Jak zwykle podgladniete u Krzysztofa Gerlacha , na bazie Rifa
CHASSEUR (zakupiony 1855)
Żelazny śrubowiec warsztatowy. Tonaż 543 tony, długość między pionami 159’5,5”, szerokość maks. 26’9”, głębokość ładowni 17’2”. Silnik o mocy nominalnej 70 koni i mocy indykowanej 350 koni, później usunięty. Statek cywilny zbudowany przez firmę T.& E. Smith z Newcastle on Tyne, a ściślej biorąc z North Shields. Odkupiony od Smithów na podstawie rozkazu Admiralicji z 28.05.1855 i przystosowany do pełnienia roli pływającego warsztatu, ale przede wszystkim dla potrzeb armii na Krymie, stąd wyposażenie pozostawało w gestii Departamentu Artylerii, a koszty pokryło Ministerstwo Wojny, nie marynarka. Z kolei budowniczowie okrętu, firma Smithów, odpowiadała za wyposażenie do żeglugi – te prace trwały jeszcze w końcu czerwca 1855. Załoga składała się z 38 pracowników warsztatowych oraz 11 marynarzy (razem z kapitanem).
Thomas & William Smith mieli firme w St Peters, Newcastle
w 1849 kupili ziemie w Limekilns Shore, North Shields
gdzie od 1852 budowali statki, a odf 1854 roku statki zelazne
Chasseur byl z blizniaczym
Zougave zamowiony przed Hugha Taylora z Londynu.
Zouave, woodowany 5.05.1855 byl jednym z pierwszych parowcow wyczarterowanych przez Francje jako transportowiec
Maszyny parowe dla obu parowcow zbudowla firma R.Stephenson , Newcastle
Co jest moze wazne, Chasseur nie byl , jak top pisze Rif zakupiony na pochylni
tylko dopiero po wodowaniu, ktore mialo miejsce 18.04.1855.
tu krotki opis warsztatowca
jak widac prace trwaly jeszcze w sierpniu.
statek monal 30 sierpna Downs prosto z Newcastle