KZOP, Mamry, ZOP 912M
KZOP, Mamry, ZOP 912M
Witam. Czy ktoś posiada może zdjęcia polskich dużych ścigaczy zwalczania okrętów podwodnych ZOP proj. 912M; Kutrów Zwalczania Okrętów Podwodnych(KZOP) oraz trałowców typu "Mamry". Poszperałem trochę po necie ale jest tego strasznie mało.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Re: KZOP, Mamry, ZOP 912M
Powinieneś raczej poszukać w książkach np. Polska Marynarka Wojenna 1995 J.CiślakaBrodeur pisze:Witam. Czy ktoś posiada może zdjęcia polskich dużych ścigaczy zwalczania okrętów podwodnych ZOP proj. 912M; Kutrów Zwalczania Okrętów Podwodnych(KZOP) oraz trałowców typu "Mamry". Poszperałem trochę po necie ale jest tego strasznie mało.
Pozdrawiam.
O jakich "KZOP" mówisz?
-
- Posty: 2316
- Rejestracja: 2004-08-26, 21:03
- Lokalizacja: Częstochowa
Dobry wieczór, może tutaj http://www.sims.pl/rys/pmw/start_n.htm
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
-
- Posty: 2316
- Rejestracja: 2004-08-26, 21:03
- Lokalizacja: Częstochowa
Dobry wieczór, na temat typu Mamry :
MAMRY, WIGRY, ŚNIARDWY, WDZYDZE (proj. 207M)
wyporność 208 tstd, 225 tppw
wymiary 38.47 (mp. 36.50) x 7.34 x 1.74 m
napęd 2000 KM, 2 silniki wspr. M401A1, 2 śruby
paliwo 14.6 t oleju napędowego
prędkość 14.6 w (ek. 10.0 w)
zasięg 793 Mm / 14.0 w, 1100 Mm / 9.0 w
załoga 4+26 osób
uzbrojenie 2-23pl + 2wpk Strzała-2M ZU-23-2MR Wróbel-II (1xII), ew. 24 miny lub 24 bg
643 MAMRY
03.05.1989 rozpoczęty, st. Stocznia Marynarki Wojennej im. Dąbrowszczaków, Gdynia, Polska. (nr.st. 207M/14)
30.09.1991 wodowany.
30.06.1992 wcielony do służby, Polska Marynarka Wojenna = MAMRY, 643.
25.09.1992 podniesienie bandery.
644 WIGRY
21.08.1990 rozpoczęty, st. Stocznia Marynarki Wojennej im. Dąbrowszczaków, Gdynia, Polska. (nr.st. 207M/15)
28.11.1992 wodowany.
30.03.1993 wcielony do służby, Polska Marynarka Wojenna = WIGRY, 644.
14.05.1993 podniesienie bandery.
645 ŚNIARDWY
12.09.1991 rozpoczęty, st. Stocznia Marynarki Wojennej im. Dąbrowszczaków, Gdynia, Polska. (nr.st. 207M/16)
18.06.1993 wodowany.
29.12.1993 wcielony do służby, Polska Marynarka Wojenna = ŚNIARDWY, 645
28.01.1994 podniesienie bandery.
646 MIEDWIE = WDZYDZE
07.07.1992 rozpoczęty, st. Stocznia Marynarki Wojennej im. Dąbrowszczaków, Gdynia, Polska. (nr.st. 207M/17)
zmiana nazwy, MIEDWIE = WDZYDZE.
24.06.1994 wodowany.
02.12.1994 wcielony do służby, Polska Marynarka Wojenna = WDZYDZE, 646
28.01.1994 podniesienie bandery.
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
MAMRY, WIGRY, ŚNIARDWY, WDZYDZE (proj. 207M)
wyporność 208 tstd, 225 tppw
wymiary 38.47 (mp. 36.50) x 7.34 x 1.74 m
napęd 2000 KM, 2 silniki wspr. M401A1, 2 śruby
paliwo 14.6 t oleju napędowego
prędkość 14.6 w (ek. 10.0 w)
zasięg 793 Mm / 14.0 w, 1100 Mm / 9.0 w
załoga 4+26 osób
uzbrojenie 2-23pl + 2wpk Strzała-2M ZU-23-2MR Wróbel-II (1xII), ew. 24 miny lub 24 bg
643 MAMRY
03.05.1989 rozpoczęty, st. Stocznia Marynarki Wojennej im. Dąbrowszczaków, Gdynia, Polska. (nr.st. 207M/14)
30.09.1991 wodowany.
30.06.1992 wcielony do służby, Polska Marynarka Wojenna = MAMRY, 643.
25.09.1992 podniesienie bandery.
644 WIGRY
21.08.1990 rozpoczęty, st. Stocznia Marynarki Wojennej im. Dąbrowszczaków, Gdynia, Polska. (nr.st. 207M/15)
28.11.1992 wodowany.
30.03.1993 wcielony do służby, Polska Marynarka Wojenna = WIGRY, 644.
14.05.1993 podniesienie bandery.
645 ŚNIARDWY
12.09.1991 rozpoczęty, st. Stocznia Marynarki Wojennej im. Dąbrowszczaków, Gdynia, Polska. (nr.st. 207M/16)
18.06.1993 wodowany.
29.12.1993 wcielony do służby, Polska Marynarka Wojenna = ŚNIARDWY, 645
28.01.1994 podniesienie bandery.
646 MIEDWIE = WDZYDZE
07.07.1992 rozpoczęty, st. Stocznia Marynarki Wojennej im. Dąbrowszczaków, Gdynia, Polska. (nr.st. 207M/17)
zmiana nazwy, MIEDWIE = WDZYDZE.
24.06.1994 wodowany.
02.12.1994 wcielony do służby, Polska Marynarka Wojenna = WDZYDZE, 646
28.01.1994 podniesienie bandery.
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
W zeszłym tygodniu odholowano z Helu do Gdańska ostatnie trzy ścigacze projekty 912M. Czy ktoś z forumowiczów-mieszkańców tegoż miasta, wie może gdzie je postawili? Czy ktoż może machnąć (i podzielić się
) pożegnalne fotki tych urokliwych okrętów przez złośliwych zwanych "brzydkimi kaczątakami" (oczywiście nie znają się
).
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
-
- Posty: 1094
- Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
- Lokalizacja: Gdańsk
Przynajmniej jeden pozostał jeszcze w składzie MOSG.
W Gdańsku jest cięta masa wycofywanych okrętów i statków, głównie na nabrzeżu PRCiB i na terenach Stocznia Gdańskiej.
Korzystając z okazji - czy ktoś wie jaki los czeka R-12, a także co obecnie dzieje się z byłym ORP Gryf?
W ogóle przydałby się chyba opracowanie dotyczące przejścia wycofanych okrętów do służby cywilnej...
W Gdańsku jest cięta masa wycofywanych okrętów i statków, głównie na nabrzeżu PRCiB i na terenach Stocznia Gdańskiej.
Korzystając z okazji - czy ktoś wie jaki los czeka R-12, a także co obecnie dzieje się z byłym ORP Gryf?
W ogóle przydałby się chyba opracowanie dotyczące przejścia wycofanych okrętów do służby cywilnej...
Czy znasz dokładne daty i numery burtowe ?Marmik pisze:W zeszłym tygodniu odholowano z Helu do Gdańska ostatnie trzy ścigacze projekty 912M. Czy ktoś z forumowiczów-mieszkańców tegoż miasta, wie może gdzie je postawili? Czy ktoż może machnąć (i podzielić się) pożegnalne fotki tych urokliwych okrętów przez złośliwych zwanych "brzydkimi kaczątakami" (oczywiście nie znają się
).
Zgrabny to chyba dobre słowo. Nic więcej.Andrzej J. pisze:O 912 i 912M był zgrabny artykuł Roberta Rochowicza w "MSIO" 47 = 5/2004.
Głupi byłem, że sobie nie odnotowałemJarek C. pisze:Czy znasz dokładne daty i numery burtowe ?

Najpierwej poszły chyba 351 i 352 (w grudniu zeszłego roku), potem 353.
15 lutego 358, a chyba dzień później 356 i 354.
Nie pozostał.Adam pisze:Przynajmniej jeden pozostał jeszcze w składzie MOSG.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Być może, ale 1,5 miesiąca temu jeszcze był....Marmik pisze:Nie pozostał.Adam pisze:Przynajmniej jeden pozostał jeszcze w składzie MOSG.