Nasze fantazje okrętowe

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4630
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: SmokEustachy »

8x283mm (4xII) układ 2:2

bez sęsu
Awatar użytkownika
Kpt.G
Posty: 922
Rejestracja: 2013-10-11, 14:22

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Kpt.G »

Przyjmując że okręty miałby służyć w die Kriegsmarine to raczej oczywiste że do przynajmniej 1938, będą trzymać się kalibru dział 283mm, a układ 2:2 był znany i lubiany w marynarce (przynajmniej starym piernikom), poza tym artylerzyści woleli baterie 8 dział. Do tego dochodzi jeszcze współdzielenie ammo z kieszonkami/Scharnhorst'ami aka ułatwiamy sobie logistykę, (między innymi dlatego druga seria nie miała już dział 240mm) produkcję zresztą też sobie ułatwiamy, bo łatwiej wypluć fabryce 40 dział 283mm aniżeli tyle samo dział 380+. Na koniec do polowania na handlowce i ew bijatyki z krążownikiem (lekki/ciężki) ten kaliber będzie, praktyczniejszy i więcej niż wystarczający, zresztą i tak już ten Seerauber ma przewagę nad kieszonką bo ma dział 8 nie 6 i lepszą skórkę...
"Jesteś UPIERDLIWY!" Nie.. ja jestem Ciekawy i drążę niektóre interesujące mnie tematy.. a że zadaję dużo pytań? "Kto pyta nie błądzi" głosi powiedzenie. ;)
Jakże daleko z Domu do Morza!
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6746
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Peperon »

@ Kpt.G. Popełniasz błąd, bo amunicja dla kieszonek była inna niż dla Scharnhorstów. Przede wszystkim pociski dla pierwszych były lżejsze o około 30 kg.
@ SmokEustachy. Wyjaśnisz, dlaczego taki układ jest bez sensu ?
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4630
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: SmokEustachy »

Bo mają już zrobione wieże 3działowe i niech takie trzaskają.
Sęs=sens z przekąsem
Awatar użytkownika
Kpt.G
Posty: 922
Rejestracja: 2013-10-11, 14:22

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Kpt.G »

@Peperon
Źle sformułowałem zdanie z 2ch powodów, 1 nigdy nie zdecydowałem się (albo skleroza) jaki typ armat miał się pojawić, ten z Szarego czy z kieszonek, a wiem że to były dwa różne działa na dwie różne amunicje. 2: nie chciałem też dodawać kolejnego (3ciego) "lekkiego" ciężkiego kalibru jak np 305mm czy "super" ciężkiego 283mm.

@SmokEustachy
użyłem dwulufowych wież z jeszcze z tych powodów:
-łatwiejsze w produkcji
-o wiele bardziej niezawodne niż wieże 3lufowe a w porównaniu z innymi wieżami 4ro rurowymi praktycznie bezawaryjne
-łatwiej je sensowniej opancerzyć
-całkiem niezłe bezpieczeństwo i szybkostrzelność per-działo (mniej czekania na drugą lufę czyli mniej niepełnych salw)
-ogólna wygoda obsługi...
"Jesteś UPIERDLIWY!" Nie.. ja jestem Ciekawy i drążę niektóre interesujące mnie tematy.. a że zadaję dużo pytań? "Kto pyta nie błądzi" głosi powiedzenie. ;)
Jakże daleko z Domu do Morza!
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6746
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Peperon »

@ Kpt.G. Rozumiem Twoje tłumaczenia.

Czas chyba zakończyć zabawę w przeróbki krążownika liniowego Tiger.
Dzisiaj modernizacja na potrzeby Royal Navy. Sądzę, że byłby całkiem niezły w realizacji zadań ochrony szlaków konwojowych na Atlantyku, jak i na dalekiej północy.
Oprócz sylwetki daję pełny raport ze Springsharpa 2.1
Jak zwykle życzę miłej zabawy...
Tiger po rekonstrukcji.jpg
Tiger po rekonstrukcji.jpg (105.83 KiB) Przejrzano 304 razy
Tiger United Kingdom
Battlecruiser laid down 1911 in service 1913, rebuilt 1935-1938 (Engine 1937)

Displacement:
29 681 t light; 31 059 t standard; 32 363 t normal; 33 406 t full load

Dimensions: Length overall / water x beam x draught
704,46 ft / 698,49 ft x 90,55 ft (Bulges 103,67 ft) x 28,54 ft (normal load)
214,72 m / 212,90 m x 27,60 m (Bulges 31,60 m) x 8,70 m

Armament:
6 - 13,50" / 343 mm guns (3x2 guns), 1 231,26lbs / 558,49kg shells, 1911 Model
Breech loading guns in turrets (on barbettes)
on centreline ends, majority forward, 1 raised mount - superfiring
2 - 13,50" / 343 mm guns (1x2 guns), 1 231,26lbs / 558,49kg shells, 1911 Model
Breech loading guns in a turret (on a barbette)
on centreline amidships
16 - 4,49" / 114 mm guns (8x2 guns), 45,20lbs / 20,50kg shells, 1935 Model
Dual purpose guns in deck mounts with hoists
on side, all amidships
16 - 1,57" / 40,0 mm guns (4x4 guns), 1,95lbs / 0,89kg shells, 1936 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, all amidships, all raised mounts - superfiring
16 - 0,50" / 12,7 mm guns (4x4 guns), 0,06lbs / 0,03kg shells, 1926 Model
Machine guns in deck mounts
on side, evenly spread, 2 raised mounts
Weight of broadside 10 606 lbs / 4 811 kg
Shells per gun, main battery: 120

Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 11,4" / 290 mm 456,04 ft / 139,00 m 13,12 ft / 4,00 m
Ends: Unarmoured
Upper: 5,98" / 152 mm 456,04 ft / 139,00 m 9,02 ft / 2,75 m
Main Belt covers 100% of normal length

- Torpedo Bulkhead and Bulges:
1,50" / 38 mm 456,04 ft / 139,00 m 39,24 ft / 11,96 m

- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 12,0" / 305 mm 5,98" / 152 mm 12,0" / 305 mm
2nd: 12,0" / 305 mm 5,98" / 152 mm 12,0" / 305 mm
3rd: 1,50" / 38 mm 0,98" / 25 mm 1,50" / 38 mm

- Armour deck: 4,72" / 120 mm, Conning tower: 12,01" / 305 mm

Machinery:
Oil fired boilers, steam turbines,
Geared drive, 4 shafts, 118 941 shp / 88 730 Kw = 29,00 kts
Range 5 000nm at 15,00 kts
Bunker at max displacement = 2 347 tons

Complement:
1 206 - 1 568

Cost:
£13,279 million / $53,116 million

Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 1 326 tons, 4,1%
Armour: 11 816 tons, 36,5%
- Belts: 3 971 tons, 12,3%
- Torpedo bulkhead: 991 tons, 3,1%
- Armament: 2 741 tons, 8,5%
- Armour Deck: 3 851 tons, 11,9%
- Conning Tower: 263 tons, 0,8%
Machinery: 3 257 tons, 10,1%
Hull, fittings & equipment: 13 282 tons, 41,0%
Fuel, ammunition & stores: 2 682 tons, 8,3%
Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%

Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
53 553 lbs / 24 291 Kg = 43,5 x 13,5 " / 343 mm shells or 9,3 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,06
Metacentric height 4,8 ft / 1,5 m
Roll period: 19,8 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 74 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,63
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,33

Hull form characteristics:
Hull has rise forward of midbreak
Block coefficient: 0,548
Length to Beam Ratio: 6,74 : 1
'Natural speed' for length: 26,43 kts
Power going to wave formation at top speed: 54 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 56
Bow angle (Positive = bow angles forward): -19,00 degrees
Stern overhang: -1,94 ft / -0,59 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 34,19 ft / 10,42 m
- Forecastle (22%): 30,71 ft / 9,36 m
- Mid (68%): 28,90 ft / 8,81 m (20,57 ft / 6,27 m aft of break)
- Quarterdeck (17%): 20,83 ft / 6,35 m
- Stern: 21,26 ft / 6,48 m
- Average freeboard: 27,46 ft / 8,37 m

Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 82,8%
- Above water (accommodation/working, high = better): 191,8%
Waterplane Area: 44 058 Square feet or 4 093 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 112%
Structure weight / hull surface area: 191 lbs/sq ft or 931 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 0,94
- Longitudinal: 1,81
- Overall: 1,00
Hull space for machinery, storage, compartmentation is excellent
Room for accommodation and workspaces is excellent
Ship has slow, easy roll, a good, steady gun platform
Good seaboat, rides out heavy weather easily
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
maxgall
Posty: 179
Rejestracja: 2008-10-28, 08:01
Lokalizacja: Silesia

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: maxgall »

Peperonie, pom-pomy 4 lufowe?
Nie myślałeś może o zwiększeniu mocy siłowni? Taka jak na Renown pwinna się spokojnie zmieścić. Raczej nie zrobiło by to z Tigera wyścigówki, ale dodatkowe pół węzła może by udało się uzyskać.
Awatar użytkownika
esem
Posty: 359
Rejestracja: 2007-05-19, 19:10
Lokalizacja: Wrocław

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: esem »

Wieże 13,5" miały maksymalny kąt podniesienia luf 20deg i dlatego też poszedł na żyletki. Dopiero jako działa kolejowe miały 40deg (1939r.). Ale kto by budował nowe wieże do starych okrętów (pancerniki też by na to czekały)? Może adaptować wieże z nowych KGV i działa 16".
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6746
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Peperon »

maxgall pisze: Peperonie, pom-pomy 4 lufowe?
Nie myślałeś może o zwiększeniu mocy siłowni? Taka jak na Renown pwinna się spokojnie zmieścić. Raczej nie zrobiło by to z Tigera wyścigówki, ale dodatkowe pół węzła może by udało się uzyskać.
Zgadza się, pom-pomy są czterolufowe. Chociaż pierwotnie myślałem o zestawie 1 x VIII + 2 x IV. Jednak wtedy nie zmieściłbym w raporcie wkm-ów.
esem pisze: Wieże 13,5" miały maksymalny kąt podniesienia luf 20deg i dlatego też poszedł na żyletki...
Wieże Queen Elizabethek również miały kąt podniesienia 20 stopni, ale nie było problemów z jego powiększeniem do 30.
Zresztą Japończycy pokazali dobitnie, jak przerabia się stare wieże. Byli jedynymi, którzy drastycznie zwiększyli kąt podniesienia do 43 stopni swoich 14-to calówek. Co prawda robili to na raty, ale to już inna historia. A pierwotny kąt podniesienia wynosił 25 stopni.
Wszystko zależy więc od doktryny i zapisów traktatowych.
Anglicy mieli wystarczającą ilość okrętów uzbrojonych w działa 15-to calowe, więc nie musieli trzymać starszych okrętów z mniejszymi armatami.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
Kpt.G
Posty: 922
Rejestracja: 2013-10-11, 14:22

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Kpt.G »

Nie chce nić mówić ale tu okręt JUŻ zyskał na prędkości maksymalnej, bo jako "nówka sztuka" osiągał 28w tu ma 29w, do tego dodatkowe "parę" mm (z pamięci 50-40mm?) na burcie. Zaś zyskanie Baterii dział 114mm to dla niego całkiem niezłe wzmocnienie opl., moje wątpliwości budzi jedynie stanowisko pomiędzy wieżami rufowymi, cytując pewną sławną postać z kreskówki: To nie jest dobre miejsce dla Eda!. Podmuch 343mm może nie być zdrowy tak dla obsady (jest raczej wątpliwe by była obecna przy prowadzeniu ognia z art. głównej ale różne przypadki na wojenkach chodzą...) jak i dla oporządzenia stanowiska, może dwa stanowiska (po jednym na burtę) pokład niżej byłoby troszkę lepiej? Nie mogę też powiedzieć że ten "monumentalny" mostek Brytów jest piękny (jakoś nie pasuje do tego konkretnego okrętu), ale za to jest całkiem praktyczny i zdecydowanie lepszy niż ta azjatycka "pagoda zamkowa". Komin bym chyba dał nieco "szerszy" i lekko pochylony, coś jak na Leandrach?
Czy wspominałem że lubię Tiger'a?
"Jesteś UPIERDLIWY!" Nie.. ja jestem Ciekawy i drążę niektóre interesujące mnie tematy.. a że zadaję dużo pytań? "Kto pyta nie błądzi" głosi powiedzenie. ;)
Jakże daleko z Domu do Morza!
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6746
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Peperon »

Dobrze, że wspomniałeś o tym, bo zapomniałem o drugiej części odpowiedzi dla maxgalla.
Siłownia została całkiem wymieniona na nową o mocy zwiększonej prawie 50%. Było 85 tys. SHP, a jest ponad 118 tys. SHP. Spowodowało to wzrost prędkości o 1 węzeł, pomimo wzrostu szerokości o 4 metry. Wyporność normalna również wzrosła o ponad 4 000 ts, co ma wpływ na spadek prędkości.
Dodatkowo należy wziąć pod uwagę wymianę opancerzenia na nowe, które było grubsze, a co za tym idzie, o większej wytrzymałości na ciosy. No i nie należy zapominać o nowym uzbrojeniu pomocniczym, które w całości jest przystosowane do zwalczania samolotów.

W kwestii ustawienia dwóch zestawów wkm-ów 12,7 mm na nadbudówce nad maszynownią powiem tyle, że w tym rejonie okrętu nie ma dobrych miejsc dla tego rodzaju uzbrojenia. Dotyczy to nie tylko wkm-ów, ale w późniejszym czasie również działek 20 mm, które mogłyby być wstawione jako wzmocnienie obrony plot. Lokalizacja wież AG powoduje narażenie na podmuch prawie połowę długości kadłuba. Jedynym wyjściem byłby zakaz obsadzania tych stanowisk w czasie akcji z użyciem najcięższych dział. Zapewne często by to nie następowało, bo podczas DWS wielu okazji nie było.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
Kpt.G
Posty: 922
Rejestracja: 2013-10-11, 14:22

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Kpt.G »

Prawdę mówiąc: jestem ciekaw czy wydłużenie dziobu i rufy odpowiednio o 4 i 2m pozytywnie wpłynęłoby na szybkość? Okręt pewnie znowu by przytył, ale to już byłaby też sztuka dla sztuki... chociaż można by tam upchnąć dodatkowy mazut. :lol:
"Jesteś UPIERDLIWY!" Nie.. ja jestem Ciekawy i drążę niektóre interesujące mnie tematy.. a że zadaję dużo pytań? "Kto pyta nie błądzi" głosi powiedzenie. ;)
Jakże daleko z Domu do Morza!
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6746
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Peperon »

A patrzyłeś w tabelę na stronie 276 z wersjami dla Holandii ?
Tam są różne wersje z dłuższym kadłubem na dziobie.
Siłownie też są dużo silniejsze, a prędkości większe. Chociaż zasięgi nie powalają.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4630
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: SmokEustachy »

Peperon pisze: A patrzyłeś w tabelę na stronie 276 z wersjami dla Holandii ?
Tam są różne wersje z dłuższym kadłubem na dziobie.
Siłownie też są dużo silniejsze, a prędkości większe. Chociaż zasięgi nie powalają.
To już sensowniej będzie zostawić jakiś np. maszt a resztę okrętu do niego dobudować od zera.
Awatar użytkownika
Kpt.G
Posty: 922
Rejestracja: 2013-10-11, 14:22

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Kpt.G »

@Peperon
Spojrzałem i przyznam że mam pewne wątpliwości do tych z prędkością 32w+, ale niech będzie. :-D

@SmokEustachy
to nie jest tanie rozwiązanie... XD

Dobra ostatnie, pamiętam że miałem jeszcze zmajstrować 4 albo 5 Rauberów, z czego tylko ten pierwszy w wliczbie 1 szt miałby wejść, pozostałe 2 byłby pochodną i (minimalnie) lepiej opancerzoną okrętów typu O z działami 350, a ostatni na prośbę Adolfusa, z 406mml jako propozycja B. Tyle pamiętam.

nazwa: Seerauber (1940) Plan Wojenny
Wymiary
~192(198?)m długi, ~27,6m szeroki, ~9m zanurzenie

Wyporność:
~19 600 ton standardowa; pełna ~22 800 ton

Napęd:
3 zespoły po 4 Diesle podłączone pod wały przez przekładnię, napędzające 3 śruby

Prędkość:
Maksymalna ~29w
Ekonomiczna ~19w
Zasięg 17 800Mm/~19w

Uzbrojenie:
8x283mm (4xII) układ 2:2
12x150mm (4xIII) wieże na burtach
12x88-105mm (6xII) część na pokładzie gł część na nadbudówkach
9x37mm (9xI)
12x20mm (2xIV,4xI)
8x533mm wt (2xIV układ jak na Kieszonkach)+16 torped zapasu


Pancerz:
Burty 180-90mm zamknięte od dziobu i rufy 152-120 mm
Pokład pancerny 60mm + skos 60mm
Artyleria główna 200-90mm
Barbety art. gł. do 260mm
Art śr. do 60mm
Barbety śr. do 60mm
GSD do 203-90mm
TDS 40mm + 16mm

Notki:
Elektronika (poza tą domyślną)
-FMG 39 radar
-Szumonamiernik
Pozostałe:
-katapulta, 2 samoloty, 2 hangary małe po bokach nadbudówki rufowej
-Dużo Duuużo spawania kadłuba
-8e pokolenie
-wzmocnienia przeciwlodowe

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Okręciki powstały jako jednostki mające współpracować z Seerauberami (docelowo 2 do 4 "scoutów" + Seerauber i do 3 zaopatrzeniowców), na chwilę obecną mam tylko ten typ, powstały w oparciu o nieco powiększony kadłub Emdena, następne (z tego co pamiętam) mały być podobne lub pośrednie to "Emdena 2", przy czym nieco lżej uzbrojone i art. gł w osi okrętu.

nazwa: Meeresdieb (1905) (12 jednostek)
Wymiary
~129m długi, ~15,9m szeroki, ~5.5m zanurzenie

Wyporność:
~3800 ton standardowa; pełna ~4300 ton

Napęd:
4 Turbiny parowe przez przekładnię, napędzające 4 śruby

Prędkość: Turbiny
Maksymalna ~26w
Ekonomiczna ~14w
Zasięg 5700Mm/~14w

Uzbrojenie:
4x150mm (4xI) po jednym stanowisku w masce na dziobie, rufie i obu burtach
6x105mm (6xI) stanowiska w maskach na burtach
8x52mm (12xI) kazamaty
4x450mm wt (po jednej wyrzutni na dziób, burty i rufa podwodne)+8 torped zapasu


Pancerz:
Burty 30mm zamknięte od dziobu i rufy 30 mm
Pokład pancerny 30mm + skos 15mm
Kazamaty 20mm
Artyleria główna do 50mm
GSD do 80mm


Notki:
Elektronika (poza tą domyślną)
-telegraf bezprzewodowy
Pozostałe:
-na razie dostrugany typ na szybko nowych "scoutów"


No to do następnego napadu. :)
"Jesteś UPIERDLIWY!" Nie.. ja jestem Ciekawy i drążę niektóre interesujące mnie tematy.. a że zadaję dużo pytań? "Kto pyta nie błądzi" głosi powiedzenie. ;)
Jakże daleko z Domu do Morza!
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4630
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Nasze fantazje okrętowe

Post autor: SmokEustachy »

Kpt.G pisze: @Peperon
Spojrzałem i przyznam że mam pewne wątpliwości do tych z prędkością 32w+, ale niech będzie. :-D

@SmokEustachy
to nie jest tanie rozwiązanie... XD
tańsze niż rozgrzebywanie starego gruchota.
ODPOWIEDZ