Nasze fantazje okrętowe
Nasze fantazje okrętowe
Pytanie jest takie, czy przy tak przedstawionej elewacji tych dział były przydatne do strzelania na wprost, na jaką odległość miały by strzelać? Biorąc pod uwagę szybkostrzelność kogo miały powstrzymać?
Nasze fantazje okrętowe
AA, tu wracamy do tematu ORP Hood. Artyleria tego typu była do stawiania zapory ogniowej, która miała odstraszyć samoloty od lotu w jej strefie. Obrona bezpośrednia w jej wykonaniu, to był akt rozpaczy chyba?
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
- SmokEustachy
- Posty: 4535
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Nasze fantazje okrętowe
Dawno nie wrzucałem jakichś nowości i watek jakoś przycichł.
Dzisiaj wrzucam przedyskutowany w blogu JKSBattleships projekt przebudowanego na krążownik przeciwlotniczy LC Tenryu, który został zakupiony przez PMW na przełomie lat 20-tych i 30-tych.
Konwersja miała miejsce w połowie lat 30-tych i ostatecznie dała, wzorowany na doświadczeniach brytyjskich, krążownik przeciwlotniczych.
Poniżej sylwetka ORP Gdynia i raport ze Springsharpa 2.1.
Tradycyjnie życzę miłego odbioru i dobrej zabawy.
Gdynia AAC
Poland Light cruiser rebuilt 1934 (Engine 1936)
Displacement:
3 604 t light; 3 718 t standard; 3 942 t normal; 4 120 t full load
Dimensions: Length overall / water x beam x draught
467,95 ft / 457,02 ft x 40,35 ft x 13,12 ft (normal load)
142,63 m / 139,30 m x 12,30 m x 4,00 m
Armament:
8 - 4,13" / 105 mm guns (4x2 guns), 35,32lbs / 16,02kg shells, 1932 Model
Dual purpose guns in deck mounts with hoists
on centreline, evenly spread, 2 raised mounts
Aft Main mounts separated by engine room
8 - 1,57" / 40,0 mm guns (4x2 guns), 1,95lbs / 0,89kg shells, 1934 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, all amidships, all raised mounts - superfiring
2 - 1,57" / 40,0 mm guns (1x2 guns), 1,95lbs / 0,89kg shells, 1934 Model
Anti-aircraft guns in deck mount
on centreline aft
8 - 0,52" / 13,2 mm guns (4x2 guns), 0,07lbs / 0,03kg shells, 1929 Model
Machine guns in deck mounts
on side, evenly spread, all raised mounts
Weight of broadside 303 lbs / 137 kg
Shells per gun, main battery: 200
6 - 21,7" / 550 mm above water torpedoes
Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 2,36" / 60 mm 192,26 ft / 58,60 m 14,11 ft / 4,30 m
Ends: Unarmoured
Main Belt covers 65% of normal length
Main belt does not fully cover magazines and engineering spaces
- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 0,79" / 20 mm 0,39" / 10 mm -
- Armour deck: 1,46" / 37 mm
Machinery:
Oil fired boilers, steam turbines,
Geared drive, 3 shafts, 54 151 shp / 40 397 Kw = 32,00 kts
Range 5 000nm at 12,00 kts
Bunker at max displacement = 402 tons
Complement:
248 - 323
Cost:
£1,817 million / $7,268 million
Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 38 tons, 1,0%
Armour: 647 tons, 16,4%
- Belts: 283 tons, 7,2%
- Torpedo bulkhead: 0 tons, 0,0%
- Armament: 11 tons, 0,3%
- Armour Deck: 353 tons, 9,0%
- Conning Tower: 0 tons, 0,0%
Machinery: 1 516 tons, 38,4%
Hull, fittings & equipment: 1 403 tons, 35,6%
Fuel, ammunition & stores: 337 tons, 8,6%
Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%
Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
2 665 lbs / 1 209 Kg = 75,4 x 4,1 " / 105 mm shells or 0,6 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,13
Metacentric height 1,6 ft / 0,5 m
Roll period: 13,4 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 59 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,25
Seaboat quality (Average = 1.00): 0,73
Hull form characteristics:
Hull has rise forward of midbreak
Block coefficient: 0,570
Length to Beam Ratio: 11,33 : 1
'Natural speed' for length: 21,38 kts
Power going to wave formation at top speed: 62 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 80
Bow angle (Positive = bow angles forward): 27,50 degrees
Stern overhang: -0,39 ft / -0,12 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 21,00 ft / 6,40 m
- Forecastle (11%): 20,01 ft / 6,10 m
- Mid (28%): 19,75 ft / 6,02 m (10,99 ft / 3,35 m aft of break)
- Quarterdeck (15%): 10,99 ft / 3,35 m
- Stern: 11,38 ft / 3,47 m
- Average freeboard: 13,52 ft / 4,12 m
Ship tends to be wet forward
Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 132,3%
- Above water (accommodation/working, high = better): 99,2%
Waterplane Area: 13 115 Square feet or 1 218 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 99%
Structure weight / hull surface area: 68 lbs/sq ft or 332 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 1,02
- Longitudinal: 1,00
- Overall: 1,00
Hull space for machinery, storage, compartmentation is cramped
Room for accommodation and workspaces is adequate
Poor seaboat, wet and uncomfortable, reduced performance in heavy weather
Dzisiaj wrzucam przedyskutowany w blogu JKSBattleships projekt przebudowanego na krążownik przeciwlotniczy LC Tenryu, który został zakupiony przez PMW na przełomie lat 20-tych i 30-tych.
Konwersja miała miejsce w połowie lat 30-tych i ostatecznie dała, wzorowany na doświadczeniach brytyjskich, krążownik przeciwlotniczych.
Poniżej sylwetka ORP Gdynia i raport ze Springsharpa 2.1.
Tradycyjnie życzę miłego odbioru i dobrej zabawy.
Gdynia AAC
Poland Light cruiser rebuilt 1934 (Engine 1936)
Displacement:
3 604 t light; 3 718 t standard; 3 942 t normal; 4 120 t full load
Dimensions: Length overall / water x beam x draught
467,95 ft / 457,02 ft x 40,35 ft x 13,12 ft (normal load)
142,63 m / 139,30 m x 12,30 m x 4,00 m
Armament:
8 - 4,13" / 105 mm guns (4x2 guns), 35,32lbs / 16,02kg shells, 1932 Model
Dual purpose guns in deck mounts with hoists
on centreline, evenly spread, 2 raised mounts
Aft Main mounts separated by engine room
8 - 1,57" / 40,0 mm guns (4x2 guns), 1,95lbs / 0,89kg shells, 1934 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, all amidships, all raised mounts - superfiring
2 - 1,57" / 40,0 mm guns (1x2 guns), 1,95lbs / 0,89kg shells, 1934 Model
Anti-aircraft guns in deck mount
on centreline aft
8 - 0,52" / 13,2 mm guns (4x2 guns), 0,07lbs / 0,03kg shells, 1929 Model
Machine guns in deck mounts
on side, evenly spread, all raised mounts
Weight of broadside 303 lbs / 137 kg
Shells per gun, main battery: 200
6 - 21,7" / 550 mm above water torpedoes
Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 2,36" / 60 mm 192,26 ft / 58,60 m 14,11 ft / 4,30 m
Ends: Unarmoured
Main Belt covers 65% of normal length
Main belt does not fully cover magazines and engineering spaces
- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 0,79" / 20 mm 0,39" / 10 mm -
- Armour deck: 1,46" / 37 mm
Machinery:
Oil fired boilers, steam turbines,
Geared drive, 3 shafts, 54 151 shp / 40 397 Kw = 32,00 kts
Range 5 000nm at 12,00 kts
Bunker at max displacement = 402 tons
Complement:
248 - 323
Cost:
£1,817 million / $7,268 million
Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 38 tons, 1,0%
Armour: 647 tons, 16,4%
- Belts: 283 tons, 7,2%
- Torpedo bulkhead: 0 tons, 0,0%
- Armament: 11 tons, 0,3%
- Armour Deck: 353 tons, 9,0%
- Conning Tower: 0 tons, 0,0%
Machinery: 1 516 tons, 38,4%
Hull, fittings & equipment: 1 403 tons, 35,6%
Fuel, ammunition & stores: 337 tons, 8,6%
Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%
Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
2 665 lbs / 1 209 Kg = 75,4 x 4,1 " / 105 mm shells or 0,6 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,13
Metacentric height 1,6 ft / 0,5 m
Roll period: 13,4 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 59 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,25
Seaboat quality (Average = 1.00): 0,73
Hull form characteristics:
Hull has rise forward of midbreak
Block coefficient: 0,570
Length to Beam Ratio: 11,33 : 1
'Natural speed' for length: 21,38 kts
Power going to wave formation at top speed: 62 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 80
Bow angle (Positive = bow angles forward): 27,50 degrees
Stern overhang: -0,39 ft / -0,12 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 21,00 ft / 6,40 m
- Forecastle (11%): 20,01 ft / 6,10 m
- Mid (28%): 19,75 ft / 6,02 m (10,99 ft / 3,35 m aft of break)
- Quarterdeck (15%): 10,99 ft / 3,35 m
- Stern: 11,38 ft / 3,47 m
- Average freeboard: 13,52 ft / 4,12 m
Ship tends to be wet forward
Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 132,3%
- Above water (accommodation/working, high = better): 99,2%
Waterplane Area: 13 115 Square feet or 1 218 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 99%
Structure weight / hull surface area: 68 lbs/sq ft or 332 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 1,02
- Longitudinal: 1,00
- Overall: 1,00
Hull space for machinery, storage, compartmentation is cramped
Room for accommodation and workspaces is adequate
Poor seaboat, wet and uncomfortable, reduced performance in heavy weather
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Nasze fantazje okrętowe
Te 105mm, to Bofors?
Dodano po 2 minutach 49 sekundach:
Torpedy pozycjonowane do brytyjskiego typu strzelania? W PMW? Ciekawostka, chociaż okręt wąski, to może metoda francuska by działała?
Dodano po 2 minutach 49 sekundach:
Torpedy pozycjonowane do brytyjskiego typu strzelania? W PMW? Ciekawostka, chociaż okręt wąski, to może metoda francuska by działała?
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Nasze fantazje okrętowe
Zgadza się. Sto piątki są Boforsa modelu zastosowanego na fińskich pancernikach obrony wybrzeża typu Vainamoinen.
Natomiast wyrzutnie torped są takie same, jak na niszczycielach PMW. Ustawione w oryginalnych miejscach.
Prawdziwa rewolucja kroi się przy drugiej wersji przebudowy Tenryu.
Ale to już trzeba będzie zobaczyć, bo nie da się opowiedzieć...
Natomiast wyrzutnie torped są takie same, jak na niszczycielach PMW. Ustawione w oryginalnych miejscach.
Prawdziwa rewolucja kroi się przy drugiej wersji przebudowy Tenryu.
Ale to już trzeba będzie zobaczyć, bo nie da się opowiedzieć...
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
- SmokEustachy
- Posty: 4535
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 2012-07-19, 14:34
Nasze fantazje okrętowe
Bardzo perspektywiczna modernizacja. W tym okresie jeszcze nie do końca zdawano sobie sprawę jaką rolę będzie odgrywać lotnictwo w ewentualnym konflikcie, aczkolwiek Brytyjczycy już wtedy modernizowali swoje krążowniki typu C na przeciwlotnicze. We wrześniu na pewno się przyda.
Jestem ciekaw następnego etapu.
Jestem ciekaw następnego etapu.
- SmokEustachy
- Posty: 4535
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Nasze fantazje okrętowe
Do czego się przyda że się tak spytam? Raczej do niczego.Aleksander pisze: ↑ Bardzo perspektywiczna modernizacja. W tym okresie jeszcze nie do końca zdawano sobie sprawę jaką rolę będzie odgrywać lotnictwo w ewentualnym konflikcie, aczkolwiek Brytyjczycy już wtedy modernizowali swoje krążowniki typu C na przeciwlotnicze. We wrześniu na pewno się przyda.
Jestem ciekaw następnego etapu.
Nasze fantazje okrętowe
Nie martw się, właśnie piszę opowieść o takim, ORP Smok Kaszubski nazywa się
Daję mu normalne zajęcia po Pekingu 
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Nasze fantazje okrętowe
Na przykład do obrony plot portu w Gdyni lub bazy głównej.SmokEustachy pisze: ↑ Do czego się przyda że się tak spytam? Raczej do niczego.
Drugie zadanie to obrona plot portu w Helu.
Trzecie to wsparcie operacji minowania akwenów poza Zatoką Gdańską.
Inne zadania to w zależności od potrzeb i pomysłowości dowództwa floty.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 2012-07-19, 14:34
Nasze fantazje okrętowe
Ad. SmokEustachy
Jasne, dysproporcja sił była zbyt wielka, nie wpłynęłoby to na wynik wojny, ale czasem okoliczności są takie, że trzeba walczyć bez nadziei na zwycięstwo I wtedy dobrze mieć czym walczyć. A tutaj widzimy jednostkę, która hipotetycznie, w jakiejś skali prawdopodobieństwa, mogłaby wejść w skład PMW; zresztą w połowie lat trzydziestych jeszcze nic nie było przesądzone i historia miała szansę potoczyć się inaczej. A ten dział odwołuje się do fantazji, więc wykorzystujmy to, przynajmniej można zapoznać się z wizerunkami i koncepcjami nowych jednostek; bo te stare, z tego realnego świata, są aż nazbyt dobrze znane.
Sadzę, że zależy to od ogólnego podejścia do kampanii wrześniowej, a w szczególności do walk na wybrzeżu. Jeśli uwzględnimy przewagę przeciwnika to istotnie nie przyda się (prawie) do niczego. Takie stwierdzenie to oczywisty truizm. Jeśli jednak myślimy o stawianiu oporu, a właśnie tak Polacy myśleli, to każdy okręt może okazać się przydatny. Lotnictwo niemieckie wiadomo co sobą reprezentowało i praktycznie nie mieliśmy co mu przeciwstawić. Jednostka z silnym uzbrojeniem przeciwlotniczym mogła jednak strącić kilka samolotów bądź odpędzić czy nawet zniszczyć mniejsze jednostki, o ile rzecz jasna byłaby dobrze wykorzystana, nie w stylu wygaszania kotłów czy wyrzucania min za burtę.Do czego się przyda że się tak spytam? Raczej do niczego.
Jasne, dysproporcja sił była zbyt wielka, nie wpłynęłoby to na wynik wojny, ale czasem okoliczności są takie, że trzeba walczyć bez nadziei na zwycięstwo I wtedy dobrze mieć czym walczyć. A tutaj widzimy jednostkę, która hipotetycznie, w jakiejś skali prawdopodobieństwa, mogłaby wejść w skład PMW; zresztą w połowie lat trzydziestych jeszcze nic nie było przesądzone i historia miała szansę potoczyć się inaczej. A ten dział odwołuje się do fantazji, więc wykorzystujmy to, przynajmniej można zapoznać się z wizerunkami i koncepcjami nowych jednostek; bo te stare, z tego realnego świata, są aż nazbyt dobrze znane.
Nasze fantazje okrętowe
Nie byłoby sensowniej postawić te 4x2 105mm na Gromach?
Nasze fantazje okrętowe
Zawsze można dokupić 

Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Nasze fantazje okrętowe
Cześć,
Poniżej moja druga nieudolna próba (po pierwszej nieudolnej lata temu...) pofantazjowania na temat alternatywnej rzeczywistości.
Tym razem Niderlandy końca okresu międzywojennego.
Niszczyciel eskortowy, pomniejszony typ Issac Sweers, przeznaczony do budowy w Sourabaya D. Y.
Długość: 98m
Szerokość: 10m
Zanurzenie: 2,8m
Wyporność (planowana): 1300 ts.
2 kotły Yarrow, turbiny 30 000 KM
3 x 120mm L/45 Wilton-Fijenoord no. 8 (licencja Bofors)
1 x 75mm Wilton-Fijenoord (licencja Bofors) AA
2 x 2 x 40mm Bofors AA
4 x 12,7mm Vickers AA
1 x 3 wt 533mm
Pozdrawiam
Poniżej moja druga nieudolna próba (po pierwszej nieudolnej lata temu...) pofantazjowania na temat alternatywnej rzeczywistości.
Tym razem Niderlandy końca okresu międzywojennego.
Niszczyciel eskortowy, pomniejszony typ Issac Sweers, przeznaczony do budowy w Sourabaya D. Y.
Długość: 98m
Szerokość: 10m
Zanurzenie: 2,8m
Wyporność (planowana): 1300 ts.
2 kotły Yarrow, turbiny 30 000 KM
3 x 120mm L/45 Wilton-Fijenoord no. 8 (licencja Bofors)
1 x 75mm Wilton-Fijenoord (licencja Bofors) AA
2 x 2 x 40mm Bofors AA
4 x 12,7mm Vickers AA
1 x 3 wt 533mm
Pozdrawiam