Rosja E-SS

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Rosja E-SS

Post autor: jareksk »

Okręty eskortowe i dozorowe

Eskortowce

Jastrieb (1941—1942)
906 t 84x8,3x3 m; 23000KM=31 w.; 3x85 AA, 4x37 AA, 6x13 AA, 3 rt 450, 2 mhg, 20 min; 148l;

JASTRIEB (B)
KORSZUN (B)
ORIOL (B)

Albatros (1944)
920 t; 85x8,4x3 m; 12300KM=25 w.; 3x85 AA, 4x13 AA, 3 rt 450; 92l;

ALBATROS (D)

Fregaty

Ex am. ,,Tacoma” (USA (1943—1942; L-L 1945)
1509t; 92,6x11,4x3,9 m; 5500KM=20 w.; 3x76 AA, 4x40AA, 9x20 AA, jeż, 2 wbg, 8mbg; 190l;

EK 1 (B) (eks am. ,,Charlottesvllle”/ PF 25)
EK 2 (B) (eks am. ,,Long Beach”IPF 34)
EK 3 (B) (eks am. ,,Belfast”/PF 35)
EK 4 (B) (eks am.,,Glendale”/PF 36)
EK 5 (B) (eks am. ,,San Pedro”/PF 37)
EK 6 (B) (eks am. ,,Coronada”/PF 38)
EK 7 (B) (eks am. ,,Ogdcn”/PF 39)
EK 8 (B) (eks am. ,,Ailentown”/PF 52)
EK 9 (B) (eks am. ,,Machias”IPF 53)
EK 10 (B) (eks am. ,,Sandusky”/PF 54)
EK 11 (B) (eks am. ,,Bath”/PF 55)
EK 12 (B) (eks am. ,,Tacoma”/PF 3)
EK 13 (D) (eks am. ,,Sausalito”/PF 4)
EK 14 (D) (eks am. ,,Hoquiam”/PF 5)
EK 15 (B) (eks am. ,,Pasco”/PF 6)
EK 16 (B) (eks am. ,,Albuquerque”IPF 7)
EK 17 (B) (eks am. ,,Everett”/PF 8)
EK 18 (B) (eks am. ,,Bisbee”/PF 46)
EK 19 (B) (eks am. ,,GaIIup”/PF 47)
EK 20 (D) (eks am. ,,Rockford”/PF 48)
EK 21 (B) (eks am. ,,Muskogee”/PF 49)
EK 22 (B) (eks am. ,,Carcon City”/ PF 50)
EK 23 (B) (eks am. ,,Burlington”JPF 51)
EK 24 (B) (eks am. ,,Bayonne”IPF 21)
EK 25 (B) (eks am. ,,Poughkeepsje”/ PF26) -
EK 26 (DY (eks am. ,,Gloucester/PF 22)
EK 27 (B) (eks am. ,,Newport”/PF 27)
EK 27 (B) (eks am. ,,Evansville”/PF 70)

Kanonierkj

Typy różne
I. (1895, 1916)
1760 t; 72,2x12,7x4 m, 14 w.; 5x130, 3x76 AA, 4x45 AA; pb 127, pp 25

KRASNOJE ZNAMIA (B) (także OS;+16.11.42, rej. wyspy Lavansaari, finl. KT; późn. podn. i napr.)

II. (1909)
750 t; 61,6x8,6x2,8 m; 1000KM=15 w.; 3x102, 2x45AA, 2x13AA(późn. Dod. 2x37AAzamiast 2x45AA 2x37AA); 117-120 l;

KRASNYJ AZIERBAJDŻAN (K)
LENIN (K)

III. (1920—1930)
1100 t; 74,6x10,4x3,7 m; 600KM=9 w.; 3x130, 2x76, 2x45 AA, 2x37 AA

KRASNAJA ABCHAZIJA (C)
KRASNAJA ARMIENIJA (C) (5.11.39 eks ,,Krasnyj Krym”; +21.9.41 kolo Oddessy, nm. sam.)
KRASNAJA GRUZIJA (C) (+ .2.43, kolo przyl. Myschako)
KRASNYJ ADZARISTAN (C)

Dzierżynskij (Wł., 1936)
810 t; 78,1x8,3x3,8 m; 4500KM=18,5 w. 3x102, 4x45 AA, 3x13 AA, 24 miny; 121l;

DZIERZYNSKIJ (B)
KIROW (B)

Amgun (1939-40)
1100-1140 t; 59,5x11,9x3,6-3,9 m; 800KM=6w;

BIRA(L) - 3x100, 3x45AA, 1x13AA;
AMGUN(B) - 2x100, 3x45AA, 1x13AA; - + 11.10.44 mina
SIELEMZDA(B) - 2x130, 3x45AA, 4x37AA, 3x13AA;
VOLGA (B) - 2x130, 4x45AA, 1x20AA;
OLEKMA(L) - 2x100, 4x45A, 1x13AA;
MOSKVA(B) - 2x100, 3x45AA, 1x20AA, 2x13AA;
BURIEJA(L) - 2x130, 3x45AA, 4x37AA, 3x13AA;
NORA(L) - 2x130, 4x37AA, 4x13AA;
KAMA(B) - 2x130, 4x45AA, 1x20AA, 4x13AA;
ZIEJA(B) - 2x130, 4x45AA, 2x20AA;
OKA(B) - 2x130, 2x45AA, 2x20AA;

Sergo Ordzonikidze (1936; 1941)
1220 t; 58.1 х 12.6 х 2.95m; 1300 KM=12.5w ; 2 х 130, 4 х 45AA, 1 х 37AA, 4 х 13AA; 117 l

SERGO ORDZONIKIDZE(K) – ex lodołamacz w 1943 wyc.

Diezniev (1937)
7330 t; 104x15x6,3 m; 2500KM=10,5 w; 4x76, 4x45AA, 6x13AA;

DIEZNIEV(A)

Litke (1909)
5500t; 83,2x14,6x8,6 m; 7000KM=14 w; 4x76, 4x45AA, 6x13AA;

FIODOR LITKE(A)

Rykov (1928)
5560t; 104x14,6x5,8 m; 2200KM=10,5w; 4x76, 4x45AA, 2x13AA; 81 l;

VETER (A)

Partizan (1934)
1286 t; 64,3x10,3x3,4 m; 700KM=9,5 w; 2x100, 83l;

PARTIZAN (P)


Dozorowce

Typy różne
I. (1917)
450 t; 51,2x7,9x3,2 m; 1350KM=15 w.; 2x100, 1x37 AA, 70 min; 48 l;

KOBCZIK (B) (~ 1940?)
PIONIER (B) (+ 1941, Leningrad; późn. podn.)

II. (1915; 1940) ex est od 12.08.40
400 t; 39,3x6,1x3,5 m; 12 w.; 2x75

GANGUTYEC ex LAINE (B) (+2.12.41, rej. Hanko, miny)

III. eks T (Nm. 1916; 1940) ex est od 12.08.40
227 t; 50x5,3x2,2 m, 3500KM=25 w.; 3x45AA;

AMETYST ex SULEV (B) 1942 JP

IV. (1904)
100t; 30,8x5x1,7m; 600KM=16w; 1x37, 1 MG; 23l;

DOZORNY
RAZVEDCHIK - ?+ 1942

V. (1899) (1941)
580 t; 42,5x8,4x3,3 m; 220KM=6,9 w; 2x100, 2x45AA; 1x37AA;

LACHTA - wyc.13.03.44

VI.(1936) (1940) ex fin
400 t; 34.15 х 7.5 х 3.35m; 520 KM=11 w; 2 х 76, 1 х 20 AA, 2 х 13AA;

SZEKSNA ex Aalokas - ex fin lodołamacz zdobyty w 03.40

Kronsztad (1912-1913;1941)
425 t; 48,4x10,1x3,4 m; 400KM=6,5 w; 2x130, 2x45AA, 2x20AA, 2x13AA;

KRONSZTADT  od 20.03.40 „I 8” - + 28.08.41 miny
SIESTRORIECK - wyc. 13.03.44

Sztorm (1930—1936)
450 t; 71,5x7,4x2,6 m;6300KM=23 w.; 2x100, 2—5x37-45 AA , 3 rt 450 (1942 zdj.?), bg, 48 min; 74-120l;

BURIA (B) (+ 23 lub 27.8.42, na zach, od Kronsztadtu, miny)
BURUN (B)
CYKLON (B) (+28.8.41, na pin. wsch. ad Tallipa, miny)
GROM (A)
GROZA (A)
MIETIEL (B)
MOLNIJA (B)
PURGA (BL) (+l.9.42, jez. Ladoga, nm. sam. późn. podn. i napr.?)
SMIERCZ (A)
SNIEG (B) (+28.8.41,na płn wsch.. od Tallina, miny)
SZKWAL (C)
SZTORM (C)
TAJFUN (B) (+23.9.41, nn. sam.; późn. podn.)
TUCZA (B)
URAGAN (A)
WICHR (B) (= 23.9.41, Kronsztadt, nm. sam.; późn.  hulk, nast.wyc)
WJUGA (B)
ZARNICA (B)


Rubin (1938—l939?)
550 t; 62x7,2x2,6 m; 2300KM=17 w.; 1x102, 2x37 AA, 2x 12AA, bg; 31 min 61 l;

BRILLIANT (A)
RUBINN (A)
SAPFIR (A)
ŻEMCZUG (A) (+10.8.41, rej. przyl.Swiatoj Nos, ,,U 451”)

Pikkeri (1939; 1940) ex est do 13.08.40
500 t; 58x7,3x2,4 m; 16 w.; 2z75, 2 MG; 43 l;

PIKKERI (B)

Znamja Socjalizma (1906)
750 t; 45.72 х 12.04 х 4.86m; 1260 KM=10w; 2 х 76, 6x13AA; 48 l;

„No 4 ” (C) (+ 2.07.42 nm. Sam.)

Ex Fr Friponne - ex rum od 1944
350t; 69x6.9x2.5m; 900KM/15w; od 1944 1x88, 1x37AA, 1x20AA 2 wbg; 50l;

ACHTUBA ex Locotonent-Comandor Stihi Eugen (C)
ARALS ex Capitan Dumitrescu (C)
ANGARA ex Sublocotonent Ghiculescu Ion (C)

Typy różne
I.
247 t; 31x6,5x4 m; 400KM=7,2 w; 2x45AA, 6mbg?; 31l;

URAN(B)

II. 1905
140 t; 24,6x5,3x2,2 m; 200KM=9w; 2x45AA

LK – 1


Ex Trawlery rybackie
I. 1930
1200t; 53,5x9,1x4,3 m; 650KM=9,5 w; 2x76;

MUSSON(A) - +11.10.42 mina
SZTIL(A) - 19.07.41
AISBERG(A)
BRIZ(A)

II. 1933
1700t; 51,3x9x4,5 m; 650KM=9w; 2x45AA;

GRAD(A)

III. 1930-31
1255t; 54,8x9x4,6m; 675KM=10w; 2x45AA;

ZARJA(A)
MGLA (A) (+ 8.03.42)

IV. 1937
1500t; 51,3x9x4,5m; 650KM=10,5 w; 2x45AA:

PASSAT(A) (+ 13.07.41 N nm.)

V.1930
1450t; 51,2x9x,4,5 m; 650KM=11 w; 2x45AA;

PRILIV(A) ( + 3.03.43)

VI. 1930
1150t; 50,8x9x4,5m; 675KM=10w; 2x45AA;

TOROS(A)
TUMAN(A) ( +10.08.41 nm. N)

VII. 1930
1200 t; 55,4x9x4,9 m; 650KM=9w; 2x76;

SKR 11(A) (+ 10.41 )
SKR 14(A)
SKR 15(A)
SKR 21(A) (+17.05.42 nm.sam.)
SKR 22(A)
SKR 23 (A)
SKR 25(A)
SKR 26(A)

VIII. 1932
1107t; 53,4x9x4,9 m; 650KM=9,5 w; 3x76, 3x20AA, 2 mbg;


SKR 12(A)
SKR 13(A) (2x76, 2x20AA, 2 wbg)
SKR 16(A)
SKR 32(A)

IX. 1916
500t; 43,2x7,2x4,4 m; 500KM=10,5 w; 2x45AA, 2x20AA;

SKR 20(A)

X. 1930
1150t; 57,1x9x4,5m; 650KM=11 w; 2x45AA:

SKR 31(A) (+ 12.05.42)

Bug (1927-28)
840 t;, 51,4x9,6x4 m; 640KM=9w; 2x130, 2x45AA, 1x13AA; 69l;

BUG(C) (s+23.08.42)
DNIESTR(C) (+14.08.42 nm sam.)
RION ( = 14.11.41 nm sam. +b)
DON(C) ( +s 24.08.42)
KUBAN(C)

Typy różne
I. 1883
173t; 34,8x6,1x2,7 m; 350KM=7w; 2x45AA;

VOIKOV(C) (+ 20.08.42)

II. (1905)
256 t; 55,4x6,4x1,8 m; 700KM=8w; 4x45AA, 3x13AA

MARIUPOL(C)

III. (1869)
196 t; 41,2x7,2x1,5 m; 300KM=9w; 4x45AA

SZTURMAN(C) (+ 24.08.42)

Ex rum T
I.- 266t; 58.76x5.84x1.5m; 24w; 2x76AA, 1x37AA, 1x20AA, 2 rt450; 45l;

MUSSON ex Sborul

II. - - 266t; 58.76x5.84x1.5m; 24w; 2x76AA, 1x37AA, 1x20AA, 45l;

TOROS ex Smeul

Barsuk (1915-16)
168 t; 30,5x5,8x2,7m; 350KM=10,5 w; 2x75, 1x37AA;

ATARBEKOV (K)
MOGILEVSKIJ(K)
SOBOL(K)

Izorec (1935-38)
140t; 23x5,5x2 m; 200KM=5w; 1x45AA

LK 2 (B) ( +15.07.42)
CZAPAJEV(B)
SZCZORS(B)
„MBK/16” (1943-44)
151.8 t, 160.8 tppw; 36.20 x 5.50 x . /1.28 m; 2 SB, 1800 KM=13 w; 450Mm/10.8 w, 330Mm/13 w; pb50, pp30, pag52, psd50; 39 l;

różne wersje uzbrojenia:
a – 2x76, 1x45, 1x37AA, 2x12.7AA
b – 2x76, 2x45, 1x37AA, 1x12.7AA
c – 2x76, 1x37AA, 2x12.7AA, 1x82m.
d – 2x76, 1x37AA, 1x12.7AA, 2x82m.
e – 2x76, 1x37AA, 2x12.7AA, 1x6 wr 82
f – 2x76, 1x37AA, 4x12.7AA
BK-501 – BK-503
BK-504 (+4.7.1944, wyspa Teikasaari, miny)
BK-505 – BK-508
BK-509 (+4.7.1944, wyspa Teikasaari, miny)
BK-510 – BK-513
BK-514 (+4.7.1944, wyspa Teikasaari, miny)
BK-515 – BK-520

„MKL/186” (1945)
156 tn, 165.5 tppw; 38.50 x 5.56 x 1.55/1.61 m; 2 SD, 1000 KM=14 w; 2890Mm/5.3 w, 650Mm/14 W; 2x85, 2x82m., 1x37AA, 4x12.7AA; pb30, pp20, psd30; 42 l;

BK-521 – Komsomolec Armienii
BK-522 – BK-528

Patrolowce

„3 K”(1930-32)
19 t; 19,8x3,3x1,2 m; 600KM=16 w; 1x45AA lub 1x13AA i 1 MG;

15 jednostek

„K 17” (1931)
17 t; 18,9x3,6x1,4 m; 60KM=11 w; 1 MG;

K 396

„K 18“ (1931)
14 t; 13,6x2,8x1,7 m; 80KM=7 w; 1 MG;

K 397

„KM 2“ (1934)
7 t; 13,8x3,1x0,8 m; 63KM=9 w; 1 MG;

72 jednostki

„KM 4“(1938)
12 t; 19,3x3,4x0,8 m; 126KM=12 w; 1 MG;

60 jednostek

„R“ (1941)
30 t; 20,8x3,3x1,1 m; 136KM=9,2 w; 1-2 MG;

36 jednostek

Ex am „MTS“(1941-44)
27 t; 19,2x4,6x1,2 m; 1260KM=25 w; 1x20AA, 2x13AA;

60 jednostek

„NKL 27”(1942)
1,5 t; 7,2x1,8x0,6 m; 50KM=20 w; 1 MG; 2 l;

ok. 30 jednostek


Stawiacze min


Marti (1895, 1936)
5665 t; 122,3x15,4x7 m; 11500KM=14 w.; 4x130, 7x76 AA, 3x45 AA, 320 min; 400l;

MARTI (B)

Bug (1891, 1907)
1380t; 62,2x10,4x4,9m; 1400KM=13w; 2x75, 4x47, 4 MG, 250 min; 238l;

1 Maja (C) (wyc. 1940)

Amur (1907)
2926 t;

AMUR ( s+ 27.08.41)

Volga (1905)
1711 t;

VOLGA

Oniega (1941)
530 t; 56,8x9,3x0,3 m;330KM= 8 w.; 3x45 AA, miny; 50l;

ONIEGA (B)
WIATKA (B)

Murman (1935-36)
3700t; 80,6x13x5,6 m; 13,7 w; 2x130, 4x76, 158 min;

MURMAN(A)
OCHOTSK(P)
OKEAN(P)

Zjuid (1936)
860 t; 56,8x9,3x3 m; 600KM=11,1 w; 1x76, 6x45AA, 2x20AA, 2x13AA; 50 min; 105l;

ZJUID(K)

Apostol Pietr (1908)
500t; 58x15,2x2 m;1x47, 175 min

RISTNA(B)
SUROP(B) (+11.08.41 mina)

Zarja (1928)
353t; 32,3x5,6x2,6m; 220KM=9w; 2x45AA, 2x13AA, 10min;

ZARJA(C) (+5.03.43)
LUKOMSKIJ(C)
DOOB(C) (+11.02.42)

Ostrovskij (1927)
2625t; 79,9x12x3,9 m; 715KM=12,5w; 2x76, 4x45AA;

OSTROVSKIJ(C) (+23.03.42)

Syzran(1932)
2810 t; 76x10,8x5,2 m; 700KM=6,5w; 2x76, 4x45AA, 1x20AA, 2x13AA;

SYZRAN(C)

Ural (1928)
5560t; 104x14,6x5,8 m; 2200KM=12w; 4x100, 4x45AA, 2x13AA, 264 miny;

URAL(B)

Kanin (1917)
1163 t; 60x8,5x5,4 m; 550KM=10w; 1x76, 1x20AA

KANIN(A)

Sosnowiec (1895)
1135 t; 62,8x8,5x5,8 m; 850KM=10w; 2x102, 1x76

SOSNOWIEC(A)

Yushar (1915)
2020 t; 75,5x10,7x3,9 m; 848KM=11 w; 4x76, 4x45AA, 200min;

No 93 (A)

Puszkin (1929)
5230t; 91,3x13,2x2,8; 950KM=8,2 w; 2x100, 2x45AA;

PUSZKIN(A)

Typy różne- wszytkie (P)

I. (1923) 5400t; 97x13,7x5,5 m; 1550KM=11 w; 4x130, 3x76, 4x37AA, 370 Min.

ARGUN

II. (1907) (1932) 2300t; 63,5x10x4,6m; 750KM=10,5 w; 4x76, 268 min;

WOROSHILOVSK

III. (1912; 1932) 4690 t; 87,2x12,2x5,1m; 1200KM=9 w; 2x102, 2x75, 1x37AA; 500min;

SIRGIEY KIROV

IV. (1912;1934) 3725 t; 91,1x12,3x5,2 m; 1150KM=9,8w; 2x102, 2x76, 1x45AA, 550min;

ASTRACHAN

V. (1912; 1934) 3765 t; 91,1x12,3x4,8 m; 1200KM=9w; 1x102, 2x76, 1x45AA, 200min;

TEODOR NIETKE

VI. (1912; 1932) 4446t; 92x12,3x5,2 m; 1200KM=9w; 9x45AA, 420 min;

TOMSK

VII. (1935; 1939) 1975t; 74x10,4x3,3 m; 750KM=6 w; 1x76, 2x45AA, 200min;

AJAN

VIII. (1937, 1939) 1600t; 74,1x10,4x3,3m; 750KM=9w; 1x76, 2x45AA, 138 min;

GIZIGA

Seiner (1943) 56t; 19,3x5,1x2,3 m; 65KM=8w; 2 MG, 13l;

ZM 11
ZM 21
ZM 31
ZM 41

Kawasaki (1942) 26t; 15,7x3,6x1 m; 50KM=7w; 1MG, 4 miny; 6 l;

ZM 12 – ZM 17
ZM 22 – ZM 27
ZM 32 – ZM 37
ZM 42 – ZM 47


Stawiacze sieci

Wjatka (1941)
527 t; 56,8x9,8x1,7 m; 330KM=8w; 3x45AA, 1x13AA, 40 min;

WJATKA(B)
MOLOGA(P)
ONIEGA(B)
SUCHONA(P)

Typy różne
I. (1895; 1941) 1055 t; 52,1x10,1x3,5 m; 1305KM=10,5 w; 4x47

ASTRONOM(B) (+ 28.08.41 nm. Sam. Zat. Fińska)

II. (1906, 1941)
459 t; 46,3x7,3x3,1 m; 480KM=9,5w;

AZIMUT(B)

III. (1912, 1939)
1535 t; 67x11,5x2,8 m; 520KM=8w; 1x45AA,

PROFSOJUZ(B)

IV. (1903)
200t; 42,8x10,2x2,2 m; 400KM=7,5 w; 1x45AA; 28 l;

GARIBALDI(B)

Seiner (1941)
56 t; 19,3x5,1x2,3 m; 65KM=8w; 2 MG, 13l;

BURIEJA(P) ex No2, ex Patron
ZIEJA(P) ex No 1 ex Buirep
Fax et tuba
ODPOWIEDZ