Wreszcie podpisano kontrakt na budowę promów dla polskich armatorów

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Wreszcie podpisano kontrakt na budowę promów dla polskich armatorów

Post autor: Piotr S. »

W piątek 26 listopada br. w Gdańsku podpisano umowę na budowę nowych promów Ro-Pax dla spółki Polskie Promy, której udziałowcami są Skarb Państwa i Polska Żegluga Morska.
W ramach umowy Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego S.A. wybuduje trzy promy, z których dwa będą pływać w barwach Unity Line, spółki zależnej PŻM. Częścią umowy jest list intencyjny, zawierający opcję budowy czwartego promu. Każdy z promów będzie miał 195,6 m długości i 31,6 m szerokości. Długość linii ładunkowej to 4100 m, a prędkość maksymalna wyniesie 19 węzłów. Promem będzie mogło podróżować 400 pasażerów, załoga będzie liczyła 50 osób.jednostki będą napędzane czterema silnikami LNG typu Dual-Fuel ze wspomaganiem bateryjnym (hybryda), zasilanych skroplonym gazem ziemnym oraz paliwem typu diesel, używanym do inicjacji zapłonu. Zamiast konwencjonalnych śrub napędowych, każdy prom będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne na rufie oraz dwa stery strumieniowe na dziobie, https://www.portalmorski.pl/stocznie-st ... -armatorow
Jest w tym zamówieniu i kontrakcie jakaś zadra w oku założenia planowane były na dużo większe jednostki a wyszło jakoś nie tak, pomijam położoną stępkę w Szczecinie teraz promy mają powstawać w Remontowej co ciekawe w porcie Ystad Szwedzi poczynili pewne modernizacje z pieniędzy z UE na stanowiska dla dużo większych promów licząc ,że takie jednostki zamówią Polacy stało się inaczej , Jest jeszcze jedna sprawa , która dotyczy konia trojańskiego w postaci firmy TT Line , która operuje z terminala w Świnoujściu same wejście tej firmy do Świnoujścia odbyło się w sposób skandaliczny za poprzednich władz ale co gorsza firma ta wybudowała w Chinach dwa większe promy od planowanych Polskich tym samym na pewno będzie narastał spór polityczny
gdyż może się okazać ,że dla wszystkich promów zabraknie ładunków .
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Wreszcie podpisano kontrakt na budowę promów dla polskich armatorów

Post autor: Peperon »

To komu mamy "dziekować" za to, że promy nie dość, że mniejsze od planowanych to jeszcze budowane będą w Gdańsku...
Możesz przypomnieć ile to lat minęło od "położenia stępki" ?
No jak idzie "odbudowa" przemysłu stoczniowego w Szczecinie ? Ile pieniędzy pochłonęła i kto na tym zarobił ?
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
Gregski
Posty: 964
Rejestracja: 2006-01-27, 21:47
Lokalizacja: Na Kociewiu albo na morzu

Re: Wreszcie podpisano kontrakt na budowę promów dla polskich armatorów

Post autor: Gregski »

Jaki spór polityczny?
Zwykła konkurencja na wolnym rynku. Wygra lepszy.
Jako ewentualny klient mogę się tylko cieszyć.
Wśród ludzi człowiek dziczeje.
Waldemar Łysiak
Adam
Posty: 1737
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Re: Wreszcie podpisano kontrakt na budowę promów dla polskich armatorów

Post autor: Adam »

Mniejsze, bo teraz promy budowane są na linię Świnoujście - Ystad i muszą być dostosowane do aktualnych (niedawno zwiększonych) możliwości tego portu. Wcześniejsze promy planowano na linię do Trelleborga który może obsługiwać większe jednostki.
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Wreszcie podpisano kontrakt na budowę promów dla polskich armatorów

Post autor: Piotr S. »

A w tym porcie Ystad zbudowano nie tak dawno dwa nowe stanowiska to pod jakie mniejsze czy większe promy ? bo nie przypominam sobie aby były tam wcześniej stanowiska dla promów do długości 250 metrów tak jak jest teraz .
Adam
Posty: 1737
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Re: Wreszcie podpisano kontrakt na budowę promów dla polskich armatorów

Post autor: Adam »

W Ystad są stanowiska dla promów 250 m? Gdzie? Dwa nowe, "na oko" są dla promów 200 m, może "mały plus", ale na pewno nie 250 m. Port nie podaje oficjalnych długości, ale krótkie spojrzenie na dostępne zdjęcia w Google Maps i linijka pozwalają oszacować długość nowych nabrzeży (które i tak musza być dłuższe niż obsługiwane statki).
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Wreszcie podpisano kontrakt na budowę promów dla polskich armatorów

Post autor: Piotr S. »

Czy aby na pewno nie dla 250 metrowych promów ? Nowe stanowiska 7 i 8 w porcie Ystad jak najbardziej są dla jednostek o długości 250 metrów
wiadomość ze szwedzkiej strony https://issuu.com/b2bnyheter.se/docs/da ... s/11819481 wyraźnie mówi o jednostkach o długości 250 metrów , wątek w tym temacie uznaje za zakończony .
Adam
Posty: 1737
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Re: Wreszcie podpisano kontrakt na budowę promów dla polskich armatorów

Post autor: Adam »

Poczytaj więcej, Szwedzi w wielu informacjach prasowych mówią o 250 m jako o długości nowych nabrzeży i zamiennie jako o długości zawijających promów. Prosty pomiar w Google Maps pokazuje, że 250 m to długość całego, nowego pirsu. Linia cumownicza tym samym musi być mniejsza, uwzględniając jeszcze rampę, to właśnie ok. 200 m z plusem to maksimum w tym porcie.
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Wreszcie podpisano kontrakt na budowę promów dla polskich armatorów

Post autor: Piotr S. »

Grupa Wärtsilä podała, że otrzymała zlecenie od stoczni Remontowa na dostarczenie silników, systemów magazynowania paliwa i zasilania dla trzech promów budowanych dla polskich armatorów. https://www.gospodarkamorska.pl/silniki ... tsil-62716
To dobra wiadomość ,że wreszcie to ruszyło .
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Wreszcie podpisano kontrakt na budowę promów dla polskich armatorów

Post autor: Peperon »

"Światowy producent systemów napędowych ABB poinformował wczoraj o podpisaniu w pierwszym kwartale br. kontraktu na dostawę zintegrowanych rozwiązań w zakresie zasilania, automatyki i napędu dla trzech dużych promów Ro-Pax, budowanych w Gdańskiej Stoczni „Remontowa” im. J. Piłsudskiego S.A. dla spółki Polskie Promy..."

https://www.portalmorski.pl/mobile-wiad ... skie-promy
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
ODPOWIEDZ