Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii

Wszelkie tematy związane z PMW

Moderatorzy: crolick, Marmik

szafran
Posty: 2195
Rejestracja: 2007-05-25, 19:27
Lokalizacja: Sopot

Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii

Post autor: szafran »

Może Remontowa nie chce słuchać hejtu pod swoim adresem? Albo nie chcą się użerać z mundurowymi, którzy zawsze lepiej wiedzą?
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii

Post autor: Piotr S. »

AdrianM pisze:Te 100 baniek z UE daje nadzieje, że tego już nikt nie uwali.
Na portalu morskim pojawiła się ankieta z zapytaniem
Czy mimo znacznie wyższej ceny za patrolowca dla MOSG, jednostkę powinny budować polskie stocznie, czy francuska firma, która jest dużo „tańsza”?
https://www.portalmorski.pl/ankiety/ank ... c-dla-mosg
Dziwne to dzieją się rzeczy ,że polskie stocznie przegrywają w zamówieniach na jednostki dla MOSG ostatnie lata to dowiodły po mimo ,że potencjalnych stoczni do budowy chociaż by tych małych jednostek jest dużo nawet biorąc nawet te które budują jachty motorowe .
szafran
Posty: 2195
Rejestracja: 2007-05-25, 19:27
Lokalizacja: Sopot

Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii

Post autor: szafran »

Tak działa wolny rynek. Jednostki dla MOSG powstawały w Estonii.
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii

Post autor: Piotr S. »

Patrolowce typu Patrouilleurs Légers Guyanais mogą być bazą dla opracowania oferty dla MOSG z racji swej charakterystyki wyglądającej następująco: długość 60,8 m., szerokość 9,55 m., wyporność 750 ton, zanurzenie 3,2 m., prędkość maksymalną 21 węzłów, prędkość patrolowa 7,5 węzła osiągana na silnikach elektrycznych, zasięg 3500 mil morskich przy prędkości 12 węzłów, autonomiczność 12 dni, załoga 24 osoby plus możliwość zaokrętowania 14 osób dodatkowych. Ponadto PAG posiada miejsce dla 38osób na pokładzie, dwie łodzie motorowe typu RHIB opuszczane ze slipu na rufie i jedną łódź roboczą.
Takie sugestie padły na portalu stoczniowym https://portalstoczniowy.pl/wiadomosci/ ... morskiego/ W rzutach bocznych na stronie francuskiej jest tutaj https://breizheagle.jimdo.com/forces-na ... confiance/ zdjęcie
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii

Post autor: polsteam »

Piotr S. pisze:
AdrianM pisze: Dziwne to dzieją się rzeczy ,że polskie stocznie przegrywają w zamówieniach na jednostki dla MOSG ostatnie lata to dowiodły po mimo ,że potencjalnych stoczni do budowy chociaż by tych małych jednostek jest dużo nawet biorąc nawet te które budują jachty motorowe .
to nie jest takie dziwne.

jeżeli stocznia "z biegu" (budując w niedalekiej przyszłości i obecnie podobnego rodzaju jednostki) bierze udział w przetargu, mając też doświadczenie w projektowaniu jednostek TEGO typu, być może ma też gotowe projekty (które musi jedynie trochę dostosować pod nowego klienta i jego wymogi. a nie ma potrzeby projektować od zera), to MOŻE zaoferować konkurencyjną cenę.

poza tym warto zauważyć (na co Portal Morski zwracał niejednokrotnie uwagę przy statkach handlowych) - stocznie zachodnioeuropejskie poprawiają sobie konkurencyjność zlecaniem produkcji sekcji i kadłubów częściowo wyposażonych w krajach o niższych kosztach (w Polce, państwach bałtyckich, Rumunii, etc.)

również Socarenam korzystał z kadłubów budowanych w Polsce, o czym poinformował jako jedyny Portal Morski.

trudno nazwać dokończenie, wymęczone, po długich latach budowy, jednego okrętu "doświadczeniem" i udziałem PGZ SW w rynku "z biegu"...
Awatar użytkownika
Orlik
Posty: 874
Rejestracja: 2008-12-15, 18:14

Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii

Post autor: Orlik »

Morski Oddział Straży Granicznej, poinformował o rezultatach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę pełnomorskiej jednostki patrolowej (OPV). W praktyce oznacza to wybór stoczni, która zbuduje i przekaże tę jednostkę polskiej formacji. Wybrano stocznię z Francji.
https://www.portalmorski.pl/stocznie-st ... trzygniety
Ostatecznie nie kadłub, działa, czy torpedy, ale ludzie decydują o wartości okrętu.
Awatar użytkownika
Marmik
Posty: 4949
Rejestracja: 2006-04-30, 23:49
Lokalizacja: Puck

Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii

Post autor: Marmik »

No i tak w kwestii wspierania rodzimego przemysłu... oferta francuska przebiła polską w każdym kryterium i łącznie zwyciężyła ponad dwudziestoma punktami.
Po prostu nie wystarczy budować w kraju. Trzeba jeszcze móc konkurować. Inna sprawa, że podobno wymagania cokolwiek były ciekawe :) .

Drzwi z pewnością nie wywarzali wiec będzie jakaś wariacja OPV 600.
Obrazek
Czyli to odmienna filozofia niż u Szwedów i Norwegów, która - nie ukrywam - wydaje się bardzo interesująca. My jednak mamy dużo pieniędzy, więc będzie osobno patrolowiec i osobno ETV, bo przypadkowe zazębienie się tych funkcji w naszym kraju to mógłby być grzech śmiertelny.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii

Post autor: Peperon »

Marmik pisze:No i tak w kwestii wspierania rodzimego przemysłu...
Nie chcę się wyzłośliwiać, ale jak mamy budować w kraju większe okręty, skoro przegrywamy "głupimi" patrolowcami ?
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii

Post autor: Piotr S. »

Podpisano umowę ze stocznią francuską na budowę patrolowca dla MOSG https://www.portalmorski.pl/m-bezpiecze ... a-dla-mosg
Zastanawia mnie czy w tym linku gdzie pokazano zdjęcie jest ostateczna wizja tego projektu ? wygląda to na mało bojową jednostkę choćby z tą jaką
wcześniej przedstawił Marmik gdzie na dziobie jest jakieś uzbrojenie .
Awatar użytkownika
Marmik
Posty: 4949
Rejestracja: 2006-04-30, 23:49
Lokalizacja: Puck

Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii

Post autor: Marmik »

Na statkach rządowych innych niż Marynarki Wojennej nie montuje się u nas stałego uzbrojenia. Dlaczego i czy to dobrze, czy źle to już nie mi oceniać. Zresztą podobnie wygląda to w zasadzie we wszystkich krajach UE (o ile coast guard nie jest częścią sił zbrojnych).
Stąd zapewne skończy się na 1-2 wkmach. W sumie w "normalnych warunkach" to wystarczy, ale warto jednak pamiętać, że jednym z zadań jest też przeciwdziałanie przestępczości zorganizowanej i terroryzmowi, a w takiej sytuacji może się okazać, że potencjalny przeciwnik jest zdecydowanie lepiej uzbrojony niż statek rządowy.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii

Post autor: Piotr S. »

Nowy patrolowiec dla MOSG po raz pierwszy wyszedł w morze https://zbiam.pl/nowy-patrolowiec-dla-m ... l-w-morze/
Ale nazwy nie podali szkoda ,że tylko jeden taki ma być
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii

Post autor: Peperon »

No to wzmocnili polski przemysł stoczniowy, jak diabli.
Brawo PiS...
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii

Post autor: Piotr S. »

Peperon pisze: No to wzmocnili polski przemysł stoczniowy, jak diabli.
Brawo PiS...
Zamiast wielkiej fety w polskim porcie szykuje się międzynarodowy skandal. Strona polska odmówiła francuskiej stoczni dopłaty ok. 5 mln euro. Francuzi poszli do sądu.
Dlaczego Francuzi podnieśli cenę statku o ok. 5 mln euro, co stanowi 20 proc. wartości kontraktu (statek kosztował 111 mln zł)?
Według naszych informacji zmiana ceny wynika m.in. z "drastycznych podwyżek dostaw materiałów i urządzeń". W górę poszły m.in. ceny blach okrętowych, podzespołów i wyposażenia we wszystkich stoczniach w Europie. Jednostka ta jest finansowana z budżetu państwa, ale tylko w ok. 10 proc. Takie jednostki jak SG-301 dla Straży Granicznej powinny być budowane w całości w kraju przez polskie stocznie, ale z powodu zbyt niskiej ceny kontraktu, nie podjęły się one tego zadania i finalnie statek wybudowali nam Francuzi. https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/ot ... 54fd&ei=18

Wszystko fajnie nadarzyła się okazja ,że można mieć za 10 % kosztów z budżetu państwa nową jednostkę chyba każdy by poszedł na taki układ strat w tym raczej nie będzie i nawet gdy będzie trzeba dorzucić te 5 mln euro to całkowity koszt strony Polskiej przekroczy nie co 31 mln złoty o ile Polska przegra ewentualny proces choć tu winy Polski nie ma ..
Przed tym przetargiem ceny z polskich stoczni były większe o kilkadziesiąt milionów zł tj Remontowa ponad - 147 mln zł , Wojenna ponad - 138 mln zł .

Peperonie za co w tym przypadku winisz PiS ? ja uważam to za jedną z większych korzyści . Pomyśl teraz co by było gdyby ta jednostka budowana była przez np: Remontową gdzie 10 % to jest 14.7 mln złoty oraz ewentualne 20 % wzrostu kosztów to prawie 30 mln złoty , łącznie budżet państwa zapłacił by około 45 mln złoty a w przypadku stoczni Francuzkiej 31 mln zł . Zakładając poziom dotacji z funduszy unijnych na poziomie 90 % tak jak dla stoczni Francuzkiej
Po prostu nie trafiłeś a chciałeś wrzucić anty PiS-owską wrzutkę co ci nie wyszło co łatwo zauważyć z tego co przedstawiłem i logicznie wytłumaczyłem .
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii

Post autor: Peperon »

Skoro Unia pokrywała koszty budowy w 90%, to chyba logiczne jest budowanie statku u siebie, a nie we Francji.

W linkowanym tekście jest też, że można było wystąpić do Unii o powiększenie budżetu, ale to już trzeba najpierw z nią "dobrze żyć", a na dodatek chcieć. Żeby było śmieszniej, to Francuzi mówili o wzroście kosztów budowy już a maju zeszłego roku. Czy nasi władcy zrobili coś w tym temacie, czy podeszli jak do Czechów w kwestii Turowa ? Wychodzi na to, że mamy stratę potrójną:
1. Straciliśmy kasę, którą mogła zarobić polska stocznia;
2. Będziemy dopłacać z własnej kieszeni;
3. Przegrany arbitraż oznacza stratę wizerunkową, bo można się było dogadać z Francuzami (skoro już tam budowaliśmy) i wydębić kasę z Unii na dopłatę.

Na koniec przypomnę jeszcze stek kłamstw i jakieś brednie obecnie "niemiłosiernie nam rządzących" o odbudowie i wzmacnianiu polskiego przemysłu stoczniowego.
A rzeczywistość skrzeczy...
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii

Post autor: Piotr S. »

Peperon pisze: Skoro Unia pokrywała koszty budowy w 90%, to chyba logiczne jest budowanie statku u siebie, a nie we Francji.

W linkowanym tekście jest też, że można było wystąpić do Unii o powiększenie budżetu, ale to już trzeba najpierw z nią "dobrze żyć", a na dodatek chcieć. Żeby było śmieszniej, to Francuzi mówili o wzroście kosztów budowy już a maju zeszłego roku. Czy nasi władcy zrobili coś w tym temacie, czy podeszli jak do Czechów w kwestii Turowa ? Wychodzi na to, że mamy stratę potrójną:
1. Straciliśmy kasę, którą mogła zarobić polska stocznia;
2. Będziemy dopłacać z własnej kieszeni;
3. Przegrany arbitraż oznacza stratę wizerunkową, bo można się było dogadać z Francuzami (skoro już tam budowaliśmy) i wydębić kasę z Unii na dopłatę.

Na koniec przypomnę jeszcze stek kłamstw i jakieś brednie obecnie "niemiłosiernie nam rządzących" o odbudowie i wzmacnianiu polskiego przemysłu stoczniowego.
A rzeczywistość skrzeczy...
A może było tak ,że Francuzka stocznia miała problemy i pilnie szukano kontraktu i metodami lobbingowymi nagrano im ten kontrakt za pieniądze UE a warunek był taki ,że gdy wygra stocznia z Francji to z UE ten kto złoży zamówienie tam uzyska upust aż 90 % a w przypadku wygrania Polskiej stoczni można było liczyć co najwyżej na upust z UE na poziomie 50 % .
UE łaski nam nie robi Polska również płaci składki a same naciski czy w sprawie Turowa są podłą podłością ponieważ cały system zarządzania jest tam skorumpowany patrz afera łapówkarska w Parlamencie UE taki system nie może być wiarygodny ponieważ za łapówki można osiągać cele polityczne
a na to zgody nie ma mało tego ci skorumpowani ludzie i ich partie w UE dalej egzystują . Najbliższymi celami tej skorumpowanej bandy i kliki lada moment będzie budowany terminal kontenerowy w Świnoujściu , pogłębienie Odry ,elektrownie atomowe w Polsce oraz CPK bo to będą decyzje z nadania PO-litycznego .
ad 1 Nic nie straciliśmy bo to był ustawiony przetarg z zaniżonymi kosztami budowy, gdzie wyraźnie było widać, że po stronie francuskiej stoczni koszty były zaniżone w tamtym czasie co było dużym zdziwieniem ze strony polskich stoczni biorących udział w przetargu .
ad 2 Za co mamy im dopłacać ja bym z szubrawcami żadnych kontraktów nie podpisywał gwarantem była UE , tak się nie traktuje swoich członków jakim jest Polska z którą skorumpowany system zarządzania UE toczy polityczne boje przeciwko Polsce z poparciem tzw. szmundackiej polskiej opozycji , która opozycją nie jest a jest III kolumną .
ad 3. Przegrany arbitraż w tym wypadku nie jest żadną utratą wizerunku dla Polski . Polska postąpiła uczciwie podpisała kontrakt na taka sumę jaka wystawiła stocznia z Francji winy naszej tu nie ma.

Tak na koniec ja też przypomnę ,że próba odbudowy stoczni została zawetowana przez UE ponieważ nie wyrażono zgody na reaktywację stoczni za budżetowe pieniądze, mowa jest tutaj o Stoczni Szczecińskiej gdzie zagrożono nam ze strony UE ,że jak do tego dojdzie to zostaną nałożone kary finansowe na Polskę .
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii

Post autor: Peperon »

Piotr S. pisze: A może było tak ,że Francuzka stocznia miała problemy i pilnie szukano kontraktu i metodami lobbingowymi nagrano im ten kontrakt za pieniądze UE a warunek był taki ,że gdy wygra stocznia z Francji to z UE ten kto złoży zamówienie tam uzyska upust aż 90 %...
Masz papiery to pokaż.
Ad. 3 Przegrany arbitraż będzie takim samym zwycięstwem, jak Beci Szydło 27:1...

Zamiast dogadać się z prywatnymi firmami, chcieli robić to za państwowe pieniądze. Przy takim podejściu PiS-u, wcale mnie to nie dziwi.
Nie dostali zgody Brukseli na "odbudowę" stoczni w Szczecinie, to nawet istniejącym nie pomogli. No sukces na całego...
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
ODPOWIEDZ