O polskich portach

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: O polskich portach

Post autor: Piotr S. »

Peperon pisze: 2022-04-11, 22:41
Bo z odbudowy Stoczni Szczecińskiej to już chyba przestali marzyć ze względu na same sukcesy...
Dlatego ,że UE nie zgodziła się aby rząd polski uruchomił ponownie stocznię ponieważ według unijnych hipokrytów było by to sprzeczne z zapisami o konkurencji na terenie UE .


Dzisiaj pojawiła się informacja na temat możliwego przejęcia terminala BTC przez chińczyków w dzierżawę na 30 lat .
Chińczycy z Hutchinson Ports i filipińsko-amerykańskie ICTSI – te dwie firmy stanęły do przetargu na operatora Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Wygrana Chińczyków niesie ze sobą potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa państwa. Nasze służby kontrwywiadowcze i MON milczą. Wszystko w chwili, gdy rośnie napięcie na linii NATO-Chiny .
Sprawa się tak skomplikowała ,że naciskają na to Amerykanie i NATO aby Chiny nie przejęły tego terminala gdyż ma znaczenie strategiczne na wypadek wojny gdzie Port Gdynia ma być główna bazą wyładunkową sprzętu NATO a Chiny jak sojusznik Rosji mogły by doprowadzić w przypadku wojny do zablokowania wyładunku już wtedy w obydwu terminalach GTC i BTC , bo to właściciele GTC stanęli do przetargu na BTC tym samym posiadali by ponad 90 hektarów powierzchni w porcie Gdynia . Do tego nakłada się polski MON czy też sprawa budowy Mieczników , gdzie ze względu na sąsiedni teren jaki by mieli Chińczycy - pozwalało by im to na stałą obserwację bazy MW RP oraz Stoczni wojennej co było by nie pożądane , wszystko to mocno skomplikowane a rożnych wątków które z tego wynikają jest sporo .
https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/ot ... f381915164
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: O polskich portach

Post autor: Peperon »

Piotr S. pisze: 2022-04-22, 20:44 Dlatego ,że UE nie zgodziła się aby rząd polski uruchomił ponownie stocznię ponieważ według unijnych hipokrytów było by to sprzeczne z zapisami o konkurencji na terenie UE ...
K...a od roku 1989 słyszę, że coś się nie da, bo Bruksela nie pozwala.
A dlaczego polski (podobno) rząd nie pozwoli firmom prywatnym rozwinąć skrzydła ? Za poprzednich rządów PiS (2005 - 07), stocznie dostawały kasę na produkcję, zamiast modernizacji zakładów. No ale to Tusk zamknął stocznie...
Piotr S. pisze: 2022-04-22, 20:44...Dzisiaj pojawiła się informacja na temat możliwego przejęcia terminala BTC przez chińczyków ...
Jeśli nie udało się tego zrobić w innym stylu, to co się dziwisz ?
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1169
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Re: O polskich portach

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Piotr S. pisze: 2022-04-22, 20:44

Dzisiaj pojawiła się informacja na temat możliwego przejęcia terminala BTC przez chińczyków w dzierżawę na 30 lat .
Chińczycy z Hutchinson Ports i filipińsko-amerykańskie ICTSI – te dwie firmy stanęły do przetargu na operatora Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Wygrana Chińczyków niesie ze sobą potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa państwa. Nasze służby kontrwywiadowcze i MON milczą. Wszystko w chwili, gdy rośnie napięcie na linii NATO-Chiny .
Sprawa się tak skomplikowała ,że naciskają na to Amerykanie i NATO aby Chiny nie przejęły tego terminala gdyż ma znaczenie strategiczne na wypadek wojny gdzie Port Gdynia ma być główna bazą wyładunkową sprzętu NATO a Chiny jak sojusznik Rosji mogły by doprowadzić w przypadku wojny do zablokowania wyładunku już wtedy w obydwu terminalach GTC i BTC , bo to właściciele GTC stanęli do przetargu na BTC tym samym posiadali by ponad 90 hektarów powierzchni w porcie Gdynia . Do tego nakłada się polski MON czy też sprawa budowy Mieczników , gdzie ze względu na sąsiedni teren jaki by mieli Chińczycy - pozwalało by im to na stałą obserwację bazy MW RP oraz Stoczni wojennej co było by nie pożądane , wszystko to mocno skomplikowane a rożnych wątków które z tego wynikają jest sporo .
Przede wszystkim nie ma czegoś takiego jak BTC. Firma nazywa się BCT.

Dziecinada, jaka bije tego typu sensacji jest porażająca. Szczególnie w stosunku przerażającej możliwości obserwowania przez płot tego, co się dzieje na placu w Stoczni Marynarki Wojennej. To straszne zagrożenie. Hutchinson co ma już od dawna terminal po drugiej stronie basenu portowego czyli GCT, no ale stamtąd źle było widać więc teraz robią skok na lepszy widok. Na pewno wytną dziurę w płocie. Wizja sparaliżowania przez prywatnego operatora terminalu wyłądunku wojskowych dostaw państwa na pewno robi wrażenie ale tylko na odbiorcach wykarmionych intelektualnie przez TVP. W normalnym świecie spółki bija się o wszelkie zlecenia z NATO. Nie ma lepszego płatnika i nigdzie lepszych stawek się nie dostanie.

Hutchinson to jeden z największych na świecie prywatnych operatorów portów morskich i jest firmą z Hong Kongu. Większość terminali jest w rękach podobnych firm - np. właściciel DCT czyli singapurska spółka PSA.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4479
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Re: O polskich portach

Post autor: SmokEustachy »

Jakiś tor wodny został ponoć pogłębiony. Ktos coś wie?
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: O polskich portach

Post autor: Piotr S. »

SmokEustachy pisze: 2022-05-10, 01:46 Jakiś tor wodny został ponoć pogłębiony. Ktos coś wie?
Smoku pogłębiony został tor wody do Szczecina do 12.5 metra głębokości mało tego Smoku pogłębiono i poszerzono również tor do Portu Północnego dla zbiornikowców o długości 355 m, szerokości 60 m i zanurzeniu do 15 m oraz kontenerowców o długości do 350 m; szerokości 45 m i zanurzeniu do 15m, a więc ich wchodzenie i wychodzenie z Portu Północnego jednocześnie. Parametry techniczne nowego toru to 600 m szerokości w dnie i 18 m głębokości.
Jak by mało tego było w Urzędzie Morskim w Gdyni w lutym tego roku podpisano umowę na poszerzenie i pogłębienie toru wodnego prowadzącego do Portu Gdynia. Będzie on o 3 m głębszy i o 130 m szerszy. Po zakończeniu robót tor wodny na długości około 3,7 km będzie miał szerokość w dnie 280 m. Jego głębokość wzrośnie do 17 m co pozwoli na zawijanie 400 metrowych kontenerowców .
Konia z rzędem temu dlaczego tych inwestycji nie robiono za rządów PO , na wybrzeżu PiS nie rządzi w Szczecinie na elewatorze Ewa przez lata wisiał napis 12.5 metra dla Szczecina czemu tego nie zrobili ? przecież we wszystkich głównych miastach portowych lokalni włodarze popierali i popierają PO
a jeszcze u sterów rządowych mieli swoich ludzi do 2015 roku .
Różnica jest taka ,że z wybrzeża jest cała masa premierów jest i były prezydent ale zawsze byli odwróceni dupą do morza za ich czasów i ich władzy nigdy nie podjęto żadnych inwestycji w gospodarkę morską to są fakty , innym przykładem odwracania polski z pozycji bantustanu morskiego jest przejęcie przez Polski Fundusz Rozwoju 30 proc. udziałów w DCT Gdańsk jest to o tyle ważne gdyż w polskich rękach znajdował się jedynie GTK z jedną suwnicą już same to pokazuje jakim bantustanem morskim była Polska za poprzednich władz , aktualnie w budowie w Porcie szczecińskim znajdują się dwa nowe nabrzeża Duńskie i Norweskie a w Policach nowe nabrzeżne dla fabryki polimerów i wiele wskazuje na to ,że powstanie nowy terminal kontenerowy w Świnoujściu choć tutaj działa już niemiecka 5 kolumna na razie w postaci Eurodeputowanej niemieckich zielonych Hannah Neumann oraz eurodeputowany niemieckiej Lewicy Helmut Scholz szukają dziury w całym i jeden użyteczny dureń radny ze Szczecina już się znalazł a boli ich to ,że ruch statków zwiększy się o połowę .
Tutaj na koniec należało by zadać pytanie w imię kogo czego i dlaczego ? aktualna opozycja sabotowała gospodarkę morską , dlaczego nie było inwestycji ?, jakie były przyczyny ich braku ?, dlaczego opozycja nie ma i nigdy nie przedstawiła żadnej wizji rozwoju gospodarki morskiej ? pytam
bo nikt mi na tym forum z braku argumentów czynów i działań w tym kierunku na to nie odpowie bo po prostu nie było ich na opozycji gdy była u władzy i nawet gdyby był to na tym forum sam Tadeusz Klimczyk to pierwsze co zrobi to rozpocznie od ataku na mnie i na PiS ale nic nie przedstawi na powyższe pytania bo po prostu nie ma takiej możliwości, gdyż opozycja nie podjęła działań na tych kierunkach tak to Smoku widzę .
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1169
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Re: O polskich portach

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

No to zacznij się geniuszu chwalić sukcesami Dobrej Zmiany na polu gospodarki morskiej ze szczególnym uwzględnieniem przemysłu stoczniowego. Zacznij od stoczni Nauta, Gryfia, SMW.... wal chłopie - wszyscy czekamy. Opowiedz coś o budowie promu. Śmiało chwal się realnymi sukcesami ekonomicznymi a nie wybagrowaniem 3 metrów dna czy podpisaniem umowy na bagrowanie.

Tłumaczenie Ci, że wszelkie prace w portach nie są zależą od tego jaka parta ma większość w samorządzie miejskim uważam za stratę czasu, musiałbyś iść o prostu do jakiejś szkoły.

Ten jedyny polski, katolicki i nienależący do Bantustanu terminal kontenerowy GTK został postawiony w 2017 r. w stan likwidacji. A czemuż to tak arcypolski i odwrócny dupą do lądu rząd PiS nie powstrzymał upadku tak patriotycznego przedsięwzięcia pozostawiając terminale kontenerowe w chińsko-filipińsko-singapurskich rękach ? To straszne przecież.
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1169
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Re: O polskich portach

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Piotr S. pisze: 2022-05-10, 16:57 pytam
bo nikt mi na tym forum z braku argumentów czynów i działań w tym kierunku na to nie odpowie bo po prostu nie było ich na opozycji gdy była u władzy i nawet gdyby był to na tym forum sam Tadeusz Klimczyk to pierwsze co zrobi to rozpocznie od ataku na mnie i na PiS ale nic nie przedstawi na powyższe pytania bo po prostu nie ma takiej możliwości, gdyż opozycja nie podjęła działań na tych kierunkach tak to Smoku widzę .
No i co tchórzu ? Jak zawsze wyskakujesz jak Filip z konopii i udajesz, że Cie nie ma, bo nie masz nic do powiedzenia ?
Awatar użytkownika
SiSi
Posty: 219
Rejestracja: 2015-03-16, 14:11

Re: O polskich portach

Post autor: SiSi »

To politykowanie bywa nudne....


https://www.umgdy.gov.pl/?p=4172


Edit: @Piotr wklep w Google >> rpm_2013_z_1 << i przeczytaj załącznik.
Załączniki
TW to PP v 2013
TW to PP v 2013
Cap2.JPG (134.76 KiB) Przejrzano 7116 razy
...
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1169
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Re: O polskich portach

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Nie spodziewaj się żadnego komentarza od tchórza. Za jakiś czas tchórz zamieści znowu jakieś kłamstawa i ukryje się w swojej norze.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4479
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Re: O polskich portach

Post autor: SmokEustachy »

Tadeusz Klimczyk pisze: 2022-05-10, 20:54 No to zacznij się geniuszu chwalić sukcesami Dobrej Zmiany na polu gospodarki morskiej ze szczególnym uwzględnieniem przemysłu stoczniowego. Zacznij od stoczni Nauta, Gryfia, SMW.... wal chłopie - wszyscy czekamy. Opowiedz coś o budowie promu. Śmiało chwal się realnymi sukcesami ekonomicznymi a nie wybagrowaniem 3 metrów dna czy podpisaniem umowy na bagrowanie.

Tłumaczenie Ci, że wszelkie prace w portach nie są zależą od tego jaka parta ma większość w samorządzie miejskim uważam za stratę czasu, musiałbyś iść o prostu do jakiejś szkoły.

Ten jedyny polski, katolicki i nienależący do Bantustanu terminal kontenerowy GTK został postawiony w 2017 r. w stan likwidacji. A czemuż to tak arcypolski i odwrócny dupą do lądu rząd PiS nie powstrzymał upadku tak patriotycznego przedsięwzięcia pozostawiając terminale kontenerowe w chińsko-filipińsko-singapurskich rękach ? To straszne przecież.
Nie można mieć wszystkiego.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: O polskich portach

Post autor: Peperon »

SmokEustachy pisze: 2022-05-14, 17:09 Nie można mieć wszystkiego.
Ale można mieć umiar w propagandzie sukcesu...
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

O polskich portach

Post autor: Piotr S. »

Tadeusz Klimczyk pisze: Nie spodziewaj się żadnego komentarza od tchórza. Za jakiś czas tchórz zamieści znowu jakieś kłamstawa i ukryje się w swojej norze.
O proszę proszę mistrzowie świata z gospodarki morskiej się znaleźli za waszych rządów Polska szybkimi krokami zmierzała w stronę bantustanu morskiego upadek stoczni dużo niższe przeładunki w portach niż te które są teraz czyli co za PiS u gospodarka morska się nie rozwija a dużo większe aktualne przeładunki niż to była za was to oczywiście propaganda PiS-owska .
Tak jakoś dziwnie się składa ,że nawet małe porty na środkowym wybrzeżu mają swój złoty czas na inwestycje i to akurat za PiSu min Łeba będzie portem dla serwisowców obsługujących fermy wiatrowe inwestycja w porcie dotyczyć będzie budowy ponad 200 metrowego nabrzeża przy którym będą mogły cumować 100 metrowe jednostki .
Natomiast Ustka stanie się całkiem sporym portem dla statków i transportowców o długości 200 metrów min: przewożących sprzęt wojskowy obydwa te projekty przeszły już
pierwsze etapy w UM w Gdyni .
No i jak to jest panie ,że za waszych czasów w tych tematach psy dupami szczekały a za czasów PiSu są to realne działania czym jeszcze będziesz się usprawiedliwiał aby promować swoich POlitycznych nieudaczników , którzy nie mieli żadnych wizji rozwoju gospodarki morskiej no bo niby jakie mieli ? czego dokonali przez 8 lat zapytałem ciebie w poprzednich wątkach i co otrzymałem nic jak zwykle bo fizycznie nic nie jesteś w stanie przedstawić ponieważ na planie fizycznym za 8 lat PO nic takiego się nie wydarzyło .
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1169
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

O polskich portach

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Do rzeczy czyli do poprzedniego wątku tchórzu.
Napoleon
Posty: 3981
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

O polskich portach

Post autor: Napoleon »

Natomiast Ustka stanie się całkiem sporym portem dla statków i transportowców o długości 200 metrów min: przewożących sprzęt wojskowy obydwa te projekty przeszły już
pierwsze etapy w UM w Gdyni .
Jak to skomentować? Coś w rodzaju kolejnego CPL?
W każdym razie burmistrz Ustki był całym projektem kompletnie zaskoczony. W ogóle nie wiedział o co chodzi.
Istniejący port jest portem komunalnym. Istnieją jakieś plany jego rozbudowy i unowocześnienia, ale nie mają kompletnie nic wspólnego z tymi fantasmagoriami. Jak dla mnie to jest jakaś gigantomania (port ma powstać de facto "na surowym korzeniu" i być własnością państwa - to ma być zupełnie nowy port!) połączona z szaleństwem.
Awatar użytkownika
SiSi
Posty: 219
Rejestracja: 2015-03-16, 14:11

O polskich portach

Post autor: SiSi »

Piotr S. pisze:
Tadeusz Klimczyk pisze: Nie spodziewaj się żadnego komentarza od tchórza. Za jakiś czas tchórz zamieści znowu jakieś kłamstawa i ukryje się w swojej norze.
O proszę proszę mistrzowie świata z gospodarki morskiej się znaleźli za waszych rządów Polska szybkimi krokami zmierzała w stronę bantustanu morskiego upadek stoczni dużo niższe przeładunki w portach niż te które są teraz czyli co za PiS u gospodarka morska się nie rozwija a dużo większe aktualne przeładunki niż to była za was to oczywiście propaganda PiS-owska .
Tak jakoś dziwnie się składa ,że nawet małe porty na środkowym wybrzeżu mają swój złoty czas na inwestycje i to akurat za PiSu min Łeba będzie portem dla serwisowców obsługujących fermy wiatrowe inwestycja w porcie dotyczyć będzie budowy ponad 200 metrowego nabrzeża przy którym będą mogły cumować 100 metrowe jednostki .
Natomiast Ustka stanie się całkiem sporym portem dla statków i transportowców o długości 200 metrów min: przewożących sprzęt wojskowy obydwa te projekty przeszły już
pierwsze etapy w UM w Gdyni .
No i jak to jest panie ,że za waszych czasów w tych tematach psy dupami szczekały a za czasów PiSu są to realne działania czym jeszcze będziesz się usprawiedliwiał aby promować swoich POlitycznych nieudaczników , którzy nie mieli żadnych wizji rozwoju gospodarki morskiej no bo niby jakie mieli ? czego dokonali przez 8 lat zapytałem ciebie w poprzednich wątkach i co otrzymałem nic jak zwykle bo fizycznie nic nie jesteś w stanie przedstawić ponieważ na planie fizycznym za 8 lat PO nic takiego się nie wydarzyło .
Jeśli mogę... :D
Piotr S. pytanie do Ciebie, co sie stało w 2016 r., że słupki na planszy poniżej skoczyły znacząco. :-D Tylko nie nawijaj, że to zasługa rządzących, jaka inwestycja, gdzie, kiedy zezwolono na inwestycje, kiedy ją rozpoczęto.. itp.

Z własnego doświadczenia, im mniej polityki, tym lepiej się ten biznes kręci. Mnie nie interesuje, a może inaczej, klientów raczej nie interesuje, kto siedzi w ławach przy ul. Wiejskiej. Często zresztą nie wiedzą.
Jest zapotrzebowanie na dobra, jest to opłacalne dla zainteresowanych, to towary płyną.
Mam gorącą nadzieję, że ten trend widoczny na planszy poniżej się utrzyma.

Co do stoczni - prom gotowy? :-D
Porty, wiesz, to nie chodzi o to aby wybetonować kawałek plaży i w świetle kamer i reflektorów przeciąć wstęgę. To ma przynieść kontretne zyski w określonej w biz planie perspektywie czasowej. W przeciwnym razie - patrz prom PPM...

Edit:
https://polska-morska.pl/2022/01/17/mar ... 3-mln-ton/
Załączniki
PM 2010-2018.JPG
PM 2010-2018.JPG (93.38 KiB) Przejrzano 6667 razy
...
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1169
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

O polskich portach

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Szczerze odradzam komentowanie jakichkolwiek wrzutek tego forumowego tchórza. Co parę tygodni obszczekuje tutaj swoich wrogów po czym ucieka do nory, by za jakiś czas pojawić się znowu jak gdyby nigdy nic. Nie reaguje na żadne merytoryczne odpowiedzi, niczego nie prostuje ani z niczego się nie wycofuje, choć jest łapany nieustannie na kłamstwach, przeinaczeniach i ignoranctwie. Rodzaj forumowego bota ale zbudowanego z białka.
ODPOWIEDZ