Identyfikacja okrętów

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
crolick
Posty: 4021
Rejestracja: 2004-01-05, 20:18
Lokalizacja: Syreni Gród
Kontakt:

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: crolick »

Wg Jordana:
- pierwsza modyfikacja IX-XII 1940 (m.in. podmieniona pelota za 138 mm)
- druga modyfikacja V-VII 1941 (m.in. wstawiono pylony pod 13,2 mm po bokach drugiego komina - dobrze widoczne na w/w zdjęciu)
IX 1941 był w San Diego
XII 1941 dotarł do Sydney
Ergo fotka circa VII-VIII 1941 (chyba :!: :?: )
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4445
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: pothkan »

crolick pisze: 2021-11-03, 19:02Ergo fotka circa VII-VIII 1941 (chyba :!: :?: )
Jeśli to Greenock, to odpada, bo od czerwca nie było już tam - po ponad półrocznym bazowaniu - pewnego sympatycznego okrętu, z którego wykonano tę fotkę 8)
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2000
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: dessire_62 »

Co to za okręt?
Podobno nasz. :-D Smok?
Załączniki
Bez nazwy.png
Bez nazwy.png (517.5 KiB) Przejrzano 1481 razy
Awatar użytkownika
wpk
Posty: 596
Rejestracja: 2004-02-23, 20:58
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: wpk »

dessire_62 pisze: 2022-02-24, 15:22 Co to za okręt?
Podobno nasz. :-D Smok?
Eustachy.
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2000
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: dessire_62 »

Tia, a ja myślałem że Telesfor
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2000
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: dessire_62 »

Są ludzie co mają wiedzę. :-D

Ptasznik napisał;
Holownik ''Tytan'', podnoszenie w 1939 przez Niemców.

Dźwigi 100 i 50 ton.
Drugie zdjęcie z aukcji znane, Nurek, a właściwie jego wrak.

Może MMW kupi?
Załączniki
Bez nazwy..png
Bez nazwy..png (468.31 KiB) Przejrzano 1410 razy
ptasznik
Posty: 386
Rejestracja: 2015-06-15, 23:05

Re: Identyfikacja okrętów

Post autor: ptasznik »

Podnoszenie ''Tytana'' znane z Wielkiej Księgi Statków, tylko miejsce nie zidentyfikowane.
Ciekawsze jednak co przesłania opar. Wygląda na bunkierkę, a jeśli nie ''Robur VII'' którego podniesiono bez wysięgnika, to może zdekompletowana ''Skarboferme''?
Załączniki
tytan podnoszenie 2_LI.jpg
tytan podnoszenie 2_LI.jpg (160.09 KiB) Przejrzano 910 razy
skarboferme.jpg
skarboferme.jpg (480.32 KiB) Przejrzano 910 razy
ptasznik
Posty: 386
Rejestracja: 2015-06-15, 23:05

Identyfikacja okrętów

Post autor: ptasznik »

Mam pytanie odnośnie poniższego zdjęcia. Wykonane na gdyńskiej plaży,a co jest w tle ???
Nie jest to Burza, Wicher, ani żaden ich protoplasta.
Załączniki
na plazy 1.JPG
na plazy 1.JPG (44.39 KiB) Przejrzano 559 razy
na plazy 2.jpg
na plazy 2.jpg (89.42 KiB) Przejrzano 559 razy
Awatar użytkownika
wpk
Posty: 596
Rejestracja: 2004-02-23, 20:58
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Identyfikacja okrętów

Post autor: wpk »

Wygląda jak któryś z Chacali/Jaguarów.
ptasznik
Posty: 386
Rejestracja: 2015-06-15, 23:05

Identyfikacja okrętów

Post autor: ptasznik »

No jasne, to one miały taki odstęp między drugim a trzecim kominem. Dzięki serdeczne.
Jaguar lub Chacal 10.09.1926 (nówki, półtora i trzy miesiące). Albo któryś z nich lub Leopard 08.08.1938.
Awatar użytkownika
wpk
Posty: 596
Rejestracja: 2004-02-23, 20:58
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Identyfikacja okrętów

Post autor: wpk »

:)
Szkoda, że nie wiadomo, z którego roku zdjęcie.

Dodano po 3 minutach 31 sekundach:
PS A tak w ogóle, to fajne jest.
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4445
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Identyfikacja okrętów

Post autor: pothkan »

ptasznik pisze: Podnoszenie ''Tytana'' znane z Wielkiej Księgi Statków, tylko miejsce nie zidentyfikowane.
Gdzieś w Basenie IX (który wtedy był nieukończony).
ptasznik
Posty: 386
Rejestracja: 2015-06-15, 23:05

Identyfikacja okrętów

Post autor: ptasznik »

Do plażowej serii.
Masakrycznie niewyraźne, ale może z prawej jest ''wilkowaty'', a prawy nawodny to jak poprzednio tylko w ujęciu 3/4 ?
Załączniki
na plazy 3.JPG
na plazy 3.JPG (90.81 KiB) Przejrzano 492 razy
na plazy 4.png
na plazy 4.png (603.83 KiB) Przejrzano 492 razy
ptasznik
Posty: 386
Rejestracja: 2015-06-15, 23:05

Identyfikacja okrętów

Post autor: ptasznik »

pothkan pisze: Gdzieś w Basenie IX (który wtedy był nieukończony).
Nabrzeże wygląda na betonowo-ziemne. Trawnik jakiś, jak przy ''B'' lub ''G'', a zdjęcie z podwyższenia, z dachu tej szopy.
Załączniki
Bez nazwy.png
Bez nazwy.png (518.95 KiB) Przejrzano 476 razy
1cc.jpg.3831c232e2c301c29eaa5ad5d545152e.jpg
1cc.jpg.3831c232e2c301c29eaa5ad5d545152e.jpg (152.07 KiB) Przejrzano 476 razy
Zrzut ekranu (1748).jpg
Zrzut ekranu (1748).jpg (161.4 KiB) Przejrzano 476 razy
Zrzut ekranu (1759).jpg
Zrzut ekranu (1759).jpg (340.89 KiB) Przejrzano 469 razy
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2000
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Identyfikacja okrętów

Post autor: dessire_62 »

Do plażowej serii.
Masakrycznie niewyraźne, ale może z prawej jest ''wilkowaty'', a prawy nawodny to jak poprzednio tylko w ujęciu 3/4 ?
a to nie to samo?
Załączniki
257777635_6862948047109452_8644487626317257762_n.jpg
257777635_6862948047109452_8644487626317257762_n.jpg (410.32 KiB) Przejrzano 411 razy
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4445
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Identyfikacja okrętów

Post autor: pothkan »

ptasznik pisze: Nabrzeże wygląda na betonowo-ziemne. Trawnik jakiś, jak przy ''B'' lub ''G'', a zdjęcie z podwyższenia, z dachu tej szopy.
Pasuje. Wkrótce po wojnie wypełniono tę "zatoczkę", są np. zdjęcia cumującej już przy pełnym nabrzeżu Błyskawicy w 1948-49.
ODPOWIEDZ