Japonia JP

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Japonia JP

Post autor: jareksk »

Bojowe okręty pomocnicze


Krążowniki pomocnicze


Typy różne ex JMH

I. (1939;1941)
10438 BRT; 21 w; 8x140, 2x13AA, 4 rt 533; 2 wsam;

AIKOKU MARU (1.10.43→JMH)
GOKOKU MARU (jw.)
HOKOKU MARU (+ 11.11.42 na płn zach od wysp Kokosowych ind. TR Bengal i ZB Ondina)

II. (1936;1942)
7400 BRT, 19 w; 4x150, 2x13AA, 4 rt 533;;

AKAGI MARU (+ 17.2.44. Truk, am.sam)
ASAKA MARU (1943→JMH)
AWATA MARU (1943→JMH)

III. (1937; 1941)
9309 BRT; 18 w; 4x150, 2x13AA, 4 rt 533;

BANGKOK MARU (1943→JMH)
KINRYU MARU (+ 25.8.42 na płn od Guadalcanal am.sam)
SAIGON MARU (+ 18.9.44 am. OP Flasher)

IV. (1934;1941)
4730 BRT; 16,5 w; 6x120, 2 MG;

KIYOZUMI MARU (1943→JMH)
KONGO MARU (+ 10.3.42 sam L Lexington)
UKISHIMA MARU (1945→JMH)

V. (1934;1942)
7184 BRT; 18 w; 4x150, 1x76, 2MG;

NOSHIRO MARU (1943→JMH)

Inne okręty pomocnicze

Okrety - bazy

Shikishima (1898)
14850 t; 133,5x23x8,3 m; 18 w; pb 229, pp 102;

SHIKISHIMA (hulk)
ASAHI (OBOP – bez uzbrojenia; +25.5.42 am. OP Salmon, płd zach od Przyl. Paderas)

Adzuma (1899)
9456 t; 9400KM=16 w; 4x203, 8x152, 4x76, 1x76AA, 2 rt 457;

ADZUMA (OOW) (1941hulk)

Okręty szkolne

Fuji (1896)
9179 t; 125,6x22,3x8,1 m; pb 457, pp 63

FUJI (OS – bez napędu)

Asama (1899)
9700 t; 134,7x20,4x7,4; 18000KM=12 w; 2x203, 8x152, 2x76, 1x76 AA, pb 178, pp 51, pag 152

ASAMA (OS; 9x76)

Kasuga (1902)
7628 t; 1x254, 2x203, 4x152, 4x76, 1x76AA, 4rt457;

KASUGA (OS) (1942hulk; + 18.7.45)

Chikuma (1912)
5000 t; 144,8x14,2x5,1 m; 22500KM=26 w;

YAHAGI (OS, wyc. 1.4.40)
HIRADO (OS; wyc.1.4.40)

Okręty ratownicze

Yodo (1908)
1250 t; 93,1x9,8x3 m; 6500KM=22 w; 2x76; pp 63;

YODO (ORat; wyc. 1.4.40)

Tsukushi (1941)
1400 t; 83x10,6x3,6 m; 5700KM=19,7 w; 4x120, 1 wsam; 128 l;

TSUKUSHI (ORAT) (+4.11.43 koło Nowej Irlandii, miny)

Okręty ratownicze lotnictwa

„Typ 100 t” (1933)
100 t; x x1,5 m; 520KM=13 w; 1 wsam; ? l;

872 (+9.8.45 sam. am)
873

„Typ 150 t”(1933-34)
145 t; 40x5,6x1,3 m; 520KM=13 w; 2 wsam; ? l;

870
887 (b+ 1945; Matogahama)
901 (+ 28.7.45)
902
903

„Typ 150 t”(1936-37)
165 t; 39x5,4x1,5 m; 520KM=13 w; 2 wsam; ? l;

929 (k+ 194? Shigaura)
930
931 (+ .5.45 am.sam)
932 ( b+ 1945 Umigata)

„Typ 200 t” (1939-40)
189 t; 38,5x5,9x1,9 m; 800KM=14 w; 2 wsam; ? l;

1089
1090
1091
1264
1???

„Typ 300 t” (1940-45)
296 t; 45x6,8x2,3 m; 800KM=14 w;, 1x13AA lub 1x25AA, 2 wsam; ? l;

1332
1333 (b+ .8.45 Oita)
1335 (b+ 1945 Onejima)
1336
1337
1338
1339
1341
1440
1535
1536 (b+ .8.45 Oita)
1538
1539
1540
1541
15??
15??
15??

Okręty – cele

Settsu (1912)
16130 t; 160,6x25,7x8,5 m; 25000KM=16 w; pb 303, pp 76;

SETTSU (OC; + 24.7.45 sam TF 38)

Yakaze (1942)
1321 t; 102,6x9x3,1 m; 11200KM=24 w; 1x50, 4x25AA;

YAKAZE (OC; = 18.7.45 am.sam)

Hulk

Niitaka (1902)
3366 t; 103,4x13,4x4,9 m; 20w; pp 63;

TSUSHIMA (hulk) (+1944)

Lodołamacz

Odomari (1921)
2330 t; 64,3x15,2x5,6 m; 4000KM=13 w; 1x76, 2x25AA, 2x13AA;

ODOMARI (LŁ)

Zbiornikowce

Tsurugisaki (1917)
1970 t; 64x9,4x4,3 m; 1000KM=11 w; 2x80AA;

TSURUGISAKI (+ 19.4.45)

Shiretoko (1920-22)
14050 t; 143,5x17,7x8,1 m; 5500KM=14 w; 2x140, 2x80AA; 160 l;

ERIMO (+ 4.3.42 am. OP „S 39”)
IRO (+ 30.3.44 am.sam)
SATA (+ jw.)
SHIRETOKO (+ 1.2.45 Singapur – am.B 29)
SHIRIYA (+ 21.9.44 am. OP Trigger)
TSURUMI (+ 5.8.44 am. OP Cero)
HAYATOMO (+ = 9.10.43 am. OP Kingfish)
NARUTO (= 15.3.44 Rabaul am.sam)
ONDO (+ 13.11.44; Cavite am.sam)

Kazahaya (1943)
18300 t; 153x20,1x8,8 m; 9500KM=16,5 w; 3x120, 6x25AA;

KAZAHAYA

Hayasui (1944)
18300 t; 157,3x20,1x8,8 m; 9500KM=16,5 w; 4x127AA, 8x25AA; 301 l;

HAYASUI (+ 19.8.44 am.OP Bluefish)
HARIO (jw lecz uzbr. Tylko 2x120; + 3.3.45 mina)

Ashizuri (1943)
7951 t; 130x16,8x6 m; 6000KM=16 w; 4x127, 4x25AA;

ASHIZURI (+ 5.6.44 am. OP Puffer)
SHIOYA (+ 8.6.44 am.OP Rasher)

Sunosaki (1943)
4700 t; 107,5x15x5 m; 4500KM=16 w; 2x120;

SUNOSAKI (= 4.10.44 am.sam)
TAKASAKI (+5.6.44 am.OP Puffer)

Ose (1942)
15000 t; 157,3x20,1x8,8 m; 6000KM=12 w; 2x120;

OSE (+ 30.3.44 am.sam)

Transportowce

Soya (1938;1940)
3800 t; 78,4x12,8x6,2 m; 1600KM=12,4 w; 1x76, 2x25AA; 10 mbg;

SOYA

Muroto (1918-19)
8215 t; 105,2x15,2x7,3 m; 2600KM=12,5 w; 2x120, 2x76

MUROTO (+ 22.10.44 am. OP Sea Dog)
NOSHIMA (+ 3.3.43 am.sam)

Okrety zaopatrzeniowe

Kashino (1940)
10360 t; 137,5x18,8x6,9 m; 4500KM=14 w; 2x120, 4x13AA;

KASHINO (+ 4.9.42)

Mamiya (1924)
15820 t; 144,8x18,6x8,4 m; 10000KM=14 w; 2x140, 2x76AA; 283 l;

MAMIYA (+ 21.12.44 am. OP Sealion)

Irako (1941)
11100 t; 145,1x19x6,1 m; 8300KM=17,5 w; 4x120, 13x25AA; 361 l;

IRAKO (= 24.9.44 am.sam)

Nozaki (1942)
640 t; 49x8,2x2,8 m; 1200KM=13 w; 1x76

NOZAKI (+28.12.44 am. OP Dace)

Kinesaki (1942-43)
920 t; 59,4x9,4x3,1 m; 1600KM=15 w; 1x76, 3x13AA;

ARASAKI (= 30.01.45 am. OP Bergall)
HAYASAKI ( + 4.5.45 mina)
KINESAKI ( + 1.3.45 am.sam)
SHIRESAKI

Kurasaki (1944)
2371 t; 67,1x10,4x4,3 m; 1000KM=9 w; 1x76

KURASAKI ( +15.11.44)
Fax et tuba
ODPOWIEDZ