Identyfikacja okrętów

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: Marmik, crolick

ptasznik
Posty: 383
Rejestracja: 2015-06-15, 23:05

Identyfikacja okrętów

Post autor: ptasznik »

pothkan pisze: Pasuje. Wkrótce po wojnie wypełniono tę "zatoczkę"
Niemce ją wypełnili, jeszcze zdążyli się pobudować

Dodano po 35 minutach 1 sekundzie:
dessire_62 pisze: a to nie to samo?

Załączniki

257777635_6862948047109452_8644487626317257762_n.jpg
W zasadzie tak, w opisie wizyty są jednak albo tylko dwa niszczyciele, albo brakuje trzeciego niszczyciela. Wygląd portu też jakiś inny, molo jako ''I'' zamiast ''L'' i stoczni nie widać, ale przecie się rozbudowywał i zmieniał.
Musi być to, innego wyjścia nie ma i znowu historia do poprawki..

Upss. To nie port, to molo przy domu kuracyjnym. Port jest bardziej na prawo. :oops:
Załączniki
port gdynia lot 1944-2 (2).JPG
port gdynia lot 1944-2 (2).JPG (97.5 KiB) Przejrzano 449 razy
Zrzut ekranu (1779).png
Zrzut ekranu (1779).png (57.59 KiB) Przejrzano 448 razy
Zrzut ekranu (1780).png
Zrzut ekranu (1780).png (68.57 KiB) Przejrzano 448 razy
port gdynia 1.jpg
port gdynia 1.jpg (86.59 KiB) Przejrzano 448 razy
16ddb95365393e7e02432e18b0448d88.jpg
16ddb95365393e7e02432e18b0448d88.jpg (131.78 KiB) Przejrzano 412 razy
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2000
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Identyfikacja okrętów

Post autor: dessire_62 »

Wszystko fajne, tylko Typ Simoun nie brał udziału w wizycie.
ptasznik
Posty: 383
Rejestracja: 2015-06-15, 23:05

Identyfikacja okrętów

Post autor: ptasznik »

Nie brał, bo o nim nie napisano ? Co więc przedstawia zdjęcie ? Innej takiej wizyty nie było.
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2000
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Identyfikacja okrętów

Post autor: dessire_62 »

ptasznik pisze: Nie brał, bo o nim nie napisano ? Co więc przedstawia zdjęcie ? Innej takiej wizyty nie było.
bo wszedł do służby w grudniu?
Le Simoun est mis sur cale aux Ateliers et Chantiers de Saint Nazaire-Penhoët le 8 août 1923 lancé le 3 juin 1924 et et admis au service actif en décembre 1926.
https://forummarine.forumactif.com/t531 ... e-l-adroit
ptasznik
Posty: 383
Rejestracja: 2015-06-15, 23:05

Identyfikacja okrętów

Post autor: ptasznik »

W takim razie Jaguar i Chacal też nie brały udziału w wizycie w 1926 roku.

Podane na zalinkowanym forum daty service actif (służba czynna) pokrywają się dla wszystkich poza Simoun z datami In service (w służbie) na brytyjskiej stronie wiki typu Bourrasque, gdzie podano dla niego sierpień. Tam też w rubryce Completed (zakończony) widnieje data 29 kwietnia 1926 i jest ona taka sama na stronie francuskiej jako mise en service (uruchomiony), polskiej - ukończony, niemieckiej - indienststellung (uruchomiony) i rosyjskiej - wstupił w stroj (wszedł do służby). Nie wiem co w różnych krajach mieli na myśli przy tej dacie. Francuska wiki Simoun podaje kwiecień jako entre en service - wejście do służby, a grudzień jako przydział do 1. dywizjonu torpedowców.

Completed dla Chacal i Jaguar to 28.07 i 07.10, a entered service 23.12 i 19.11, ale jeszcze przed ukończeniem uczestniczyły one w rejsie po Bałtyku w połowie 1926 roku.
Jeśli w rejsie mogły uczestniczyć jednostki nie In serrvice, a nawet nie completed, to mógł w nim brać udział Simoun, który był i completed i in serviced. Nawet jeśli servise actif ma tu inne znaczenie, to i tak mógł płynąć z innymi podobnymi niedorobieńcami.
Są rzeczy na świecie, które się fi cośtam om nie śniły.
Załączniki
Zrzut ekranu (1831).png
Zrzut ekranu (1831).png (103.97 KiB) Przejrzano 320 razy
Zrzut ekranu (1820).png
Zrzut ekranu (1820).png (14.37 KiB) Przejrzano 320 razy
Zrzut ekranu (1825).png
Zrzut ekranu (1825).png (81 KiB) Przejrzano 320 razy
Zrzut ekranu (1824).png
Zrzut ekranu (1824).png (99.66 KiB) Przejrzano 320 razy
Zrzut ekranu (1826).png
Zrzut ekranu (1826).png (50.69 KiB) Przejrzano 320 razy
Zrzut ekranu (1827).png
Zrzut ekranu (1827).png (73.91 KiB) Przejrzano 320 razy
Awatar użytkownika
wpk
Posty: 573
Rejestracja: 2004-02-23, 20:58
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Identyfikacja okrętów

Post autor: wpk »

ptasznik pisze: niedorobieńcami
To słowo mnie urzekło. :)
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2000
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Identyfikacja okrętów

Post autor: dessire_62 »

ptasznik pisze: Nie brał, bo o nim nie napisano ?
No jednak napisano, zwracam honor :gazeta:
Pełny skład eskadry to Chacal, Jaguar, Simoun, Marsouin i Souffleur.

Fragment książki French Destroyers Torpilleurs D’escadre and Contre-Torpilleurs 1922-1956.
Załączniki
Bez nazwy..png
Bez nazwy..png (169.5 KiB) Przejrzano 298 razy
ptasznik
Posty: 383
Rejestracja: 2015-06-15, 23:05

Identyfikacja okrętów

Post autor: ptasznik »

I w ten sposób wspólnymi siłami wydatowaliśmy piękne zdjęcie. :piwo:
Gratuluję wytrwałości w szukaniu. Ja już odpuściłem z myślą, że ktoś pomylił rok w źródłach z których korzystał D.Steyer. Swoją drogą trzeba mieć odwagę wypuszczać w taki rejs eskadrę nieukończonych lub świeżo wcielonych jednostek. Souffleur wcielono 7 września, trzy dni przed przybyciem do Gdyni.
Takie piękne zdjęcie z Gdyni, a w podpisie data :shock: Pewnie zaraz po wodowaniu.
Załączniki
Souffleur_(1924).jpg
Souffleur_(1924).jpg (395.6 KiB) Przejrzano 264 razy
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2000
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Identyfikacja okrętów

Post autor: dessire_62 »

Suplement
Załączniki
Bez nazwyui.png
Bez nazwyui.png (512.65 KiB) Przejrzano 249 razy
ODPOWIEDZ