Brytyjska Wspólnota Narodów N

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Brytyjska Wspólnota Narodów N

Post autor: jareksk »

Niszczyciele

,,R” i ,,S” stare

I. (1917)
900 t; 84,1x8,2x2,6 m; 27000KM/36 w.; 3x102, 1x40 AA, 2? rt 533; późn.: 1x102, 1x76 AA, 2x20 AA, 4 mbg,2 wbg; 82l;

SKATE

II. (1918—1924)
905 t; 84,1x8,2x2,6 m; 27000KM/ 36 w.; 2—3x102, 1x40 AA, 4 rt 533 (SM: bez rt, 40 mm); 90l;

STRONGHOLD (SM; +4.3.42, M. Ja¬wajskie, jap. KR i N)
STURDY (SM; b+30.10.40, zach. Szkocja)
TENEDOS (+5.4.42, koło Colombo, jap. sam. L)
THANET (+27.1.42, na wsch. od Płw. Malajskiego, jap. KR i N)
THRACIAN (b=24.12.41, Hongkong, jap. sam.; późn.. zd. jap.  ,,101”)

jw. lecz późn.: 1x102, 1x76 AA, 8x13 AA—4x20 AA, 8---4 mbg

SABRE
SALADIN
SARDONYX
SCIMITAR
SCOUT
SHIKARI

,,V”i,,W”

I. (1917—1918) 1090 t; 95,1x9x3,3 m; 27000KM/34 w.; 4x102, 1x40 AA, 6 rt 533; 134l;

VENETIA (+19.10.40, ujście Tamizy, miny)

jw., lecz późn.: 4x102, 1x76 AA, 2—4x20 AA, 4x13 AA, 3 rt 533, bg

VAMPIRE (au.; +9.4.42, na wsch. ad Cejlanu jap. sam. L ,,Shokaku”, ,,Zui¬kaku”, ,,Akagi”, ,,Hiryu” i ,,Soryu”)
VENDETTA (au.)

jak I. lecz od 1939—1940  NE: 4x102 AA, 8x13 AA2x20 AA, cz. dad. 2x20AA 2 mbg, 2 wbg

VALENTINE (=15.5.40, ujście Skaldy, nm. sam., s+)
VALOROUS (modern. 6.39)
VANITY
VKGA
VKRDUN
VIMIERA (+9.1.42, ujście Tamizy, miny)
VIVIEN


jak I. (pocz. 5 rt), lecz późn.→NE: 3x102, 1x76 AA, 2x40 AA, 3 rt 533 ,2 mbg, 1 wbg

VORTIGERN (+15.3.42, rej. Cromer, nm. KT)

jak I. (*pocz 5 rt), lecz od 1942—1943→ NE: 900 t; 24,5 w.; 2x102, 1→0x76 AA, 4x20—40 AA, jeż, 4 mbg, 2 wbg

VANESSA (późn.→OS: 2x102, 4x20 AA)
VANOC*
VANQUISHER
VELOX*
VERSATILE*
VESPER
VIDETTE
VIMY*
VIVACIOUS

II. (1917—1918) 1100 t; 95,1x9x3,3 m; 34 w.; 4x102, 2x40 AA, 6 rt 533; inne jak I

WAKEFUL (+29.5.40, koło Nieuwpoort, nm. KT ,,S 30”)
WESSEX (+25.4.40, koło Calais, nm. sam.)
WHIRLWIND (+5.7.40, na płd. zach. od Irl., ,,U 34”)

jw., lecz późn.: 4x102, 1x76 AA, 2—4x20 AA, 4x13 AA, 3 rt 533, bg

VOYAGER (au.; =23.9.42, Timor, jap. sam., bt)
WATERHEN (au.; =29.6.41, M.Śr., wł. i nm. sam., +30.6.41, rej. Sollum)

jak II., lecz od 1939—1940--- NE: 4x102 AA, 8x13 AA— 2x20 AA, cz. dod. 2x20 AA, 2 mbg, 2 wbg

WESTMINSTER
WHITLEY (modern. 10.38; =19.5.40, nm. sam., b+ rej. Nieuwpoort¬ -Ostenda)
WINCHESTER
WOLFHOUND
WRYNECK

jak II., lecz późn.→ NE:3x102 (późn. 2x102, 2/57), 1x76 AA,3x40 AA, 2x20 AA, 3 rt 533, 2 mbg,1 wbg

WALPOLE (=6.1.45, M.Półn., miny, wyc.)
WINDSOR

jak II., lecz od 1941—1943 - NE: 900 t;24,5 w., 2x102, 1x76 AA (późn. cz. zdj.),4—5x20—40 AA, jeż, 4 mbg, 2 wbg

WALKER
WARWICK (+20.2.44, rej. pin. Korn¬walii, ,,U 413”)
WATCHMAN (wyc. 1945)
WESTCOTT
WINCHELSEA (wyc. 1945)
WRESTLER (=6.6.44, rej. Normandii, miny, wyc.)

III. (1918) 1120 t; 95,1x9,3x3,3 m; 27000KM/ 35 w.; 4x102,1x40 AA, 6 rt 533; od 1939—1940 NE: 4x102 AA, 2x40 AA, 8x13 AA—2x20 AA; 127 l; późn. cz. dod. 2x20 AA, 2 mbg, 2 wbg

VICEROY
WOLSEY
WOOLSTON

jak III., lecz od 1941 NE: 900 t; 25 w.; 2x102, 1x76 AA, 4x20 AA, 3 rt 533, jeż, 4 mbg, 2 wbg

VISCOUNT (wyc. 1945)

IV. (1919—1924), 1120 t; 95,x/9x3,3 m; 27000KM/34 w., 4x120,2x40 AA, 6 rt 533; 127l;

WREN (+27.7.40, rej. wsch. Anglii, nm. sam.)

jw., lecz od 1942—1943 NE: 900 t; 24,5 w.; 2x120, cz. 1x76 AA, 4—6x20—40 AA, jeż, 4 mbg, 2 wbg

VANSITTART (3z120, 4z20—40 AA)
VENOMOUS (późn..  OS: 2x120, 4x20AA)
VERITY
VOLUNTEER
WANDERER
WHITEHALL

V. (1919—1922) 1120 t; 95,1x9x3,3 m; 27000KM/34 w.; 4x120, 2x40 AA, 6 rt 533;127l;

WORCESTER (=23.12.43, M. Płn., miny; 5.44→JP) 6.45: YEOMAN

jw., lecz późn.→ NE: 3x120 (późn. cz. 1x120—2x57 lub jeż), 1x76 AA (późn. cz. zdj.), 2—4x20—40 AA, 3 rt 533 2 mbg, 1 wbg

VETERAN (+26.9.42, Atl. Płn., ,,U 404”)
WHITSHED
WILD SWAN (=17.6.42, Bisk., nm. sam., z+ 17.6.42, Bisk., hiszp. trawler)
WITHERINGTON (późn. bez rt)
WIVERN
WOLVERINE

VI. (1920—1924) 1140 t; 95,1x9,3x3,3 m; 35 w.; 4x120, 2x40 AA, 6 rt 533; późn. -.-* NE: 3x120, 1x76 AA, 2x40 AA, 3 rt 533 2 mbg,1 wbg

WISHART
WITCH

Scott (1918—1919)
1530 t; 101,3x9,7x2,8 m; 40000KM/36,5 w.; 5x120, 1x76 AA, 6 rt 533, bg; 164l;

CAMPBELL (późn.: 3x120, 1x102 AA, 4x20 AA, 6 rt 533)
DOUGLAS (późn.: 2x120, 1x76 AA, 5x20—40 AA, 3 rt 533, jeż: wyc. 1945)
MACKAY (późn.: 2x120, 1x102 AA, 1x76 AA, 4x20—40 AA, 6 rt 533)
MALCOLM (późn. jak ,,Douglas”; wyc. 1945)
MONTROSE (poźn. jak ,,Mackay”)
STUART (au.; 1944→JP: tylko 2x40 AA)

Shakespeare

I.(1919, 1938→NE);
1480 t; 100,3x9,6x2,7 m; 40000KM/36,5 w.; 4x102 AA, 4x40 AA, 8x13 AA→6x20 AA; 183 l;

WALLACE (wyc. 1945)

II.(1924—1925)
jw., lecz 5x120, 1x 76 AA, 6 nt 533; późn.  NE: 2x120, 1x76 AA, 2x40 AA, 4x20 AA, 6 rt 533, jeż, 2 mbg, 2 wbg

BROKE (=8.11.42, koło Algieru, fr. art. nadb., +9.11.42 na holu)
KEPPEL (wyc. 1945)

,,Towns” (am. ,,flush-deckers”) (USA 1917—1921, zakup 1940)

I. 1020 t; 96,2x9,5x2,3 m; 27000KM/30 w.; 3→2x102, 2x76 AA,x/13 p1, 6 rt 533, 4 mbg, 2 wbg; 114l;

LEEDS (10.40 eks am. ,,Conner”/DD 72:1942: 1x102, 3x76 AA, 2x20 AA; wyc.4.45)
LUDLOW (jw. eks am. ,,Stockton”/DD 73; 1942: 3x76 AA, 4x20 AA; późn.  OCL; b=5.6.45, wyc. 7.45)

II. jw., lecz 32 w.

LEWES (10.40 eks am. ,,Conway”/DD 70; 1943 → OCL; wyc. 1945)

III. 1090 t; 95,8x9,7x2,6 m; 27000KM/32 w.; 3x102, 1x76 AA, 2x13 AA, 6 rt 533, 4 mbg, 2 wbg: ~‘— późn; 1x102, 1x76 AA, 4x20AA, 3 rt 533, 4 mbg, 2 wbg, cz. też jeż; 114l;

LANCASTER (10.40 eks am. ,,Phlljp”/ /DD 76; 3.45 →OCL; wyc. 7.45)
MANSFIELD * (10.40 eks am. ,,Evans”)
jw., lecz 35 w.
CALDWELL (9.40 eks am. ,,Hale”/DD 133; wyc. 12.43)
CAMPBELTOWN (9.40 eks am.,,Bu¬chanan/DD 131; 3.42: sylwetka upo¬dobniona do nm. T typu ,,Mowe”tylko 1x76 AA, mat. wybuchowe wcz. dziobowej, s+28.3.42, St. Nazaire, w celu zablokowania ś1uz)
CASTLETON * (9.40 eks am. ,,Aaron Ward”/DD 132; wyc. 4.45)
CHELSEA * (9.40 eks am. ,,Crownin¬shield”/DD 134; 11.42—12.43: kan.;16.7.44 → radz. ,,Dierzkij”)
LEAMINGTON (10.40 eks am. ,,Twiggs~’/ IDD 127; 12.42—12.43: kan.; 16.7.44→radz. ,,Żguczij”)
LINCOLN * (10.40 eks em. ,,Yarnall”/ /DD 143; 9.41 → norw. bzn; 26.8.44→radz. ,,Drużnyj”)
RICHMOND (12.40 eks am. ,,Fairfax”/ /DD 93; 8.43—12.43: kan.; 16.7.44 → radz. ,,Żywuczij”)
SALISBURY * (12.40 eks am. ,,Clax¬ton”/DD 140; 9.42 → kan., wyc 12.43)
WELLS * (12.40 eks am. ,,Tillman”/DD 135; wyc. 7.45)

jw., lecz 1060 t; 95,8—96,1x9,7x2,6 m; 35 w.

ANNAPOLIS (9.40 eks am. ,,Macken¬zie”/DD 175; kan.; 1944  OS;wyc. 6.45)
BATH (10.40 eks am. ,,Hopewell”/DD 181; 1.1.41  nonw. bzn +)
BRIGHTON (9.40 eks am. ,,Cowell”/DD 167; 11.42—4.43: OCL; 16.7.44  radz.,,Zarkij”)
CHARLESTOWN (9.40 eks am .,,Ab¬bot”/DD 184; z=12.44, kolo Harwich,s.s.,,Flonizel”; wyc. 1.45)
COLUMBIA (9.40 eks am. ,,Haraden”/ IDD 183; kan.; b=25.2.44, N. Fun¬dlandia, późn. hulk, wyc. 6.45)
GEORGETOWN * (9.40 eks am. ,,Mad¬dox/DD 168; 9.42—12.43 kan.; 10.8.44radz. ,,Zostklj”)
HAMILTON * (9.40 eks am. ,,Kalk”/DD 170; kan.; 8.43  OS; § 6.45, wyc. 7.45)
NEWARK * (12.40 eks am. ,,Binggold”~ IDD 89; 1.45  OCL)
NEWMARKET * (12.40 eks am. ,,Robin¬son”/DD 88; 5.42  OCL; wyc. 7.45)
NEWPORT (12.40 eks am. ,,Sigourney”//DD 81; 3.41—6.42 norw. bzn; 6.43  OCL, wyc. 7.45)
NIAGARA (9.40 eks am. ,,Thatcher”/ IDD 162; kan.; 3.44 OS)
ROXBOROUGH * (9.40 eks am. ,,Foote”/DD 169; 10.8.44  radz. ,,Doblestnyj”)
ST. ALBANS (9.40 eks am .,,Thomas”/ /DD 182; 4.41  norw. bzn; 16.7.44  radz. ,,Dostojnyj”)
ST. CLAIR (9.40 eks am. Williams”IDD 108; kan,; 12.43  JP)
ST. MARY’S (9.40 eks am. ,,Doran”/DD 18.5; wyc. 9.44)

jw., lecz 1190 t; 95,8x9,7x2,8 m

BELMONT (10.40 eks am. ,,Satterlee”i/DD 190; +31.1.42, rej. Halifaxu, Nowa Szkocja, ,,U 82”)
BEVERLEY * (10.40 eks am. ,,Branch”//DD 197; z= 9.4.43, na pld. od Gren¬landii, s.s. ,,Cairnvolona”, +11.4.43, ,,U 188”)
BROADWATER (10.40 eks am. ,,Ma¬son”/DD 191; +18.10.41, na płd. od Irl., ,,U 101”)
BROADWAY * (10.40 eks am. ,,Hunt”l /DD 194; 9.43  OCL; wyc. 8.45)
BURNHAM * (10.40 eks am. ,,Aulick”/ /DD 258; 11.43  OCL; wyc. 12.44)
BURWELL * (10.40 eks am. ,,Laub”/DD 263; 10.43  OCL; wyc. 1.45)
BUXTON * (10.40 eks am. ,,Edwards”/ IDD 265; 1942  kan., 1943 OS, wyc. 6.45)
CAMERON (9.40 eks am. ,,Welles”/DD 257; +15.12.40, Portsmouth, stocznia, nm. sam.; podn. 23.2.41  hulk; wyc.)
CHESTERFIELD * (9.40 eks am. ,,Wel¬born C. Wood”/DD 195; 11.43  OCL; wyc. 1.45)
CHURCHILL * (9.40 eks am. ,,Hern¬don”/DD 198; 16.7.44  radz. ,,Dieja¬tielnyj” )
RAMSEY (11.40 eks am. ,,Meade”/DD 274; 6.43  OCL; wyc. 6.45)
READING (11.40 eks am. ,,Bailey”/DD 269; 10.42  OCL; wyc. 7.45)
RIPLEY (11.40 eks am. ,,Shubrick”/DD 268; wyc. 2.44)
ROCKINGHAM * (11.40 eks am. ,,Swa¬sey”/DD 273; 1.44 . OCL; +27.9.44,koio Aberdeen, mina)
SHERWOOD (10.40 eks am. ,,Rodgers”/ /DD 254; 8.42  OCL; wyc. 5.43, b= 30.11.43)
ST. CROIX (9.40 eks am. ,,MeCook”IDD252; kan.; +20.9.43, na płd od Isl..,,U 305”)
ST. FRANCIS (9.40 eks am. ,,Banc¬roft”IDD 256; kan.; 1944 OS; wyc. 4.45; z+14.7.45, u wybrz. stanu Rhode Island, USA, na holu, s.s. ,,Winding Gulf”)

jw., lecz 27 w.

BRADFORD * (10.40 eks am. ,,McLa¬nahan”/DD 264; 6.43  JP)
CLARE * (9.40 eks am. ,,Abel P. Up¬shur”/DD 193; 5.44  OCL; wyc. 8.45)
STANLEY (10.40 eks am. ,,McCalla”/ DD 253; +19.12.41, na płd. zach. od Portugalii, ,,U 574”)


Amazon (1926)
1352 t; 98,4x9,6x2,9 m; 39500KM=37 w.; 4x120, 2x40 AA, 6 rt 533; późn.: 2x120, 1x76 AA, 4x20 AA, 3 rt, 4 mbg, jeż; nast. 1x76 i 3 rt zdj; 138 l;

AMAZON (1944 uzb. zred.: OCL)

Ambuscade (1926)
1173 t; 98,1x9,4x2,7 m;33000KM=37 w; jak Amazon późn. jw., lecz squid (zamiast jeża); 138 l;

AMBUSCADE (1943: OS)

Condrington (1930)
1540 t; 104,6x10,3x2,7 m; 39000KM=35 w.; 5x120,2x40 AA, 8 rt 533, wbg; późn.: 4 rt→1x76 AA, dod. mbg; 185 l;

CODRINGTON (+27.7.40, Dover, nm. sam.)

,,A”(1930—1931)
1350 t; 98,1x9,8x2,6 m; 32000KM=35 w.; 4x120, 2x40 AA, 8 rt 533, 1 wbg; późn.: 4 r1x76 AA, dod. mbg; 138 l;

ACASTA (+8.6.40, rej. wyspy Jan Mayen, nm. P ,,Gneisenau” i ,,Schann¬honst”)
ACHERON (+17.12.40, La Manche, miny)
ARDENT (+8.6.40, jak ,,Acasta”)

jw. lecz 1941: 3x120, 1x76 AA, 4x20—40AA, 4 rt 533, wbg, mbg; późn. 1x120, jeż i 2x57

ACHATES (bez 2x57; +31.12.42, M. Ba¬rentsa, nm. KRC ,,Admiral Hipper”)
ACTIVE
ANTELOPE
ANTHONY
ARROW (=4.8.43, Algier, ekspl. amu¬nicji na s.s. ,,Font la Montee”, wyc.)

,,B” (1931) 1360 t; jak ,,A” lecz też 2 mbg

BASILISK (=1.6.40, rej. Dunkierki, nm. sam., s+ br. N ,,Whitehall”)
BLANCHE (+13.11.39, ujście Tamizy, miny)
BRAZEN (=20.7.40, rej. Dover, nm.sam., + na holu)
KEITH (1 400 t; +1.6.40, rej. Dunkierki, nm. sam.) (175 l;)

3w. lecz późn.: 3x120, 1x76 AA, 4—6x20—40 AA, 4 rt 533, 1 wbg, 4 mbg

BEAGLE (późn.: 1x120 → jeż, 1x76 AA zdj.)
BOADICEA (+13.6.44, kolo Portlandu,nm. sam., torp.)
BOREAS (4.44  gr. ,,Salamis”)
BRILLIANT
BULLDOG (późn. jak ,,Beagle”)

jw. lecz (1931) 1 337 t; 97.8x9,9x3,2 m; jw.; późn. jak B’’

SAGUENAY (kan.; z= .11.42, rej. N. Fundlandii, s.s. ,,Azara”; późn. → OS)
SKEENA (kan.; b= 25.10.44, Hvalfjord, Isl.; wyc. 1945)

,,C” (1932)
1 375 t; 100,3x10,1x2,6 m;36000KM= 36 w.;4x120, 2x40 AA, 8 rt 533, 3 wbg; późn.:3x120, 1x76 AA, 2x20 AA, 8x13 AA, 4 rt 533, 4 mbg, 3 wbg; 145 l;

FRASER (kan.; bez zm. uzb.?; z+ 25.6.40, Żyronda, br. KRL ,,Calcutta”)
KEMPENFELT 18.10.39  kan. ASSINI¬BOINE (1 390 t; późn. jak ,,Restigou¬che”?) (175 l;)
OTTAWA (kan.; +14.9.42, Zat. Św. Wa¬wrzyńca, ,,U 91”)
RESTIGOUCHE (kan.;późn.: 1x 120- jeż i 2x57, 8x13 AA→4x20 AA, 1x76 AA zdj.)
ST. LAURENT (kan.; późn. jak ,,Resti¬gouche”?)

,,D” (1932—1933)
jak ,,C”, lecz 4x120, 2x40 AA (lub 8x13 AA), 8 rt 533, 2 mbg, 1 wbg; późn. cz.:4 rt→1x76 AA, 2x40 AA (lub 8x13AA) .2X20 AA

DAINTY’ (+24.2.41, Tobruk, wł. i nm. sam.)
DARING (bez zm. uzb.?; +18.2.40, rej. Duncansby Head, płn. Szkocja, ,,U 23”)
DECOY’ 12.4.43  kan. KOOTENAY (1x120jeż 2x57)
DEFENDER (=11.7.41, rej. Sidi Banrani, Egipt, wł. sam., + na holu)
DELIGHT’ (+29.7.40, koło Portlandu, nm. sam.)
DIAMOND (+27.4.41, zat. Nauplia, Grecia, nm. sam.)
DIANA 6.9.40  kan. MARGAREE (z+ 22.10.40, Atl. Płn., s.s. ,,Port Fairy”)
DUCHESS’ (bez zm. uzb.?; z+ 12.12.39, Kanał Płn., br. P ,,Barham”)
DUNCAN (1 400 t; 1943: 2x120, 4x20 AA, 4 rt 533, 2 mbg, 1 wbg, jeż) (175 l;)

,,E”/,,F” (1934—1935)
1405 t; 100,3x10,1x2,6 m; 36000KM=36 w.;4x120, 8x13 AA, 8 rt 533, 2 mbg, 1 wbg: późn.: 4 rt 1x76 AA,cz8x13 AA2x20 AA, cz. dod. 2x20 AA; 145 l;

ECHO (5.4.44  gr. ,,Navarinon”)
ECLIPSE (+24.10.43, M. Egeiskie, miny)
ELECTRA (+27.2.42, M. Jawajskie, jap. KRL ,,.Ijntsu” i N)
ENCOUNTER (+1.3.42, M. Jawajskie, jap. KRC ,,Nachi”, ,,Myoko” 1 N)
ESCORT (=8.7.40, na płn. od Cypnu, wł. OP ,,Marconi”, +11.7.40)
ESK (okresowo jako SM: bez 2x120 i bez rt; +31.8.40, na płn. zach. od Texel, miny)
FEARLESS (późn. 1x120  dod. mbg; +23.7.41, na płn, od Bony, Algieria, wł. sam.)
FIREDRAKE (późn. 1x120  dod. mbg; +17.12.42, Atl., ,,U 211”)
FORESIGHT (=12.8.42, na płn, od Bi¬zerty, Tunezja, wł. sam., +13.8.42)
FURY (=21.6.44, rej. Normandii, miny, wyc, 9.44)

jw., lecz 1943: 3x120, 1x76 AA, 6x20 AA,4 rt 533, 2—4 mbg, wbg, jeż

ESCAPADE (bez 1x76 AA)
EXPRESS (pocz. oknesowo SM jak ,,Esk”) 3.6.43  kan. GATINEAU (tak¬że 2x57, bez rt)
FAME (okresowo bez 1x120)
FORESTER
FORTUNE 3.6.43  kan. SASKATCHE¬WAN
FOXHOUD 8.2.44  kan. QU’APPELLE

j.w lecz (1934—1935) 1495 t; 104,5x10,3x2,7 m;38000KM=36,7 w.; 5x120, 8x13 AA, 8 rt 533, 2? mbg, 1 wbg; 175 l;

EXMOUTH (+21.1.40, Moray Firth, ,,U 22”) jw., lecz 1 475 t, późn. jak ,,E”I,,F”; nast.: 4x120, 1x102 AA, 8 rt 533, 2 mbg, 1 wbg
FAULKNOR

j.w. lecz (1936—1937) 1 465 t; 100,1x10,5x2,7 in; 36 w.; jw.

GRENVILLE (+19.1.40, M. Pin., mina)
HARDY (1 455 t; +10.4.40, koio Narviku, nm. N ,,Wolfgang Zenker”, ,,Erich Giese”, ,,Erich Koellner”)

jw., lecz 1544 t; 10 rt 533; późn.: 5 rt 1x/76 AA, 5 rt  4 rt; nast.: 4x120, 1x102 AA, 4x20 AA, 8 rt 533, 2 mbg, 2 wbg

INGLEFIELD (+25.2.44, kolo Anzio, Wlochy, nm. sam.)

,,G”/,,H” (1936—1937)
1 350 t, ,,H” — 1 340 t; 98,1x10,1x2,6 m; 34000KM=36 w.; 4x120, 8x13 AA,8 rt 533, 2 mbg, 1 wbg; późn.: 4 rt
1x76 AA; 1941: cz. dod. 2x20 AA, cz. 8x13 AA—2x20AA; 145 l;

GALLANT (= 10.1.41, rej. Pantellenii, miny; =5.4.42, Malta, wł. sam.; s+ .9.43, Malta)
GARLAND (3.5.40  ORP ,,Garland”)
GIPSY (bez zm. uzb.?; +21.11.39, rej.Harwich, miny)
GLOWWORM (pocz. 10 rt; +8.4.40, na zach. od Trondheimu, nm. KRC ,,Admiral Hipper’)
GRAFTON (+29.5.40, rej. Dunkierki, ,,U 62”)
GRENADE (+29.5.40, rej. Dunkienki, nm. sam.)
GREYHOUND (+22.5.41, rej. Krety, nm. sam.)
HASTY (=15.6.42, na płn, od Derny, Libia, nm. KT ,,S 55”, s+ 16.6.42, br. N ,,Hotspur”)
HAVOCK (b+ 6.4.42, przyl. Bon, Tunezja)
HEREWARD (+29.5.41, rej. Krety, nm.sam.)
HOSTILE (+23.8.40, rej. przyl. Bon, miny)
HUNTER (bez zm. uzb.?; =10.4.40, koło Narviku, nm. N ,,Georg Thiele” i,,Bernd von Arnim”, z+ 10.4.40, br. N ,,Hotspur”)
HYPERION (=22.12.40, rej. przyl. Bon, wł. OP ,,Serpente” lub mina, s+ br. N ,,Ilex”)

jw., lecz 1943: 2x120, 6x20 AA, 4 rt 533, 2—4 mbg, wbg, jeż

GRIFFIN 20.3.43  kan. OTTAWA (dod. 2x20 AA)
HERO 15.11.43  kan. CHAUDIERE (także 1x76 AA)
HOTSPUR (dod. 2x57)

,,I” (1937—1938)
jak ,,H”, lecz 4x120, 8x13 AA, 10 rt 533, 2 mbg, 2 wbg (przejściowo 1939/1940 SM bez 5 rt*); późn.: 5 rt 1x76 AA, 5 rt  4 rt

IMOGEN (z+ 16.7.40, rej. Duncansby Head, br. KR ,,Glasgow”)
IMPERIAL (=28.5.41, na płn, od Krety, nm. sam., s+ 29.5.41, br. N ,,Hotspur”)
IVANHoE’ (=1.9.40, rej. Texel, mina, s+ br. N ,,Kelvin”)

jw., lecz 1943: 2—3x120, 2x57, 6x20 AA, 4 rt, 4 mbg, 2 wbg, jeż

ICARUS* (bez 2x57)
ILEX
IMPULSIVE
INTREPID (+26.9.43, Leros, Dodekanez, nm. sam.)
ISIS (+20.7.44, rej. Normandii, nm. XT lub miny)

„H”(1939—1940) (bud. w WBr. dla Braz., zakup 9.39) jak ,,H”, lecz: 3x120, 8x13 AA, 8 rt 533, 4 mbg, 2 wbg; późn.: 4 rt1x76 AA, dod. 2x20 AA; od 1943: 2x120, 4x20 AA, 4 rt 533, 4 mbg, 2 wbg, jeż

HARVESTER (eks. braz. ,,Jurua”, 27.2.40 eks ,,Handy”; +11.3.43, Atl. Płn., ,,U 432”)
HAVANT (eks braz. ,,Javari”, bez zm. uzb.?; = 1.6.40, koło Dunkierki, nm. sam., s+ 1.6.40, tamże, br. TR ,,Sal¬tash”)
HAVELOCK (eks braz. ,,Jutai”)
HEARTY (eks braz. ,,Juruena”) 27.2.40  HESPERUS
HIGHLANDER (eks braz. ,,Jaguaribe”)
HURRICANE (eks hraz. ,,Japarua”, +24.12.43, Atl. Płn., ,,U 415”)

„H”.(1942) (bud. w WBr. dla Turcji, zakup 9.39) 1 360 t; jak ,,H”, lecz: 4x120, 1x76 AA, 4x20 AA, 4 rt 533, 2 mbg, 1 wbg

ITHURTEL (eks tur. ,,Gayret”; =27/28.11.42, Bona, Algieria, nm. sam.)

jw. lecz późn.: 3x120, 6x20 AA, 4 rt 533, 4 mbg, 2? wbg

INCONSTANT (eks tur. ,,Muavenet”)

Tribal
I. (1938—l939)
1959 t; 114,9x11,1x2,7 m; 44000KM=36,5 w.; 8x120, 4x40 AA, 8x13 AA, 4 rt 533, 2 whg; późn.: 6x120, 2x102 AA, 6  10  14x20—40 AA, 8x13 AA (nast. zdj.), 4 rt 533, 2 wbg; 190-250 l;

AFRIDI (+3.5.40, rej. Namsos, nm. sam.)
ASHANTI
BEDOUIN (+15.6.42, na płd. od Pantel¬lerii, wł. sam., torp.)
COSSACK (=23.10.41, na zach. od Gi¬braltaru, ,,U 563”, +27.10.41)
ESKIMO
GURKHA (+9.4.40, na zach. od Stavan¬geru, nm. sam.)
MAORI (+11/12.12.41, Malta, nm. sam.)
MASHONA (+28.5.41, na płd. zach. od Irl., nm. sam.)
MATABELE (+17.1.42, M. Barentsa, ,,U 454”)
MOHAWK (= 16.4.41, na płd. od Sfaxu, Tunezja, wł. N ,,Luca Tanigo”, s+ 16.4.41, br. N ,,Janus”)
NUBIAN
PUNJABI (z+ 1.5.42, na wsch. od Isl., br. ,,King George V”)
SIKH (+14.9.42, koło Tobruku, nm. art. nadb.)
SOMALI (=20.9.42, na płd. od Isl.,,,U 703”, +24.9.42)
TARTAR
ZULU (=14.9.42, na wsch. od Tobruku, nm. sam., +14.9.42 na holu)

II. (1942—1943) jw., lecz 6x120, 2x102 AA, 10x20 AA, 4 rt 533, 2 wbg

ATHABASKAN (kan.; +29.4.44, na płn. wsch. od wyspy Quessant, nm. N ,,T 27”, ,,T 28” 1 ,,T 29”)
HAIDA (kan.)
HURON (kan.)
IROQUOIS (kan., 1940 eks ,,Athaba¬skan”)

jw., lecz (Kan., 1943—1945)

ATHABASKAN (kan.; 8x102 AA, 4x40 AA, 4x20 AA itd.)
CAYUGA (kan.; jw.)
MICMAC (kan.)
NOOTKA (kan.)

III. (Au., 1942—1945)1927 t; 115,1x11,1x2,7 m; 36 w.; 6x120,2x102 AA, 10x40 AA, 4 rt 533, 2 wbg

ARUNTA (au.)
BATAAN (au., 1944 eks ,,Kurnai”)
WARRAMUNGA (au.)

,,J”,,K”,,N”
I. (1939)
1760 t; 108,7x10,9x2,7 m; 40000KM=36 w.; 6x120,4x40 AA, 8x13 AA, 10 rt 533, 2 mbg, wbg;1940—1941: 6x120, 1x102 AA, 4x40 AA,4x20 AA, 5 rt 533iltd.; 183-218 l;

JACKAL (=11.5.42, na płd. od Krety, nm, sam., s+ 12.5.42, br. N ,,Jervis”)
JAGUAR (+26.3.42, na płn, od Sollum, ,,U 652”)
JERSEY (+2.5.41, Malta, miny)
JUNO (+21.5.41, koło Krety, nm. sam.)
JUPITER (+27.2.42, M. Jawajskie, miny)
KANDAHAR (=19.12.41, koło Trypoli¬su, mina, s+ 20.12.41, br. N ,,Jaguar’)
KASHMIR (+23.5.41, kolo Knety, nm.sam.)
KELLY (+23.5.41, jw.)
KHARTOUM (k= 23.6.40, Penim, ekspl.)
KINGSTON (=11.4.42, Malta, nm. lub wl. sam.; późn. s+)
KIPLING (+11.5.42, na płd. od Krety, nm. sam.)

jw. lecz po 1942: 6x120, 4x40 AA, 6x20 AA, 10 rt 533 itd.

JANUS (+23.1.44, rej. Anzio, nm. sam.)
JAVELIN
JERVIS
KELVIN
KIMBERLEY

II. (1940—1942) 1 773 t; 108,7x10,9x2,7 m; 36 w.; 6x120, 1x102 AA, 4x40 AA, 4x20 AA, 4x13 AA,4 rt 533, 2 mbg, 1 wbg;
po 1942: 6x120, 4x40 AA, 10x20 AA, 8 rt533 itd.

NAPIER ( au.)
NEPAL (1.42 eks ,,Norseman”,  au.)
NESTOR ( au.; = 15.6.42, na płn. zach. od Derny, Cyrenajka, nm. sam., +16.6.42)
NIZAM ( au.)
NORMAN ( au.)

„L“ – „M“
I .(1940—1941)
1920 t; 110,3x11,3x3 m; 48000KM=36 w.; 8x102AA, 4x40 AA, 2x20 AA, 8x13 AA  2x20AA, 8 rt 533, 2 mbg, 2 wbg; 190-226 l;

GURKHA (13.6.40 eks ,,Larne”; +17.1.42, rej. wybrz. Cyrenajki, ,,U 133”)
LANCE (+9.4.42, Malta, nm. i wł. sam.)
LEGION (+26.3.42, jw.)
- LIVELY (+11.5.42, na płn. od Krety, nm. sam.)

II. (1941—1943)
j.w. lecz 6x120 AA, 1x102 AA, 4x40 AA,2x20 AA, 12x13 AA, 4 rt 533 itd.; późn 2—6—10x20 AA, 12 4x13 AA itd.

LAFOREY (1935 t; +30.3.44, na płn, od Sycylii, ,,U 223”)
LIGHTNING (+12.3.43, na płn, od Bi¬zenty, nm. KT ,,S 55, i ,,S 158”)
LOOKOUT
LOYAL
MARTIN (+10.11.42, na płn. wsch. od Algieru, ,,U 431”)

jw. lecz nast. 6x120 AA, 4x40 AA, 8x20 AA, 4x13 AA, 8 rt 533 itd..

MAHRATTA (7.42 eks ,,Marksman”; +25.2.44, M. Barentsa, ,,U 990”)
MARNE
MATCHLESS
METEOR
MILNE (1935 t)
MUSKETEER

,,O”-,,P” (1941—1942)
1 540 t; 105,1x10,7x2,7 m; 40000KM=36,7 w.; 4x120, 1x102 AA, 4 —6x20 AA, 4 rt533, 4 mbg, 2 wbg; późn. 1x102 AA —* 4 rt533; 176-212 l;

OFFA
ONSLAUGHT (8.41 eks ,,Pathfinder”)
ONSLOW (8.41 eks ,,Pakenham”)
ORIBI (11.40 eks ,,Observen”)

jw., lecz 4x102 AA, 4x40 AA, 4--- 6x20 AA, 8 rt 533, 4 mbg, 2 wbg

OBDURATE
OBEDIENT
OPPORTUNE
ORWELL

jw. lecz 5x102 AA, 4x40 AA, 4x20 AA, 4 rt 533 itd.
PAKENHAM (8.41 eks ,,Onslaw”;16.4.43,na płn, od Pantellenii, wł.T ,,Cassiapeia” i ,,Cigno”, s+ 16.4.43)
PANTHER (+9.10.43, rej. wyspy Kar¬pathos, nm. sam.)
PARTRIDGE (+18.12.42, na zach. od Oranu, ,,U 565”)
PORCUPINE (=9.12.42, na płn. wsch. od Oranu, ,,U 602”; na holu w dwu częściach do kraju, późn. jaka hulki ,,Pork” i ,,Pine”)

jw. lecz późn. 4x102 AA, 4x40 AA, 6x20 AA, 8 rt 533 itd.

PALADIN
PATHFINDER (8.41 eks ,,Onslaught”:= 11.2.45, rej. wyspy Ramni, Binma, jap. sam.; późn. na holu do kraju —* okręt-cel)
PENN
PETARD (1941 eks ,,Persistent”)

,,Q”i,“,R” (1942—1943)
1 705 t; 109,2x10,9x2,9 m; 40000KM=36 w.; 4x120, 4x40 AA, 6x20 AA, 8 rt 533,2 mbg, 3 wbg; 175-225 l;

QUADRANT
QUAIL (=15.11.43, na pld. ad Kalabrii, mina; +18.8.44, na trasie Bari -Tarent, na holu)
QUALITY
QUEENBOROUGH
QUENTIN (+2.12.42, na zach. od Sycylii, wł. sam. torp.)
QUIBERON (7.42  au.)
QUICKMATCH (9.42  au.)
QUILLIAM (1725 t)

jw. lecz 8x20 AA

RACEHORSE
RAIDER
RAPID
REDOUBT
RELENTLESS
ROCKET
ROEBUCK
ROTHERHAM (1750 t)

,,S” — ,,C”(1943—1945)
1710 t; 110,6x10,9x3 m; 40000KM=36,7 w.;4x120 AA, 2x40 AA, 8x20 AA, 8 rt 533,4 mbg, 2 wbg; 180-225 l;

SAUMAREZ (1750 t)
SAVAGE (4x114 AA, 12x20 AA itd.)
SCORPION (1942 eks ,,Sentinel”)
SCOURGE
SERAPIS
SWIFT (+24.6.44, rej. Normandii, miny)

1w. lecz (1710 t, 1730 t*) 1802 t

TEAZER
TENACIOUS
TERMAGANT (2---5x40 AA, 8  4x20 AA) jw. lecz 4x120 AA, 10—12x20 AA itd.
TERPSICHORE
TROUBRIDGE•
TUMULT (12x20 AA 3x40 AA i 8x20 AA)
TUSCAN (jw.; późn. 5x40 AA i 4x20 AA)
TYRIAN

1w. lecz 1777 t, 4x120 AA, 2x40 AA, 8x20 AA itd.

GRENVILLE
ULSTER
ULYSSES (4x40 AA i 8x20 AA)
UNDAUNTED
UNDINE
URANIA (późn. 2x40 AA i 8x20 AA  6x40 AA)
URCHIN
URSA

1w. lecz 1808 t

ALGONQUIN (kan.; 28.2.44 eks br. ,,Valentine”, 1942 eks ,,Kempenfelt”)
HARDY (+30.1.44, M. Barentsa, ,,U 278”)
SIOUX (kan.; 5.3.44 eks br. ,,Vixen”)

jw. lecz pźńn. 4—6x40 AA, 4—6x20 AA

VENUS
VERULAM
VIGILANT
VIRAGO
VOLAGE

jw. lecz (1710 t), późn. 4—7x40 AA ,4x20 AA

KEMPENFELT (1942 eks ,,Valentine”)
WAGER
WAKEFUL (1.43 eks ,,Zebra”)
WESSEX (1.43 eks ,,Zenith”)
WHELP
WHIRLWIND
WIZARD
WRANGLER

jw. lecz (1710 t), 4x114 AA, 2x40 AA,6—8x20 AA, 8 rt 533, 4 mbg, 2 wbg

CAESAR (11.42 eks ,,Ranger”)
CAMBRIAN (jw. eks ,,Spitfire”)
CAPRICE (jw. eks ,,Swallaw”)
CARRON (jw. eks ,,Strenuous”)
CARYSFORT (jw. eks ,,Pique”)
CASSANDRA (jw. eks ,,Tourmaline”)
CAVALIER (jw. eks ,,Pellew”)
CAVENDISH (jw. eks ,,Sibyl”)
MYNGS
ZAMBESI
ZEALOUS
ZEBRA (1.43 eks ,,Wakeful”)
ZENITH (1.43 eks ,,Wessex”)
ZEPHYR
ZEST
ZODIAC

jw. lecz 1710 t , 4x114 AA, 4x40 AA, 2x20AA, 4rt533, 2 mbg, 2 wbg

CHAPLET
CHEVRON
COMET


Battle (1944—1945)
2315 t; 115,5x12,3x3,9 m; 50000KM=35,7 w.; 4x114AA, 1x102 AA—2x40 AA), 12x40 AA, 8rt533, 4 mbg, 2 wbg; 248-308 l;

ARMADA
BARFLEUR
CAMPERDOWN
IIOGUE
TRAFALGAR (4x114 AA, 14x40 AA itd.)
Fax et tuba
ODPOWIEDZ