Nasze fantazje okrętowe

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
janik41
Posty: 1328
Rejestracja: 2004-07-03, 22:16
Lokalizacja: Kopavogur
Kontakt:

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: janik41 »

Pytanie jest takie, czy przy tak przedstawionej elewacji tych dział były przydatne do strzelania na wprost, na jaką odległość miały by strzelać? Biorąc pod uwagę szybkostrzelność kogo miały powstrzymać?
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4364
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: karol »

AA, tu wracamy do tematu ORP Hood. Artyleria tego typu była do stawiania zapory ogniowej, która miała odstraszyć samoloty od lotu w jej strefie. Obrona bezpośrednia w jej wykonaniu, to był akt rozpaczy chyba?
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4535
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: SmokEustachy »

ORP Hood. Śmiałe
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6623
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Peperon »

Dawno nie wrzucałem jakichś nowości i watek jakoś przycichł.
Dzisiaj wrzucam przedyskutowany w blogu JKSBattleships projekt przebudowanego na krążownik przeciwlotniczy LC Tenryu, który został zakupiony przez PMW na przełomie lat 20-tych i 30-tych.
Konwersja miała miejsce w połowie lat 30-tych i ostatecznie dała, wzorowany na doświadczeniach brytyjskich, krążownik przeciwlotniczych.
Poniżej sylwetka ORP Gdynia i raport ze Springsharpa 2.1.
Tradycyjnie życzę miłego odbioru i dobrej zabawy.

Gdynia AAC mini.jpg
Gdynia AAC mini.jpg (40.62 KiB) Przejrzano 978 razy

Gdynia AAC
Poland Light cruiser rebuilt 1934 (Engine 1936)

Displacement:
3 604 t light; 3 718 t standard; 3 942 t normal; 4 120 t full load

Dimensions: Length overall / water x beam x draught
467,95 ft / 457,02 ft x 40,35 ft x 13,12 ft (normal load)
142,63 m / 139,30 m x 12,30 m x 4,00 m

Armament:
8 - 4,13" / 105 mm guns (4x2 guns), 35,32lbs / 16,02kg shells, 1932 Model
Dual purpose guns in deck mounts with hoists
on centreline, evenly spread, 2 raised mounts
Aft Main mounts separated by engine room
8 - 1,57" / 40,0 mm guns (4x2 guns), 1,95lbs / 0,89kg shells, 1934 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, all amidships, all raised mounts - superfiring
2 - 1,57" / 40,0 mm guns (1x2 guns), 1,95lbs / 0,89kg shells, 1934 Model
Anti-aircraft guns in deck mount
on centreline aft
8 - 0,52" / 13,2 mm guns (4x2 guns), 0,07lbs / 0,03kg shells, 1929 Model
Machine guns in deck mounts
on side, evenly spread, all raised mounts
Weight of broadside 303 lbs / 137 kg
Shells per gun, main battery: 200
6 - 21,7" / 550 mm above water torpedoes

Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 2,36" / 60 mm 192,26 ft / 58,60 m 14,11 ft / 4,30 m
Ends: Unarmoured
Main Belt covers 65% of normal length
Main belt does not fully cover magazines and engineering spaces

- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 0,79" / 20 mm 0,39" / 10 mm -

- Armour deck: 1,46" / 37 mm

Machinery:
Oil fired boilers, steam turbines,
Geared drive, 3 shafts, 54 151 shp / 40 397 Kw = 32,00 kts
Range 5 000nm at 12,00 kts
Bunker at max displacement = 402 tons

Complement:
248 - 323

Cost:
£1,817 million / $7,268 million

Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 38 tons, 1,0%
Armour: 647 tons, 16,4%
- Belts: 283 tons, 7,2%
- Torpedo bulkhead: 0 tons, 0,0%
- Armament: 11 tons, 0,3%
- Armour Deck: 353 tons, 9,0%
- Conning Tower: 0 tons, 0,0%
Machinery: 1 516 tons, 38,4%
Hull, fittings & equipment: 1 403 tons, 35,6%
Fuel, ammunition & stores: 337 tons, 8,6%
Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%

Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
2 665 lbs / 1 209 Kg = 75,4 x 4,1 " / 105 mm shells or 0,6 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,13
Metacentric height 1,6 ft / 0,5 m
Roll period: 13,4 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 59 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,25
Seaboat quality (Average = 1.00): 0,73

Hull form characteristics:
Hull has rise forward of midbreak
Block coefficient: 0,570
Length to Beam Ratio: 11,33 : 1
'Natural speed' for length: 21,38 kts
Power going to wave formation at top speed: 62 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 80
Bow angle (Positive = bow angles forward): 27,50 degrees
Stern overhang: -0,39 ft / -0,12 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 21,00 ft / 6,40 m
- Forecastle (11%): 20,01 ft / 6,10 m
- Mid (28%): 19,75 ft / 6,02 m (10,99 ft / 3,35 m aft of break)
- Quarterdeck (15%): 10,99 ft / 3,35 m
- Stern: 11,38 ft / 3,47 m
- Average freeboard: 13,52 ft / 4,12 m
Ship tends to be wet forward

Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 132,3%
- Above water (accommodation/working, high = better): 99,2%
Waterplane Area: 13 115 Square feet or 1 218 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 99%
Structure weight / hull surface area: 68 lbs/sq ft or 332 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 1,02
- Longitudinal: 1,00
- Overall: 1,00
Hull space for machinery, storage, compartmentation is cramped
Room for accommodation and workspaces is adequate
Poor seaboat, wet and uncomfortable, reduced performance in heavy weather
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4364
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: karol »

Te 105mm, to Bofors?

Dodano po 2 minutach 49 sekundach:
Torpedy pozycjonowane do brytyjskiego typu strzelania? W PMW? Ciekawostka, chociaż okręt wąski, to może metoda francuska by działała?
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6623
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Peperon »

Zgadza się. Sto piątki są Boforsa modelu zastosowanego na fińskich pancernikach obrony wybrzeża typu Vainamoinen.
Natomiast wyrzutnie torped są takie same, jak na niszczycielach PMW. Ustawione w oryginalnych miejscach.

Prawdziwa rewolucja kroi się przy drugiej wersji przebudowy Tenryu.
Ale to już trzeba będzie zobaczyć, bo nie da się opowiedzieć...
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4535
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: SmokEustachy »

Eee bez sensu
Aleksander
Posty: 86
Rejestracja: 2012-07-19, 14:34

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Aleksander »

Bardzo perspektywiczna modernizacja. W tym okresie jeszcze nie do końca zdawano sobie sprawę jaką rolę będzie odgrywać lotnictwo w ewentualnym konflikcie, aczkolwiek Brytyjczycy już wtedy modernizowali swoje krążowniki typu C na przeciwlotnicze. We wrześniu na pewno się przyda.
Jestem ciekaw następnego etapu.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4535
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: SmokEustachy »

Aleksander pisze: Bardzo perspektywiczna modernizacja. W tym okresie jeszcze nie do końca zdawano sobie sprawę jaką rolę będzie odgrywać lotnictwo w ewentualnym konflikcie, aczkolwiek Brytyjczycy już wtedy modernizowali swoje krążowniki typu C na przeciwlotnicze. We wrześniu na pewno się przyda.
Jestem ciekaw następnego etapu.
Do czego się przyda że się tak spytam? Raczej do niczego.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4364
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: karol »

Nie martw się, właśnie piszę opowieść o takim, ORP Smok Kaszubski nazywa się ;) Daję mu normalne zajęcia po Pekingu ;)
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6623
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Peperon »

SmokEustachy pisze: Do czego się przyda że się tak spytam? Raczej do niczego.
Na przykład do obrony plot portu w Gdyni lub bazy głównej.
Drugie zadanie to obrona plot portu w Helu.
Trzecie to wsparcie operacji minowania akwenów poza Zatoką Gdańską.
Inne zadania to w zależności od potrzeb i pomysłowości dowództwa floty.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Aleksander
Posty: 86
Rejestracja: 2012-07-19, 14:34

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Aleksander »

Ad. SmokEustachy
Do czego się przyda że się tak spytam? Raczej do niczego.
Sadzę, że zależy to od ogólnego podejścia do kampanii wrześniowej, a w szczególności do walk na wybrzeżu. Jeśli uwzględnimy przewagę przeciwnika to istotnie nie przyda się (prawie) do niczego. Takie stwierdzenie to oczywisty truizm. Jeśli jednak myślimy o stawianiu oporu, a właśnie tak Polacy myśleli, to każdy okręt może okazać się przydatny. Lotnictwo niemieckie wiadomo co sobą reprezentowało i praktycznie nie mieliśmy co mu przeciwstawić. Jednostka z silnym uzbrojeniem przeciwlotniczym mogła jednak strącić kilka samolotów bądź odpędzić czy nawet zniszczyć mniejsze jednostki, o ile rzecz jasna byłaby dobrze wykorzystana, nie w stylu wygaszania kotłów czy wyrzucania min za burtę.
Jasne, dysproporcja sił była zbyt wielka, nie wpłynęłoby to na wynik wojny, ale czasem okoliczności są takie, że trzeba walczyć bez nadziei na zwycięstwo I wtedy dobrze mieć czym walczyć. A tutaj widzimy jednostkę, która hipotetycznie, w jakiejś skali prawdopodobieństwa, mogłaby wejść w skład PMW; zresztą w połowie lat trzydziestych jeszcze nic nie było przesądzone i historia miała szansę potoczyć się inaczej. A ten dział odwołuje się do fantazji, więc wykorzystujmy to, przynajmniej można zapoznać się z wizerunkami i koncepcjami nowych jednostek; bo te stare, z tego realnego świata, są aż nazbyt dobrze znane.
Adam
Posty: 1771
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Adam »

Nie byłoby sensowniej postawić te 4x2 105mm na Gromach?
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6623
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Peperon »

Zawsze można dokupić :diabel:
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
maxgall
Posty: 161
Rejestracja: 2008-10-28, 08:01
Lokalizacja: Silesia

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: maxgall »

Cześć,
Poniżej moja druga nieudolna próba (po pierwszej nieudolnej lata temu...) pofantazjowania na temat alternatywnej rzeczywistości.
Tym razem Niderlandy końca okresu międzywojennego.
Niszczyciel eskortowy, pomniejszony typ Issac Sweers, przeznaczony do budowy w Sourabaya D. Y.
Długość: 98m
Szerokość: 10m
Zanurzenie: 2,8m
Wyporność (planowana): 1300 ts.
2 kotły Yarrow, turbiny 30 000 KM
3 x 120mm L/45 Wilton-Fijenoord no. 8 (licencja Bofors)
1 x 75mm Wilton-Fijenoord (licencja Bofors) AA
2 x 2 x 40mm Bofors AA
4 x 12,7mm Vickers AA
1 x 3 wt 533mm
NL des 3.jpg
NL des 3.jpg (26.69 KiB) Przejrzano 73 razy
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ