Przebudowy flash-deckerów
Przebudowy flash-deckerów
Trapi mnie pytanie : jaka była prędkość przebudowanych niszczycieli typu "Clemson" na AVD (tendry lotnicze) ? Znalazłem informację, iż przebudowane na okręty desantowe (wsparcia desantu) miały prędkość 27,5 w. Czy tak było ? Interesuje mnie przede wszystkim demontaż maszyn, kotłów i ich wpływ na ten element danych tech.-takt.
Fax et tuba
Re: Przebudowy flash-deckerów
O ile dobrze pamietam to 26-27 w krotkotrwale. Stala to chyba 25 w.
Re: Przebudowy flash-deckerów
Projektowane na 35,5 w. Podczas przebudowy na tendery wywalono dwa dziobowe kotły i dwa przednie kominy, w miejsce których dodano zbiorniki paliwa lotniczego i magazyny części zapasowych do samolotów. Wydłużono nadbudówkę dziobową (dla personelu lotniczego). Zdjęto wszystkie wyrzutnie i dwie 4-calówki ze śródokręcia i dodano 4 x 12,7 mm (na rok 1938). Wyporność standardowa wynosiła 1215 ts. W siłowni: dwa kotły Babcock & Wilcox i dwie turbiny Parsons. Dawało to 2 x 13325 shp i prędkość 25 w.
Za "United States Naval Aviation, 1919-1941: Aircraft, Airships and Ships Between the Wars"
27,5 w. podaje DANFS, jak prędkość projektową.
Za "United States Naval Aviation, 1919-1941: Aircraft, Airships and Ships Between the Wars"
27,5 w. podaje DANFS, jak prędkość projektową.