AvM pisze:Mam gdzies mala ksiazeczke o baonie pontonowym,
nie moge jednak znalesc
BAON MOSTOWY, to z tej książeczki pochodzi zdjęcie MINERA. Jednostka ta w 14. pprz miała m.in. 2 przewozy (promy) parowe: SAPER (nośność 40 t, prędkość 12 km/godz, obsługa 12 ludzi) i REZERWA oraz przewóz motorowy MINER (nośność 43 t, prędkość 12 km/godz, załoga 12 ludzi).
JB
JB pisze:W spisie (o którym wspomniałem we wcześniejszym poście), sporządzonym przez inż. Cwingmana w 1937 roku, jest też na pozycji nr. 2 prom klapowy o pojemności ładowni 120 m3 i wymiarach: 36,1x6,7x0,4(pusty)/1,5(z łąd.)x[1,85]. To chyba był PRZEWÓZ I...
Po dokładnym przyjrzeniu się liście, wycofuję się z tej identyfikacji (nie była wyłącznie moja, tak twierdził także MarekT) promu klapowego zbudowanego w Modlinie, gdyż ta jednostka nie miała napędu.
JB
W spisie jednostek Polskiej Żeglugi Państwowej z maja 1921 roku występują trzy takie jednostki (jako towarowe): PRZEWÓZ I (REZERWA), PRZEWÓZ II i PRZEWÓZ III. Wszystkie miały maszyny parowe o mocy 90 KM, a zanurzenie wynosiło 50 cm.
JB