Sagging dla wspólczesnych statków

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
SiSi
Posty: 222
Rejestracja: 2015-03-16, 14:11

Sagging dla wspólczesnych statków

Post autor: SiSi »

Nurtuje mnie od pewnego czasu o ile może się 'wygiąć' współczesny statek transportowy - zbiornikowiec, drobnicowiec lub kontenerowiec.
Spotkałem się z wartością 33 cm (na sródokręciu) - konkretnie dla zbiornikowca o długości całkowitej 297 m. Mogą więcej bez uszkodzeń strukturarnych?
Ewentualnie hogging, dla jednostek pływających jak wyżej.

(Drewniane żaglowce, w szczególności wojenne pomijam, te potrafią się wygiać spokojnie o 100 cm przy 50 m długości na linii wodnej. :D )
...
Awatar użytkownika
Gregski
Posty: 985
Rejestracja: 2006-01-27, 21:47
Lokalizacja: Na Kociewiu albo na morzu

Sagging dla wspólczesnych statków

Post autor: Gregski »

Na moim statku od tego "gięcia się" to są problemy z kablami w torach na śródokręciu. Źle położyli.
Wśród ludzi człowiek dziczeje.
Waldemar Łysiak
Awatar użytkownika
SiSi
Posty: 222
Rejestracja: 2015-03-16, 14:11

Sagging dla wspólczesnych statków

Post autor: SiSi »

To ciągle ten gazowiec na dalekiej północy, tak? Ile musi się ugiąć aby były problemy z przewodami?
...
Awatar użytkownika
Gregski
Posty: 985
Rejestracja: 2006-01-27, 21:47
Lokalizacja: Na Kociewiu albo na morzu

Sagging dla wspólczesnych statków

Post autor: Gregski »

Nikt chyba pomiarów nie robił ale efekty widać. Teraz będzie stocznia i będą te tory modyfikować.
Gdy pracowałem na VLCC to gdy się spojrzało wzdłuż pokładu można było łatwo zauważyć jak statek się wygina na fali.
Wśród ludzi człowiek dziczeje.
Waldemar Łysiak
ODPOWIEDZ