10 załączników w poście to stanowczo za mało  

  musiałem podzielić listy kutrów na dwie części..
Superkutry typu KFK
1) 
Świ-49 (
KFK ***) 
(PRS 43025) (SONG; Ernst Burmester Schiffswerft KG/St. Rybacka, Świnoujście, wod. 1947?, Rybacka Baza Remontowa, Puck, przedł. i uk. pocz.1950; sil. Völund DR330, 210 KM) 
(Franciszek Piechocki) --> pocz.1950 
Świ-111 (Franciszek Piechocki) --> po 1950? 
Gdy-126 (Franciszek Piechocki --> 
Pelagia Piechocka) --> †13/14.01.1982 na Bałtyku
			
		
				
			
 
			- Źródło: Leszczyński R. "Tragedie rybackiego morza" t.1
 			- Świ-49(1).jpg (70.14 KiB) Przejrzano 12909 razy
 
		
		
		
			 
2) 
Świ-50 (
KFK ***) 
(PRS 41208) (SOVG; Ernst Burmester Schiffswerft KG/St. Rybacka, Świnoujście, wod. 1947?, St. Północna, Gdańsk odb. VI.1950; sil. June Munktell 753MV, nr silnika 4910/11/12, 225 KM) 
(Antoni Gmitrowicz) --> 26.VI.1950 
Towarzysz Migała Gdy-74 
(Rybacko-Przemysłowa Spółdzielnia Pracy „Łosoś”) --> 1950 
Gdy-74 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”) --> istniał w 1959 roku, dalsze losy ?
			
		
				
			
 
			- Huras B., Twardowski M. "Księga statków polskich" tom 4
 			- Gdy-74(1).jpg (134.87 KiB) Przejrzano 12889 razy
 
		
		
		
			 
3) 
Świ-51 (
KFK ***) 
(PRS 43005) (SOMM; Ernst Burmester Schiffswerft KG/St. Rybacka, Świnoujście, wod. 1947?, Gdyńska St. Remontowa, numer budowy 2, uk.1950; sil. Völund DR330, nr silnika 5237, 225 KM) 
(Bank Rybaków Morskich) --> przed 1950 
Gdy-16 (Rybacko-Przemysłowa Spółdzielnia Pracy „Łosoś” --> 1950 
(Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”) --> istniał w 1959 roku, dalsze losy ?
4) 
Świ-52 (
KFK ***) 
(PRS 43002) (SOVH; Ernst Burmester Schiffswerft KG/St. Rybacka, Świnoujście, wod. 1947?, Rybacka Baza Remontowa, Puck, uk.1950; sil. EKM 4SV38, nr silnika 048, 180 KM) 
(Bank Rybaków Morskich --> IV.kw 1947 
Towarzystwo Połowów Morskich i Handlu Zagranicznego „Arka”) --> 1950 
Arka 150 Wła-23 
(Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”) --> 1.I.1955 
Wła-23 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”) --> †3.I.1968 wszedł na mieliznę i zatonął w pobliżu płw. Helskiego, 9.I.1968 podniesiony i przeholowany do Helu --> wycofany w latach 70-tych
 UWAGA: Być może znaleziony na Wybrzeżu Gdańskim
			
		
				
			
 
			- Źódło: Białkowski R., Gawlas H., Spigarski H. >>"Szkuner" 50 lat<<
 			- Wła-23(I)(1).jpg (96.19 KiB) Przejrzano 12909 razy
 
		
		
		
			 
5) 
Gdy-76 (
KFK …) (eks-
???) 
(PRS 43003) (SOBW; Ernst Burmester Schiffswerft KG, Świnoujście, uk. 1943?, odb.(przeb.?) Stocznia Nr 1, Gdańsk zak. odb.(przeb?) XII?.1947; 72.39 BRT, 28.72 NRT; 23.65×6.38×2.44 m; sil. EKM, nr silnika 324 200, 180 KM) 
(Konrad Konkel) --> 8.I.1949 uciekł do Szwecji, internowany, zwrócony po kilku miesiącach --> 
Gdy-76 (Józef Lipski?) (nie eksploatowany? bez motoru?) --> 1952 
Arka… Gdy-76? 
(Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”) --> 1954 
Dar-60 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Kuter”) --> 1954-3.V.1955 przebudowany w Gdańskiej St. Remontowej na kuter szkolno-rybacki --> 3.V.1955 
Franek Zubrzycki Dar-60 --> 1959 Dar-102 
(Zasadnicza Szkoła Rybołówstwa Morskiego w Darłowie) --> wycofany ze służby w 1964 roku i przekazany do kasacji
 UWAGA: Prawdopodobnie znaleziony na Wybrzeżu Gdańskim. Możliwe iż jest to jeden z poniższych dwóch kutrów:
eks-Vs 343 (KFK 300), †25.IV.1945 w rejonie Rozewia;
eks-Vs 345 (KFK 364), możliwe że zniszczony podczas jednego z nalotów na bazę w Gdyni, gdzie był odbudowywany pod koniec wojny po zatonięciu na minie.
			
		
				
			
 
			- Źódło: Miciński J., Kolicki S. "Pod polską banderą"
 			- Franek Zubrzycki(1).jpg (77.81 KiB) Przejrzano 12909 razy
 
		
		
		
			 
			
		
				
			
 
			- Źródło: Źródło: http://zsm.darlowo.pl
 			- Franek Zubrzycki(3).jpg (57.62 KiB) Przejrzano 12909 razy
 
		
		
		
			 
			
		
				
			
 
			- Źródło: http://zsm.darlowo.pl
 			- Franek Zubrzycki(1).jpg (57.38 KiB) Przejrzano 12909 razy
 
		
		
		
			 
6) 
Świ-54 (
KFK ***) (Ernst Burmester Schiffswerft KG, Świnoujście, wod. ok. 1944, przed oddaniem do służby poważnie uszkodzony w wyniku bombardowania stoczni, uznany za stracony; St. Rybacka, Świnoujście, nie ukończony, odbudowa prowadzona jako typ KG-236) 
(Mirosław Szewczuk --> IV.kw.1947
Towarzystwo Połowów Morskich i Handlu Zagranicznego „Arka” --> 1949 
Państwowe Centrum Wyszkolenia Morskiego) --> dalsze losy po 1949 roku?  
7) 
Wiktoria Gda-20 (
KFK …) 
(PRS 41207) (SOBF; Ernst Burmester Schiffswerft KG, Świnoujście, uk. 1943(1944?), St. Rybacka?, Gdynia, prowizoryczna? napr. 1946, St. Północna?, Gdańsk odb. 1950; sil. Alpha DM344F, nr silnika 4639, 180 KM) 
(Morski Urząd Rybacki?) --> przed 1950 
Gdy-114 (Rybacko-Przemysłowa Spółdzielnia Pracy „Łosoś” --> 1950 
Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”) --> 29.XI.1953 wszedł na mieliznę ok. 2 Mm na wsch. od Władysławowa, ściągnięty --> 1966 
Gda-2 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”) --> możliwe, iż pływał jeszcze w VIII.1976 roku, dalsze losy ?
 UWAGA: być może początkowo: Świ-53 (Józef Lipski), być może to jeden dwóch poniższych kutrów: 
eks-UJ 320, eks-M 3118 (KFK 164), †13.III.1945 na terenie świnoujskiej stoczni;
eks-V 6713, eks-NKi 33  (KFK 506), †25.VIII.1944 na minie, w rejonie Świnoujścia.
8 ) 
Perła Bałtyku klasyfikowany jako jacht rekreacyjny (
KFK ???) (zakupiony w 2008 roku, eks-
Seeteufel, eks-
Y 836, eks-
W 6, eks-
KW 6, eks-
H 6, eks-
???) (Ernst Burmester Schiffswerft KG, Świnoujście, uk. 1944) 
(Bolesław Dominik) --> 2010 
Jastrząb D (Bolesław Dominik) --> III./IV.2012 wymiana silnika Völund na Volvo Penta 162TAMD --> IX.2012 
Ali Baba POL-8191 
(Bolesław Dominik) --> nadal w służbie
 UWAGA: Numer KFK nieznany, służył w Kriegsmarine pod nieznaną nazwą klasyfikowany jako pomocniczy patrolowiec (Vorpostenboot), od 27.VII.1945 roku w Niemieckiej Służbie Trałowej (DMRL), od II.1951 roku w amerykańskiej Labor Service Unit (B) w Bremerhaven. od 1.VII.1956 roku w Bundesgrenschutz See jako okręt strażniczy H6 (Hafenschutzboot), w 1960 roku zmienił oznaczenie na KW 6 stając się pomocniczym dozorowcem (Küstenwachtboot), z czasem oznaczenie zostało skrócone do W 6, 30.IV.1968 roku przejęty przez Bundesmarine, zmienił oznaczenie na Y 836; w 1968 roku wymieniono oryginalny silnik Modag na silnik marki Völund; w 1969 roku sprzedany i przebudowany na pełnomorski kuter wędkarski Seeteufel, operował z Heiligenhafen, w 2008 sprzedany pod banderę polską.
			
		
				
			
 
			- http://www.ms-seeteufel.de
 			- W 6(1).jpg (64.14 KiB) Przejrzano 12903 razy
 
		
		
		
			 
			
		
				
			
 
			- http://www.ms-seeteufel.de
 			- Seeteufel(3).jpg (49.01 KiB) Przejrzano 12903 razy
 
		
		
		
			 
			
		
				
			
 
						- Jastrząb D(1).JPG (161.99 KiB) Przejrzano 12903 razy
 
		
		
		
			 
			
		
				
			
 
						- Jastrząb D(2).JPG (83.44 KiB) Przejrzano 12903 razy
 
		
		
		
			 
9) 
Bez nazwy (
KFK 52?) (eks-
M 3662, zdobyty 20.IX.1944 w rejonie Terneuzen w Holandii przez żołnierzy 10 Pułku Strzelców Konnych) (St. Pieter, Hemixen/Antwerpen, uk. 24.VI.1943) 
(Wojsko Polskie) --> 21.IX.1944 w rejonie Terneuzen zniszczony ogniem niemieckiej artylerii polowej.
 UWAGA: przyporządkowanie numeru KFK domniemane
  UWAGA: KFK *** oznaczono niemieckie KFK poważnie uszkodzone w wyniku bombardowania i porzucone na terenie stoczni Burmestera w Świnoujściu, których numery są trudne do ustalenia, mogą być one z zakresie: KFK 677, 679-680, 683-699