O polskich portach

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: Marmik, crolick

Piotr S.
Posty: 2044
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: O polskich portach

Post autor: Piotr S. »

Peperon pisze: 2022-04-11, 22:41
Bo z odbudowy Stoczni Szczecińskiej to już chyba przestali marzyć ze względu na same sukcesy...
Dlatego ,że UE nie zgodziła się aby rząd polski uruchomił ponownie stocznię ponieważ według unijnych hipokrytów było by to sprzeczne z zapisami o konkurencji na terenie UE .


Dzisiaj pojawiła się informacja na temat możliwego przejęcia terminala BTC przez chińczyków w dzierżawę na 30 lat .
Chińczycy z Hutchinson Ports i filipińsko-amerykańskie ICTSI – te dwie firmy stanęły do przetargu na operatora Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Wygrana Chińczyków niesie ze sobą potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa państwa. Nasze służby kontrwywiadowcze i MON milczą. Wszystko w chwili, gdy rośnie napięcie na linii NATO-Chiny .
Sprawa się tak skomplikowała ,że naciskają na to Amerykanie i NATO aby Chiny nie przejęły tego terminala gdyż ma znaczenie strategiczne na wypadek wojny gdzie Port Gdynia ma być główna bazą wyładunkową sprzętu NATO a Chiny jak sojusznik Rosji mogły by doprowadzić w przypadku wojny do zablokowania wyładunku już wtedy w obydwu terminalach GTC i BTC , bo to właściciele GTC stanęli do przetargu na BTC tym samym posiadali by ponad 90 hektarów powierzchni w porcie Gdynia . Do tego nakłada się polski MON czy też sprawa budowy Mieczników , gdzie ze względu na sąsiedni teren jaki by mieli Chińczycy - pozwalało by im to na stałą obserwację bazy MW RP oraz Stoczni wojennej co było by nie pożądane , wszystko to mocno skomplikowane a rożnych wątków które z tego wynikają jest sporo .
https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/ot ... f381915164
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 5671
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: O polskich portach

Post autor: Peperon »

Piotr S. pisze: 2022-04-22, 20:44 Dlatego ,że UE nie zgodziła się aby rząd polski uruchomił ponownie stocznię ponieważ według unijnych hipokrytów było by to sprzeczne z zapisami o konkurencji na terenie UE ...
K...a od roku 1989 słyszę, że coś się nie da, bo Bruksela nie pozwala.
A dlaczego polski (podobno) rząd nie pozwoli firmom prywatnym rozwinąć skrzydła ? Za poprzednich rządów PiS (2005 - 07), stocznie dostawały kasę na produkcję, zamiast modernizacji zakładów. No ale to Tusk zamknął stocznie...
Piotr S. pisze: 2022-04-22, 20:44...Dzisiaj pojawiła się informacja na temat możliwego przejęcia terminala BTC przez chińczyków ...
Jeśli nie udało się tego zrobić w innym stylu, to co się dziwisz ?
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1059
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Re: O polskich portach

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Piotr S. pisze: 2022-04-22, 20:44

Dzisiaj pojawiła się informacja na temat możliwego przejęcia terminala BTC przez chińczyków w dzierżawę na 30 lat .
Chińczycy z Hutchinson Ports i filipińsko-amerykańskie ICTSI – te dwie firmy stanęły do przetargu na operatora Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Wygrana Chińczyków niesie ze sobą potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa państwa. Nasze służby kontrwywiadowcze i MON milczą. Wszystko w chwili, gdy rośnie napięcie na linii NATO-Chiny .
Sprawa się tak skomplikowała ,że naciskają na to Amerykanie i NATO aby Chiny nie przejęły tego terminala gdyż ma znaczenie strategiczne na wypadek wojny gdzie Port Gdynia ma być główna bazą wyładunkową sprzętu NATO a Chiny jak sojusznik Rosji mogły by doprowadzić w przypadku wojny do zablokowania wyładunku już wtedy w obydwu terminalach GTC i BTC , bo to właściciele GTC stanęli do przetargu na BTC tym samym posiadali by ponad 90 hektarów powierzchni w porcie Gdynia . Do tego nakłada się polski MON czy też sprawa budowy Mieczników , gdzie ze względu na sąsiedni teren jaki by mieli Chińczycy - pozwalało by im to na stałą obserwację bazy MW RP oraz Stoczni wojennej co było by nie pożądane , wszystko to mocno skomplikowane a rożnych wątków które z tego wynikają jest sporo .
Przede wszystkim nie ma czegoś takiego jak BTC. Firma nazywa się BCT.

Dziecinada, jaka bije tego typu sensacji jest porażająca. Szczególnie w stosunku przerażającej możliwości obserwowania przez płot tego, co się dzieje na placu w Stoczni Marynarki Wojennej. To straszne zagrożenie. Hutchinson co ma już od dawna terminal po drugiej stronie basenu portowego czyli GCT, no ale stamtąd źle było widać więc teraz robią skok na lepszy widok. Na pewno wytną dziurę w płocie. Wizja sparaliżowania przez prywatnego operatora terminalu wyłądunku wojskowych dostaw państwa na pewno robi wrażenie ale tylko na odbiorcach wykarmionych intelektualnie przez TVP. W normalnym świecie spółki bija się o wszelkie zlecenia z NATO. Nie ma lepszego płatnika i nigdzie lepszych stawek się nie dostanie.

Hutchinson to jeden z największych na świecie prywatnych operatorów portów morskich i jest firmą z Hong Kongu. Większość terminali jest w rękach podobnych firm - np. właściciel DCT czyli singapurska spółka PSA.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4057
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Re: O polskich portach

Post autor: SmokEustachy »

Jakiś tor wodny został ponoć pogłębiony. Ktos coś wie?
Piotr S.
Posty: 2044
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: O polskich portach

Post autor: Piotr S. »

SmokEustachy pisze: 2022-05-10, 01:46 Jakiś tor wodny został ponoć pogłębiony. Ktos coś wie?
Smoku pogłębiony został tor wody do Szczecina do 12.5 metra głębokości mało tego Smoku pogłębiono i poszerzono również tor do Portu Północnego dla zbiornikowców o długości 355 m, szerokości 60 m i zanurzeniu do 15 m oraz kontenerowców o długości do 350 m; szerokości 45 m i zanurzeniu do 15m, a więc ich wchodzenie i wychodzenie z Portu Północnego jednocześnie. Parametry techniczne nowego toru to 600 m szerokości w dnie i 18 m głębokości.
Jak by mało tego było w Urzędzie Morskim w Gdyni w lutym tego roku podpisano umowę na poszerzenie i pogłębienie toru wodnego prowadzącego do Portu Gdynia. Będzie on o 3 m głębszy i o 130 m szerszy. Po zakończeniu robót tor wodny na długości około 3,7 km będzie miał szerokość w dnie 280 m. Jego głębokość wzrośnie do 17 m co pozwoli na zawijanie 400 metrowych kontenerowców .
Konia z rzędem temu dlaczego tych inwestycji nie robiono za rządów PO , na wybrzeżu PiS nie rządzi w Szczecinie na elewatorze Ewa przez lata wisiał napis 12.5 metra dla Szczecina czemu tego nie zrobili ? przecież we wszystkich głównych miastach portowych lokalni włodarze popierali i popierają PO
a jeszcze u sterów rządowych mieli swoich ludzi do 2015 roku .
Różnica jest taka ,że z wybrzeża jest cała masa premierów jest i były prezydent ale zawsze byli odwróceni dupą do morza za ich czasów i ich władzy nigdy nie podjęto żadnych inwestycji w gospodarkę morską to są fakty , innym przykładem odwracania polski z pozycji bantustanu morskiego jest przejęcie przez Polski Fundusz Rozwoju 30 proc. udziałów w DCT Gdańsk jest to o tyle ważne gdyż w polskich rękach znajdował się jedynie GTK z jedną suwnicą już same to pokazuje jakim bantustanem morskim była Polska za poprzednich władz , aktualnie w budowie w Porcie szczecińskim znajdują się dwa nowe nabrzeża Duńskie i Norweskie a w Policach nowe nabrzeżne dla fabryki polimerów i wiele wskazuje na to ,że powstanie nowy terminal kontenerowy w Świnoujściu choć tutaj działa już niemiecka 5 kolumna na razie w postaci Eurodeputowanej niemieckich zielonych Hannah Neumann oraz eurodeputowany niemieckiej Lewicy Helmut Scholz szukają dziury w całym i jeden użyteczny dureń radny ze Szczecina już się znalazł a boli ich to ,że ruch statków zwiększy się o połowę .
Tutaj na koniec należało by zadać pytanie w imię kogo czego i dlaczego ? aktualna opozycja sabotowała gospodarkę morską , dlaczego nie było inwestycji ?, jakie były przyczyny ich braku ?, dlaczego opozycja nie ma i nigdy nie przedstawiła żadnej wizji rozwoju gospodarki morskiej ? pytam
bo nikt mi na tym forum z braku argumentów czynów i działań w tym kierunku na to nie odpowie bo po prostu nie było ich na opozycji gdy była u władzy i nawet gdyby był to na tym forum sam Tadeusz Klimczyk to pierwsze co zrobi to rozpocznie od ataku na mnie i na PiS ale nic nie przedstawi na powyższe pytania bo po prostu nie ma takiej możliwości, gdyż opozycja nie podjęła działań na tych kierunkach tak to Smoku widzę .
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1059
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Re: O polskich portach

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

No to zacznij się geniuszu chwalić sukcesami Dobrej Zmiany na polu gospodarki morskiej ze szczególnym uwzględnieniem przemysłu stoczniowego. Zacznij od stoczni Nauta, Gryfia, SMW.... wal chłopie - wszyscy czekamy. Opowiedz coś o budowie promu. Śmiało chwal się realnymi sukcesami ekonomicznymi a nie wybagrowaniem 3 metrów dna czy podpisaniem umowy na bagrowanie.

Tłumaczenie Ci, że wszelkie prace w portach nie są zależą od tego jaka parta ma większość w samorządzie miejskim uważam za stratę czasu, musiałbyś iść o prostu do jakiejś szkoły.

Ten jedyny polski, katolicki i nienależący do Bantustanu terminal kontenerowy GTK został postawiony w 2017 r. w stan likwidacji. A czemuż to tak arcypolski i odwrócny dupą do lądu rząd PiS nie powstrzymał upadku tak patriotycznego przedsięwzięcia pozostawiając terminale kontenerowe w chińsko-filipińsko-singapurskich rękach ? To straszne przecież.
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1059
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Re: O polskich portach

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Piotr S. pisze: 2022-05-10, 16:57 pytam
bo nikt mi na tym forum z braku argumentów czynów i działań w tym kierunku na to nie odpowie bo po prostu nie było ich na opozycji gdy była u władzy i nawet gdyby był to na tym forum sam Tadeusz Klimczyk to pierwsze co zrobi to rozpocznie od ataku na mnie i na PiS ale nic nie przedstawi na powyższe pytania bo po prostu nie ma takiej możliwości, gdyż opozycja nie podjęła działań na tych kierunkach tak to Smoku widzę .
No i co tchórzu ? Jak zawsze wyskakujesz jak Filip z konopii i udajesz, że Cie nie ma, bo nie masz nic do powiedzenia ?
Awatar użytkownika
SiSi
Posty: 153
Rejestracja: 2015-03-16, 14:11

Re: O polskich portach

Post autor: SiSi »

To politykowanie bywa nudne....


https://www.umgdy.gov.pl/?p=4172


Edit: @Piotr wklep w Google >> rpm_2013_z_1 << i przeczytaj załącznik.
Załączniki
TW to PP v 2013
TW to PP v 2013
Cap2.JPG (134.76 KiB) Przejrzano 198 razy
...
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1059
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Re: O polskich portach

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Nie spodziewaj się żadnego komentarza od tchórza. Za jakiś czas tchórz zamieści znowu jakieś kłamstawa i ukryje się w swojej norze.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4057
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Re: O polskich portach

Post autor: SmokEustachy »

Tadeusz Klimczyk pisze: 2022-05-10, 20:54 No to zacznij się geniuszu chwalić sukcesami Dobrej Zmiany na polu gospodarki morskiej ze szczególnym uwzględnieniem przemysłu stoczniowego. Zacznij od stoczni Nauta, Gryfia, SMW.... wal chłopie - wszyscy czekamy. Opowiedz coś o budowie promu. Śmiało chwal się realnymi sukcesami ekonomicznymi a nie wybagrowaniem 3 metrów dna czy podpisaniem umowy na bagrowanie.

Tłumaczenie Ci, że wszelkie prace w portach nie są zależą od tego jaka parta ma większość w samorządzie miejskim uważam za stratę czasu, musiałbyś iść o prostu do jakiejś szkoły.

Ten jedyny polski, katolicki i nienależący do Bantustanu terminal kontenerowy GTK został postawiony w 2017 r. w stan likwidacji. A czemuż to tak arcypolski i odwrócny dupą do lądu rząd PiS nie powstrzymał upadku tak patriotycznego przedsięwzięcia pozostawiając terminale kontenerowe w chińsko-filipińsko-singapurskich rękach ? To straszne przecież.
Nie można mieć wszystkiego.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 5671
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: O polskich portach

Post autor: Peperon »

SmokEustachy pisze: 2022-05-14, 17:09 Nie można mieć wszystkiego.
Ale można mieć umiar w propagandzie sukcesu...
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
ODPOWIEDZ