Kutry rybackie typu B-368 (Mayerform 17m)

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Kutry rybackie typu B-368 (Mayerform 17m)

Post autor: Chemik »

Moderatorzy zapracowani i nie kwapią się aby wydzielić posty o tych kutrach... wiec wziąłem sprawy w swoje ręce... :D
AvM pisze:Budownictwo Okrętowe 6/83
str 310-1
Rozwój polskiego przemyslu okrętowego (21)
V. Budowa bałtyckich statków rybackich
Lata 1945-1975
C. Produkcja kutrów rybackich w warsztatach szkutniczych
Produkcja Stoczni Rybackiej w Gdyni

1950 B-368 (KS-17) 1 wyposażenie, kadłuby stalowe ze Stoczni Północnej
1951 B-368 (KS-17) 10 wyposażenie, kadłuby stalowe ze Stoczni Północnej
AvM pisze:Stocznia Północna zbudowała
wyg typu B-368 R
kuter Bóbr (Gdy-19)

wyg typu B-368 /II
S-156/1 MIODYŃSKI
S-162/2 do S-168/8 dla Arki

wyg typu B-368 /III
S-125/1 do S132/8 dla Arki (Arka 105,??,??,102,103,104,110,112)
S133/9 do S-145/21
S-157/22 do S-160/25 dla Arki
S-162/26 dla Arki
JB pisze: Na przykładzie typu B-368 pokażę (korzystając z dokumentów archiwalnych) jak nieuporządkowane są informacje o tych kutrach. Miciński i Kolicki podają nazwy 41 kutrów tego typu. W Stoczni Gdańskiej zbudowano 13 kutrów (w tym 3 typu B-368/N6), wynika więc że w Stoczni Północnej zbudowano 28 jednostek tego typu (z tego 11 kadłubów zostało wyposażonych w Stoczni Rybackiej w Gdyni). AvM cytuje artykuł z którego wynika, że w Stoczni Pónocnej zbudowano 1+26+8 = 35 kutrów tego typu, mamy więc różnicę 7 jednostek.
40 kutrów trafiło do PPiUR ARKA, gdzie nazwano je: ARKA 1 -- 10, ARKA 40, ARKA 101 -- 129, jeden początkowo został przekazany prywatnej spółce, którą tworzyli Zygmunt Medyński (a nie Miodyński), Hieronim Zaremba i inni (otrzymał oznakę rybacką Gda 19). Kuter ten, przebudowany wkrótce według projektu B-368R, trafił do Polskiego Ratownictwa Okrętowego, gdzie służył pod nazwą BÓBR.
Według mnie nie zbudowano (albo nie ukończono) kutrów projektu B-368/II o numerach od 3 do 8 (## stoczniowe S-163 -- 168), nie ma ich w spisach kutrów z 1951 i 1956 roku.
JB pisze:Towarzystwo dla Połowów Morskich i Handlu Zagranicznego „Arka” sp. z o. o. (powstało 25 czerwca 1946 roku) zamówiło – we wrześniu 1946 r. – w stoczni Nr 1 (Stocznia Gdańska) 10 stalowych kutrów, które były określane w dokumentach jako typ Meyerform 17 m (później typ B-368).
Budowa trwała stosunkowo długo, pierwsza jednostka została ukończona w grudniu 1947 roku (zarejestrowano ją w MUR Gdynia 2 lutego 1948 r.). Nazwana została ARKA 1, przy rejestracji otrzymała oznakę rybacką Gdy 60, pozostałe zostały nazwane ARKA 2 – ARKA 10. Sześć kutrów zostało wyposażonych w radiostacje, napędzane były silnikami firmy Vølund (6 sztuk) lub Skandia (4). Poniżej dane jednego z kutrów:
Oznaka rybacka: GDY 19
Nazwa: ARKA 2
Budowa: 1948 r., Stocznia Gdańska
Numer karty rejestracyjnej: 13
Wejście do eksploatacji: 23 kwietnia 1948 r.
Długość – 17,38 m, długość na linii wodnej – 15,00 m, szerokość całkowita – 5,00 m, szerokość na linii wodnej – 4,86 m, zanurzenie – 1,85 m (minimalne), 2,2 m (maksymalne), wysokość boczna – 2,30 m
Napęd: silnik Vølund o mocy 90/110 KM
Prędkość: 8,5 w
Pojemność: 36,06 BRT, 11,15 NRT
Nośność: 10 t
Radiostacja (sygnał wywoławczy – SOCG)
Uwagi: Wymiana silnika w grudniu 1949 r.

Kutry były udane, w spisach Polskiego Rejestru Statków z 1997 roku (akurat ten rocznik mam pod ręką) można jeszcze znaleźć (po 50 latach!) jednostki o numerach budowy S-2 (dawna ARKA 2), S-3 (d. ARKA 1), S-6 (d. ARKA 5) i S-9 (d. ARKA 8).

Stocznia Gdańska zbudowała jeszcze trzy jednostki (wersja B-368/N6), które otrzymały nazwy: ARKA 40, ARKA 108 i ARKA 109, pierwszy otrzymał silnik Kromhaut, dwa następne silniki June-Munktell. W 1997 w spisach PRS można znaleźć kutry o numerach budowy S-16 (d. ARKA 40) i S-17 (d. ARKA 109).
W dokumentach z lat 50. (karty rejestracyjne kutrów „Arki”) jako miejsce budowy tych kutrów podano Stocznię Rybacką w Gdyni, być może instalowano tam silniki i wyposażenie.
Oznaka rybacka: Gdy 153
Nazwa: ARKA 108
Budowa: 1950 r., Stocznia Rybacka Gdynia
Numer karty rejestracyjnej: 1907
Długość – 17,38 m, długość na linii wodnej – 15,00 m, szerokość całkowita – 5,00 m, szerokość na linii wodnej – 4,86 m, zanurzenie – 1,85 m (minimalne), 2,2 m (maksymalne), wysokość boczna – 2,30 m
Napęd: silnik żarowo-palny June-Munktell firmy Bolinder-Munktell o mocy 100 KM
Prędkość: 8,5 w
Pojemność: 11,15 NRT
Nośność: 10 t

Następnie budowę kutrów tego typu przejęła Stocznia Północna w Gdańsku, która zbudowała wersję B-368/III w liczbie 26 sztuk. Numery budowy podał AvM, pierwsza seria miała numery od S-125/1 do S-146/21. Jednostki o numerach budowy S-125 -- S-134 zostały całkowicie wybudowane w Stoczni Północnej (nazwano je odpowiednio: ARKA 105, 106, 101-104, 110, 112, 111, 107), 9 spośród nich otrzymało silniki Vølund, jeden – Callesen.
W 1997 roku w rejestrach można znaleźć jeszcze kutry o numerach budowy: S-128 (d. ARKA 102), S-130 (d. ARKA 104) i S-131 (d. ARKA 110).
Oznaka rybacka: Dar 46
Nazwa: ARKA 107
Budowa: 1950 r., Stocznia Rybacka Gdynia
Numer karty rejestracyjnej: 229 (MUR Darłowo)
Wejście do eksploatacji: 28 kwietnia 1950 r.
Długość – 17,38 m, długość rejestrowa – 16,01 m, szerokość całkowita – 5,03 m, zanurzenie – 2,2 m (maksymalne), wysokość boczna – 2,22 m
Napęd: silnik semi-diesel Vølund o mocy 110 KM
Prędkość: 8,5 w
Pojemność: 36,06 BRT, 11,15 NRT
Nośność: 12 t

Pozostałych jedenaście jednostek, po wybudowaniu kadłubów w Gdańsku, przekazano do Stoczni Rybackiej w Gdyni, gdzie wstawiono silniki i zainstalowano wyposażenie. 7 kutrów otrzymało silniki Kromhaut, a 4 – Vølund. Otrzymały nowe numery budowy od B-368/5 do B-368/15. Numeracja sugeruje, że w Gdyni kończono budowę nie 11 kutrów, a 15 (patrz uwaga powyżej). 11 Kutrów ukończonych w Gdyni otrzymało nazwy ARKA 119 – ARKA 129. W roku 1997 w spisach PRS widnieją jeszcze kutry o numerach budowy:
B-368/8 [S-136/12] – Gdy 9 ex ARKA 121 - Gdy 154;
B-368/10 [S-142/18] – Łeb 65 ex ARKA 124 - Gdy 59;
B-368/11 [S-135/11] – Hel 95 ex ARKA 125 - Gdy 53;
B-368/12 [S-141/17] – Hel 98 ex ARKA 126 - Gdy 62;
B-368/13 [S-139/15] - Jas 51 ex ARKA 123 - Gdy 58;
B-368/14 [S-138/14] – Ust 110 ex ARKA 128 - Gdy 48.

Jak dotychczas wszystko zgadza się ze spisem podanym przez AvM. Sprzeczności między dokumentami pojawiają się dla jednostek drugiej serii wersji B-368/III. Było ich 5, numery budowy (wg AvM): S-157/22, S-158/23, S-159/24, S-160/25 i S-162/26. Otrzymały one następujące nazwy i oznaki rybackie (w nawiasach kwadratowych numery budowy przyporządkowane na podstawie rejestrów PRS):
ARKA 113 – Gdy 162 [S-159];
ARKA 114 – Gdy 16 [S-160];
ARKA 115 – Gdy 28 [S-161];
ARKA 116 – Gdy 34 [S-162];
ARKA 117 – Gdy 57 [S-162];
Pojawia się numer (S-161), którego nie ma w wykazie AvM, za to 2 razy występuje S-162 (ale nie ma S-157 i S-158). Proszę zauważyć, że w spisie AvM także pojawia się dwa razy numer budowy S-162, za drugim razem dla kutra wersji B-368/II (S-162/2).

Według AvM zbudowano w Stoczni Północnej dodatkowo 8 kutrów wersji B-368/II o numerach budowy: S-156/1 (dla użytkownika prywatnego o nazwisku Miodyński) oraz dla PPiUR „Arka”: od S-162/2 do S-168/8.
W dokumentach, które widziałem, znalazłem tylko dwie oznaki rybackie: Gda 19 (użytkownik Zygmunt Medyński i spółka) i ARKA 118 – Gdy 22 (w dokumencie z 1951 r. podana jest, jako miejsce budowy, Stocznia Rybacka w Gdyni). Może to kutry o numerach budowy S-156/1 i S-162/2, ale niekoniecznie.
Miciński i Kolicki twierdzą, że Gda 19 został przejęty przez PRO i przerobiony na pomocniczy kuter nurkowy BÓBR (u AvM występuje jako wersja B-368R, bez numeru budowy).
Według mnie pozostałe jednostki, o numerach budowy: S-163—S-168, albo nie zostały ukończone, albo zostały sprzedane zagranicę, albo przekazane do ukończenia do Stoczni Szczecińskiej, która rozpoczęła budowę kutrów tego typu pod oznaczeniem KS-17.

Z dokumentów z roku 1951 wynika, że pływało 41 kutrów tego typu, taka samą liczbę podaje też tajny spis polskich jednostek pływających z 1956 roku oraz opracowanie Micińskiego i Kolickiego.
JB pisze:W wykazach kutrów, sporządzanych przez Morskie Urzędy Rybackie dla władz zwierzchnich, kutry typu Mayerform 17 m/B-368 pojawiają się po raz pierwszy w czerwcu 1948 roku. Wykazywanych jest 5 jednostek, które w PPK „Arka” nazwano ARKA 1 – ARKA 5 (Gdy 60, Gdy 19, Gdy 31, Gdy 32, Gdy 33).

W listopadzie w podobnym spisie widnieją te jednostki, jak również Gda 19, kuter należący do Zygmunta Medyńskiego, Hieronima Zaremby i innych. Ponieważ w tym czasie w wykazie znajdują się także kutry typu MIR-20A ze Stoczni Północnej (numery stoczniowe od S-1 do S-7) to wydaje się, że Gda 19 (późniejszy BÓBR) musiał mieć numer stoczniowy znacznie niższy niż S-156 (pewnie S-kilkanaście).

W spisie z lipca 1950 roku, sporządzonym na użytek wojska, można znaleźć 13 kutrów typu B-368. Są to kutry „Arki”: ARKA 1 – ARKA 10, ARKA 103 (Ust 50), ARKA 107 (Dar 46) oraz prywatny (użytkownik Medyński) - Gda 19.

W wykazie z listopada 1951 roku w przedsiębiorstwach państwowych „Arka” i „Barka” jest już 40 kutrów tego typu: ARKA 1-10, ARKA 102, ARKA 104-106, ARKA 108-113, ARKA 115-129 oraz kutry "Barki": Dar 30 (ex ARKA 40), Dar 46 (ex ARKA 107), Ust 45 (ex ARKA 114), Ust 46 (ex ARKA 101) i Ust 50 (ex ARKA 103).

W spisie polskich jednostek pływających z 1956 roku występują te same kutry („Arka” – 15 jednostek, „Barka” z Kołobrzegu – 5, „Korab” z Ustki – 10, „Kuter” z Darłowa – 4 i „Szkuner” z Władysławowa – 6) oraz BÓBR (PRO).

W książce Micińskiego i Kolickiego też występuje 41 jednostek tego typu, oprócz BOBRA z PRO kutry rybackie przedsiębiorstw: „Barka” (6), „Korab” (9), „Kuter” (4), „Szkuner” (11) i „Koga” z Helu (10).

Kutry projektu B-368 okazały się wyjątkowo „długowieczne”, w najnowszym rejestrze statków PRS (z roku 2010: http://www.prs.pl/pages/rules/Rejestry/rm_prs_2010.pdf) można znaleźć jeszcze 6 kutrów tego typu (są eksploatowane po 60 latach od ich budowy): HEL-95 (B-368/11), HEL-98 (B-368/12/51), ŁEB-8 (dawny Gdy 60 - ARKA 1; B-368/S-3), ŁEB-65 (B-368/10), WŁA-18 (B-368/S-9) i ZAG-17 (B-368/S-161). A w poprzednim wydaniu (http://www.prs.pl/pages/rules/Rejestry/ ... R-2009.pdf) jest ich jeszcze dodatkowo 6: DZI-47 (Storem4B/S-128), GDY-9 (B-368/8), JAS-51 (B-368 1/13), ŁEB-70 (S-160), ŚWI-16 (B-368/S-17) i WŁA-61 (B-368/16/N6).
JB pisze:Nowe informacje z przedwczorajszego pobytu w archiwum:
W dokumencie są też informacje o sytuacji (z czerwca 1950 r.) budowy kutrów projektów B-368 (8 jednostek) i B-11 (7 jednostek) w Stoczni Północnej. W tym miesiącu w innych stoczniach - podległych CZPO - nie budowano kutrów.
Faktycznie Meyerform 17 jest bardzo interesującym kutrem, tym bardziej, że jeszcze można je jeszcze spotkać na wodzie... A co konkretnie napisano o nich w owym raporcie z VI.1950 r.?
Ostatnio zmieniony 2011-08-14, 00:01 przez Chemik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry projektu B-368 i KS-17

Post autor: Chemik »

Dorzucam to co można znaleźć w wykazach Wojciecha Zientary:
Kutry typu B-368: zbud. w latach 1948-51, Stocznia Gdańska, Gdańsk, Stocznia Północna, Gdańsk, Stocznia Rybacka, Gdynia; 35-37 BRT, 10-12 NRT, 12-17 t; 17,4×5,0×2,0 m; 1 SD2 Völund lub SD2 Kromhout 2H4, 100 KM lub SD2 June Munktell 502MB, 100 KM lub SD2 Skandia lub SD4 Callesen lub SD4 Puck B-120W, 100 KM, 1 śr, 8-9 w (GDA 19: SD3 Halberg 3DBH22, 140 KM, 6 w); kecz, 33 m2; 1 pokł.; z. 4-5.
ARKA 6 (48); : GDY 36; : WŁA 119 (Szkuner; 60-80: ??)
ARKA 7 (48); : GDY 136; : WŁA 120 (Szkuner; 60-80: ??)
ARKA 8 (48); : GDY 140; : WŁA 121 (Szkuner); : HEL 91; : KOŁ 84; : UST 113; 80: WŁA 18 (po 80 ??)
ARKA 9 (48); : GDY 141; : WŁA 122 (Szkuner; 60-80: ??)
ARKA 102 (50); : GDY 135; : DAR 37 (Kuter); : DZI 47 (66: STOREM-4B; ??)
ARKA 103 (50); : UST 50; : UST 6; : UST 56 (Korab); : WŁA 144 (??)
ARKA 104 (50); : GDY 156; : KOŁ 49 (Barka); : DAR 115 (??)
ARKA 105 (50); : GDY 151; : KOŁ 50 (Barka; 60-80: ??)
ARKA 108 (50); : GDY 153; : WŁA 123 (Szkuner; 60-80: ??)
ARKA 109 (50); : GDY 157; : WŁA 124 (Szkuner); : ZAG 11 (??)
ARKA 110 (50); : GDY 159; : DAR 32 (Kuter; 60-80: ??)
ARKA 112 (50); : GDY 160; : KOŁ 43 (Barka); : WŁA 41 (??)
ARKA 122 (51); : GDY 155; : KOŁ 51 (??)
DAR 30 (50); : DAR 2; : GDY 204 (Arka); 59: HEL 99 (Koga); : WŁA 61 ()
DAR 46 (50); : DAR 1; : DAR 41 (Kuter); 61: WŁA 70 (Szkuner; ??)
DZI 48; : DAR 14; : UST 112 (??)
GDA 19 (49); 50: BÓBR; : ŚWI 79; : DAR 27 (60-80: ??)
GDY 16 (50); : UST 1; : UST 51 (Korab); : WŁA 86 (??)
GDY 19 (49); : UST 32 (Korab); : ZAG 10 (??)
GDY 22 (50); : UST 33; : WŁA 141 (Szkuner; 61: Gwinea)
GDY 28 (50; Arka); 59: HEL 89 (Koga); : WŁA 45; : DAR 24; : UST 15; : ZAG 4; : ZAG 25 (??)
GDY 30 (50); : UST 31 (Korab); 60: WŁA 140 (Szkuner; 61: Gwinea)
GDY 31 (48); : KOŁ 55 (Barka; 60-80: ??)
GDY 33 (48); : UST 47 (Korab); 80: DAR 23 (po 80 ??)
GDY 34 (50); : HEL 90 (Koga; 60-80: ??)
GDY 35 (51; Arka); 59: [/b]HEL 92[/b] (Koga; : pryw.; ??)
GDY 37 (50); : DAR 50; : DAR 39 (Kuter; 60-80: ??)
GDY 49 (51; Arka); 59: HEL 94 (Koga; 60-80: ??)
GDY 53 (51; Arka); 59: HEL 95 (Koga; ??)
GDY 57 (51); : UST 9; : UST 59 (Korab; ??)
GDY 58 (51; Arka); 59: HEL 96 (Koga); : KOŁ 86; : JAS 51 (??)
GDY 59 (51; Arka); 59: HEL 97 (Koga); : JAS 34 (??)
GDY 60 (48); : UST 48 (Korab); 80: [/b]HEL 39[/b] (po 80 ??)
GDY 62 (51; Arka); 59: HEL 98 (Koga; ??)
GDY 134 (50); : UST 46; : UST 2; : UST 52 (Korab); : WŁA 143 (??)
GDY 142 (48); : DAR 48 (Kuter; 60-80: ??)
GDY 154 (51); : UST 39 (Korab); : GDY 9 (??)
GDY 162 (50); : UST 11; : UST 44 (Korab); 80: DAR 19 (??)
HEL 27 (51); : UST 30 (Korab); 60: WŁA 139 (Szkuner; 61: Gwinea)
KOŁ 1 (48); : GDY 32; : KOŁ 54 (Barka; 60-80: ??)
KOŁ 48 (50: Barka; 60-80: ??)
UST 22 (51); : GDY 48 (Arka); 59: HEL 93 (Koga); : ŁEB 12; : UST 110 ()
Uwagi: Kadłub i nadbudówki stalowe; kształty kadłuba uproszczone, o łamanych wręgach. „Hel 89”, „Hel 90”, „Hel 92”, „Hel 93”, „Hel 94” i „Hel 95” mają poszycie drewniane. Na wielu jednostkach silniki oryginalne zamienione na nowe, przeważnie SD4 Puck, 100 KM. Zaprojektowane jako podstawowy typ średniego kutra bałtyckiego dla państwowych przedsiębiorstw rybackich, stanowiły w 1948 r. pierwszą produkcję okrętową Stoczni Gdańskiej (później budowę podjęły również dwie pozostałe, w/wym stocznie). W rybołówstwie, użytkującym uprzednio kutry wyłącznie drewniane, jednostki te wywołały zrazu duży sprzeciw; w praktyce okazały się najbardziej udanym typem kutra bałtyckiego do dalszych połowów zarówno włokiem, jak i na takle, o wysokich walorach morskich i eksploatacyjnych, dostosowanego do bazowania w małych portach. Od 1952 r. stocznie Wybrzeża Gdańskiego przekazały produkcję stalowych kutrów Stoczni Szczecińskiej, gdzie typ ten otrzymał nazwę KS-17. „Wła 139”, „Wła 140”, „Wła 141” i „Wła 142” – po nie-wielkich adaptacjach – zostały dostarczone na przełomie 1960/61 r. do Konakry (Afryka Zach.) i prowadziły połowy w ramach Gwinejsko-Polskiego Towarzystwa Połowów Morskich „Soguipol”, od 25.6.61 pod banderą gwinejską.

BÓBR, SOWU, ex „Gda 19”; kuter ratowniczy; zbud. w 1950 r., Stocznia Północna, Gdańsk; 29 BRT, 8 NRT; 17,8(16,9 rej.)×5,0×1,9 m; 1 SD3 Halberg 3DDH22, 140 KM, 1 śr, 6 w; 1 pokł.; z. 4.
Uwagi: Seryjny kuter rybacki typu B-368, przystosowany dla potrzeb PRO jako jednostka pomocnicza przy wydobywaniu wraków. W latach 1966-73 ponownie przebudowany na kuter rybacki „Świ 79”.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry projektu B-368 i KS-17

Post autor: Chemik »

Kutry typu KS-17 przeniosłem do nowego tematu:
http://fow.az.pl/forum/viewtopic.php?f= ... 98#p122198

A kutry typów K-15 i K-15R tutaj:
http://fow.az.pl/forum/viewtopic.php?f= ... 08#p122208
Ostatnio zmieniony 2011-08-14, 09:06 przez Chemik, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry projektu B-368 i KS-17

Post autor: Chemik »

JB pisze:Kutry projektu B-368 okazały się wyjątkowo „długowieczne”, w najnowszym rejestrze statków PRS (z roku 2010: http://www.prs.pl/pages/rules/Rejestry/rm_prs_2010.pdf) można znaleźć jeszcze 6 kutrów tego typu (są eksploatowane po 60 latach od ich budowy): HEL-95 (B-368/11), HEL-98 (B-368/12/51), ŁEB-8 (dawny Gdy 60 - ARKA 1; B-368/S-3), ŁEB-65 (B-368/10), WŁA-18 (B-368/S-9) i ZAG-17 (B-368/S-161).
W Rejestrze PRS z 2011 roku ubyły Hel-98 i Łeb-8 :( zostało ich już tylko cztery
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry projektu B-368 i KS-17

Post autor: Chemik »

Udało mi się ukończyć listę kutrów typu B-368 :D

1) Arka 1, Gdy 60 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-3, XII.1947) (Arka) --> po 1951 Ust 48 (Korab - w 1961) --> 1980 [/b]Hel 39[/b --> [/b]Łeb 8[/b] (Ignacy Rzepka, Marek Smaruj - w latach 2009-2010) --> nie wykazywany w rejestrach PRS od 2011
2) Arka 2, Gdy 19 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-2, IV.1948) (Arka) --> po 1951 Ust 32 (Korab - w 1961) --> [/b]ZaG 10[/b] istniał w 1997 --> dalsze losy?
3) Arka 3, Gdy 31 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-?, 1948) (Arka) --> po 1951 Koł 55 (Barka - w 1961) --> dalsze losy?
4) Arka 4, Gdy 32 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-?, 1948) (Arka) --> po 1951 Koł 1 (Barka?) --> Koł 54 (Barka - w 1961) --> dalsze losy?
5) Arka 5, Gdy 33 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-6, 1948) (Arka) --> po 1951 Ust 47 (Korab - w 1961) --> 1980: Dar 23 --> istniał w 1997, dalsze losy?
6) Arka 6, Gdy 36 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-?, 1948) (Arka) --> po 1951 Wła 119 (Szkuner; - w 1961) --> dalsze losy?
7) Arka 7, Gdy 136 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-?, 1948) (Arka) --> po 1951 Wła 120 (Szkuner- w 1961) --> dalsze losy?
8 ) Arka 8, Gdy 140 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-9, 1948) (Arka) --> po 1951 Wła 121 (Szkuner - w 1961) --> Hel 91 --> Koł 84 --> Ust 113 --> 1980 Wła 18 (Jerzy Kohnke - w latach 2009-2011) --> jest w rejestrze PRS za rok 2011
9) Arka 9 Gdy 141 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-?, 1948) (Arka)--> Wła 122 (Szkuner -Szkuner w 1961) --> dalsze losy?
10) Arka 10, Gdy 142 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-?, 1948?) (Arka) --> po 1951 Dar 48 (Kuter - w 1961) --> dalsze losy?
11) Arka 40, Gdy ?? (Stocznia Gdańska, nr budowy S-16, 1950) (Arka) --> 1950? Dar 30 (Barka)--> 1951? Dar 2 (Kuter?) --> Gdy 204 (Arka) --> 1959 Hel 99 (Koga - w 1961) --> Wła 61 (Zbigniew Schmidt - w 2009) --> nie wykazywany w rejestrach PRS od 2010
12) Arka 101, Gdy 134 (Stocznia Północna, nr budowy S-127, 1950) (Arka) --> 1950? Ust 46 (Barka) --> 1951? Ust 2 (Korab?) --> Ust 52 (Korab - w 1961) --> poł. 1961 Wła 143 (Szkuner --> IX.1961 Soguipol) --> kon. 1961? (pocz. 1962?) gwinejski nazwa? (Soguipol?) --> dalsze losy?
13) Arka 102, Gdy 135 (Stocznia Północna, nr budowy S-128, 1950) (Arka) --> po XI.1951 Dar 37 (Kuter -w 1961) --> Dzi 47 (Sabina Markowska i S-ka - w 2009) --> nie wykazywany w rejestrach PRS od 2010
UWAGA: przebudowany w 1968 (a może w 1966?) do standardu typu STOREM-4B
14)Arka 103, Gdy ?? (Stocznia Północna, nr budowy S-129, 1950) (Arka)--> 1950? Ust 50 (Barka) --> 1951? Ust 6 (Korab?) --> Ust 56 (Korab - w 1961) --> poł. 1961 Wła 144 (Szkuner --> IX.1961 Soguipol) --> kon. 1961? (pocz. 1962?) gwinejski nazwa? (Soguipol?) --> dalsze losy?
15) Arka 104, Gdy 156 (Stocznia Północna, nr budowy S-130, 1950) (Arka) --> po 1951 Koł 49 (Barka - w 1961) --> Dar 115 --> dalsze losy?
16) Arka 105, Gdy 151 (Stocznia Północna, nr budowy S-125, 1950) (Arka) --> po 1951 Koł 50 (Barka - w 1961) --> dalsze losy?
17) Arka 106, Gdy ?? (Stocznia Północna, nr budowy S-126, 1950) (Arka) --> dalsze losy?
18) Arka 107, Gdy ?? (Stocznia Północna, nr budowy S-134, 1950) (Arka) --> 1950? Dar 46 (Barka) --> po 1951 Dar 1 (Kuter?) --> Dar 41 (Kuter) --> 1961 Wła 70 (Szkuner - w 1961) --> dalsze losy?
19) Arka 108, Gdy 153 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-18?, 1950) (Arka) --> Wła 123 (Szkuner - w 1961) --> dalsze losy?
20) Arka 109, Gdy 157 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-17, 1950) (Arka) --> Wła 124 (Szkuner - w 1961) --> ZaG 11 --> Dzi 100 --> Świ 16 (Wiesław Łuczak - w 2009) --> nie wykazywany w rejestrach PRS od 2010
21) Arka 110, Gdy 159 (Stocznia Północna, nr budowy S-131, 1950) (Arka) --> Dar 32 (Kuter - w 1961) --> dalsze losy?
22) Arka 111, Gdy ?? (Stocznia Północna, nr budowy S-133, 1950) (Arka) --> dalsze losy?
23) Arka 112, Gdy 160 (Stocznia Północna, nr budowy S-132, 1950) (Arka) --> Koł 43 (Barka - w 1961 wg Micinskiego) --> Wła 41 (Arka, 1.I. 1955 ---> Szkuner - w 1961 wg Zelinta) --> 1966 wycofany (sprzedany?) ze Szkunera - dalsze losy?
24) Arka 113, Gdy 162 (Stocznia Północna, nr budowy S-159, 1950) (Arka) --> Ust 11 (Barka) --> Ust 44 (Korab - w 1961) --> 1980 Dar 19 --> dalsze losy?
25) Arka 114, Gdy 16 (Stocznia Północna, nr budowy S-160, 1950) (Arka) --> Ust 1 (czy może Ust 45?) (Barka?) --> po 1951 Ust 51 (Korab - w 1961) --> Wła 86 --> Łeb 70 (Eugeniusz Mikułko, Andrzej Jagodziński - w 2009) --> nie wykazywany w rejestrach PRS od 2010
26) Arka 115, Gdy 28 (Stocznia Północna, nr budowy S-161, 1950) (Arka) --> 1959 Hel 89 (Koga - w 1961) --> Wła 45 --> Dar 24 --> Ust 15 --> ZaG 4 --> ZaG 25 --> Gdy 55 --> ZaG-17 (Jan Jagła i S-ka --> 2010 Połów i Obróbka Ryb Jagła R. A. J. W. Marzec) --> jest w rejestrze PRS za rok 2011
27) Arka 116, Gdy 34 (Stocznia Północna, nr budowy S-162, 1950) (Arka) --> Hel 90
(Koga - w 1961)
--> dalsze losy?
28) Arka 117, Gdy 57 (Stocznia Północna, nr budowy S-162, 1951) (Arka) --> Ust 9 (Barka?) --> Ust 59 (Korab - w 1961) --> dalsze losy?
29) Arka 118, Gdy 22 (Stocznia Północna, nr budowy S-???, 1950) (Arka) --> Ust 33 --> Wła 141 (Szkuner --> pocz. 1961 Soguipol) --> 25.VI.1961 gwinejski nazwa? (Soguipol?) --> dalsze losy?
30) Arka 119, Gdy ?? (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-???, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/?, 1950) (Arka) --> dalsze losy?
31) Arka 120, Gdy ?? (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-???, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/?, 1951) (Arka) --> dalsze losy?
32) Arka 121, Gdy 154 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-136, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/8, 1951) (Arka) --> Ust 39 (Korab - w 1961) --> przed 1997 Gdy 9 (właściciel: Bolesław Pieńczke; operator: PPPiH „Nord-Ster” - w 2009) --> nie wykazywany w rejestrach PRS od 2010
33) Arka 122, Gdy 155 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-???, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/?, 1951) (Arka) --> Koł 51 (Barka?) --> dalsze losy?
34) Arka 123, Gdy 58 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-139, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/13, VIII.1951) (Arka) --> 1959 Hel 96 (Koga - w 1961) --> Koł 86 --> przed 1997 Jas 51 (Antoni Budzisz - w 2009) --> nie wykazywany w rejestrach PRS od 2010
35) Arka 124, Gdy 59 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-142, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/10, 1951) (Arka) --> 1959 Hel 97 (Koga - w 1961) --> Jas 34 --> przed 1997 Łeb 65 (Eugeniusz Penkowski - w latach 2009-2011 --> jest w rejestrze PRS za rok 2011
36) Arka 125, Gdy 53 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-135, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/11, VIII.1951) (Arka) --> 1959 Hel 95 (Koga - w 1961 --> Józef, Tomasz i Jarosław Glembinowie - w latach 2009-2011) --> jest w rejestrze PRS za rok 2011
37) Akra 126, Gdy 62 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-141, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/12, 1951) (Arka) --> 1959: Hel 98 (Koga w 1961 --> Tadeusz Budzisz - w latach 2009-2010) --> nie wykazywany w rejestrach PRS od 2011
38) Arka 127, Gdy ?? (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-???, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/?, 1951) (Arka) --> dalsze losy?
39) Arka 128, Gdy 148 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-138, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/14, 1951) (Arka) --> po 1951 Ust 22 (Barka?) --> Gdy 48 (Arka) --> 1959 Hel 93 (Koga - w 1961) --> Łeb 12 --> Ust 110 --> istniał w 1997, dalsze losy?
40) Arka 129, Gdy ?? (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-???, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/?, 1951) (Arka) --> dalsze losy?
41) Gda 19 (St. Północna, nr budowy S-???, 1949) (Zygmunt Medyński i S-ka) --> po VII.1950 kuter nurkowy Bóbr (Polskie Ratownictwo Okrętowe) --> 1966 kuter rybacki Świ 79 (przebudowa zakończona dopiero w 1973?)--> Dar 27 --> dalsze losy?
a) Gdy 30 (1950) (Arka) --> Ust 31 (Korab) --> 1960 Wła 140 (Szkuner --> pocz. 1961 Soguipol) --> 25.VI.1961 gwinejski nazwa? (Soguipol?) --> dalsze losy?
b) Gdy 37 (1950) (Arka) --> Dar 50 (Barka?) --> Dar 39 (Kuter - w 1961)
c) Koł 48 (1950) (Barka - w 1961)
d) Gdy 35 (1951) (Arka) --> 1959 [/b]Hel 92[/b] (Koga - w 1961 --> prywatny)
e) Gdy 49 (1951) (Arka) --> 1959 Hel 94 (Koga - w 1961)
f) Hel 27 (1951) --> Ust 30 (Korab) --> 1960: Wła 139 (Szkuner --> pocz. 1961 Soguipol) --> 25.VI.1961 gwinejski nazwa? (Soguipol?) --> dalsze losy?
g) Dzi 48 --> Dar 14 ---> Ust 112
h) Wła 142 (Szkuner --> pocz. 1961 Soguipol) --> 25.VI.1961 gwinejski nazwa? (Soguipol?) --> dalsze losy?

Niestety moja wiedza nie pozwala mi dopasować ośmiu kutrom z książki Micińskiego i Kolickiego początkowych nazw jakie otrzymały w "Arce" :|
Również losy wielu z nich czekają na uzupełnienie (np. kutry Soguipolu), ale ja dysponuje tylko trzema rejestrami PRS-u które można znaleźć na ich stronie... za to mocy przerobowych do ich przeglądania mam, aż nadto :lol: może ktoś podeśle kilka roczników na mój koszt? :idea:
Nadal pozostaje otwarta kwestia kutra Arka 112 - pozycja 23 w spisie - o którym pisaliśmy w temacie o MIR-ach 20
Awatar użytkownika
Zelint
Posty: 795
Rejestracja: 2005-09-24, 08:20
Lokalizacja: Władysławowo

Re: Kutry projektu B-368 i KS-17

Post autor: Zelint »

Wła 41 (Arka, 1.I. 1955 ---> Szkuner - w 1961 wg Zelinta) --> 1966 wycofany (sprzedany?) ze Szkunera - dalsze losy?
Wg. Zelinta nie był to kuter tego typu. To JB wskazał, że WŁA-41to B-368.

Kutry Szkunera już w tej Afryce zostały. Co się z nimi stało Bóg raczy wiedzieć, na pewno nie wróciły do Polski. Spółka po paru latach zakończyła działalność. Oficjalnie z sukcesem...

A rejestry PRS są dostępne w ich placówkach. Np. we Władysławowie mają/a przynajmniej jakiś czas temu mieli w zasadzie komplet. Brakowało chyba z jednego rocznika... Pan Albin Krela był tak uprzejmy, że pozwolił mi z nich korzystać do woli jak zbierałem dane o kutrach "Szkunera".

Problem z nazwami kutrów też jest taki, że one bardzo często się zmieniały. Każda zmiana portu macierzystego powodowała zmianę nazwy. Kutry były sprzedawane, na ich miejsce często przychodziły inne, które otrzymywały nawet taki sami numer. Przykładowo "Szkuner" miał dwa kutry z numerem WŁA-70 i dwa z numerem WŁA-139 (i potem też dwa razy WŁA-308). Oczywiście nie w tym samym czasie...
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry projektu B-368 i KS-17

Post autor: Chemik »

Zelint pisze:
Wła 41 (Arka, 1.I. 1955 ---> Szkuner - w 1961 wg Zelinta) --> 1966 wycofany (sprzedany?) ze Szkunera - dalsze losy?
Wg. Zelinta nie był to kuter tego typu. To JB wskazał, że WŁA-41to B-368.
Sorki, trochę zbyt skrótowo to przedstawiłem...ale ty pisałeś że był w szkunerze w 1961... :)
Zelint pisze:Kutry Szkunera już w tej Afryce zostały. Co się z nimi stało Bóg raczy wiedzieć, na pewno nie wróciły do Polski. Spółka po paru latach zakończyła działalność. Oficjalnie z sukcesem...
po paru latach... zbyt to ogólnikowo... nie znasz szczegółów?
Zelint pisze:A rejestry PRS są dostępne w ich placówkach. Np. we Władysławowie mają/a przynajmniej jakiś czas temu mieli w zasadzie komplet. Brakowało chyba z jednego rocznika...
To muszę wstąpić, po pracy... :lol: to jedyne 2 tysiące kilometrów ode mnie... a na poważnie, na wybrzeżu bywam w wakacje, ale nie w tym roku....
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Kutry projektu B-368 i KS-17

Post autor: AvM »

Mam sporo PRS-ow , moge popatrzec, ale chyba od 1959 do 1990 (okolo)

Ale mam malo czasu
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry projektu B-368 i KS-17

Post autor: Chemik »

AvM pisze:Mam sporo PRS-ow , moge popatrzec, ale chyba od 1959 do 1990 (okolo)
Ale mam malo czasu
A starczyło by go na zeskanowanie stron z kutrami rybackimi? Albo czy zdecydowałbyś się wysłać je partiami do mnie?
Awatar użytkownika
Zelint
Posty: 795
Rejestracja: 2005-09-24, 08:20
Lokalizacja: Władysławowo

Re: Kutry projektu B-368 i KS-17

Post autor: Zelint »

W każdym rejestrze PRS jest kilkadziesiąt stron jeżeli nie połowa całego rejestru z kutrami rybackimi. Na dodatek jednostki są w tej publikacji ułożone alfabetycznie, co oznacza, że kutry rybackie są przemieszane z innymi statkami. Na dodatek jak kuter ma nazwę własną jak np. Sola to jest w rejestrze umieszczony jako Sola, a nie jako Hel-ileś tam...
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry projektu B-368 i KS-17

Post autor: Chemik »

O tym to ja dokładnie wiem Zelincie...
Awatar użytkownika
Zelint
Posty: 795
Rejestracja: 2005-09-24, 08:20
Lokalizacja: Władysławowo

Re: Kutry projektu B-368 i KS-17

Post autor: Zelint »

B-368 w "Szkunerze" [13]:
WŁA-70 (II) - ex DAR-1, ex DAR-46, ex DAR-41, r.b. 1950, Stocznia Gdańska, numer stoczniowy s-134, lata 1963-1966,
WŁA-119 - ex Arka 6, ex GDY-36, r.b. 1948, St. Gdańska, nr st. s-6, lata 1955-1964,
WŁA-120 - ex Arka 7, ex GDY-136, r.b. 1948, St. Gdańska, nr st. s-7, lata 1955-1964, potem poszedł do Spółdzielni Rybackiej "Gryf",
WŁA-121 - ex Arka 8, ex GDY-140, r.b. 1948, St. Gdańska, nr st. s-8, lata 1955-1964,
WŁĄ-122 - ex Arka 9, ex GDY-141, r.b. 1948, St. Gdańska, nr st. s-10, lata 1955-1964,
WŁA-123 - ex Arka 108, ex GDY-153, r.b. 1950, St. Gdańska, nr st. s-18, lata 1955-1964,
WŁA-124 - ex Arka 109, ex GDY-157, r.b. 1950, St. Gdańska, nr st. s-17, lata 1955-1964,
WŁA-139 - ex UST-30, ex HEL-27, r.b. 1951, St. Rybacka Gdynia, nr st. 7, lata 1963-1965,
WŁA-140 - ex UST-31, ex GDY-30, r.b. 1950, St. Rybacka Gdynia, nr st. 6, lata 1963-1965,
WŁA-141 - ex UST-33, ex GDY-22, r.b. 1950, St. Północna Gdańsk, nr st. 19, lata 1963-1965,
WŁA-142 - ex KOŁ-51, ex GDY-155, r.b. 1951, St. Rybacka Gdynia, nr st. 9, lata 1963-1965,
WŁA-143 - ex UST-2, ex UST-46, ex GDY-134, ex UST-52, r.b. 1950, St. Północna Gdańsk, nr st. s-127, lata 1963-1965,
WŁA-144 - ex UST-6, ex UST-50, ex UST-56, r.b. 1950, St. Rybacka Północna Gdańsk, nr st. s-129, lata 1963-1965,

Dane w większości z rejestrów PRS...
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry projektu B-368 i KS-17

Post autor: Chemik »

Dzięki Zelincie.... wieczorem skonfrontuje z wykazem i go zaktualizuje...
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry projektu B-368 i KS-17

Post autor: Chemik »

Dzięki wykazikowi Zelinta udało mi się dopasować dalsze trzy kutry :brawo: A czy kuter przekazany Gryfowi zachował swój znak Wła 120?
Ponadto Informacje JB o restrukturyzacji Arki i Barki w latach 1951-52 pozwoliły na (mam taka nadzieje) wyprostowanie losów kilku następnym jednostkom :brawo: . Nasuwa mi się pytanie czy wszystkie Arki otrzymały gdyński znak rybacki?
Zamieszczam więc poprawiony wykaz:
1) Arka 1, Gdy 60 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-3, XII.1947) (Arka) --> po 1951 Ust 48 (Korab - w 1961) --> 1980 Hel 39 --> Łeb 8 (Ignacy Rzepka, Marek Smaruj - w latach 2009-2010) --> nie wykazywany w rejestrach PRS od 2011
2) Arka 2, Gdy 19 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-2, IV.1948) (Arka) --> po 1951 Ust 32 (Korab - w 1961) --> ZaG 10 istniał w 1997 --> dalsze losy?
3) Arka 3, Gdy 31 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-?, 1948) (Arka) --> po 1951 Koł 55 (Barka - w 1961) --> dalsze losy?
4) Arka 4, Gdy 32 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-?, 1948) (Arka) --> pocz. 1951 Koł 1 (Barka) --> po 1951 Koł 54 (Barka - w 1961) --> dalsze losy?
5) Arka 5, Gdy 33 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-6, 1948) (Arka) --> po 1951 Ust 47 (Korab - w 1961) --> 1980: Dar 23 --> istniał w 1997, dalsze losy?
6) Arka 6, Gdy 36 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-?, 1948) (Arka) --> Arka 6, Wła 119 (Arka) --> 1.I.1955 Wła 119 (Szkuner; - w 1961) --> dalsze losy po 1964?
7) Arka 7, Gdy 136 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-?, 1948) (Arka) --> Arka 7, Wła 120 (Arka) --> 1.I.1955 Wła 120 (Szkuner- w 1961) --> 1964 Wła 120(?) (Gryf) --> dalsze losy?
8 ) Arka 8, Gdy 140 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-9, 1948) (Arka) --> Arka 8, Wła 121 (Arka) --> 1.I.1955 Wła 121 (Szkuner - w 1961) --> 1964 Hel 91 (Koga?) --> Koł 84 --> Ust 113 --> 1980 Wła 18 (Jerzy Kohnke - w latach 2009-2011) --> jest w rejestrze PRS za rok 2011
9) Arka 9 Gdy 141 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-?, 1948) (Arka)--> Arka 9, Wła 122 (Arka) --> 1.I.1955 Wła 122 (Szkuner -Szkuner w 1961) --> dalsze losy po 1964?
10) Arka 10, Gdy 142 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-?, 1948?) (Arka) --> po 1951 Dar 48 (Kuter - w 1961) --> dalsze losy?
11) Arka 40, Gdy ?? (Stocznia Gdańska, nr budowy S-16, 1950) (Arka) --> 1950 Arka 40, Dar 30 (Arka)--> pocz. 1951 Dar 2 (Barka) --> po 1951 Arka 40, Gdy 204 (Arka) --> 1959 Hel 99 (Koga - w 1961) --> Wła 61 (Zbigniew Schmidt - w 2009) --> nie wykazywany w rejestrach PRS od 2010
12) Arka 101, Gdy 134 (Stocznia Północna, nr budowy S-127, 1950) (Arka) --> 1950 Arka101, Ust 46 (Arka) --> pocz. 1951 Ust 2 (Barka) --> 1.I.1952 Ust 52 (Korab - w 1961) --> poł. 1961 Wła 143 (Szkuner --> IX.1961 Soguipol --> 1963 Szkuner) --> dalsze losy po 1965?
UWAGA: nie można wykluczyć, że gdy służył w Soguipolu podnosił banderę gwinejską.
13) Arka 102, Gdy 135 (Stocznia Północna, nr budowy S-128, 1950) (Arka) --> po 1951 Dar 37 (Kuter -w 1961) --> Dzi 47 (Sabina Markowska i S-ka - w 2009) --> nie wykazywany w rejestrach PRS od 2010
UWAGA: przebudowany w 1968 (a może w 1966?) do standardu typu STOREM-4B.
14)Arka 103, Gdy ?? (Stocznia Północna, nr budowy S-129, 1950) (Arka)--> 1950 Arka 103, Ust 50 (Arka) --> pocz. 1951 Ust 6 (Barka) --> 1.I.1952 Ust 56 (Korab - w 1961) --> poł. 1961 Wła 144 (Szkuner --> IX.1961 Soguipol --> 1963 Szkuner) --> dalsze losy po 1965?
UWAGA: nie można wykluczyć, że gdy służył w Soguipolu podnosił banderę gwinejską.
15) Arka 104, Gdy 156 (Stocznia Północna, nr budowy S-130, 1950) (Arka) --> po 1951 Koł 49 (Barka - w 1961) --> Dar 115 --> dalsze losy?
16) Arka 105, Gdy 151 (Stocznia Północna, nr budowy S-125, 1950) (Arka) --> po 1951 Koł 50 (Barka - w 1961) --> dalsze losy?
17) Arka 106, Gdy ?? (Stocznia Północna, nr budowy S-126, 1950) (Arka) --> po 1951 Koł 48 (Barka - w 1961) --> dalsze losy?
18) Arka 107, Gdy ?? (Stocznia Północna, nr budowy S-134, 1950) (Arka) --> 1950 Arka 107, Dar 46 (Arka) --> pocz. 1951 Dar 1 (Barka) --> 1.I.1952 Dar 41 (Kuter) --> 1961 (czy może 1963?) Wła 70 (Szkuner - w 1961 wg Micinskiego, od 1963 wg Zelinta) --> dalsze losy po 1966?
19) Arka 108, Gdy 153 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-18, 1950) (Arka) --> Arka 108, Wła 123 (Arka) --> 1.I.1955 Wła 123 (Szkuner - w 1961) --> dalsze losy po 1964?
20) Arka 109, Gdy 157 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-17, 1950) (Arka) --> Arka 109, Wła 124 (Arka) --> 1.I.1955 Wła 124 (Szkuner - w 1961) --> 1964 ZaG 11 --> Dzi 100 --> Świ 16 (Wiesław Łuczak - w 2009) --> nie wykazywany w rejestrach PRS od 2010
21) Arka 110, Gdy 159 (Stocznia Północna, nr budowy S-131, 1950) (Arka) --> po 1951 Dar 32 (Kuter - w 1961) --> dalsze losy?
22) Arka 111, Gdy 37 (Stocznia Północna, nr budowy S-133, 1950) (Arka) b) --> pocz. 1951 Dar 50 (Barka) --> 1.I.1952(?)Dar 39 (Kuter - w 1961) --> dalsze losy?
23) Arka 112, Gdy 160 (Stocznia Północna, nr budowy S-132, 1950) (Arka) --> po 1951 Koł 43 (Barka - w 1961 wg Micinskiego) --> Wła 41 (Arka, 1.I. 1955 ---> Szkuner - w 1961 wg Zelinta) --> 1966 wycofany (sprzedany?) ze Szkunera - dalsze losy?
24) Arka 113, Gdy 162 (Stocznia Północna, nr budowy S-159, 1950) (Arka) --> pocz. 1951Ust 11 (Barka) --> 1.I.1952 Ust 44 (Korab - w 1961) --> 1980 Dar 19 --> dalsze losy?
25) Arka 114, Gdy 16 (Stocznia Północna, nr budowy S-160, 1950) (Arka) --> 1950 Arka 114, Ust 45 (Arka) --> pocz. 1951 Ust 1 (Barka) --> 1.I.1952 Ust 51 (Korab - w 1961) --> Wła 86 --> Łeb 70 (Eugeniusz Mikułko, Andrzej Jagodziński - w 2009) --> nie wykazywany w rejestrach PRS od 2010
26) Arka 115, Gdy 28 (Stocznia Północna, nr budowy S-161, 1950) (Arka) --> Arka 115, Hel 89 (Arka) --> 1.I.1959 Hel 89 (Koga - w 1961) --> Wła 45 --> Dar 24 --> Ust 15 --> ZaG 4 --> ZaG 25 --> Gdy 55 --> ZaG-17 (Jan Jagła i S-ka --> 2010 Połów i Obróbka Ryb Jagła R. A. J. W. Marzec) --> jest w rejestrze PRS za rok 2011
27) Arka 116, Gdy 34 (Stocznia Północna, nr budowy S-162, 1950) (Arka) --> Arka 116, Hel 90 (Arka) --> 1.I.1959 Hel 90
(Koga - w 1961)
--> dalsze losy?
28) Arka 117, Gdy 57 (Stocznia Północna, nr budowy S-162, 1951) (Arka) --> pocz. 1951 Ust 9 (Barka) --> 1.I.1952 Ust 59 (Korab - w 1961) --> dalsze losy?
29) Arka 118, Gdy 22 (Stocznia Północna, nr budowy S-???, 1950) (Arka) --> po 1951 Ust 33 (Korab) --> kon. 1960 Wła 141 (Szkuner --> pocz.1961 Soguipol --> 1963 Szkuner) --> dalsze losy po 1965?
UWAGA: nie można wykluczyć, że gdy służył w Soguipolu podnosił banderę gwinejską. Być może przeflagowanie nastąpiło to 25.VI.1961
30) Arka 119, Gdy 30 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-???, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/6, 1950) (Arka) --> po 1951 Ust 31 (Korab) --> kon. 1960 Wła 140 (Szkuner --> pocz.1961 Soguipol --> 1963 Szkuner) --> dalsze losy po 1965?
UWAGA: nie można wykluczyć, że gdy służył w Soguipolu podnosił banderę gwinejską. Być może przeflagowanie nastąpiło to 25.VI.1961
31) Arka 120, Gdy ?? (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-???, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/7, 1951) (Arka) --> Arka120, Hel 27 (Arka) --> Ust 30 (Korab) --> kon. 1960: Wła 139 (Szkuner --> pocz.1961 Soguipol --> 1963 Szkuner) --> dalsze losy po 1965?
UWAGA: nie można wykluczyć, że gdy służył w Soguipolu podnosił banderę gwinejską. Być może przeflagowanie nastąpiło to 25.VI.1961
32) Arka 121, Gdy 154 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-136, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/8, 1951) (Arka) --> po 1951 Ust 39 (Korab - w 1961) --> przed 1997 Gdy 9 (właściciel: Bolesław Pieńczke; operator: PPPiH „Nord-Ster” - w 2009) --> nie wykazywany w rejestrach PRS od 2010
33) Arka 122, Gdy 155 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-???, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/9, 1951) (Arka) --> Koł 51 (Barka) --> kon. 1960 Wła 142 (Szkuner --> pocz.1961 Soguipol --> 1963 Szkuner) --> dalsze losy po 1965?
UWAGA: nie można wykluczyć, że gdy służył w Soguipolu podnosił banderę gwinejską. Być może przeflagowanie nastąpiło to 25.VI.1961
34) Arka 123, Gdy 58 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-139, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/13, VIII.1951) (Arka) --> Arka 123, Hel 96 (Arka) --> 1.I.1959 Hel 96 (Koga - w 1961) --> Koł 86 --> przed 1997 Jas 51 (Antoni Budzisz - w 2009) --> nie wykazywany w rejestrach PRS od 2010
35) Arka 124, Gdy 59 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-142, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/10, 1951) (Arka) --> Arka 124, Hel 97 (Arka) --> 1.I.1959 Hel 97 (Koga - w 1961) --> Jas 34 --> przed 1997 Łeb 65 (Eugeniusz Penkowski - w latach 2009-2011 --> jest w rejestrze PRS za rok 2011
36) Arka 125, Gdy 53 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-135, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/11, VIII.1951) (Arka) --> Arka 125, Hel 95 (Arka) --> 1.I.1959 Hel 95 (Koga - w 1961 --> Józef, Tomasz i Jarosław Glembinowie - w latach 2009-2011) --> jest w rejestrze PRS za rok 2011
37) Akra 126, Gdy 62 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-141, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/12, 1951) (Arka) --> Arka 126, Hel 98 (Arka) --> 1.I.1959 Hel 98 (Koga w 1961 --> Tadeusz Budzisz - w latach 2009-2010) --> nie wykazywany w rejestrach PRS od 2011
38) Arka 127, Gdy 49 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-???, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/?, 1951) (Arka) --> Arka 127, Hel 94 (Arka) --> 1.I.1959 Hel 94 (Koga - w 1961) --> dalsze losy?
39) Arka 128, Gdy 148 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-138, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/14, 1951) (Arka) --> po 1951 Ust 22 (Korab) --> Arka 128, Gdy 48 (Arka) --> Arka 128, Hel 93 (Arka) --> 1.I.1959 Hel 93 (Koga - w 1961) --> Łeb 12 --> Ust 110 --> istniał w 1997, dalsze losy?
40) Arka 129, Gdy 35 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-???, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/?, 1951) (Arka) --> Arka 129, Hel 92 (Arka) --> 1.I.1959 [/b]Hel 92[/b] (Koga - w 1961 --> prywatny) --> dalsze losy?
41) Gda 19 (St. Północna, nr budowy S-???, 1949) (Zygmunt Medyński i S-ka) --> po VII.1950 kuter nurkowy Bóbr (Polskie Ratownictwo Okrętowe) --> 1966 kuter rybacki Świ 79 (przebudowa zakończona dopiero w 1973?)--> Dar 27 --> dalsze losy?
Nie wiem do której jednostki przyporządkować te nazwy
g) Dzi 48 --> Dar 14 --> Ust 112
Ostatnio zmieniony 2011-08-03, 12:12 przez Chemik, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3082
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kutry projektu B-368 i KS-17

Post autor: JB »

Gdy 35 to ARKA 129, Gdy 49 - ARKA 127, a Dar 50 - ARKA 111.
JB
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry projektu B-368 i KS-17

Post autor: Chemik »

przyporządkowałem.... i tym sposobem pozostała tylko jedna niewiadoma :)
ODPOWIEDZ