Jeżeli pokazanie komuś "wała" kosztuje 5 dych... Mimo wszystko trochę drogo. Do tej pory, jeśli już komuś pokazywałem, to raczej za darmoGdyby Polakow bylo 40.000.000 to by wyszlo po 50 PLN na glowe - zal ci piec dych zeby ruskim wala pokazac
Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Moderator: nicpon
Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
-
- Posty: 554
- Rejestracja: 2021-06-02, 12:36
Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Moze kts ma jekies relacje zdolowanych i zalamanych Rosjan po otwarciu Kanalu.
Ja nie widzialem nigdzie zadnego komentarza
Moze nie zauwazyli?
Ja nie widzialem nigdzie zadnego komentarza
Moze nie zauwazyli?
-
- Posty: 554
- Rejestracja: 2021-06-02, 12:36
Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Jakos watpie by mieli ochote cos takiego komentowac - jak im Kozakiewicz wala pokazal to sie ruskie gazety o tym rozpisywaly? No chyba ze tego nie zauwazyli
Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Ale przynajmniej za darmoEkshibicjonista
Tymczasem z tego co piszesz wynikałoby, że jesteśmy zbiorowością (oczywiście patriotyczną!) ekshibicjonistów, którzy jeszcze muszą płacić 5 dych od łebka by ktoś zwrócił na nich uwagę. A i to, jak widać, niekoniecznie skutkuje. Za mało płacimy by ktoś chciał nas oglądać?
Nawet, jeśli Ruskie nie pisały, to cały świat o tym jednak pisał. Aż się kiedyś zdziwiłem jak ten "gest Kozakiewicza" był popularny/sławny. O kanale piszą?...jak im Kozakiewicz wala pokazal to sie ruskie gazety o tym rozpisywaly?
Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Ale już utopione koszty zostały poniesione! Obecną rentowność liczy się od całkowicie innego poziomu inwestycji, i przynajmniej z lokalnego punkt widzenia ma takowa sens. To że nie zarobi na tym Polska to już wiadomo od początku. Niedorobienie tych ostatnich metrów jest błędem który obciąża politycznie obie strony, bo takie rzeczy muszą być dogadane zanim zrobi się najdroższą część. Teraz obstrukcja PO jest idiotyczna z politycznego punktu widzenia, bo im szybciej inwestycję się dokończy tym szybciej okaże się ona wtopą (bardzo adekwatne słowo, chodzi o sens dla całości). Ale najprawdopodobniej ekipa w Elblągu została poświęcona by można było pisać o idiotycznej inwestycji PiS co to nie umiał pociągnąć jeszcze 900 metrów przekopu, i można było bić w bęben "przekopu przez który nic nie pływa" jeszcze podczas wyborów 2023.Tadeusz Klimczyk pisze: ↑ Jak ktoś żyje w świecie wyobrażonym, tego nawet liczby i fakty nie przekonają. Tzw. temat 900-metrów to dyskusja zastępcza dla odwrócenia uwagi od sprawy zasadniczej - nikt i tak nie wie czemu ten Miś ma służyć. Chcieliśmy tym Misiem to i tamto, ale platformerski samorząd nie pozwala. No więc nawet jak się wybagruje te 900 metrów i pociągnie kanał do samej Warszawy to i tak żadnego sensu ekonomicznego tej inwestycji nie przybędzie.
-Panie Kapitanie! Toniemy!
-Jak nie Wy, to kto?
-Jak nie Wy, to kto?
-
- Posty: 1177
- Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
- Lokalizacja: Sopot
Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Że Cię jeszcze do tego rządu nie wzięli z takim ścisłym umysłem ekonomicznym....
Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Idiotyczny ruch ze strony opozycji w tym wypadku nazywa się to sabotaż , gdzie był 3 lata temu prezydent Elbląga i cała lokalna wierchuszka nawet na obrotnicę dla statków
w porcie nie byli w stanie zagwarantować środków aby mieć jakieś argumenty do rozmów z rządem na temat przyszłości tego portu .
Dzisiaj ci wszyscy aparatczycy rządzący w Elblągu ponieśli wizerunkową POrażkę doprowadzając swoimi decyzjami Elbląg do postpeerelowskiego bardaku i nie ma się
temu co dziwić ponieważ oni zawsze reprezentowali taki POziom .
w porcie nie byli w stanie zagwarantować środków aby mieć jakieś argumenty do rozmów z rządem na temat przyszłości tego portu .
Dzisiaj ci wszyscy aparatczycy rządzący w Elblągu ponieśli wizerunkową POrażkę doprowadzając swoimi decyzjami Elbląg do postpeerelowskiego bardaku i nie ma się
temu co dziwić ponieważ oni zawsze reprezentowali taki POziom .
Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Po prostu ścisłym. Ekonomii bym do tego nie mieszał.Tadeusz Klimczyk pisze: ↑ Że Cię jeszcze do tego rządu nie wzięli z takim ścisłym umysłem ekonomicznym...
-Panie Kapitanie! Toniemy!
-Jak nie Wy, to kto?
-Jak nie Wy, to kto?
-
- Posty: 1177
- Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
- Lokalizacja: Sopot
Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Święte słowa. Ekonomii nikt przy tym projekcie nie stosuje.
-
- Posty: 554
- Rejestracja: 2021-06-02, 12:36
Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
A niby dlaczego ma stosowac? Od poczatku wiadomo ze to projekt czysto polityczny. Mamy wlasna dziure w Mierzeji i nie musimy plywac po ruskich wodach plynac sobie lodeczka z/do Elblaga - takie nowe "okno na swiat" - jak kiedys Gdynia - tylko na miare naszych czasow - powiedzmy ze "lufcik na swiat" dorabianie do tego ekonomicznego lub jakiegokolwiek innego sensu jest bez sensu - narodowa dziura w Mierzeji to byl i jest (i zapewne pozostanie wobec mizernych szans na handel morski z Elblagiem) projekt polityczny - i tyle.Tadeusz Klimczyk pisze: ↑ Święte słowa. Ekonomii nikt przy tym projekcie nie stosuje.
Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Peceed, jest chociażby coś takiego jak amortyzacja. To co piszesz, wybacz, ale nie ma sensu!Ale już utopione koszty zostały poniesione! Obecną rentowność liczy się od całkowicie innego poziomu inwestycji...
Niby racja. Ale ponad 2 mld. to kosztowało, a kosztować jeszcze trochę może (i już kosztuje - remont drogi, załamanie się ruchu turystycznego itd.). Więc "ekonomiczną czkawką" to się jednak odbija.dorabianie do tego ekonomicznego lub jakiegokolwiek innego sensu jest bez sensu
Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Na czym polega to "załamanie się ruchu turystycznego"? Czy to wnioski na podstawie artykułów o majówce (właśnie powiązanych z remontem drogi)? Jeśli tak to jest to bardzo mocne nadużycie. Natomiast - jako punkt odniesienia - z pewnością określenie "załamanie się ruchu turystycznego" idealnie pasuje do covidowego lockdownu, gdy ludzie na mierzei żyjący głównie z turystyki musieli wbijać zęby w ściany.
I jakie są choćby ze dwa "itd"?
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
-
- Posty: 1177
- Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
- Lokalizacja: Sopot
Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Jednym z itd. jest pogłębiarka, zamówiona w Finlandii za sto kilkadziesiąt baniek, która będzie "na wyposażeniu" i utrzymaniu przekopu. Bo prądy morskie robią swoje i nieustannie dosypują materiału do Mierzei.
Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
A gdzie jest powiedziane że ta pogłębiarka ma służyć tylko i wyłącznie do utrzymywania przekopu ? przy takich parametrach jak choćby głębokość pogłębiania do 18 metrów spokojnie będzie ją można wykorzystać we wszystkich polskich portach a z braku w polskiej flocie nowoczesnych pogłębiarek przyda się jak najbardziej i na pewno nie będzie cały czas zatrudniana na przekopie gdyż przy tych parametrach szybko wykona swoja robotę na zalewie.
Przybliżona długość całkowita (z wyłączeniem połączenia dziobowego) 60,0 m;
Maksymalna szerokość, konstrukcyjna 12,0 m;
Maksymalna konstrukcyjna wartość zanurzenia 4,5 m;
Pojemność ładowni na najwyższym poziomie przelewu, przynajmniej powyżej 950 m³;
Głębokość pogłębiania poniżej linii wody 18 m;
Minimalna prędkość marszowa w stanie zanurzenia ładunkowego: 8 węzłów.
Przybliżona długość całkowita (z wyłączeniem połączenia dziobowego) 60,0 m;
Maksymalna szerokość, konstrukcyjna 12,0 m;
Maksymalna konstrukcyjna wartość zanurzenia 4,5 m;
Pojemność ładowni na najwyższym poziomie przelewu, przynajmniej powyżej 950 m³;
Głębokość pogłębiania poniżej linii wody 18 m;
Minimalna prędkość marszowa w stanie zanurzenia ładunkowego: 8 węzłów.