AdrianM pisze: ↑2020-12-06, 13:01
Tak dokładnie. Ktoś z MW powinien wejść w taką polemikę. Skoro da się na TT to czemu nie zrobić tego porządnie? Przecież co za problem odnieść się do konieczności utrzymywania kilkunastu trałowców redowych?
Tajne łamane przez poufne.
Aby zrozumieć ten problem, po co i dlaczego, sugerowałbym spojrzeć na 'firmę' z punktu kadr.
Jeśli wykasujesz za dużo okrętów, bez pozyskania nowych, to redukcje czekają nie tylko załogi, ale również personel na lądzie, gdzie jest szereg pozycji dla oficerów starszych. Kolejna sprawa, zawęzi się 'ścieżka kariery'. Poślesz na żyletki Lubliny - kasujesz jeden dywizjon. Plastusie? Kolejny mniej. Mniej opcji do awansu, podwyżek itc.
Nic dziwnego, że nie ma chętnych aby to przeprowadzić. Zwłaszcza, że znając lokalne realia, zmniejszenie liczebności floty, skutkowałoby cięciami budżetu MW. A zaoszczędzone środki niekoniecznie zostałyby przeznaczone na modernizację sprzętu.
Zresztą nad tym powinien czuwać też cywilny nadzór MON. Controla kosztów i efektywności systemu to proces ciągły. Są od tego różnego rodzaju audyty i procesy. Jako dość mało zasobny kraj warto szukać też optymalnych rozwiązań.
Masz komisje OBN w sejmie, MON. Interpelacje poselskie, które zmuszają MON do kreatywnych i ciekawych odpowiedzi.
A forum chyba od tego by porozmawiać o dowolnych kwestiach. Powyżej zwróciłem tylko uwagę czego mi osobiście brakuje w zakresie informacji. Pewnie niedoczekanie moje, ale każda inwestycja wymaga uzasadnienia. Łetwiej się widocznie ekscytować 2 mld na przekop niż wydatkiem 2 mld na NiMy
Popatrz na akcję Dudy, który zapytał o kilka rzeczy i wytknął kilka innych i jak szybko zareagowały praktycznie wszystkie strony zaangażowane w dwa ostatnie kormorany. Transparentność to nie jest problem MW, a generalnie całego MONU gdzie tajne i/lub poufne dla podatników jest to, czym chwalą się na swoich anglojęzycznych witrynach przedsiębiorstwa dostarczające sprzęt dla wojska.
...