ale 600 kilo...Łosiu pisze:Yyy ale IAR to dolnopłat, a to rozwiązuje napraaawde dużo problemów...
Hel - podejscie kolejne.
- SmokEustachy
- Posty: 4481
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
No i??SmokEustachy pisze:ale 600 kilo...Łosiu pisze:Yyy ale IAR to dolnopłat, a to rozwiązuje napraaawde dużo problemów...
A gdzie ta masa się schowała?? na tabliczce znamionowej tylko?? gróbsze i przy tym o niebo mocniejsze przejście skrzydło-kałdub na pewno więcej waży niż takie wiotkie jak w Pezetelce... IMHO górnopłat (parasolowaty) lub dwupłat nie udźwignie większej masy bez znacznej ingerencji w płatowiec... Dolnopłat, średniopłat o porządnym przejściu skrzydło-kadłub nie powinno mieć takich problemów (jeśli jakieś, to da się mocniejszy dźwigar czy jakieś wzmocnienie, a w Pezetelce nawet się nie da wzmocnienia wmontować).
Prokom trefl Sopot Mistrz Polski !!!!
Można sobie dać radę i z polskimi znakami, jednak nieco ..wolniej .karol pisze:sam Hel nic nie warty, ale w polaczeniu z Gdynia, to juz potega, pisze bez polskich znakow, bo widze, ze kolega z translatora pisze do nasHumanch pisze:Hel, dobry strategicznie (dla Polski punkt), ale zbyt slabo dotowany. Moznaby z niego stworzyc drugi Singapur, jednak do tego potrzeba srodkow. Czego mial on bronic?. Poza wybrzezem. jedynie dziala duzego kalibru moglyby zastawic droge do Gdanska. Ogolnie nie byloby to chyba dobrym pomyslem. Nie na linie brzegowa Polski z 1939.
Tak.., zapewne. Z Gdynią byłby coś wart. Odpowiednio umocniony.
I nie z Niemcami za "winklem"
- SmokEustachy
- Posty: 4481
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Nawet z grubszym o niebo przejsciem i bomba Odyniec nie wazylby wiecej niz IAR z bomba.Łosiu pisze:No i??SmokEustachy pisze:ale 600 kilo...Łosiu pisze:Yyy ale IAR to dolnopłat, a to rozwiązuje napraaawde dużo problemów...
A gdzie ta masa się schowała?? na tabliczce znamionowej tylko?? gróbsze i przy tym o niebo mocniejsze przejście skrzydło-kałdub na pewno więcej waży niż takie wiotkie jak w Pezetelce... IMHO górnopłat (parasolowaty) lub dwupłat nie udźwignie większej masy bez znacznej ingerencji w płatowiec... Dolnopłat, średniopłat o porządnym przejściu skrzydło-kadłub nie powinno mieć takich problemów (jeśli jakieś, to da się mocniejszy dźwigar czy jakieś wzmocnienie, a w Pezetelce nawet się nie da wzmocnienia wmontować).
A wiesz jak jest zamontowane skrzydło w P-11 (zakładam, że w 24 podobnie) i np w IARze czy innym dolnopłatowcu?? Grubość przejścia w Pezetelce nie ma nic do tego. Po prostu takie mocowanie z zasady jest słasze (o wiele) Nie wyobrażam sobie osiągnięcia wytrzymałości prezentowanej np przez IARa za pomocą pogrubiania Pezetelkowej..
Oczywiście zakładając, że nie zaprojektujemy samolotu od nowa. Bo wtedy to możemy sobie gdybać w jaki tylko sposób chcemy, ale na pewno nie będzie to wersja rozwojowa tylko coś nowego.
Oczywiście zakładając, że nie zaprojektujemy samolotu od nowa. Bo wtedy to możemy sobie gdybać w jaki tylko sposób chcemy, ale na pewno nie będzie to wersja rozwojowa tylko coś nowego.
Prokom trefl Sopot Mistrz Polski !!!!