Na cenę to bym raczej nie patrzył.
Natomiast prędkość musiałem poświęcić, bo inaczej by się nie spiął w parametrze hull strength overall i wynosiłby w granicach 0,94 - 0,96.
Dlatego zredukowałem prędkość maksymalną o 2 węzły, ekonomiczną zjechałem z 18 do 15 węzłów i zasięg o 500 mil.
W zamian dostał nowy pancerz burtowy i wzmocnienie pokładu. Do tego wymiana maszynowni na nową oraz uzbrojenia średniego i małego kalibru.
Tak to pokrótce wygląda w cyferkach.
Wizja artystyczna się tworzy...
Obu wersji.
Nasze fantazje okrętowe
Nasze fantazje okrętowe
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Nasze fantazje okrętowe
Pełna zgoda. Okręt wyszedłby bardzo użyteczny. Ale za co aż 2,8 mln funtów?! Co by najwięcej kosztowało? Uzbrojenie główne byłoby stare jak rozumiem. Więc co? Siłownia? Aż tyle?Bardzo się podoba. Najbardziej 32 węzły. Najmniej cena.
Pancerniki typu Queen Elizabeth kosztowały mniej niż 2,5 mln funtów za sztukę. A tu tyle za przebudowę? Dewaluacja funta w okresie międzywojennym w stosunku do 1914 roku nie była aż tak duża i (piszę z pamięci) chyba nie wyniosła więcej jak 20-25 %?
Może lepiej byłoby zbudować nowy okręt od podstaw?
Nasze fantazje okrętowe
Przecież wyraźnie napisałem, że wyceną programu nie ma się co przejmować. Podany koszt jest ceną za nowy okręt.
Bawię się programem od kilku lat, ale nie wiem czy ma funkcję modernizacji lub przebudowy okrętu.
Może de Villars, gdyby tu zaglądnął, mógłby coś powiedzieć w tym temacie.
I jeszcze ciekawostka, bo zerknąłem na wyceny obu wersji - oryginalnej i przebudowanej.
Wynoszą one: oryginał - £2,519 million / $10,078 million ; przebudowana - 2,839 million / $11,355 million.
Różnica wynosi 320 tys. funtów.
Pytanie brzmi: Czy taki mógłby być koszt przebudowy i modernizacji Tygryska w latach 1935-38 ?
Bawię się programem od kilku lat, ale nie wiem czy ma funkcję modernizacji lub przebudowy okrętu.
Może de Villars, gdyby tu zaglądnął, mógłby coś powiedzieć w tym temacie.
I jeszcze ciekawostka, bo zerknąłem na wyceny obu wersji - oryginalnej i przebudowanej.
Wynoszą one: oryginał - £2,519 million / $10,078 million ; przebudowana - 2,839 million / $11,355 million.
Różnica wynosi 320 tys. funtów.
Pytanie brzmi: Czy taki mógłby być koszt przebudowy i modernizacji Tygryska w latach 1935-38 ?
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Nasze fantazje okrętowe
Przepraszam, źle zrozumiałem. Umknęło mi, że to koszt nowej jednostki.Przecież wyraźnie napisałem, że wyceną programu nie ma się co przejmować. Podany koszt jest ceną za nowy okręt.
Myślę, że to by kosztowało więcej. I to znacznie więcej niż te 320 tys. funtów. Przy takim zakresie jaki podałeś. Ale nie odważę się spekulować ile. Tym bardziej, że to nie jest mój okres.Czy taki mógłby być koszt przebudowy i modernizacji Tygryska w latach 1935-38 ?
Nasze fantazje okrętowe
Pytałem dwóch blogerów (JKS-a i właśnie de Villarsa) o możliwość modernizacji okrętów w Springsharpie. Obaj zgodnie stwierdzili, że program nie posiada takowej funkcji. JKS wyjaśnił, jak on szacuje modernizacje okrętów dla potrzeb bloga, ale raczej nie będę się bawił w tak żmudne liczenie na piechotę...
Natomiast co do kosztów modernizacji Tygryska, to sądzę, że bliżej by mu było do 2,5 miliona funtów, niż 320 tysi.
Nic się nie stało. Takie rzeczy się zdarzają.
Natomiast co do kosztów modernizacji Tygryska, to sądzę, że bliżej by mu było do 2,5 miliona funtów, niż 320 tysi.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Nasze fantazje okrętowe
Pełna zgoda.Natomiast co do kosztów modernizacji Tygryska, to sądzę, że bliżej by mu było do 2,5 miliona funtów, niż 320 tysi.
Tak w ogóle to temat modernizacji Tigera mnie zaciekawił, bo zawsze uważałem, że wycofanie tego okrętu ze służby było błędem Brytyjczyków. Biorąc pod uwagę realia nadchodzącej wojny, to Tiger byłby bardziej użyteczny niż np. jakiś pancernik typu R. Odpowiadające mu japońskie jednostki typu Kongo sprawiały się całkiem dobrze.