że to się dobrze skończyć nie może. Muszę trochę poprawić algorytm zalewania pomieszczeń.
Nelson wolny jest tak postrzelany, że raczej do bazy nie dojdzie.


Pozdrawiam wszystkich i oby przyszły ( czy raczej już obecny 2011 ) był dla was zdecydowanie lepszy niż dla mnie ten ..... ( tu proszę stawić jakieś potężne przekleństwo wedle uznania ) rok 2010.
Dobranoc.
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
X_ray
Posty: 34
Rejestracja: 2009-04-07, 15:40

Post autor: X_ray »

Macieju
Nie pozostaje mi nic tylko przyłączyć się do tych życzeń. Jak to mówią, skoro nie może być gorzej to musi być lepiej. Wszystkiego Najlepszego i oby ten był zdecydowanie lepszy od minionego. :wink:

Co do symulacji to życzę sobie i Tobie żeby rozwijała się co najmniej w takim tempie jak teraz jeśli nie szybciej :)
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4931
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Post autor: Maciej3 »

ak to mówią, skoro nie może być gorzej to musi być lepiej.
Pesymista mówi
"gorzej być już nie może"
A optymista
"może, może"

Tak na serio, to mogę sobie spokojnie wyobrazić gorszy rok, ale bardzo sobie takowego nie życzę. Ani sobie ani nikomu innemu.

W każdym razie bardzo dziękuję za życzenia i biorę się za wyeliminowanie z pomieszczeń przeznaczonych na kontrbalastowanie siłowni itp.
No może siłownię z bardzo niskim priorytetem zostawię, ale po co? Yamaciaka zalewanie siłowni wraz z pełną jej obsługą nie uratowało.

EDIT:
Ha poszło szybciej niż myślałem. Teraz poprawnie zostały zlane wyłącznie puste pomieszczenia i przegłębienie się wyrównało prawie do zera.
Ale nie uratowało to szybciocha, bo zaraz dostał salwę która skasowała ostatnią sprawną wieżę B.
Bez dział 16 calowych wiadomo że jest martwy.
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2231
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: de Villars »

zainstalowałem "pakiet naprawczy" który miał zlikwidować problem z niestrzelającymi okrętami, ale niestety - na przykładzie Guarda 6x406 widzę, że nie działa. Okręt nie strzela, a jak mu dam reset SKO i ponownie alt-t - to wieże się już nawet nie obracają w kierunku przeciwnika (przy pierwszym alt-t przynajmniej się obracają, ale nie strzelają..)
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4931
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Post autor: Maciej3 »

Coś mocno dziwnego. U mnie strzela.
Przygotowuję nową wersję do wysłania.
Okręty kontrbalastują, ale oczywiście nie natychmiast po trafieniu tylko po ponad minucie. To chyba za szybko, ale na razie tak zostawiam, zawsze mogę zmienić na kilka minut od wystąpienia zbyt dużego przechyłu.

Okrety się lepiej zachowują na wodzie, znowu mogą zrobić grzyba od uszkodzeń jeśli woda wleje się tak szybko ( albo tak dużo ), że kontrbalastowanie nie wyrobi.
Dido trafiony torpedą w rejon siłowni zwykle się przewraca.

Niektóre okręty ( w wyniku zmian w programie ) nie trymują się. Nie przerobiłem jeszcze wszystkich pod tym kątem - wybaczcie.

Wyślę to pewnie jutro rano.
Jeśli kogoś pominę to niechcący.

pozdrawiam

EDIT:
Zwracam honor. Faktycznie Guard nie strzela. Nie mam pojęcia czemu. Ale tylko mod 1, mod 0 strzela, co możesz sprawdzić po odpaleniu nowego programu

EDIT EDIT:
Proszę o jeszcze chwilę cierpliwości. Muszę trochę pomieszać przed wysłaniem.
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4931
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Post autor: Maciej3 »

Właśnie posłałem kolejną wersję. Z kontrbalastowaniem itp.
Jak kto nie dostał to przez moją nieuwagę, a nie celowo, i niech się do mnie zgłosi.
Zrobiłem sobie send listę, ale nie wiem czy pełną.

pozdrawiam

Maciej Chodnicki

EDIT:
Znalazłem objaw ( ale nie przyczynę ) nie strzelania.
Jak kadłub ma na sobie jakiś podest - np. pod pom poma z tyłu, to wtedy artyleria główna nie strzela. Zwykle.
Coś musi gdzieś się mocno nadpisywać, szybko tego nie znajdę :(
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2231
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: de Villars »

Bawię się już nową wersją, fale fajnie wyglądają, ale Vanguard 4x457 nie strzela (choć strzelał w którejś z poprzednich wersji), za to strzela Guard 6x406 (poprzednio nieaktywny)..
Przy okazji pytanie natury "estetycznej" - czy nie myślałeś, żeby opis okrętu (nazwa, kurs, prędkość itd) dać tak, żeby nie zasłanaiły sylwetki jednostki? Np jakby były poniżej - fajniej by to chyba wyglądało. Wiem, że to duperele, ale może w wolnej chwili.. ;-)
Przy okazji - czy da się gdzieś wpisać w programie własną nazwę okrętu?
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2231
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: de Villars »

Faktycznie z trymem jest coś nie tak - np. Hiraga na dzień dobry wygląda tak, jakby zaraz miał pójść rufą na dno.. Incomparable podobnie, ale mniej.
Ale większy problem jest z kwestią nie nabierania wody po trafieniach. Ja rozumiem, że nie każde trafienie powoduje wlewanie wody do kadłuba, ale jak po paru minutach i wielu trafieniach w kadłubie jest 0 ton wody, to coś nie gra? Chyba że nie działa tylko wyświetlanie ilości wody w kadłubie? Tak czy siak - zdarzyło się że okręt zatonął a wg programu w kadłubie nie było ani trochę wody.

EDIT.
Oto przykład (Hiraga wkrótce zadarł dziób w górę, malowniczo obrócił się wzdłuż własnej osi i zatonął dokładnie pionowo rufą w dół, cały czas 0 ton wody w kadłubie):
Obrazek
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4931
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Post autor: Maciej3 »

fale fajnie wyglądają
W pliku
okrety.ini
w katalogu
bin
masz linijkę definiującą wysokość fal, oraz ilość punktów wyświetlanych.
Niezależnie od ilości wyświetlanych punktów do wyliczenia aktualnych sił działających na okręt i w związku z tym przechyłów, zawsze jest uwzględniana wysokość fali. Także jak wpiszesz wysokość 6 m, a ilość punktów 0 x 0 to będziesz miał wyświetlane morze płaskie jak stół a okręty będą się kołysać. Takie życie :)
ale Vanguard 4x457 nie strzela (choć strzelał w którejś z poprzednich wersji), za to strzela Guard 6x406 (poprzednio nieaktywny)..
Jak już pisałem znalazłem objaw, dość specyficzny, ale nie znalazłem dokładnej przyczyny, czyli konkretnego błędu w kodzie programu.
Podczas próby znalezienia i usunięcia zrobiłem tak, że nie działa mi nic, bo pogram nie startuje :(
Przy okazji pytanie natury "estetycznej" - czy nie myślałeś, żeby opis okrętu (nazwa, kurs, prędkość itd) dać tak, żeby nie zasłanaiły sylwetki jednostki? Np jakby były poniżej - fajniej by to chyba wyglądało. Wiem, że to duperele, ale może w wolnej chwili..
Czemu nie. Sprawa jest dość prosta, tylko nie wiem czy jak napis wyjdzie pod wodą to czy w ogóle będzie widoczny. Jak program zacznie się uruchamiać to potestuję.
Faktycznie z trymem jest coś nie tak - np. Hiraga na dzień dobry wygląda tak, jakby zaraz miał pójść rufą na dno..
Hiragi nie sprawdzałem, Incomparable poprawiłem ( już po posłaniu programu ), kilka innych ( coś chyba G3 i coś jeszcze ) ma przegłębienie na dziób itd. Nie zdążyłem wszystkiego poprawić. Następnym razem to zrobię przed wysłaniem.
Oto przykład (Hiraga wkrótce zadarł dziób w górę, malowniczo obrócił się wzdłuż własnej osi i zatonął dokładnie pionowo rufą w dół, cały czas 0 ton wody w kadłubie):
Mój błąd. Jak dopisywałem opcję wyświetlającą ilość wody w kadłubie to dołożyłem jedną zmienną przechowującą tą wartość, żeby funkcja wyświetlająca nie musiała za każdym razem zliczać ilości wody w kilkuset czy kilku tysiącach pomieszczeń. A po zmianie funkcji wyliczającej obciążenia zapomniałem modyfikować tą zmienną.
Oczywiście do zachowania się okrętu na wodzie brana jest uwaga woda w kadłubie ( inaczej by się nie zanurzał ) a nawet jej położenie jeśli pomieszczenie nie jest pełne, co widać jak się wciśnie AA ( pomieszczenia bardziej niebieskie mają więcej wody ), te czerwone kule w środku pomieszczeń to środki wody w pomieszczeniu, im kula większa tym więcej wody ( procentowo ).
Tylko wyświetlanie było niepoprawne.
Chyba poprawiłem, ale pewności nie mam, bo program nie startuje :(

Oj teraz będę dokładniej testował przed wysłaniem, tak jak kiedyś.
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2231
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: de Villars »

Ostatnio stoczyłem parę pojedynków A-140 kontra Yamato i wygląda na to że Japończycy wybrali nie ten projekt do realizacji co trzeba (innymi słowy - wygrywa A-140..) Pozostawione same sobie - zazwyczaj wygrywa A-140, jak steruję nim kursem prosto w Yamato - wygrywam tym bardziej.
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4931
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Post autor: Maciej3 »

Byl tylko jeden problem A-140 byl tak ze 7 tys ton wiekszy od Yamato. Dlatego zreszta go zmniejszali...
Chyba znalazlem I naprawilem blad niestrzelania.
Jak znajdem modem iPlusa ( synek sie nim opiekowal ) to napisze o nazwach I moze rozesle poprawiona wersje...
Napisy juz nie zaslaniaja sylwetki I woda w kadlubie sie wyswietla poprawnie :)
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2231
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: de Villars »

Już się nie mogę doczekać tej nowej wersji :-)
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4931
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Post autor: Maciej3 »

Właśnie się wysyła.
Poprawiłem większość danych i już nie ma fikuśnych trymów na dziób czy rufę.
Wydaje mi się że strzelają wszystkie, ale pewności nie mam, bo nie wszystkie przetestowałem.
Ostatnie dwa dni spędziłem na dopisywaniu komór kontrbalastowych do kadłubów, czym ryzykowałem stałość mojego małżeństwa ;)

Wszystkich nie przerobiłem - nie dałem rady.

Teraz już będzie rozsyłane wszystko rzadziej. Zapowiada się mniej wolnego czasu a poza tym chcę lepiej testować program przed wysłaniem, bo ostatnio posłałem za dużo baboli.
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4931
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Post autor: Maciej3 »

A oto wynik jednego ciekawego starcia.


Obrazek Obrazek


No cóż - kształt kadłuba wzięty z South Dakoty powoduje, że parę pocisków w rufę ( nie specjalnie teoretycznie goźnych ) daje takie efekty...

A tak swoją drogą to dopisałem kolejny parametr do płyt pancernych - specjalnie dodatkowe niszczenie pocisków.
W efekcie po przejsciu przez płytę pocisk częściej jest nieaktywny.
Dotyczy to płyt USA i UK z II wojny.
Niemieckich chyba też ( muszę jeszcze doczytać ).
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2231
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: de Villars »

Niestety, mam problem z ostatnią wersją - nie uruchamia się u mnie. Objawy takie jak kiedyś - kiedy wpisywałem ID nieistniejących okrętów. Uruchamia się to czarne okienko, przez jakiś czas przelatują kolejne linijki tekstu, po czym zamiast uruchomienia programu - okienko się zamyka..
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4931
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Post autor: Maciej3 »

Racja. Mój błąd w danych.
Ja u siebie testuję na bardzo małej ilości okrętów - dla szybkości startu, jak wczytuję 3-4 kadłuby zamiast 150 to startuje zdecydowanie szybciej.
Po wygenerowaniu wersji "all" nie sprawdziłem czy działa.
Już poprawiona właśnie się wysyła.
Dane płyt pancernych jeszcze nie zostały zmienione.
Zmieniłem tylko w KGV, NC, SD i Nebrasca.
Reszta pancerników ma "stare"
Zresztą szykuję kolejną rewolucję, ale o tym sza.
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
ODPOWIEDZ