Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

czyli hobby, kultura, sztuka, wścieklizna i w ogóle offtopic...

Moderator: nicpon

Awatar użytkownika
karol
Posty: 4418
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: karol »

Przekop jest tylko kluczową częścią inwestycji o nazwie "Kanał żeglugowy do Portu Morskiego Elbląg". Właśnie zaczęto brać się za resztę tej inwestycji. PDT (tak, to premier Donald Tusk) bardzo pochlebnie zaopiniował wyliczenia ekonomistów swego czasu i nakazał przygotowanie kompleksowego planu zagospodarowania tematu, czyli przekop, kanał i modernizację portu docelowego z infrastrukturą drogową i kolejową. Drogowa i kolejowa prawie gotowa, teraz jazda z samym szlakiem żeglugowym. Robi to akurat PiS, no niech Im tam będzie, też mogą mieć zasługi dla gospodarki, bo w końcu widać pewną kontynuację i to jest ważne.
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

No i potencjał obronny nam wzrasta:

https://zbiam.pl/mon-o-budowie-kanalu-p ... e-wislana/
Jak okre­ślił wice­mi­ni­ster — aktu­alna dys­lo­ka­cja jed­no­stek Sił Zbrojnych RP oraz wojsk sojusz­ni­czych na tere­nie gar­ni­zonu Elbląg może sta­no­wić kolejny argu­ment za prze­pro­wa­dze­niem powyż­szej inwe­sty­cji, którą w przy­szło­ści można wyko­rzy­stać jako alter­na­tywną drogę zaopa­trze­nia. Jednocześnie, w odnie­sie­niu do zanu­rze­nia pol­skich okrę­tów wojen­nych stwier­dzić należy, że znaczna część okrę­tów Marynarki Wojennej RP posiada zanu­rze­nie mniej­sze niż 3 metry. Istotnym jest rów­nież fakt, że prze­kop może być wyko­rzy­sty­wany przez nawodne jed­nostki pły­wa­jące nie posia­da­jące sta­tusu okrętu wojen­nego, a będące na wypo­sa­że­niu Sił Zbrojnych RP, co w kon­se­kwen­cji poprawi sze­roko rozu­mianą swo­bodę manewru sił.
PS. W artykule nic więcej interesującego nie ma. No jednak kosmici :(
Piotr S.
Posty: 2404
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Piotr S. »

AdrianM pisze:No i potencjał obronny nam wzrasta:

https://zbiam.pl/mon-o-budowie-kanalu-p ... e-wislana/
Jak okre­ślił wice­mi­ni­ster — aktu­alna dys­lo­ka­cja jed­no­stek Sił Zbrojnych RP oraz wojsk sojusz­ni­czych na tere­nie gar­ni­zonu Elbląg może sta­no­wić kolejny argu­ment za prze­pro­wa­dze­niem powyż­szej inwe­sty­cji, którą w przy­szło­ści można wyko­rzy­stać jako alter­na­tywną drogę zaopa­trze­nia. Jednocześnie, w odnie­sie­niu do zanu­rze­nia pol­skich okrę­tów wojen­nych stwier­dzić należy, że znaczna część okrę­tów Marynarki Wojennej RP posiada zanu­rze­nie mniej­sze niż 3 metry. Istotnym jest rów­nież fakt, że prze­kop może być wyko­rzy­sty­wany przez nawodne jed­nostki pły­wa­jące nie posia­da­jące sta­tusu okrętu wojen­nego, a będące na wypo­sa­że­niu Sił Zbrojnych RP, co w kon­se­kwen­cji poprawi sze­roko rozu­mianą swo­bodę manewru sił.
PS. W artykule nic więcej interesującego nie ma. No jednak kosmici :(
Ostatnio przeglądam co raz więcej materiałów z budowy przekopu i zauważyłem pewne zmiany , które nie były pokazywane wcześniej dodam też ,że nigdzie nie można znaleźć oryginalnego planu inwestycji ?
Ale do rzeczy na co zwróciłem uwagę to dość duży awanport od strony morza oraz nabrzeża w tym awanporcie po stronie zachodniej i wschodniej zaraz przy wejściu do śluzy , odległość miedzy nimi jest znaczna jak na tą skale inwestycji . Z tego co wiadomo sama śluza będzie miała konstrukcyjny zapas głębokości do pogłębienia choć też jest mowa ,że zostanie zbudowana do głębokości 6.5 metra podczas gdy za służą do Elbląga ma być na torze wodnym 5.5 metra .
Tym samym na podstawie tego można wywnioskować ,że awanport będzie miał jakieś inne zastosowanie tym bardziej ,że nabrzeża będą także po stronie wschodniej falochronu cały ten awanport oficjalnie ma służyć jako miejsca postojowe do cumowania statków , ale ja idę dalej i zaryzykuje mówiąc
,że ten awanport moim zdaniem na 90 % służyć będzie jako baza zapasowa MW RP wszystko na to wskazuje bo łączna długość tych nabrzeży jest znaczna
a statki mogą też stanąć na kotwicy przed wejściem do śluzy . Dlatego mówienie ,że sam port Elbląg miał by jakieś znaczenie dla MW RP jest bzdurą
ale sam awanport od strony morza na przekopie jak najbardziej można uznać ,że ma znaczenie dla MW RP , czyli krótko MW RP będzie mieć nową bazę.
jogi balboa
Posty: 2823
Rejestracja: 2007-01-18, 16:39

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: jogi balboa »

Baza będzie jak się patrzy:
Baza.jpg
Baza.jpg (18.48 KiB) Przejrzano 4343 razy
czekista Piotr S. pisze:zostanie zbudowana do głębokości 6.5 metra podczas gdy za służą do Elbląga ma być na torze wodnym 5.5 metra .
Czyli zgodnie z planem, śluza będzie najgłębszym miejscem na zatoce wiślanej.
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Piotr S. pisze:MW RP będzie mieć nową bazę
Fajnie by było, ale lokalizacja kosmiczna, bo już chyba bliżej pod nosem się nie da. Jakby to miała być jakaś podbaza dla motorówek MOSG to może być. Nam potrzeba bazy poza zatoką. Jest niby drugi port wojenny w Świnoujściu to z braku laku i lepszych pomysłów to można spokojnie na tym poprzestać. Nam nie potrzeba więcej portów tylko okrętów dla odmiany. Bo baz będziemy mieli dwie, a Ślązaka tylko jednego :dupa:
Awatar użytkownika
SiSi
Posty: 273
Rejestracja: 2015-03-16, 14:11

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: SiSi »

Piotr S. pisze: statki mogą też stanąć na kotwicy przed wejściem do śluzy .
Jakie statki? Konkretnie prosze.
Dlatego mówienie ,że sam port Elbląg miał by jakieś znaczenie dla MW RP jest bzdurą
ale sam awanport od strony morza na przekopie jak najbardziej można uznać ,że ma znaczenie dla MW RP , czyli krótko MW RP będzie mieć nową bazę.
Na wypadek wojny z NATO? Czy tez jako baza wypadowa na Bialorus?
...
jogi balboa
Posty: 2823
Rejestracja: 2007-01-18, 16:39

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: jogi balboa »

Zadajesz pytania niewłaściwej osobie. On to tylko wkleja, nie zastanawia się "co" i "po co?"
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6656
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Peperon »

Piotr S. pisze:...jak najbardziej można uznać ,że ma znaczenie dla MW RP , czyli krótko MW RP będzie mieć nową bazę.
To się Rosjanie ucieszą, bo w czasie pokoju poćwiczą wskazywanie celów dla rakiet.
Natomiast w czasie wojny załatwią wszystko w tym awanporcie (bazie) szybciutko i bez wysiłku. Jak wystrzelą rakiety pod Kaliningradem, to w awanporcie nie zdążą pierdnąć, a one już będą na miejscu. :diabel:
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Piotr S.
Posty: 2404
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Piotr S. »

SiSi pisze:
Piotr S. pisze: statki mogą też stanąć na kotwicy przed wejściem do śluzy .
Jakie statki? Konkretnie prosze.
A ty co z choinki się zerwałeś w necie nie możesz znaleźć ?
100 metrów długości i 20 szerokości
Piotr S.
Posty: 2404
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Piotr S. »

Peperon pisze:
Piotr S. pisze:...jak najbardziej można uznać ,że ma znaczenie dla MW RP , czyli krótko MW RP będzie mieć nową bazę.
To się Rosjanie ucieszą, bo w czasie pokoju poćwiczą wskazywanie celów dla rakiet.
Natomiast w czasie wojny załatwią wszystko w tym awanporcie (bazie) szybciutko i bez wysiłku. Jak wystrzelą rakiety pod Kaliningradem, to w awanporcie nie zdążą pierdnąć, a one już będą na miejscu. :diabel:
Tak samo zrobią w Gdyni i na Helu nie widzę różnicy .
Awatar użytkownika
Marmik
Posty: 5085
Rejestracja: 2006-04-30, 23:49
Lokalizacja: Puck

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Marmik »

Piotr S. pisze:moim zdaniem na 90 % służyć będzie jako baza zapasowa MW RP wszystko na to wskazuje bo łączna długość tych nabrzeży jest znaczna
Ostatnio w psycholach dużo sarkazmu, ale tu dla odmiany poproszę całkiem poważnie: rozwiń tę niezwykle oryginalną tezę.
Piotr S. pisze:jak najbardziej można uznać ,że ma znaczenie dla MW RP , czyli krótko MW RP będzie mieć nową bazę.
A tu już całkiem poważnie można Psychole dowiązać do tematyki forum. Żaden plan rozwoju MW nie zakłada budowy jednostek, których umieszczenie w Elblągu miałoby jakikolwiek (podkreślam: jakikolwiek) sens. To, że Ty coś jak najbardziej chciałbyś uznać, nie oznacza, że jest to fakt. Oznacza co najwyżej, że Twoje myślenie jest życzeniowe (nie poparte żadną analizą), a nie zadaniowe.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
jogi balboa
Posty: 2823
Rejestracja: 2007-01-18, 16:39

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: jogi balboa »

Właśnie. Z choinki się urwałeś? 3 sekundy googlowania i proszę:
Statek.jpg
Statek.jpg (235.04 KiB) Przejrzano 4304 razy
A przy sterze Piotr S.

5 sekund googlowania i proszę. Port wojenny:
port wojenny.jpeg
port wojenny.jpeg (102.66 KiB) Przejrzano 4304 razy
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6656
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Peperon »

Piotr S. pisze: Tak samo zrobią w Gdyni i na Helu nie widzę różnicy .
Nic na to nie poradzę...
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Piotr S.
Posty: 2404
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Piotr S. »

Marmik pisze:
Piotr S. pisze:moim zdaniem na 90 % służyć będzie jako baza zapasowa MW RP wszystko na to wskazuje bo łączna długość tych nabrzeży jest znaczna
Ostatnio w psycholach dużo sarkazmu, ale tu dla odmiany poproszę całkiem poważnie: rozwiń tę niezwykle oryginalną tezę.
Piotr S. pisze:jak najbardziej można uznać ,że ma znaczenie dla MW RP , czyli krótko MW RP będzie mieć nową bazę.
A tu już całkiem poważnie można Psychole dowiązać do tematyki forum. Żaden plan rozwoju MW nie zakłada budowy jednostek, których umieszczenie w Elblągu miałoby jakikolwiek (podkreślam: jakikolwiek) sens. To, że Ty coś jak najbardziej chciałbyś uznać, nie oznacza, że jest to fakt. Oznacza co najwyżej, że Twoje myślenie jest życzeniowe (nie poparte żadną analizą), a nie zadaniowe.
Dla mnie też jest zaskoczeniem ,że w tym awanporcie będzie dużo nabrzeży oficjalnie to nabrzeża postojowe dla jednostek płynących do Elbląga .
Ten projekt na takie potrzeby według mnie jest za duży mówię o nabrzeżach przed wejściem do śluzy . W związku z tym zachodzi pytanie po co
i do czego ma to służyć ? w takim wypadku nasuwają się wnioski ,że awanport na mierzei może służyć do innych celów np. jako baza zapasowa
MW RP gdzie spokojnie zmieści się kilka jednostek . Ja nie mówię o Elblągu tak jak sugerujesz o sensie ja mówię o awanporcie na samej mierzei .
Nie tak dawno też poruszyłem na tym forum informację o przebudowie portu w Ustce, którego przebudowa jeszcze nie ruszyła? ,że będzie tam
też nabrzeże pod potrzeby MW RP bo takie były informację o tej inwestycji i też niektórzy pukali się w czoło a wyszło na moje i było poruszone
na tym forum . Kończąc moja sugestia wyraźnie wskazuje ,że awanport na mierzei będzie mieć inne zastosowanie jakie nie wiem tylko
sugeruje i podejrzewam ,ze chodzi o MW .
Awatar użytkownika
Marmik
Posty: 5085
Rejestracja: 2006-04-30, 23:49
Lokalizacja: Puck

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Marmik »

Innymi słowy domyślasz się lub konfabulujesz. Wartość z reguły jest zerowa.
Wskaż mi jaki jest sens umieszczania okrętów w środkowniku o zerowej możliwości manewru.
Banialuki z artykułu o tym, że większość okrętów MW nie przekracza 3 m zanurzenia można sobie odpuścić, bowiem ta większość część okrętów absolutnie nie ma NIC (duże litery zamierzone) do roboty na Zalewie Wiślanym. Generalnie w snuciu tez potrzeba jednej rzeczy - uzasadnienia. W przypadku DOWOLNEGO fragmentu Zalewu wiślanego nie ma żadnego uzasadnienia pakowania tam okrętów prócz ewentualnego wkurwiania Iwanów. Wkurwianie kogokolwiek bez celu to głupota, a nie zadanie.

W Ustce od zawsze jest nabrzeże przeznaczone dla MW i to nabrzeże ma kilka istotnych zadań.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Piotr S.
Posty: 2404
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Piotr S. »

Marmik pisze:Innymi słowy domyślasz się lub konfabulujesz. Wartość z reguły jest zerowa.
Wskaż mi jaki jest sens umieszczania okrętów w środkowniku o zerowej możliwości manewru.
Banialuki z artykułu o tym, że większość okrętów MW nie przekracza 3 m zanurzenia można sobie odpuścić, bowiem ta większość część okrętów absolutnie nie ma NIC (duże litery zamierzone) do roboty na Zalewie Wiślanym. Generalnie w snuciu tez potrzeba jednej rzeczy - uzasadnienia. W przypadku DOWOLNEGO fragmentu Zalewu wiślanego nie ma żadnego uzasadnienia pakowania tam okrętów prócz ewentualnego wkurwiania Iwanów. Wkurwianie kogokolwiek bez celu to głupota, a nie zadanie.

W Ustce od zawsze jest nabrzeże przeznaczone dla MW i to nabrzeże ma kilka istotnych zadań.
Zarówno w awanporcie na mierzei jak i nowym nabrzeżu po rozbudowie Portu Ustka spokojnie wejdzie Ślązak jak i nasze fregaty OHP
i z tego co widać po skali wielkości fregatę OHP spokojnie da się obrócić w tym awanporcie jedyne pytanie ile tam będzie głębokości bo przestrzeni
jest sporo.
ODPOWIEDZ