Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

czyli hobby, kultura, sztuka, wścieklizna i w ogóle offtopic...

Moderator: nicpon

Awatar użytkownika
SiSi
Posty: 219
Rejestracja: 2015-03-16, 14:11

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: SiSi »

Papier jest cierpliwy... powerpoint również.

Tymczasem w realnym świecie:
Załączniki
Helsinki.JPG
Helsinki.JPG (77.58 KiB) Przejrzano 4979 razy
...
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4062
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: karol »

Niezłe zobowiązanie ;) Tylko trzymać kciuki!
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Napoleon
Posty: 3981
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Napoleon »

Mam takie pytanie co do informacji zamieszczonej w tym artykule. Pisze tam: "Wpływy do budżetu państwa płynące z polskich portów w 2019 roku wyniosły 40 mld zł." Czy ktoś tu czasem nie przesadza?
Wpływy (wykonane) do budżetu w 2019 roku to 400,5 mld. Z tego podatki pośrednie to 255,6 mld (w tym akcyza 72,4 mld), podatki od osób prawnych to 40 mld, podatki od osób fizycznych to 65,4 mld, podatki od różnych instytucji finansowych 4,7 mld, wszelkie dochody niepodatkowe to nieco ponad 31,3 mld (z tego 4,4 mld to cła), środki z UE to jakieś 2 mld. plus jeszcze jakieś "drobiazgi). To wszystko oczywiście w dużym przybliżeniu. Jakby jednak nie liczyć, to te 40 mld. wydaje się być sumę zdecydowanie przesadzoną. Nie wiem co oni tam liczyli, że im tyle wyszło, ale chyba kogoś poniosło.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4062
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: karol »

No cóż, korzystne jest bycie portem jeden w Europie ;) https://www.wnp.pl/logistyka/polskie-po ... 40887.html tak oświadcza minister
W 2018 roku zarządy morskich portów w Polsce odprowadziły do budżetu państwa 40,6 mld zł z tytułu należnych podatków: VAT, akcyzy oraz ceł. To prawie 10 proc. łącznych wpływów z tego tytułu w polskim budżecie - powiedział Marek Gróbarczyk
a tak wygląda ten korzystny trend
Skala przeładunków portów ma proste przełożenie na odprowadzane przez ich zarządy oraz działających tam prywatnych operatorów podatki, w tym możliwość zatrzymania przez Polskę 20 proc. ceł, gdy towar jest po raz pierwszy odprawiany w kraju UE.
Tylko terminal DCT Gdańsk, jedyny na Bałtyku hub obsługujący ładunki trafiające z Dalekiego Wschodu, odprowadził w 2018 r. należne podatki w kwocie 10 mld zł.
Raczej małą realną sytuacją jest możliwość, aby kogoś "poniosło", bo to twarde dane z raportu ministerstwa finansów.
Ostatnio zmieniony 2020-09-11, 20:36 przez karol, łącznie zmieniany 2 razy.
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4062
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: karol »

Skale kwotowe rozjaśniają, dlaczego kanał jest zwalczany (ostatnio Ruża Thun z nim podjęła walkę, ale to stuprocentowa lobbystka, której powinno zabronić się funkcji politycznych z jakimkolwiek realnym wpływem, gdyż coraz mocniej kompromituje formację polityczną), bo Port Gdańsk potrzebuje sprawnego transportu i małe porciki Bydgoszcz, Tczew i Elbląg mogą wziąć jednak te 20% masy towarowej przy odpowiedniej kontroli. PDT miał odwagę to zaplanować i tylko pytanie, jak zrobią to sukcesorzy (nomen omen teraz to wroga mu formacja polityczna, ale..., czy ta wrogość nie wynika zwyczajnie z kalkulacji politycznych i niewiele ma wspólnego z realnym działaniem?).
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Piotr S. »

Poseł PO krytycznie o próbie zablokowania przekopu Mierzei przez Thun i Spurek: "Mnie to trochę dziwi" https://wpolityce.pl/polityka/517348-po ... wi-mnie-to
Ale mnie to nie dziwi Platforma to w dużej mierze partia przypadkowa postkomunistyczna lub wywodząca się z koncesji rodzinnych i układów starego systemu gdzie nie ma spójności co do programu raz byli za przekopem nawet pomnik postawili z inicjatywy senator Elżbiety Gelert innym razem byli przeciw .Pomnik łopaty to jedyna inwestycja PO w Mierzeję Wiślaną https://www.tvp.info/48340262/pomnik-lo ... je-wislana . Taka sytuacja musi wymusić pytanie a cóż to za idioci wybierają takich idiotów ? co to za śmieszny typ wyborcy? , który dokonuje takiego nieobliczonego wyboru gdzie kompromitacja goni kompromitację.
Wojciech Łabuć
Posty: 572
Rejestracja: 2020-04-15, 12:17

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Wojciech Łabuć »

Oj jak mnie korci aby odpowiedzieć. Oj jak mnie korci aby wskazać choćby na post powyżej i autora. Ale wtedy ubabrałbym się w tym błotku. Więc nie wskażę :lol:
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4062
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: karol »

Powstrzymywanie się jest zalecane jedynie przy biegunce :) Po to są wątki ze swobodą wypowiedzi, aby w nich pisać ;)
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Peperon »

Po osobistych wycieczkach, pora na kanał...
Takie coś znalazłem na Onecie.
https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onec ... ja/z8vwze5
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
marek8
Posty: 1940
Rejestracja: 2011-07-01, 12:22

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: marek8 »

Zdaje się, że jakiś myndrzec się pokusił i nawet dał radę zestawić prokremlowskie narracje i co należy o nich sądzić w tytułowym temacie... O ile dobrze pamiętam to także wskazał, że winny one wystąpić łącznie, co usłużnie podchwyciły media... :czarodziej: Dlaczego łącznie - nie wiadomo lub jest to wyższy poziom nowomowy...
Nie zawstydzając zatem owych "mydnrości" zadam intrygujące mnie osobiście pytanie okołotematyczne - co z obszarem na wschód od przekopu - co tam niby ma być? Tajne bazy, pola minowe czy siedziby potencjalnych opozycjonistów?
Awatar użytkownika
SiSi
Posty: 219
Rejestracja: 2015-03-16, 14:11

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: SiSi »

Odkąd dostęp do... kurortu w Berezie Kartuskiej jest poważnie ograniczony, można rozważyć wykorzystanie Mierzei Wiślanej na wschód od przekopu* jako substytutu.

*Właściwie wyspy, utworzonej w bliżej nieokreślonej przyszłości w oparciu o dostępne ambicje.
...
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4062
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: karol »

Ale to ptasia wyspa, która w przyszłości na sto procent zostanie objęta obszarem chronionym (chyba, że to zmyślne nawiązanie do drobiowych nazwisk i imion topowych polityków, którzy mieli największy wpływ na start inwestycji ;) )
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
Orlik
Posty: 874
Rejestracja: 2008-12-15, 18:14

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Orlik »

Wartość pracy przy projekcie przekopu Mierzei Wiślanej ma wynieść prawie 2 mld zł, a nie 880 mln zł jak wcześniej zakładano. Ten wzrost to wynik m.in. wzrostu cen materiałów i robót budowlanych oraz zwiększenia zakresu prac - wynika z uzasadnienia do projektu zmiany uchwały Rady Ministrów w tej sprawie. Rząd ma zmienić uchwałę do końca tego roku.
https://businessinsider.com.pl/wiadomos ... zy/2xzx3nr

Naprawdę? No nie spodziewałbym się... 8)
Ostatecznie nie kadłub, działa, czy torpedy, ale ludzie decydują o wartości okrętu.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4062
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: karol »

Mimo wszystko i tak dalej jestem ciekawy tego "chomikowania" funduszy na ten cel. Sprawa jest tak dziwna, że brak badania dziennikarskiego dziwnie tu pachnie.
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
Orlik
Posty: 874
Rejestracja: 2008-12-15, 18:14

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Orlik »

Ale co tu badać? Na Misiu każdy chce wziąć swoją "prowizję", więc wzrost kosztów nie jest problemem, ale koniecznością...
Ostatecznie nie kadłub, działa, czy torpedy, ale ludzie decydują o wartości okrętu.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4062
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: karol »

Koszty były jasne w momencie zatwierdzania, ale wygodniej było podać tylko prace ziemne w kosztorysie? Jeśli poszukać dobrze moje wypowiedzi na ten temat, to 2 mld złociszy wyceniłem w momencie, gdy było zrozumiałe, że kanał powstanie ;) A wynikło to z gorących dyskusji uczelnianych, które jednak wniosły właściwą optykę na temat.
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
ODPOWIEDZ