Polskie Doki

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6853
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Polskie Doki

Post autor: AvM »

Lloyd Register of Shipping zawieral w Dodaku spis dokow:

W 1933 byl:
Stocznia Gdynska - Dok zelazny zbud 1882 2600t
328/317x48.9x15.5 (na blokach)

W 1947 byly (zostawione przez Niemcow ?)
Wszystie w posiadaniu Zjednoczenie Stoczni Polskich:

Gdansk:
Dok No.2 stalowy 9000t zbud 1943
511.9x118.0x28 (na blokach)
Dok No.1 stalowy 1400t zbud 1910
246.0x60.6x15 (na blokach)
Ponton No.1 stalowy 1700t zbud 1939
301.9x52.6x18.0
Ponton No.2 stalowy 1700t zbud 1939
301.9x52.6x18.0

Gdynia
Dok stalowy 6000t zbud 1943
476.0x101.3
Dok stalowy 2700t zbud 1938/9
286.0x95.3
Dok stalowy 500t zbud 1937
167.6x36.6
Ponton stalowy 1700t zbud 1939
274.0x61.0
Ponton stalowy 1700t zbud 1939
274.0x61.0

Moze ktos wie skad byly te doki.

AvM
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3087
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polskie Doki

Post autor: JB »

AvM pisze:Moze ktos wie skad byly te doki.
AvM
Ugoda (tzn. dyktat sowiecki) między Polską a ZSRS z 25 sierpnia 1945 roku w sprawie podziału poniemieckich urządzeń do dokowania staków i okrętów - doków pływających i pontonowych przewidywała dla Polski:

Gdańsk:
Dok pływający* o nośności 6000 t, 144x27 m;
Dok pływający* o nośności 2700 t, 93x24,2 m;
Dok pływający o nośności 2500 t, 74x20 m;
Podnośnik pontonowy o nośności 1400 t, 75x18,3 m;
2 pontony o nośności ~1000 t;
3 pontony* o nośności 2000 t, 92x16 m.

Doki i pontony oznaczone gwiazdką zostały "wypożyczone" do Libawy, nie wiem, czy wróciły.

Gdynia
Dok pływający o nośności 6000 t, 144x26 m;
Dok pływający o nośności 1500 t, 80x18 m;
Dok pływający o nośności 400 t, 52x8,3 m;
Podnośnik pontonowy ("Hebewerk") o nośności 2500 t, 74x20 m;
2 pontony o nośności 1700 t należące do tego podnośnika.

JB
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

W Rejestrze PRS z 1957-58 roku jest spis doków, pontonów, podnośników i slipów (wg. stanu na 1.12.1957). Pominiemy te ostatnie:

Stocznia Gdańska
Dok Nr 3 - nosność użytkowa 1500 t, długość całkowita 75,00, szerokość całkowita 23,7

Gdańska Stocznia Remontowa
Dok 8000t - 8200 t (nomnalnie 8000 t); 156,0 x 26,0 m; 2 dźwigi 10t
Dok-ponton - 1700 t; 92,0 x 20,0 m

Stocznia Komuny Paryskiej
Dok Nr 1 - 8200 t (nominalnie 6000 t); 156,0 x 26,0 m; 1 dźwig 10t
Dok-ponton - 1700 t; 91,4 x 19,4 m

Gdyńska Stocznia Remontowa
Dok 1200 t - 1200 t; 91,4 x 19,4 m
Dok-ponton - 1700 t; 93,0 x 19,5 m

Szczecińska Stocznia Remontowa
Dok Nr III - 4000 t (nominalnie 2700 t); 93,0 x 31,2 m; 1 dźwig 7,5t
Dok Nr IV - 700 t (nominalnie 900 t); 58,0 x 22,0 m
Dok Nr II - 400 t (nominalnie 650 t); 46,2 x 22,5 m

Rybacka Baza Remontowa Świnoujście
Dok 850 t - 850 t; 69,1 (długość podporowa) x 18,0 m

Niestety, nie ma tam informacji ani o datach budowy doków, ani o ich pochodzeniu. W późniejszych Rejestrach nie było już zestawienia doków.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6853
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Zeby sprawe zamacic :

Gdanskie doki w 1933 roku

The International SB & E Co., Lim.
Dock No 1 zelazny 8000t zbud 1800 426x85x25
Dock No 2 stalowy 3500t zbud 1916 394x66x24.6
Dock No 3 stalowy 1400t zbud 1910 246x60.6x18
Ponton No 1 stalowy 2500t zbud 1918 393x45x118
Ponton No 2 stalowy 2500t zbud 1918 393x45x118
Ponton No 3 stalowy 2500t zbud 1918 393x45x118

F. Schichau GmbH
Dock No 1 stalowy 2 sekcyjny 3200t 338/282x62.4x19
Dock No 2 stalowy 2 sekcyjny 1200t zbud 1906 226x47.3/41.4x12.4

Klawitter Werftgetriebsges. mbH & Co.
Dock kompozytowy (bud mieszanej) zbud 1904 2600t 237.6x54x16.4

A. & W. Wojan schiffwerft , Troyl
Dock stalowy 950t zbud 1915 262.6x35.5x12.6
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6853
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

A teraz spis dokow zbud w Niemczech do 1945r.
Baujahr Schiffsname WT ME Auftraggeber Schiffstyp Werft_ID Schl Baunr
1850 J.G.W.Duncker J.G.W.Duncker 560
1854 Königliche Werft, Danzig Klawitter 560
1868 2500 t Preussische Marine Maschinenbauanstalt A.Borsig 560
1877 Dock 2 300 t Norddeutsche Schiffswerft, Kiel Norddeutsche Schiffbau AG 560 83
1877 Dock 1 700 t Norddeutsche Schiffswerft, Kiel Norddeutsche Schiffbau AG 560 82
1881 Dock I 3000 t Blohm & Voss, Hamburg Blohm + Voss 560 11/13
1883 Dock A 250 t F.Schichau, Elbing F.Schichau 560 227
1884 2600 t Swentine Dock Ges. Georg Howaldt 560 116
1884 Dock II 6400 t Blohm & Voss, Hamburg Blohm + Voss 560 40/41
1885 Dock 1 1500 t AG Weser AG Weser, Schiffe ohne Antrieb 560
1885 Dock B 150 t F.Schichau, Elbing F.Schichau 560 299
1887 Dock C 150 t F.Schichau, Elbing F.Schichau 560 364
1890 Dock 2 1800 t AG Weser AG Weser, Schiffe ohne Antrieb 560
1891 Dock A 1500 t Stettiner AG f.Schiffs- u. Maschinenb. Möller & Holberg 560
1892 4000 t H.Brandenburg, Hamburg H.Brandenburg 560 97
1892 Torpedoboot-Dock 37 m Kaiserliche Werft, Wilhelmshaven Jos.L.Meyer 560 84
1892 1750 t Swentine Dock Ges. Howaldtswerke Kiel 560 262
1893 3350 t Fiumaner Dockunternehmung Howaldtswerke Kiel 560 271
1895 42 m Jos.L.Meyer 560 109
1895 1000 t M.F.Nüscke, Stettin M.F.Nüscke 560 15
1897 1410 t Börsen Committee, Riga Howaldtswerke Kiel 560 332
1897 Dock III 17000 t Blohm & Voss, Hamburg Blohm + Voss 560 120
1897 300 t Börsen Committee, Riga Howaldtswerke Kiel 560 331
1897 1200 t Rumänische Staatsbahn, Galatz Howaldtswerke Kiel 560 319/20
1901 Torpedobootdock I 900 t Kaiserliche Werft, Wilhelmshaven Georg Seebeck 560 163
1902 1800 t Reichskolonialamt Daressalaam Howaldtswerke Kiel 560 366
1902 Dock IV 17000 t Blohm & Voss, Hamburg Blohm + Voss 560 158/60
1902 4570 t Swentine Dock Ges. Howaldtswerke Kiel 560 374
1902 1650 t H.C.Stülcken Sohn, Hamburg Flensburger Schiffbau Gesellschaft 560 215/16
1903 Torpedoboot-Dock 300 t Kaiserliche Werft, Danzig Kaiserliche Werft Danzig 560
1903 2100 t H.C.Stülcken Sohn, Hamburg Flensburger Schiffbau Gesellschaft 560 234
1904 Dock I 3000 t AG Neptun, Rostock Neptun AG 560 222
1904 Dock 3 12000 t AG Weser AG Weser, Schiffe ohne Antrieb 560
1904 Dock I 2250 t Nordseewerke Emden Nordseewerke Emder Werft & Dock AG 560 1
1904 400 t C.Axelsen, Svendborg Howaldtswerke Kiel 560 408
1904 600 t Kaiserliche Werft, Kiel Howaldtswerke Kiel 560 409
1904 3000 t J.W.Klawitter, Danzig Klawitter 560 290
1904 Dock 2 7500 t AG Weser AG Weser, Schiffe ohne Antrieb 560 362
1904 500 t J.G.Hitzler, Lauenburg J.G.Hitzler 560 133
1905 2700 t Nüscke & Co Nüscke & Co 560 134
1906 400 t Hafenbauinspektion Pillau Howaldtswerke Kiel 560 438
1906 700 t F.Schichau, Pillau F.Schichau 560 789
1907 Dock II 750 t Nordseewerke Emden Nordseewerke Emder Werft & Dock AG 560 23
1908 1400 t Kaiserliche Werft, Wilhelmshaven Howaldtswerke Kiel 560 483/84
1909 200 t Bremen-Vegesacker Fischerei Ges. Bremer Vulkan 560 523
1909 900 t Kaiserliche Werft, Kiel AG Weser, Schiffe ohne Antrieb 560 380
1909 5080 t AG Vulcan, Stettin Flensburger Schiffbau Gesellschaft 560 285
1909 40000 t Kaiserliche Werft, Kiel Howaldtswerke Kiel 560 520
1911 3200 t Lübecker Dock Ges. Henry Koch 560
1911 5000 t H.C.Stülcken Sohn, Hamburg Flensburger Schiffbau Gesellschaft 560 305
1912 Vulcan Dock III 25000 t Vulcan Werke, Hamburg Vulcan-Werke 560 313
1912 8000 t Reiherstieg Schiffswerfte, Hamburg Flensburger Schiffbau Gesellschaft 560 319/20
1914 900 t Union Giesserei Union Giesserei Königsberg 560 ohne
1914 7730 t Vulcan Werke, Hamburg Flensburger Schiffbau Gesellschaft 560 329/30
1915 2520 t Kaiserliche Werft, Kiel Flensburger Schiffbau Gesellschaft 560 350
1915 400 t Hafenbauamt Pillau Klawitter 560 389
1915 400 t Hafenbauamt Pillau Klawitter 560 388
1916 MOP 4000 t Min.Öffentl.Arbeiten, Buenos Aires Deutsch-Luxemburgische Bergwerks-und Hütten AG 560 61
1917 Dock VIII 35000 t Kaiserliche Werft, Kiel Howaldtswerke Kiel 560 600
1918 Dock XII 1400 t Kaiserliche Werft, Kiel Brückenbau Flender 560 23
1918 Dock XIII 1400 t Kaiserliche Werft, Brügge Brückenbau Flender 560 24
1918 Dock XV 1600 t Kaiserliche Werft, Kiel Brückenbau Flender 560 25
1918 Dock VIII 3500 t Kaiserliche Werft, Kiel Brückenbau Flender 560 21
1918 Dock D 1100 t F.Schichau, Pillau F.Schichau 560 935
1920 Dock VII 3000 t Nakskov Skibsvaerft Brückenbau Flender 560 20
1920 12000 t Großbritannien Tönninger Schiffswerft & Maschinenfabrik 560 103
1920 Dock XVIII 4200 t Trondhjems Mekaniske Verkst. Brückenbau Flender 560 32
1920 Dock XVI 1600 t Svendborg Skibsvaerft Brückenbau Flender 560 26
1920 Schwimmdock XX 4200 t Kaiserliche Marine Deutsche Werft 560 2
1920 Dock XVII 3000 t Deutsche Werke Kiel Brückenbau Flender 560 31
1920 Schwimmdock XIX 4200 t Kaiserliche Marine Deutsche Werft 560 1
1920 Dock XI 1600 t Soerabaja Scheepsbouw Mij. Brückenbau Flender 560 22
1920 Dock XXII 4200 t Port Autonome Rouen Brückenbau Flender 560 33
1922 12000 t Rotterdamsche Droogdok Mij. Brückenbau Flender 560 65
1922 Dock 4 2600 t AG Weser AG Weser, Schiffe ohne Antrieb 560
1922 1200 t AG Weser Brückenbau Flender 560 66
1922 3800 t H.C.Stülcken Sohn, Hamburg Vulcan-Werke 560 365
1923 1560 t Maschinenbauamt Emden Deutsch-Luxemburgische Bergwerks-und Hütten AG 560 68
1923 800 t Liepaja Kara Osta, Libau Brückenbau Flender 560 64
1923 Dock II 8000 t Deutsche Werft, Hamburg Deutsche Werft 560 51
1924 2000 t Uruguay Brückenbau Flender 560 106
1924 D 42 1500 t Janssen & Schmilinsky, Hamburg Brückenbau Flender 560 115
1925 100 t J.G.Hitzler, Lauenburg Deutsche Werft 560 84
1925 1800 t Spanien Lübecker Flenderwerke 560 133
1925 Dock 5 17500 t AG Weser AG Weser, Schiffe ohne Antrieb 560
1925 1700 t Jugoslawien Brückenbau Flender 560 102
1925 1500 t Janssen & Schmilinsky, Hamburg Brückenbau Flender 560 125
1925 1800 t Min.Coloniale, Boma Brückenbau Flender 560 116
1926 25000 t Port Autonome Bordeaux Vulcan-Werke 560 654
1927 Rouen I 8000 t Port Autonome Rouen Deutsche Werft 560 105
1927 25000 t Türkei Lübecker Flenderwerke 560 132
1928 Rouen II 8000 t Port Autonome Rouen Deutsche Werft 560 110
1929 3500 t Regusei y Voulminol, Montevideo Lübecker Flenderwerke 560 199
1929 Bayerischer Lloyd, Regensburg Deggendorfer Werft und Eisenbau Gesellschaft 560 87
1929 16500 t Port Autonome Le Havre Deschimag, Werk Vulcan 560 217
1929 7000 t Jugoslawien Deutsche Werft 560 115
1929 8000 t Port Autonome Bordeaux Deutsche Werft 560 120
1929 2000 t Lübecker Flenderwerke Lübecker Flenderwerke 560 200
1930 4200 t Port Autonome Rouen Deschimag, Werk Vulcan 560 227
1930 Dock D 4000 t Howaldtswerke Kiel Howaldtswerke Kiel 560 705
1931 Dock V 6500 t Howaldtswerke Hamburg Howaldtswerke Hamburg 560 710
1931 1300 t Frerichswerft Einswarden Howaldtswerke Kiel 560 706
1935 Dock A 40000 t Marinewerft Wilhelmshaven F.Schichau 560 1306/12
1935 Dock B 40000 t Marinewerft Wilhelmshaven F.Schichau 560 1329/37
1936 3500 t Marinewerft Wilhelmshaven Lübecker Flenderwerke 560 233/34
1937 3500 t Marinewerft Wilhelmshaven Lübecker Flenderwerke 560 235
1938 8000 t Santierul Naval Konstanza Lübecker Flenderwerke 560 262
1939 3500 t Maureb, Swinemünde Lübecker Flenderwerke 560 277
1939 1500 t F.Schichau, Danzig F.Schichau 560 1432
1940 I/38 1500 t Kriegsmarine Vulcan Werft 560 1
1940 Dock C 40000 t Marinearsenal Kiel F.Schichau 560 1363/70
1940 500 t Maureb, Narvik Deutsche Werft 560 276
1941 5500 t Schiffswerft Neptun, Rostock Lübecker Flenderwerke 560 287
1941 5500 t Danziger Werft Lübecker Flenderwerke 560 288
1941 2700 t Kriegsmarinewerft, Kiel Flensburger Schiffbau Gesellschaft 560 460
1941 2700 t Kriegsmarinewerft, Kiel Flensburger Schiffbau Gesellschaft 560 465
1941 1500 t F.Schichau, Königsberg F.Schichau 560 1453
1941 I/39 1500 t Deutsche Werke Kiel Vulcan Werft 560 6
1942 I/40 1500 t F.Schichau, Königsberg Jucho Werft 560
1942 9500 t Kriegsmarinewerft, Kiel Lübecker Flenderwerke 560 299
1942 4000 t Deutsche Werke Gotenhafen Lübecker Flenderwerke 560 336
1943 2700 t Howaldtswerke Hamburg Jucho Werft 560
1943 II/40 1500 t Kriegsmarine Jucho Werft 560
1943 2700 t Germaniawerft Flensburger Schiffbau Gesellschaft 560 488
1944 500 t Flensburger Maschinenbau Anstalt Flensburger Maschinenbau Anstalt Johannsen & Sörensen 560 101

To samo tylko sekcje dokow:
1889 1000 t AG Vulcan, Stettin Gutehoffnungshütte, Abt. Dockbau 431 5
1889 Dock 1 1500 t Blohm & Voss, Hamburg Gutehoffnungshütte, Abt. Dockbau 431 4
1900 1500 t H.Brandenburg, Hamburg Gutehoffnungshütte, Abt. Dockbau 431 9
1900 1500 t H.Brandenburg, Hamburg Gutehoffnungshütte, Abt. Dockbau 431 8
1916 850 t Kieler Dock Ges. Vulcan-Werke 431 364
1927 Howaldtswerke Howaldtswerke Kiel 431 685
1929 Dock II 1500 t AG Neptun, Rostock Neptun AG 431 424
1929 Dock C Howaldtswerke Kiel Howaldtswerke Kiel 431 693
1930 Dock C 1750 t F.Schichau, Danzig F.Schichau 431 1212
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6853
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Polskie Doki

Post autor: AvM »

JB pisze:
AvM pisze:Moze ktos wie skad byly te doki.
AvM
Ugoda (tzn. dyktat sowiecki) między Polską a ZSRS z 25 sierpnia 1945 roku w sprawie podziału poniemieckich urządzeń do dokowania staków i okrętów - doków pływających i pontonowych przewidywała dla Polski:

Gdańsk:
Dok pływający* o nośności 6000 t, 144x27 m;
Dok pływający* o nośności 2700 t, 93x24,2 m;
Dok pływający o nośności 2500 t, 74x20 m;
Podnośnik pontonowy o nośności 1400 t, 75x18,3 m;
2 pontony o nośności ~1000 t;
3 pontony* o nośności 2000 t, 92x16 m.

Doki i pontony oznaczone gwiazdką zostały "wypożyczone" do Libawy, nie wiem, czy wróciły.

Gdynia
Dok pływający o nośności 6000 t, 144x26 m;
Dok pływający o nośności 1500 t, 80x18 m;
Dok pływający o nośności 400 t, 52x8,3 m;
Podnośnik pontonowy ("Hebewerk") o nośności 2500 t, 74x20 m;
2 pontony o nośności 1700 t należące do tego podnośnika.

JB
Janku!

A czy w tym dokumencie jest cos jakie doki dostali rosjanie ?

Kto zbudowal wielkie doki 40,000t i 70,000t ktore byly w Gdyni od 1942 r,
i co sie z nimi stalo ?

AvM
ODPOWIEDZ