Norwegia

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Norwegia

Post autor: jareksk »

Pancerniki obrony wybrzeża

„Harald Haarfagre“(1897)
3380t; 92.7x14.8x5m; 4500KM/16.9w; pb 178, pag, 203, pp 50; 2x210, 6x120, 6x76, 2x76AA, 2x20AA; 245 l;

HARALD HAARFAGRE (wyc. 1940)
TORDENSKJOLD (jw.)

„Norge”(1900)
3645 t; 91.8x15.4x5m; 4500KM/16.5w; pb 152, pag 203, pp50; 2x210, 6x152, 6x76, 2767AA, 2x20AA; 229 l;

NORGE (+ 09.04.40, Narvik nm. N)
EIDSVOLD(+ 09.04.40, Narvik nm. N)


Niszczyciele i torpedowce

Niszczyciele

Ex br „S” (1942-43)
1710t; 110.56x10.87x4.37m; 40000KM/36.7w; 4x120, 2x40AA, 8rt533; 180-225l;

STORD
SVENNER (+ 06.06.44 torp n KT)

Ex am“ flush-deckers“(1918-20)
1090t; 96.1x9.7x2.6m; 24200KM/35w; 3x102, 1x76AA, 2x13AA, 6rt533, 2wbg, 4mbg; 139l;

MANSFIELD
NEWPORT
BATH (+ 19.08.41)
ST. ALBANS
LINCOLN

Niszczyciele eskortowe

Ex br “Hunt II” (1941-42)
1050t; 85.3x9.6x2.4m;19000KM/ 27w; 6x102AA, 4x40AA, 2x20AA, 2wbg, 2mbg; 168l:

BADSWORTH

Ex br „Hunt III“ (1942)
1087t; 85.3x9.6x2.4m; 19000KM/27w; 4x102AA, 4x40AA, 2x20AA, 2rt533, wbg, 4mbg; 168l;

ESKDALE
GLAISDALE

Torpedowce

„Varg” (1896-98)
65-70- t; 19w; 2x37, 2rt457; 14l;

KVIK  od 1931 DOZ bez rt
DRISTIG (s+ 05.05.40)
DJERV (s+ j.w.)
BLINK (jak Kvik)
LYN (jw.)
“Hval” (1898-1901)
107 t; 19w; 2x37, 2rt457; 19l;

STORM (+13.04.40)
BRAND (wyc.1940)
LAKS (wyc.1945)
SILD (s+ 05.05.40)
SAEL (=18.04.40 )
SKREI (s+08.05.40)

„Ravn” (1903-05)
73 – 74,5 t; 23w; 2x37, 2rt457; 16l;

RAVN (s+17.04.40)
ORN
GRIB (s+17.04.40)
JO (s+17.04.40)
LOM

“Teist“ (1906-12)
108 t; 41.1x4.7x2.3; 1700 KM/25 w; 2x47(Kjell 1x76), 3 rt 457; 21 l;

TEIST (+14.04.40)
SKARV
KJELL

„Draug“ (1908-13)
578 t; 69.2x7.3x2 m; 8000 KM/27 w; 6x76, 3rt457; 76l;

DRAUG (wyc. ok. 1940)
TROLL
GARM (+ 26.04.40)


„Trygg” (1919-21)
256 t; 53x5.5x2.3 m; 3500KM/25w; 2x76, 4rt457, miny; 33 l;

TRYGG (+23.10.44)
SNOGG
STEGG (+20.04.40)

“Sleipner” (1936-38)
597t; 74.3x7.8x2.1m; 12500KM/30w; 3x100, 1x40AA, 2x13AA, 2rt533, 2 wbg, 4mbg; 75l;

SLEIPNER
AEGER (+09.04.40 bomb.)
GYLLER (bez 13AA, 4 rt533)

„Odin“ (1939)
632t; 74x7.8x3m; 12500KM/30w; 2x100,1x20AA,2MG,2rt533, 2 wbg, 4 mbg;75l;

ODIN


Okręty podwodne

„A 2”
268/355 t; 46.5x4.8x2.7 m; 700/380 KM; 14.5/9 w; 3 rt457; 17 l;

A 2 (wyc. w 1940)
A 3 (s+ 16.04.40)
A 4 (j.w.)

„B”(1922-29)
420/545t; 51x5.33x3.5m; 900/700KM; 14/11w; 1x76AA, 4rt457; 23l;

B 1
B 2
B 3 (s+ 09.04.40)
B 4
B 5
B 6 (wyc. 10. 1944)

Ex br „U” – (1943)
545/735t; 60x4.9x3.9m; 615/825KM; 11.7/9w; 1x76AA, 4rt533; 33l;

URRED (+ 24.02.43)
ULA
UTSIRA

Okręty eskortowe i dozorowe

Korwety

Ex br “Flower” (1940-41)
925t; 62.5x10.1x4.4m; 2750KM/16w; 1x102, 1x40AA, 4x20AA, 2wbg, 4mbg; 85-109l;

SOROY (ex Eglatine)
MONTBRETIA (+ 18.11.42; U 624))
ANDENES (ex Acanthus)
ROSE (+ 26.10.44 kolizja)
POTENTILLA
NORDKYN (ex Buttercup)

Ex br “Castle”
1060 t; 76,8x11,2x3 m; 2750KM=16,5 w.; 1x102, 6—10x20 AA, squid, bg; 120 l;

TONSBERG CASTLE (ex Shrewsbury Castle)

Kanonierki


„Michael Sars“ (1900)
300t; 38.4x7x3.4m; 10w; 2x76;

MICHAEL SARS (+ 13.04.40)

„Heimdal“ (1892)
640 t; 55.2x?x4m; 625KM/12w; 4x76; 62l;

HEIMDAL (+12.04.40 bomb.)

„Fridtjof Nansen“ (1930)
1275t; 73x10.6x5m; 2000KM/15w; 2x102, 2x47AA, 1 wdsm; 70l;

FRIDTJOF NANSEN (b+ 08.11.40)

„Nordkapp“ (1937)
266t; 38x6.6x2.8m; 580KM/13.7w; 1x47; 22l;

NORDKAPP
SENJA

Dozorowce

Typy zbliżone (1929-1930)

FIRERN 1929; 247 BRT, 12 w; 1x76; z.15
SYRIA 1929; 247 BRT, 12 w; 1x76; z.15
SKUDD I 1929; 247 BRT; 12 w; 1x76; z. 15;
SKUDD II 1929; 247 BRT; 12 w; 1x76; z. 15;
OTER I 1929; 251 BRT; 12 w; 1x76; z. 15;
HVAL II 1928; 224 BRT, 12 w; 1x76, 15 l;
HVAL III 1929; 248 BRT, 12 w; 1x76→2x37, 15 l;
HVAL IV 1929; 248 BRT, 12 w; 1x76→2x37, 15 l;
HVAL V 1929; 248 BRT, 10 w, 1x76, 18 l;
HVAL VI 1929; 248 BRT, 12 w, 1x76, 15 l;
HVAL VII 1930; 248 BRT, 12 w; 1x76, 15 l;

Typy różne

I. (1926, 1939)
214 BRT; 11 w; 1x76; 15 l;

POL III (=9.4.40→nm. „Samoa”→ „NO 05”→”V 6105”→”V 6501”)

II. (1900)
424 BRT; 9 w; 2x65; z. 32;

FARM

III. (1925)
204 BRT; 11 w; 1x76; z. 14;

TREFF

IV. (1907)
299 t; 10,5 w; 1x76; 15 l;

RAMOEN

V. (1925)
172 BRT; 11.5 w; 1x76; z. 14 l;

SAETRE

VI. (1900-1904)

ALPHA 1904; 10.5 w; 1x76; z. 14;
BETA 1900; 168 BRT; 11.5 w; 1x76; z. 14;
FURU 10 w; 1x76; z. 14;

Typy różne (1908-1929)
122-273 t; 10-11 w; 1x76; 15-18 l;

WILIAM BARENTS 1924; 203 BRT; 11 w; 1x76 (lub- 2x37); z. 15; (+s 9.4.40)
LYNGDAL 1912;149 BRT; 10 w; 1x76 (lub- 2x37); z. 15;
MANGER 1911;153 BRT; 10 w; 1x65; z. 18;
ALVERSUND 1926; 178 BRT; 11 w; 1x65; z. 18;
LINDAAS 10 w; 1x47; z. 18;
HAUS 1914;135 BRT; 10.5 w; 1x65; z. 18;
OYGAR 1908;153 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
OSTER 1908;189 BRT; 10.5 w; 1x76; z. 18;
SMART 1907;122 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
VESLEFRIKK 1924;169 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
VESLEGUTT 1912;168 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
RUNDOY 1925;213 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
ANDENES 1925;213 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
HEILHORN 1908; 192 BRT; 9 w; 1x76; z. 16-18;
STENKJAER 1878; 159 BRT; 10 w; 1x76; z. 16-18;
FOSEN 1906; 273 BRT; 10 w; 1x76; z. 16-18;
NAUMA 1891;219 BRT; 8.5 w; 1x76; z. 16-18;
HAUG II 1925;213 BRT; 11 w; 1x76; z. 16-18; (13.4.40→nm)
HAUG III 1925;213 BRT; 11 w; 1x76; z. 16-18;
SPERM 1925; 239 BRT; 10 w; 1x65; z. 18;
BJERK 1925; 252 BRT; 10 w; 1x65; z. 18;
COMMONWELTH 1912; 179 BRT; 11 w; 1x65; z. 18;
SVALBARD II 1919;270 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
KVITOY 1925;376 BRT; 10 w; 1x76; z. 18; (9.6.40→nm. „Widder”)


Typy różne (1912-1919)
298-422 t; 10 w; 1x76; 18 l;


SYRIAN 1928; 246 BRT, 12 w; 1x76, 15 l;
THORODD 1919; 422 tn; 10 w; 1x76; z. 18;
BORTIND 1925; 258 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
NORDHAV II 1913; 255 BRT; 10 w; 1x76; z. 18; (+10.3.1945)
KELT 1912; 209 BRT; 10 w; 1x76; z. 18; (9.4.40→nm)


Dozorowce pomocnicze eks JMH

BODO (+4.1.1943)
FARSUND-45
HONNINGSVAAG
HORTEN
MOLDE.
MOSS
NAMSOS
RISOR
SVOLVAER

Patrolowce

Ex br Fairmile „B“(WBr.; 1940)
76 t; 34,75x5,59x1,45m; SG, 1120KM=18w, 1500Mm/12 w; 1x57, 2x40AA, 1x20AA,bg; 16 l;

ML 122 (13.12.40-12.6.42 eks br. bzn)
ML 124 (22.12.40-12.6.42 jw.)
ML 125 (23.12.40-13.3.45 jw.) (późn. Ponownie→norw.)
ML 128 (13.12.40-11.3.45 jw.)
ML 208 (28.4.41-30.5.42 jw.)
ML 210 (5.5.41 jw.) (+15.2.44)
ML 213 (30.4.41 jw.)
ML 233 (30.4.41-31.5.42 jw.)
ML 573 (6.2.43 jw.)

Patrolowce pomocnicze

AUD I
ROSSFJORD
SPANSTIND
TORFINN I
MOTORBAT NR 7


Trawlery

Ex br „Isles” (193-44)
545 t; 50x8,4x3,2 m; 850KM=12 w.; 1x102 lub 1x76 AA, 3x20 AA, ew. bg; 35-40 l;

JELOY
KARMOY
OKSOY
TROMOY (zwrócony WBr. W 1944)
TROMOY (II)

Stawiacze min

„Gor” (1884-87) ex K  1914 SM
278-290 t; 10.5w; 1x120; 55 min; 38l;

GOR
TYR

„Vale” (1874-78) ex K  1911-12 SM
200t; 8w; 1x120, 3x37; 31l;

VALE ( 1x120, 3x37, 50min)
ULLER (uzbr. j.w.) (+30.04.40)
NOR ( 1x150, 1x47, 2x37, 50min)
BRAGE (uzbr. j.w.)
VIDAR (uzbr.j.w.)

„Froya” (1916)
870 t; 75.3x8.2x2.8 m; 7000KM/21.8 w; 4x102/40, 2 rt 457, 180 mib; 78l;

FROYA (b= 13.04.40, +, storp. przez OP kilka dni później)

„Glommen“ (1917-18)
351 t; (Laugen 357 t;); 42x8.5x2.1 m; 340 KM/9.8 w; 2x76, 120 min; 35 l;

GLOMMEN (+1944)
LAUGEN

„Olav Tryggvason“ (1932)
1596t; 97x11.5x3.6m; 6000KM/23w; 4x120, 1x76AA, 2x47AA, 2MG, 250 min; 132 l;

OLAV TRYGGVASON (zd. Nm.  BRUMMER + 03.05.45)


Trałowce
„Hvas“ (1900-02) ex T bez rt
67 t; 19-20,5 w; 2x37; 14 l;

HVAS
KJAEK
HAUK
FALK

„Otra” (1939)
370t; 51x7x1.9m; 900KM/13.5w; 1x40AA, 2x20AA, 2x13 AA, miny; 25l;

OTRA
RAUMA

Ex statki wielorybnicze

SYRIAN (1919, 298BRT)
BORTIND (1912, 328t),
NORDHAV II (+10.03.45),
THORODD (1919, 422t)
DROBAK (1939, 258BRT)
BJERK (1912, 182t)
ALCMARIA
POLAR VI (1925, 263BRT)
MANDAL,
VARDO,
BREVIK,
GRIMSTAD (1939, 258BRT)
KOS 16 (+25.08.41 wypadek)
HARSTAD (+27.02.43)
TRANSVALIA,
JOHN WILIAMSSON,
NOBLE NORA
EGELAND (+b 29.11.41)
SNOWDRIFT,
SILHOUETTE,


Ex br “MMS II” (1940)
255t; 36.37x7.14x2.67m; 500KM/11w; 1x20AA, 2MG; 20l;

ORKLA
VEFSNA

Ex am “YMS” ( 1943)
200-215t; 41.5x7.5x1.8m; 12w; 1x76AA, 2x20AA;

YMS 379 – YMS 382

Ścigacze


Kutry torpedowe

Typ – br. „Vosper” (WBr. 1940)
25 ts; 19,20 x 5,61 x 1,70 m; SG, 2300 KM=35 w;; 2x37, 2 rt 457; z. 14;

Nr 5 (k+1.7.1941)
Nr 6 (+26.9.40)

Typ – br. „Thornycroft” (WBr. 1941-42)
I. 52 ts; 23, 09x5,18x1 m; SG, 2600 KM=30 w; 2x12,7AA, 2 MG, 2 rt 533, 4-6 bg (lub - 4 miny); z. 12;

MTB 50 (6.12.1941-18.6.1942 eks br. bzn)
MTB 51 (24.1.1942-28.6.1942 jw.)
MTB 52 (1.12.1941-18.6.1942 jw.)
MTB 54 (6.2.1942-28.5.1942 jw.)
MTB 56 (28.7.1941-29.6.1942 jw.)

II. (WBr., 1941; 1943) dł. 13.72 m; SG 1200 KM=40 w; 2 torp. 457

MTB 345 (16.3.1943 jw.) (28.7.1943 → nm.)

Typ – br. „Fairmile D - 115 ft” (WBr., 1942-44; 1942-45)
I. 105 t;34,05x6,35x1,5 m; SG, 5000 KM=32 w; 1x40, 2x20AA, 4x13AA, 4 MG, 2 rt 533; 30 l; późn.→2x57, 2x20AA, 4x13AA, 4 MG, 4 rt 533

MTB 618 (8.6.1942 es br. bzn) (=10.11.1944)
MTB 619 (23.8.1942-6.7.1944 jw.)
MTB 620 (11.11.1942-20.8.1943 jw.)
MTB 623 (27.8.1942-19.1.1945 jw.)
MTB 625 (4.9.1942 jw.) (b+8.2.1944)
MTB 626 (13.11.1942 jw.) (k+2.11.1943)
MTB 627 (20.9.1942-31.1.1945 jw.)
MTB 631 (22.8.1942 jw.) (b=14.3.1943; zd.,→ nm.)
MTB 653 (22.3.1943-8.1.1945 jw.)
MTB 688 (23.8.1943-22.1.1945 jw.)
MTB 712 (30.12.1943-7.1945 jw.)) (b=25.1.1945)

II. jw. lecz: 91 t; 2x40AA, 2x20AA, 2 rt 533

MTB 704 (6.3.45 jw.)
MTB 709 (24.12.43-45 jw.)
MTB 711 (8.4.44 jw.)
MTB 713 (21.2.45 jw.)
MTB 715 (4.12.43 jw.) (k+19.5.45)
MTB 716 (2.12.44 jw.)
MTB 717 (1.9.44 jw.)
MTB 719 (16.1.45 jw.)
MTB 720 (5.45 jw.)
MTB 721 (6.45 jw.)
MTB 722 (26.1.44 jw.)
MTB 723 (22.1.45 jw.)

Ścigacze okrętów podwodnych

Ex am PC (1942)
280t; 53.3x7x2.3m; 20w; 1x76AA, 1x40AA, 5x20AA, 4mbg;

KING HAAKON


Ex am „SC 497“ (USA, 1942-43, 26.10.43)
121 t; 33,78x5,18x1,88 m; SD, 2400KM=21w, 2000Mm/10 w, 1200Mm/12 w; 1x40AA, 3x20AA, 2 jeż, 2mbg, wbg; 23-27 l;

HESSA (ex “SC 683”)
HITRA (ex “SC 718”)
VIGRA (ex “SC 1061”)



Okręty pomocnicze

KRANFARTOY 2 – Okręt-dźwig
SARPEN – ORat
LYNGEN – OBOP - 489 BRT; 12,5 w; (1931)
KONG OSKAR II – OB
Ostatnio zmieniony 2006-04-26, 12:42 przez jareksk, łącznie zmieniany 2 razy.
Fax et tuba
Marek S.
Posty: 674
Rejestracja: 2004-07-06, 15:21
Lokalizacja: Węgierska Górka k/Żywca

Post autor: Marek S. »

Dozorowce pomocnicze:

[eks jednostki wielorybnicze]
Bodö (1940 eks JMH „Gos 8”) (+4.1.1943)
Farsund (1940-45 eks JMH)
Honningsvaag (jw.)
Horten (jw.)
Molde (jw.)
Moss (jw.)
Namsos (w.)
Narvik (jw.)
Risör (jw.)
Svolvaer (jw.)
(1925) – 182 BRT; 10 w; 1x65; z. 18;
Bjerk
(1925) – 328 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
Børtind
(1927) – 224 BRT; 12 w; 1x76; z. 15;
Hval II
(1928) – 246 BRT; 12 w; 1x76; z. 15;
Hval III
(1929) – 248 BRT; 12 w; 1x76(-> 2x37); z. 15;
Hval IV
(1929) – 248 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
Hval V (6.40 eks JMH)
(1929) – 248 BRT; 12 w; 1x76; z. 15;
Hval VI
(1930) – 248 BRT; 12 w; 1x76; z. 15;
Hval VII
(1913) – 425 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
Nordhav II (+10.3.1945)
(1926; 1939) – 214 BRT; 11 w; 1x76; z. 15;
Pol III (=9.4.40; zd.,-> nm. „Samoa” -> „NO 05” -> „V 6105” -> „V 6501”) (1947:-> norw. JMH)
(1919) – 298 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
Syrian
(1919) – 422 tn; 10 w; 1x76; z. 18;
Thorodd



Syria
(1929) – 247 BRT; 12 w; 1x76 (lub- 2x37); z. 15;
Firern
(1929) – 251 BRT; 12 w; 1x76; z. 15;
Oter I
(1929) – 247 BRT; 12 w; 1x76; z. 15;
Skudd I
Skudd II
(1919) – 270 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
Svalbard II



10 w; z. 18;
Andenes
Rundøy
(1904) – 10.5 w; 1x76; z. 14;
Alfa
(1926) – 178 BRT; 11 w; 1x65; z. 18;
Alversund
(1900) – 168 BRT; 11.5 w; 1x76; z. 14;
Beta
(1912) – 179 BRT; 11 w; 1x65; z. 18;
Commonwealth
(1900) – 424 BRT; 9 w; 2x65; z. 32;
Farm
(1906) – 273 BRT; 10 w; 1x76; z. 16-18;
Fosen
10 w; 1x76; z. 14;
Furu
(1925) – 213 BRT; 11 w; 1x76; z. 16-18;
Haug II (13.4.1940 zd.,-> Nm.)
Haug III
(1914) – 135 BRT; 10.5 w; 1x65; z. 18;
Haus
(1908) – 192 BRT; 9 w; 1x76; z. 16-18;
Heilhorn
(1925) – 376 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
Kelt (9.4.1940 zd.,-> Nm.)
(1912) – 209 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
Kvitøy (9.6.1940 zd.,-> nm. „Widder”)
10 w; 1x47; z. 18;
Lindaas
(1912) – 149 BRT; 10 w; 1x76 (lub- 2x37); z. 15;
Lyngdal
(1911) – 153 BRT; 10 w; 1x65; z. 18;
Manger
(1891) – 219 BRT; 8.5 w; 1x76; z. 16-18;
Nauma (13.4.40 zd.,-> Nm.)
(1908) – 189 BRT; 10.5 w; 1x76(-> . ); z. 18;
Oster
(1908) – 153 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
Øygar
(1907) – 299 BRT; 10.5 w; 1x76; z. 15;
Ramoen
(1925) – 172 BRT; 11.5 w; 1x76; z. 14;
Sætre
(1907) – 122 BRT; 10 w; 1x76(-> . ); z. 18;
Smart
(1925) – 239 BRT; 10 w; 1x65; z. 18;
Sperm
(1878) – 159 BRT; 10 w; 1x76; z. 16-18;
Stenkjær
(1925) – 204 BRT; 11 w; 1x76; z. 14;
Treff (1924) – 169 BRT; 10 w; 1x76(-> . ); z. 18;
Veslefrikk
(1912) – 168 BRT; 10 w; 1x76(-> . ); z. 18;
Veslegutt
(1924) – 203 BRT; 11 w; 1x76 (lub- 2x37); z. 15;
William Barents (s+9.4.1940)



[małe jedn.]
Aud I
Rossfjord
Spanstind
Torfinn I
(1939)
Motorbåt nr 7



Trałowce pomocnicze (eks jednostki wielorybnicze):
Alcmaria
Egeland (b+29.11.1941)
Harstad (eks „Kos 17”) (+27.2.1943)
John Williamson
Karmöy (eks „Globe 5”)
Kos 16 (k+25.8.1941)
Noble Nora
Oksöy (eks „Pol 6”)
Silhouette
Snowdrift
Transvalia
Tromöy (194.-24.10.1944 eks JMH; eks „Mincarlo”)
(1939) - 258 BRT
Brevik
Grimstad
Mandal
Vardö
(1925) - 263 BRT
Polar VI
(1929) - 248 BRT
Dröbak



Kutry torpedowe

Typ – br. „BPB - 60 ft”
I. (WBr., ) - 29 tn; 18.29 x 4.50 x 1.20 m; 40 w; SB, 2200 KM; 2x12.7pl, 2 rt 457; z. 10;
Nr: 1 – 2 (9.1939 zarekw.,-> br. „MA/SB -> MGB 42 – MGB 43”)
Nr 3 (jw. „MA/SB -> MGB 44 -> MGB 204”) (19.7.1940-5.7.1944:-> pol. „S 2 - Wilczur”)
Nr 4 (jw. „MA/SB -> MGB 45 -> MGB 205”) (28.7.1940-20.5.1943 jw. „S 3 - Wyżeł”)
II. (WBr., 193 ; 1940) - 18 ts, 22 tn; 18.39 x 4.22 x . /0.86 m; 35.3-38 w; SB, 1650 KM; 4 km, 2 rt 457, ew. 6 bg; z. 14;
MTB 5 (5.1940 eks br. bzn) (k+1.7.1941)
MTB 6 (5.1940-26.9.1940 jw.)

Typ – br. „Vosper”
I. (WBr., 1940) - 25 ts; 19.20 x 5.61 x 1.70 m; 35 w; SB, 2300 KM; 2x37, 2 rt 457; z. 14;
Nr 5 (k+1.7.1941)
Nr 6 (+26.9.40)
II. (WBr., ) [„61 ft”] - jw., lecz – 25 ts; 18.59 x 4.67 x . /0.94 m;41 w; SB, 2300 KM
Nr 8 (9.19 39 zarekw.,-> br. „MTB 72”)
1941 – 2x13pl, 2 km, 2 rt 457, ew. 6 bg; z. 10;
Nr 7 (jw. „MTB 71”) -> MTB 71 (10.11.41-4.2.42 eks br. bzn)

Typ – br. „Thornycroft”
I. (Br., 1941; 1941-42) - 52 ts; 23.09 x 5.18 x . /1.00 m; 25.3-30 w; SB, 2600 KM; 2x12.7pl, 2 km, 2 rt 533, 4-6 bg (lub - 4 miny); z. 12; 3250-20
MTB 50 (6.12.1941-18.6.1942 eks br. bzn)
MTB 51 (24.1.1942-28.6.1942 jw.)
MTB 52 (1.12.1941-18.6.1942 jw.)
MTB 54 (6.2.1942-28.5.1942 jw.)
MTB 56 (28.7.1941-29.6.1942 jw.)
II. (WBr., 1941; 1943) - dł. 13.72 m; 40 w; SB, 1200 KM; 2 torp. 457
MTB 345 (16.3.1943 jw.) (28.7.1943 zd.,-> nm.)

Typ – br. „Fairmile D - 115 ft” (WBr., 1942-44; 1942-45)
105 ts, 118 tppw; 34.05 x 6.35 x . /1.50 m; 29.5-32 w; SB, 5000 KM; 1x40, 2x20pl, 4x13pl, 4 km, 2 rt 533; z. 30; 1200-10, 500-29.5
późn. – 2x57, 2x20pl, 4x13pl, 4 km, 4 rt 533
MTB 618 (8.6.1942 es br. bzn) (=10.11.1944)
MTB 619 (23.8.1942-6.7.1944 jw.)
MTB 620 (11.11.1942-20.8.1943 jw.)
MTB 623 (27.8.1942-19.1.1945 jw.)
MTB 625 (4.9.1942 jw.) (b+8.2.1944)
MTB 626 (13.11.1942 jw.) (k+2.11.1943)
MTB 627 (20.9.1942-31.1.1945 jw.)
MTB 631 (22.8.1942 jw.) (b=14.3.1943; zd.,-> nm.)
MTB 653 (22.3.1943-8.1.1945 jw.)
MTB 688 (23.8.1943-22.1.1945 jw.)
MTB 712 (30.12.1943-7.1945 jw.)) (b=25.1.1945)
nast. – 91 ts, 128 tppw; 2x40pl, 2x20pl, 2 rt 533
MTB 704 (6.3.1945 jw.) 1946:-> B-81 1947:-> Örn
MTB 709 (24.12.1943-1945 jw.)
MTB 711 (8.4.1944 jw.) 1946:-> B-82 1947:-> Falk
MTB 713 (21.2.1945 jw.) (k+23.11.1948) 1946:-> B-83 1947:-> Hauk
MTB 715 (4.12.1943 jw.) (k+19.5.1945)
MTB 716 (2.12.1944 jw.) 1946:-> B-84 1947:-> Ravn
MTB 717 (1.9.1944 jw.) 1946:-> B-85 1947:-> Stegg
MTB 719 (16.1.45 jw.) 1946:-> B-86 1947:-> Skarv
MTB 720 (5.1945 jw.) 1946:-> B-87 1947:-> Lom
MTB 721 (6.1945 jw.) 1946:-> B-88 1947:-> Teist
MTB 722 (26.1.1944 jw.) 1946:-> B-89 1947:-> Jo
MTB 723 (22.1.1945 jw.) 1946:-> B-90 1947:-> Tjeld



Ścigacze

Typ – br. „Fairmile B”
I. (WBr., 1940; 1940) - 65 tn; 34.14 x 5.56 x 1.12/1.45 m; 20 w; SB, 1200 KM; 1x47, 2 km, 12 bg; z. 2+14; 1500-12
późn. – 1x40, 4x20pl, 4 km
ML 122 (13.12.1940-12.6.1942 eks br. bzn)
ML 124 (22.12.1940-12.6.1942 jw.)
II. (WBr., 1940-43; 1940-43) - jw., 1ecz – 73 tn
późn. – jw.
ML 125 (23.12.1940-13.3.1945 jw.) (późn. ponownie:-> norw.)
ML 128 (13.12.1940-11.3.1945 jw.)
ML 208 (28.4.1941-30.5.1942 jw.)
ML 210 (5.5.1941 jw.) (+15.2.1944)
ML 213 (30.4.1941 jw.)
ML 233 (30.4.1941-31.5.1942 jw.)
ML 573 (6.2.1943 jw.)

Typ – am. „SC 497” (USA, 1942-43; 1943)
121 ts, 136 tppw; 33.78 x 5.18 x . /1.88 m; 20 w; D, 2400 KM; 1x57(-> 40pl), 4x20pl, 2 km, 2 mbg, 1 wbg; z. 23; 2000-10, 1500-12
Hessa (26.10.1943 eks am. „SC 683”)
Hitra (jw. „SC 718”)
Vigra (jw. „SC 1061”)
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

Ufff ! W końcu poprawiłem.
Fax et tuba
gjs
Posty: 34
Rejestracja: 2006-06-15, 15:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gjs »

Poszukuję dokładniejszych informacji na temat okrętu bazy o.p. Lyngen. Uzbrojenie? Liczba członków załogi? Ponadto chciałbym się upewnić, czy patrolowiec Kvitoy rzeczywiście był blisko Narviku 9.IV.1940.
Z góry dziękuję za wszelkie informacje
Grzegorz (gjs)
Awatar użytkownika
Janusz Kluska
Posty: 1148
Rejestracja: 2006-05-14, 20:44
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Janusz Kluska »

Czy znane są komuś daty wodowań i wcielenie do służby okrętów podwodnych typu "A" i typu "B".
Z tego co znalazłem w internecie, to spotkać można tylko daty roczne wodowań, a o wcieleniu to już w ogóle.
A-2, A-3 i A-4 (cała trójka 1913) oraz B-1 (1922), B-2 (1923), B-3 (1925), B-4 (1927) i B-5 (1929, 17.09.1929) i B-6 (1929, 24.09.1929).
Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

A-2,(15.3.1913) 2.3.1914 G 19.03.1914 #183
A-3 (29.3,1913) 2.4.1914 G 6.5.1914 #184
A-4 (15.3.1913) 26.5.1914 G.30.5.14 #185
B-1 (1.8.1922), 1.2.23
B-2 (15.8.1923) 1.10.24
B-3 (25.1.1924),1.6.1926
B-4 (19.12.1923) 2.5.1927
B-5 (17.6.1929) 1.10.1929
B-6 (24.9.1929). 1.05.1930

data 2-ga to podniesienie bandery, G oznacza ukonczenzie budowy przez tocznie Germania

avm
ODPOWIEDZ