USA L- OL

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

USA L- OL

Post autor: jareksk »

Okręty lotnicze
Lotniskowce

Lexington (1927) eks KL
37681 t; 270,7x32,1x7,4 m; 180000KM=33,2 w.; 8x203 (1941-1942 zdj.), 12x127 AA, 12—20x28 AA, 12-18x20 AA, 28x13 AA;63-90 sam., l kat. pb 152, pp 87, pag 76; 2327 l;

LEXINGTON/CV 2 (=8.5.42, M. Koralowe, sam. jap. L "Shokaku" i "Zuikaku", s+ 8.5.42, am. N "Phelps")
SARATOGA/CV 3 (od 1943: 35000 t;274,7x33,7x9,6 m; 16x127 AA, 4896x40 AA; 4732X20 pl; -80 sam.,l kat itd.)

Ranger (1934)
14575 t; 234,4x33,4x6,8 m;53500KM= 29,2 w.,8x127 AA, 40xl328 AA (późn. 24x40AA i 52x20 AA); -76 sam., l kat.; pb 51,pp 51; 1788 l;

RANGER/CV4

Yorktown
I. (1937-1938)
19875 t; 246,8x33,2x7,9 m; 120000KM=32,5 w.;8x127AAl, 16x28 AA, 16x13 AA; 96 sam..,3 kat.; pb 102, pp 152; 2175 l;

ENTERPRISE/CV 6 (późn. 13 AA i 28AA40x40 AA i 20x20 AA)
YORKTOWN/CV 5 (=4.6.42, rej. Midway, jap. sam L "Hiryu", =6.6.42,tamże, jap. OP "I 168", +7.6.42)

II. (1941)
19900 t; 252,lx34,8 m; jak I., lecz2 kat.

HORNET/CV 8 (=26.10.42, rej. SantaCruz, Wyspy Salomona, jap. sam. L"Shokaku" i "Zuikaku", +27.10.42,tamże, jap. N "Akigumo" i "Makigumo")

Typ ., Wasp" (1940)
14700 t; 225,9x30,5x7,1 m; 70000KM=29,5 w.;8x127 AA, 16x28 AA, 24x13 AA (późn.15x13 AA 30x20 AA); 76 sam., 4 kat.; 2167 l;

WASP/CV 7 (=15.9.42, rej. wysp San Cristobal - Espiritu Santo, jap. OP"I 19", s+ 15.9.42, am. N "Lansdowne")

Typ "Essex" (1942-1944)
27208 t; 270,lx45x8,4 m;;150000KM=32,7 w.;12x127 AA, 4468x40 AA,.4452x20 AA, 91 sam.; 2 kat.; pb 76, pp 150; 2682 l;

BENNINGTON/CV 20
BON HOMME RICHARD/CV 31
BUNKER HILL/CV 17
ESSEX/CV 9
FRANKLIN/CV 13
HORNEl'/CV 12 (eks "Kearsarge")
INTREPlD/CV 11
LEXINGTON/CV 16 (eks "Cabot")
WASP/CV 18 (eks "Oriskany")
YORKTOWN/CV 11 (eks "Bon Homme Richard")

jw., lecz (1944-1945)
dł. 270,8 m

ANTIETAM/CV 36
BOXER/CV 21
HANCOCK/CV 19 (eks "Ticonderoga")
LAKE CHAMPLAIN/CV 39
RANDOLPH/CV 15
SHANGRI-LA/CV 38
TICONDEROGA/CV 14 (eks "Hancock")


Independence (1943)
od 15.7.43: CVL - eks KRL
10662 t; 189,8x33,37,4 m;100000KM= 31,6 w.;24x40AA, 22x20AA, 30 sam., 2 kat.; pb 127, pp 127; 1569 l;

BATAAN/CVL 29 (eks "Buffalo"/CL 99)
BELLEAU WOOD/CV 24  CVL 24 (eks "New Haven"/CL 76)
CABOT/CVL 28 (eks "Wilmington"/CL 79)
COWPENS/CV 25 CVL 25 (eks "Huntington"/CL 77)
INDEPENDENCE/CV 22  CVL 22 (eks "Amsterdam"/CL 59)
LANGLEY/CVL 27 (eks "Crown Point/ CV 27, eks "Fargo"/CL 85)
MONTEREY/CV 26  CVL 26 (eks "Dayton" /CL 78)
PRINCETON/CV 23  CVL 23 (eks "Tallahassee"/CL 61; =24.10.44, na wsch. od Luzonu, jap. sam., s+ am. KRL "Reno")
SAN JACINTO/CVL 30 (eks "Reprisal"1ICV 30, eks "Newark"/CL 100)

Lotniskowce eskortowe .

Long Island / Charger (1940-1941)
11800 t; 150x33,9x7,6 m; 8500KM=16,5 uzbr. j.n..; 856 l;

LONG ISLAND/AVG 1 (3.41 eks m.s."Mormacmail") (1x102, 2x76AA, 4x13AA, 16 sam)
CHARGER/AVG 30 (4.10.41 eks br."Charger", eks BA VG 4, 1941 eks m.s."Rio de la Plata") (3x102AA, 10x20AA, 36 sam)

Bogue
I. (1942-1943)
9393 t; 151,lx34x7,1 m; 8500KM=16,5 w.;2x127 AA, 816x40 AA, 1222x20 AA; 28 sam., 1-2 kat.; 890 l;

ALTAMAH~/ACV 18
BARNESI ACV 20
BLOCK ISLANDI ACV 21 (+29.5.44, nBpłn. zach. od Wysp Kanaryjskich,"U 549")
BOGUE/ACV 9 (5.42 eks S.s. "SteelAdvocate")
BRETON/ACV 23
CARD/ACV 11
OOPABEE/AVG 12 (2.4.2 eks S.s. "Steel Architect")
CORE/ACV 13
CROATAN/ACV 25
NASSAU/ACV 16
PRINCE WILLIAM/ACV 3jw., lecz -:.. WBr. (L-L)

Sangamon" (1941 jako ZB, 1942 jako LE)
10494 t; 168,6x32,1x9,3 m; 13500KM=18 w.; 2xl27 AA, 810x40 AA, 1227x20AA; 31sam., 2 kat.; 1080 l;

CBENANGO/ACV 28 (2.42 eks fAO 31, eks m.s. "Esso New Orleans")
SANGAMON/ACV 26 (2.42 eks fAO 28,eks m.s. "Esso Trenton")
SANTEE/ACV29 (2.42 eks IAO29, eksm.s. "Seakay")
SUWANNEE/ACV 27 (2.42 eks fAO 33,eks m.s. "Markay")

Uwaga: Jako LE pod tymi samymi nazwami, co poprzednio jako ZB.

Casablanca (1943-1944)
8188 t; 156,lx32,9x6,3 m; 9000KM=19 w.;1x127, 08x40 AA i 12-20x20 AA,; l kat., 27 sam.; 860 l;
(* pocz. przeznaczone dla WBr., zastąpione innymi LE)

ADMIRALTY ISLANDS/CVE 99 (eks "Chapin Bay")
ATTU/CVE 102 (eks "Elbour Bay")
BISMARCK SEA/CVE 95 (eks "Alikula Bay"; +21.2.45, koło Iwodzimy, kamikaze)
BOUGAINVILLE/CVE 100(eks "Didrickson Bay")
CAP E ESPERANCE/CVE 88 (eks "Tan anek Bay")
CASABLANCA/ACV 55 (eks "AlazonBay", eks br. "Ameer" *)
CORAL SEA/CVE 57 (eks "AlikulaBay") 15.9.44 -+ ANZlO/CVE 57
CORREGIDOR/CVE 58 (eks "AnguillaBay", eks br. "Atheling" 2*)
FANSHAW BAY/CVE 70
GAMBIER BAY/CVE 73 (+25.10.44, na wsch. od wyspy Samar, Filipiny, jap. KRC "Chikuma", "Chokai", "Haguro" i "Tone")
GUADALCANAL/CVE 60 (eks "Astro-labe Bay")
HOGGATT BAY/CVE 75
HOLLANDIA/CVE 97 (eks "Astrolabe Bay")
KADASHAN BAY/CVE 76
KALININ BAY/CVE68
KASAAN I1AY/CVE 69
KITKUN BAY/CVE 71
KWAJALEIN/CVE 98 (eks "BucareliBay") .
LISCOME BAY/CVE 56 (+24.11.43, rej.Makinu, Wyspy Gilberta, nm. OP ,,1175")
LUNGA POINT/CVE 94 (eks "AlazonBay")
MAKASSAR STRAIT/CVE 91(eks "Ulitaka Bay")
MAKIN ISLAND/CVE 93 (eks "Wood-cliff Bay")
MANILA BAY/CVE 61 (eks "Bucareli Bay")
MARCUS ISLAND/CVE 77 (eks "Kanalku Bay")
MATANIKAU/CVE 101 (eks "Dolorni Bay")
MIDWAY/CVE 63 (eks "Chapin Bay")15.9.44  ST. LO/CVE63 (t25.10.44, koło wyspy Samar, Filipiny, jap.sam.)
MISSlON BAY/CVE 59 (eks br."Atheling" 1 *)
MUNDA/CVE 104 (eks "Tonowek Bay")
NATOMA .łAY/CVE 62 (eks br. ""Begum" *)
NEHENTA BAY/CVE 74 (eks br. "Khe-d~i:e" .)
OMMANEY BAY/CVE 79 (=4.1.45, "lapłd. od wyspy Mindoro, Filipiny, j:'?sam. i kamikaze, st am. N "Burns")
PETROF BAY/CVE 80
ROI/CVE 103 (eks "Alava Bay")
RUDYERD BAY/CVE 81
SAGINAW BAY/CVE 82
SALAMAUA/CVE 96 (eks "AnguillaBay")
SARGENT BAY/CVE 83
SA VO ISLAND/CVE 78 (eks "Kaita Bay")
SHAMROCK BAY/CVE 84
SmLPLEY BAY/CVE 85
SITKO H BAY/CVE 86
SOLOMONS/CVE 67 (eks "Nassuk Bay",eks br. "Emperor".) (""
STEAMER BAY/CVE 87 c
TAKANIS BAY/CVE 89
THETIS BAY/CVE90
TRIPOLI/CVE 64 (eks "Didrickson Bay")
TULAGI/CVE 72 (eks "Fortazela Bay")
WAKE ISLAND/CVE 65 (eks "DolorniBay")
WBITE PLAINS/CVE 66 (eks "ElbourBay")
WINDHAM BAY/CVE 92

Commencement Bay (1944-1945)
18908 t; 169,8x32,1x8,5 m; 16000KM=19 w.; 2x127 AA, 36x40 AA, 20x20 AA; 33 sam.,2 kat.; 1066 l;

BAIROKO/CVE .115 (eks "Portage Bay")
BLOCK ISLAND/CVE 106 (eks "SunsetBay")
CAPE GLOUCESTER/CVE ;1.09(eks "Willapa Bay")
COMMENCEMENT BAY/CVE 105(eks "St. Joseph Bay")
GILBERT ISt.ANDS/CVE 107 (eks "St. Andrews Bay")
KULA GULF/CVE 108 (eks "Vermillion Bay")
PUGET SOUND/CVEl13 (eks "HóbartBay")
SALERNO BAY/CVE 110 (eks "Winjah Bay")
SIBONEY/CVE 112 (eks "Frosty Bay")
VELA GULF/CVE 111 (eks "Totem Bay")

Okręty – bazy wodnosamolotów

Wright (1921)
11500 t; 136,5x17,6x7,2 m; 6000KM=15 w; 2x127, 2x76AA, 2MG; 288 l;

WRIGHT/AV 1 (1.10.44 →JP/AG 79)

Langley (1922)
13990 t; 165,3x19,9x6,3 m; 6500KM=15,5 w; 4x127, 36 sam; 468 l;

LANGLEY/AV 3 (transportowiec samolotów; +27.2.42 jap. Sam)

Curtiss (1940)
12053 t; 160,7x21,1x6,5 m; 12000KM=18 w; 4x127AA, 10x13AA; 1195 l;

CURTISS/AV 4
ALBEMARLE/AV 5

Currituck (1943-44)
14000 t; 164,7x21,1x6,8 m; 12000KM=19,2 w; 4x127AA, 8x28 AA, 4x13AA; 1247 l;

CURRITUCK/AV 7
NORTON SOUND/AV 11
PINE ISLAND/AV 12
SALISBURY SOUND/AV 13

Lapwing (1936)
1400 t; 57x10,8x4,1 m; 1400KM=14 w; 2x76, 1 wsam; 180 l;

LAPWING/AVP 1
HERON/AVP 2
THRUSH/AVP 3
AVOCET/AVP 4
TEAL/AVP 5
PELICAN/AVP 6
SWAN/AVP 7
GANNET/AVP 8 (+ 7.6.42 koło Berudów nm. OP „U 653”
SANDPIPER/AVP 9

Barnegat (1941-45)
2040 t; 94,7x12,5x3,8 m; 6080KM=20 w; 2x127AA, 4x13AA1944 1x127AA, 8x40AA, 6x20AA lub 2x127AA, 4x20AA; 367 l;

BARNEGAT/AVP 10
BISCAYNE/AVP 11
CASCO/ AVP 12
MACKINAC/AVP 13
HUMBOLDT/AVP 21
MATAGORDA/AVP 22
ABSECON/AVP 23 (OS wsam)
CHINCOTEAGUE/AVP 24
COOS BAY/AVP 25 (dod. Jeż)
HALF MOON/AVP 26
ROCKAWAY/AVP 29
SAN PABLO/AVP 30
UNIMAC/AVP 31
YAKUTAT/AVP 32
BARATARIA/AVP 33
BERING STRAIT/AVP 34
CASTLE ROCK/AVP 35
COOK INLET/AVP 36
CORSON/AVP 37
DUXBURY BAY/AVP 38
GARDINERS BAY/AVP 39
FLOYDS BAY/AVP 40
GREENWICH BAY/AVP 41
ONSLOW/AVP 48
ORCA/AVP 49
REHOBOTH/AVP 50
SAN CARLOS/AVP 51
SHELIKOF/AVP 52
SUISUN/AVP 53
TIMBALIER/AVP 54
VALCOUR/AVP 55

Tangier i typy zbliżone

I. 11760 t; 150x21,2x7,2 m; 8500KM=16 w; 1945:1x127, 4x76AA, 8x40AA, 15x20AA; 1075 l;

TANGIER/AV 8

II. jw. lezc 9350KM=17 w;

POCOMOKE/AV 9
CHANDELEUR/AV 10

III. jak I lecz: 12000 t; 1x127, 12x40AA, 16x20AA; 1077 l;

KENNETH WHITING/AV 14
HAMLIN/AV 15
ST.GEORGE/AV 16
CUMBERLAND SOUND/AV 17
Pancerniki

Okręty liniowe

Arkansas (1912, 1926)
26100 t; 171,3x(32,3)x7,9 m; 20,5 w.; 12x305, 16x127, 8x76 AA; 3 wsam., 1 kat.; pb 279, pp 127, pag 305; od 1942: 12x305, 6x127, 10x76 AA, 3236x40 AA, 26x20 AA itd.

ARKANSAS/B B 33

New York (1914, 1927)
27000 t; 174,6x(32,4)x7,9 m; 21 w.; 10x356, 16x127; 8x76 AA, 8x28 AA; 3 wsam., 1 kat.; pb 305, pp 171, pag 356; od 1942: 10x356, 6x127, 10x76 AA, 24x40 AA (1945: 40x40 AA), 36-42x20 AA (1945: 36x20 AA) itd.

NEW YORK/BB 34
TEXAS/BB35

Nevada (1916, 1929)
29000 t; 177,3x(32,9)x8,4 m; 20,5 w.; 10x356, 12x127, 8x127 AA, 8x28 AA; 3 wsam., 2 kat.; pb 343, pp 114, pag 457

NEVADA/BB 36 (od 1942: 10x356, 16x127 AA, 36x40 AA, 36x20 AA; 3 wsam.,1 kat.)
OKLABOMA/BB 37 (+7.12.41., Pearl Harbor, jap. sam. L "Akagi:',."Kaga", "Hiryu", "Shokaku", "Soryu", "Zuikaku")

Pennsylvania (1916, 1931)
33100 t; 185,3x(32,4)x8,5 m; 21 w..; 12x356, 12x127, 8x127 AA (1940: 12x127 AA, dod.:8x28 AA); 3 wsam., 2 kat.; pb 356, pp 17,8, pag 457

ARIZONA/BB 39 (32600 t; +7.12.41; jak "Oklahoma")
PENNSYLVANIA/BB 38 (od 1943: 12x356, 16x127 AA, 4045x40 AA, 50x20 AA; 3 wsam., 1 kat.)

New Mexico (1917-1919, 1933-1934)
33400t; 190,2-190,7x(3~,4)x9m; 21 w.; 12x356, 12x127, 8x127 AA (1940 dod.: 8x28 AA); 3 wsam., 2 kat.; pb 356, pp 252, pag 457; .od 1943: 12x356, 8x127 AA, 3656x40 AA, 1444x20 AA; 3 wsam., 1 kat.

IDAHO/BB 42 (1944: 8 10x127 AA)
MISSISSIPPI/BB 41 (33000 t; 1944: 814x127 AA)
NEW MEXICO/BB 40

Tennessee (1920.-1921)
32300 t; 190,4x29,7x9,2 m; 21 w.; 12x356, 12x127, 8x127 AA, l1x28 AA;3 wsam., 2 kat.; pb 356, pp 163, pag 457

CALIFORNIA/BB 44 (32600 t; +7.12.41, jak "Oklahoma"; 25.3.42 podn., modern., w sł 1.44: 37000 t; 190,4x(34,8)x9,3 m; 12x356, 16x127 AA, 56x40 AA, 48x20 AA; 4 wsam., 1 kat.; pp 229)
TENNESSEE/BB 43 (po modern. 1943 jak "California", lecz 40x40 AA, 52x20 AA, 3 wsam.) uwaga: Po przebudowie sylwetka zupełnie zmieniona.

Maryland (1921-1923)
31500 t; 190,2x29,7x9,2 m; 21 w.; 8x406, 12x127, 8x127 AA, 11x28 AA; 3 wsam.. 2 kat.; pb 406, pp 163, pag 457

COLORADO/BB 45 (32 500 t, dł. 190,4 m; od 1942: 35 000 t, sz. (32,9) m; 8x406, 10x127, 8x127 AA, 16 40x40 AA, 32x20 AA; 3 wsam., 1 kat.; pp 178)
MARYLAND/BB 46 (od 1942: 34000 t itd. jak "Colorado")
WEST VIRGINIA/BB 48 (31 800 t; +7.12.41 jak "Oklahoma"; podn.30.5.42, modern., w sł. 9.44: 37 800 t, sz. (34,8) m; 8x406, 16x127 AA, 40x40 AA, 50x20 AA; 3 wsam., 1 kat.; pp 229; po przebudowie sylwetka zupełnie zmieniona)

North Carolina (1941)
37484 t; 222,lx33x10 m; 121000KM=28 w.; 9x406, 20x127 AA, 16x28AA, 12x13AA,(1943: 5260X40 pl, 54x20 AA); 3 wsam.,2 kat.; pb 305, pp 191, pag 406; 1880 l;

NORTH CAROLINA/BB 55
WASHINGTON/BB 56

South Dakota (1942)
379700 t; 207,3x33x10,7 m; 130000KM=27,5 w.; 9x406, 20x127 AA, 2468x40 AA, 3072x20 AA; 3 wsam., 2 kat.; pb 310, pp 184, pag 457; 1793 l;

ALABAMA/BB 60 (1943: 32 48x40 AA, 56 42x20 AA)
INDIANA/BB 58 (1943: 24 32x40 AA, 5040x20 AA)
MASSACHUSETTS/B B 59 (64x40 AA, 30x20 AA)
SOUTH DAKOTA/BB 57 (16x127 AA, 68x40 AA, 78x20 AA)

Typ "Iowa" (1943-1944)
48110 t; 270,4x33x11 m;212000KM= 33 w.; 9x406, 20x127 AA, 80x40 AA, 49x20 AA; 4 wsam., 2 kat.; pb 310, pp 355, pag 496; 1921 l;

IOWA/BB 61 (60x40 AA, 60x20 AA)
MISSOURI/BB 63 (80x40 AA, 49x20 AA)
NEW JERSEY/BB 62 (64x40 AA, 60x20AA)
WISCONSIN/BB 64 (80x40 AA, 49x20 AA)

Krążowniki liniowe

Alaska (1944)
29779 t; 246,4x27,8x9,7 m; 150000KM=33 w.; 9x305, 12x127 AA, 56x40 AA, 34x20 AA; 4 wsam.; 2 kat.; pb 229, pp 132, pag 325; 1517 l;

ALASKA/CB 1
GUAM/CB 2
Fax et tuba
ODPOWIEDZ